Ο νυν υπουργός Μεταφορών και πολιτικός του FDP (Φιλελεύθεροι), Volker Wissing, έστειλε προειδοποιητική επιστολή στους αρχηγούς των κοινοβουλευτικών ομάδων του SPD (Σοσιαλδημοκράτες), των Πρασίνων και του FDP. Η επιστολή έχει τον τίτλο: «Περαιτέρω ενέργειες σχετικά με την τροποποίηση του Ομοσπονδιακού Νόμου για την Προστασία του Κλίματος (KSG)».
Οι νομικές απαιτήσεις που διατυπώνονται και προβλέπονται σε αυτό για το θέμα της «διάσωσης του κλίματος» περιλαμβάνουν τους λεγόμενους «τομεακούς στόχους για τις μεταφορές». Αυτά που αναγράφονται θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε απαγορεύσεις οδήγησης για αυτοκίνητα και φορτηγά τα Σάββατα και τις Κυριακές.
Με πιο απλά λόγια, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Wissing, θα μπορούσε να υπάρχει κίνδυνος απαγόρευσης οδήγησης τα Σαββατοκύριακα λόγω του νόμου για την προστασία του κλίματος.
Όπως αναφέρει ο Γερμανός υπουργός στην επιστολή του:
«Εάν το τροποποιημένο KSG δεν τεθεί σε ισχύ πριν από τις 15 Ιουλίου 2024, το Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακών και Μεταφορών (BMDV) είναι υποχρεωμένο σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις να παρουσιάσει άμεσο πρόγραμμα που διασφαλίζει την συμμόρφωση με τα ετήσια επίπεδα εκπομπών στον τομέα των μεταφορών τα επόμενα χρόνια έως το 2030».
Το προαναφερθέν, όπως σχολιάζεται σε γερμανικά ΜΜΕ, δεν θα επηρεάσει μόνο την ατομική κινητικότητα των πολιτών, αλλά και τις σχετικές διακοπές στις αλυσίδες εφοδιασμού, ενώ θα θέσει εμπόδια και εμπόδια στην τουριστική κίνηση.
Πρόκειται για ένα πιθανό σενάριο, γράφει το γερμανικό κρατικό δίκτυο ARD, από την οπτική γωνία του υπουργού Μεταφορών Volker Wissing – σε περίπτωση που ο νέος νόμος για την προστασία του κλίματος αργήσει να έρθει. Τότε θα μπορούσαν να υπάρξουν δραστικές περικοπές για τους οδηγούς. Εάν ο κυβερνητικός συνασπισμός δεν συμφωνήσει σύντομα σε μια μεταρρύθμιση του νόμου για την προστασία του κλίματος, πιθανώς θα επιβληθούν ακόμα και απαγορεύσεις οδήγησης τα Σαββατοκύριακα .
Αυτό θα ήταν κάτι που δεν έχει συμβεί στη Γερμανία εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια. Από την άποψη του Wissing, θα μπορούσε να υπάρξει ξανά κίνδυνος εάν συνεχίσει κανείς να εξετάζει την κατανάλωση CO2 μεμονωμένων ομοσπονδιακών υπουργείων και όχι όλων των περιοχών μαζί, όπως προβλέπει ο νέος νόμος για την προστασία του κλίματος.
Η επιστολή αναφέρει:
«Μια αντίστοιχη μείωση της απόδοσης της κυκλοφορίας θα ήταν δυνατή μόνο μέσω περιοριστικών μέτρων που είναι δύσκολο να κοινοποιηθούν στον πληθυσμό, όπως η απαγόρευση οδήγησης σε όλη τη χώρα και επ’ αόριστον τα Σάββατα και τις Κυριακές».
Σύμφωνα με τον Wissing, θα ήταν «δύσκολο να ειπωθεί στους ανθρώπους ότι επιτρέπεται να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους μόνο πέντε ημέρες την εβδομάδα, παρόλο που επιτυγχάνουμε συνολικά τους στόχους μας για την προστασία του κλίματος».
Η επιστολή του Wissing έρχεται σε μια χρονική στιγμή, κατά την οποία ο κυβερνητικό συνασπισμός των φαναριών (SPD/FDP/Πράσινοι) διαπραγματεύεται μια μεταρρύθμιση του νόμου για την προστασία του κλίματος, τον οποίο αποφάσισε το υπουργικό συμβούλιο τον περασμένο Ιούνιο.
Το BR24 συνοψίζει:
“Οι στόχοι για την προστασία του κλίματος ρυθμίζονται δεσμευτικά στο νόμο, με κάθε υπουργό να είναι επί του παρόντος υπεύθυνος για τις εκπομπές στο τμήμα του. Αυτό πρέπει τώρα να αλλάξει· το FDP πιέζει για τη γρήγορη εφαρμογή της μεταρρύθμισης.”
Η αναπληρώτρια επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του Κόμματος των Πρασίνων, Τζούλια Βερλίντεν, κατηγορεί τώρα τον Wissing ότι σκόπιμα και «αβάσιμα υποκινεί τις ανησυχίες των πολιτών». Ο ισχύων νόμος απαιτεί μόνο από τον Υπουργό Μεταφορών να παρουσιάσει ένα πρόγραμμα προστασίας του κλίματος «που περιέχει λογικές προτάσεις που οδηγούν σε περισσότερη προστασία του κλίματος στον τομέα των μεταφορών». Υπάρχουν «πολλές διαφορετικές επιλογές, όπως το όριο ταχύτητας», τις οποίες ο υπουργός συνεχίζει να απορρίπτει, anaf;erei!
Σύμφωνα με το Spiegel , ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος, Dirk Messner, απέρριψε τις προειδοποιήσεις του Wissing για επικείμενες απαγορεύσεις οδήγησης με τις λέξεις : “Φυσικά δεν χρειαζόμαστε καμία απαγόρευση οδήγησης”. Είναι αλήθεια ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση πρέπει να δράσει άμεσα και να εφαρμόσει αποτελεσματικά μέτρα προστασίας του κλίματος, έτσι ώστε ο τομέας των μεταφορών να εκπληρώσει τους κλιματικούς στόχους. «Αλλά αυτό δεν σημαίνει αυτόματα ότι θα υπάρξει ξαφνικά κίνδυνος απαγορεύσεων οδήγησης, εάν λάβουμε σοβαρά υπόψη την προστασία του κλίματος στον τομέα των μεταφορών», δήλωσε ο Messner.
Ο εμπειρογνώμονας των μεταφορών Jens Hilgenberg χαρακτήρισε τις προτάσεις του υπουργού Μεταφορών «σαθρές»!
Ωστόσο, όλοι βλέπουν πως σιγά-σιγά τέθηκε και η απαγόρευση της οδήγησης στο τραπέζι, κάτι που πιο παλιά θα φάνταζε με «θεωρία συνωμοσίας»!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου