Στην αρχή είχα σκεφτεί να γράψω κάποιο μικρό σχόλιο, με αφορμή την προκλητική ενέργεια του σβησίματος από το Lidl για διαφημιστικούς σκοπούς, των σταυρών από τον τρούλο μιας εκκλησίας της Σαντορίνης. Όμως τα αλλεπάλληλα κρούσματα παρόμοιας πλαστογράφησης και από άλλες πολυεθνικές εταιρείες τροφίμων, που φαίνεται να παίρνουν τη μορφή μιας αντιχριστιανικής θύελλας, με υποχρεώνουν να γράψω κάτι περισσότερο.
Για την ιστορία να πούμε ότι η αρχική καταγγελία για το συγκεκριμένο διαφημιστικό του γερμανικού κολοσσού τροφίμων Lidl, έγινε στο Βέλγιο και το δίκτυο RTL (το οποίο και ανέδειξε το θέμα) επικοινώνησε με τους υπεύθυνους της γερμανικής εταιρείας. Αναλυτικά αναφέρουν πως «ρωτήσαμε εκπρόσωπο των Lidl για το λόγο για τον οποίο αφαιρέθηκε ο σταυρός». Σύμφωνα με το RTL, η απάντηση που έλαβαν ανέφερε πως:«αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε θρησκευτικά σύμβολα γιατί δεν θέλουμε να αποκλείουμε καμία θρησκευτική πεποίθηση. Είμαστε μια εταιρία που σέβεται την πολυπολιτισμικότητα και αυτή η αρχή είναι που επεξηγεί το “σχέδιο” πάνω στη συσκευασία» (1).
γιατί επιλέχθηκε μια χριστιανική εκκλησία, δηλαδή ένα κτίριο δηλωμένης θρησκευτικότητας ως θέμα του διαφημιστικού της και όχι ένα άλλο, μη θρησκευτικό θέμα, το οποίο δεν θα προκαλούσε αντιδράσεις και δεν θα χρειαζόταν «μοντάζ». Οι αντιδράσεις εκ μέρους των καταναλωτών συνεχίστηκαν αμείωτες και έτσι η εταιρεία αναγκάστηκε να βγάλει μια απολογητική ανακοίνωση που ανέφερε με Ιησουϊτικό φαρισαϊκό ύφος ότι: «η πρόθεσή μας δεν ήταν να σοκάρουμε, αποφεύγουμε τη χρήση θρησκευτικών συμβόλων στις συσκευασίες μας για να διατηρούμε ουδέτερη στάση απέναντι σε όλες τις θρησκείες και αν αυτό έγινε αντιληπτό διαφορετικά, τότε ζητάμε συγγνώμη σε όσους σοκαρίστηκαν». Αυτή ήταν η δικαιολογία της διεθνούς αλυσίδας σούπερ μάρκετ, έπειτα από τις πρώτες κριτικές στο Βέλγιο, για να ακολουθήσει μετά από την αυξανόμενη κριτική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μια «συγνώμη» σε ανάρτηση της εταιρείας στο facebook της Αυστρίας, όπου ανέφερε: «Σαφώς και πρόκειται για ένα λάθος. Λυπούμαστε γι’ αυτό. Αντιλαμβανόμαστε όμως τον θυμό σας και ζητούμε συγγνώμη».
Όμως η προκλητική αλλοίωση του χριστιανικού ναού προκάλεσε δικαιολογημένα μεγάλες αντιδράσεις στο διαδίκτυο και εκτός Ελλάδας. Σύμφωνα με τη Welt, κριτική έγινε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, διότι η γερμανική αλυσίδα δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες. Μεταξύ άλλων αντέδρασε και ο καρδινάλιος Ντόινικ Ντούλα της Πράγας (3), ευτυχώς για να καλύψει το κενό της «αφωνίας» της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και του ασύντακτου εν είδει σκορποχωρίου ελληνικού κράτους. Σε επιστολή του χαρακτήρισε την ενέργεια «χωρίς προηγούμενο» και εξέφρασε τη «συμπάθειά του προς την Ελλάδα», όπως αναφέρει στην επιστολή του προς την ελληνική πρεσβεία στην Πράγα, η οποία αναρτήθηκε στο διαδίκτυο. Στο θέμα αναφέρθηκε μεταξύ άλλων αρνητικά και η εφημερίδα «IlGiornale», ενώ παρατήρησα την αναδημοσίευση του και σε γαλλικά ιστολόγια (4), αντίδραση που είναι εξόχως ενθαρρυντική ενάντια στον κυνισμό και την αυθαιρεσία της πολυεθνικής λαίλαπας που επιθυμεί να σαρώσει τα πάντα στο όνομα του κέρδους.
Φαίνεται πάντως, ότι την προκλητικότητα του Lidl ζήλεψαν και άλλες πολυεθνικές εταιρείες, θεραπαινίδες του Μαμωνά. Η Danone, η Carrefour, η Nestle, η Walmart και η Lynos έσβησαν επίσης τους σταυρούς από την ίδια εκκλησία της Σαντορίνης (5)! Για αυτό αναφέρθηκα σε θύελλα. Η ομοιότητα του γεγονότος από διαφορετικές εταιρείες με θύμα πάντα την ίδια εκκλησία, εγείρει πολλές υποψίες και οδηγεί σε εύλογα, όσο και ανησυχητικά συμπεράσματα. Πρώτον, ότι πρόκειται για μια συντονισμένη επίθεση των εταιρειών και όσων κρύβονται πίσω από αυτές προφανώς για να μετρήσουν τις αντιδράσεις. Δεύτερον, ότι η αφανής αρχή που τις διοικεί χρησιμοποιεί τον ίδιο νοσηρό «εγκέφαλο» του μάρκετινγκ και πιθανόν το ίδιο διαφημιστικό γραφείο, που απλώς αλλάζει τα εταιρικά λογότυπα επί των προϊόντων. Τρίτον, ότι οι πολυεθνικές εταιρείες συμβαδίζουν απόλυτα με τα δόγματα της Νέας Τάξης και εναρμονίζονται πλήρως με τις εντολές της για την αποχριστιανοποίηση της Ευρώπης. Τέταρτον, ότι η επιλογή του συγκεκριμένου θρησκευτικού μνημείου και η σημειολογία που απορρέει από την καταστροφή του χριστιανικού του χαρακτήρα, είναι κάθε άλλο παρά τυχαία, αλλά ιδιαιτέρως σκόπιμη ως προάγγελος μελλοντικών εξελίξεων στην Ευρώπη.
Η επιλογή της εκκλησίας αυτής, πέρα από την ομορφιά του τοπίου, έχει να κάνει και με την αναγνωρισιμότητα της λόγω Σαντορίνης. Λίγα μνημεία μπορούν να συνδεθούν άμεσα με την Ελλάδα εκτός του Παρθενώνα και η εκκλησία είναι ένα από αυτά. Η επιλογή όμως του Παρθενώνα δεν προσφερόταν για τέτοιου είδους καπηλεία. Τι θα έκαναν; Θα έσβηναν τους κίονες; Για αυτό και επέλεξαν μια εκκλησία και όχι ένα άλλο κτίριο που θα αδυνατούσε να περάσει το αντιχριστιανικό «μήνυμα» που ήθελαν να στείλουν στους άθεους και κυρίως κολακεύοντας τους πολυπληθείς πλέον μουσουλμάνους μελλοντικούς πελάτες τους. Είναι σαν να τους λένε «Είδατε εμείς; Καταργούμε για εσάς και τους χριστιανικούς σταυρούς των εκκλησιών. Προτιμήστε μας!».
(5)http://www.triklopodia.gr/%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CE%BF-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-nestle-danonecarrefour-%CE%BA-%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%8C%CF%82/
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου