Του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου
Στην αρχή είχα σκεφτεί να γράψω κάποιο μικρό σχόλιο, με αφορμή την προκλητική ενέργεια του σβησίματος από το Lidl για διαφημιστικούς σκοπούς, των σταυρών από τον τρούλο μιας εκκλησίας της Σαντορίνης. Όμως τα αλλεπάλληλα κρούσματα παρόμοιας πλαστογράφησης και από άλλες πολυεθνικές εταιρείες τροφίμων, που φαίνεται να παίρνουν τη μορφή μιας αντιχριστιανικής θύελλας, με υποχρεώνουν να γράψω κάτι περισσότερο.
Για την ιστορία να πούμε ότι η αρχική καταγγελία για το συγκεκριμένο διαφημιστικό του γερμανικού κολοσσού τροφίμων Lidl, έγινε στο Βέλγιο και το δίκτυο RTL (το οποίο και ανέδειξε το θέμα) επικοινώνησε με τους υπεύθυνους της γερμανικής εταιρείας. Αναλυτικά αναφέρουν πως «ρωτήσαμε εκπρόσωπο των Lidl για το λόγο για τον οποίο αφαιρέθηκε ο σταυρός». Σύμφωνα με το RTL, η απάντηση που έλαβαν ανέφερε πως:«αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε θρησκευτικά σύμβολα γιατί δεν θέλουμε να αποκλείουμε καμία θρησκευτική πεποίθηση. Είμαστε μια εταιρία που σέβεται την πολυπολιτισμικότητα και αυτή η αρχή είναι που επεξηγεί το “σχέδιο” πάνω στη συσκευασία» (1).
Φυσικά, η απάντηση της εταιρείας δεν δικαιολογεί τοΣτην αρχή είχα σκεφτεί να γράψω κάποιο μικρό σχόλιο, με αφορμή την προκλητική ενέργεια του σβησίματος από το Lidl για διαφημιστικούς σκοπούς, των σταυρών από τον τρούλο μιας εκκλησίας της Σαντορίνης. Όμως τα αλλεπάλληλα κρούσματα παρόμοιας πλαστογράφησης και από άλλες πολυεθνικές εταιρείες τροφίμων, που φαίνεται να παίρνουν τη μορφή μιας αντιχριστιανικής θύελλας, με υποχρεώνουν να γράψω κάτι περισσότερο.
Για την ιστορία να πούμε ότι η αρχική καταγγελία για το συγκεκριμένο διαφημιστικό του γερμανικού κολοσσού τροφίμων Lidl, έγινε στο Βέλγιο και το δίκτυο RTL (το οποίο και ανέδειξε το θέμα) επικοινώνησε με τους υπεύθυνους της γερμανικής εταιρείας. Αναλυτικά αναφέρουν πως «ρωτήσαμε εκπρόσωπο των Lidl για το λόγο για τον οποίο αφαιρέθηκε ο σταυρός». Σύμφωνα με το RTL, η απάντηση που έλαβαν ανέφερε πως:«αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε θρησκευτικά σύμβολα γιατί δεν θέλουμε να αποκλείουμε καμία θρησκευτική πεποίθηση. Είμαστε μια εταιρία που σέβεται την πολυπολιτισμικότητα και αυτή η αρχή είναι που επεξηγεί το “σχέδιο” πάνω στη συσκευασία» (1).
γιατί επιλέχθηκε μια χριστιανική εκκλησία, δηλαδή ένα κτίριο δηλωμένης θρησκευτικότητας ως θέμα του διαφημιστικού της και όχι ένα άλλο, μη θρησκευτικό θέμα, το οποίο δεν θα προκαλούσε αντιδράσεις και δεν θα χρειαζόταν «μοντάζ». Οι αντιδράσεις εκ μέρους των καταναλωτών συνεχίστηκαν αμείωτες και έτσι η εταιρεία αναγκάστηκε να βγάλει μια απολογητική ανακοίνωση που ανέφερε με Ιησουϊτικό φαρισαϊκό ύφος ότι: «η πρόθεσή μας δεν ήταν να σοκάρουμε, αποφεύγουμε τη χρήση θρησκευτικών συμβόλων στις συσκευασίες μας για να διατηρούμε ουδέτερη στάση απέναντι σε όλες τις θρησκείες και αν αυτό έγινε αντιληπτό διαφορετικά, τότε ζητάμε συγγνώμη σε όσους σοκαρίστηκαν». Αυτή ήταν η δικαιολογία της διεθνούς αλυσίδας σούπερ μάρκετ, έπειτα από τις πρώτες κριτικές στο Βέλγιο, για να ακολουθήσει μετά από την αυξανόμενη κριτική στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μια «συγνώμη» σε ανάρτηση της εταιρείας στο facebook της Αυστρίας, όπου ανέφερε: «Σαφώς και πρόκειται για ένα λάθος. Λυπούμαστε γι’ αυτό. Αντιλαμβανόμαστε όμως τον θυμό σας και ζητούμε συγγνώμη».
Δυστυχώς η συγνώμη αυτή φέρνει στο νου την φράση: «Από τότε που βγήκε η συγνώμη χάθηκε το φιλότιμο», διότι δεν είναι η πρώτη φορά που η συγκεκριμένη εταιρεία καθ΄ υποτροπήν προκαλεί το πανελλήνιο με την αντεθνική στάση της για να ζητήσει αμέσως μετά «συγνώμη». Βαρεθήκαμε πια τις συγνώμες της. Για την προϊστορία να πούμε, ότι η εν λόγω εταιρεία SUPER MARKET «LIDL», στο περσινό διαφημιστικό τεύχος της έβγαλε τις Ελληνικές σημαίες που σηματοδοτούσαν τα Ελληνικά προϊόντα και στη θέση τους άφησε μόνο τις γαλάζιες-λευκές ρίγες, χωρίς τον σταυρό (2)! Πρόκειται λοιπόν για μια ξεκάθαρη εμμονή εναντίον του σταυρού. Μια «αντισταυρομανία», που σηματοδοτεί έναν εμπαθή αντιχριστιανισμό και μάλιστα εντός της χριστιανικής Ευρώπης. Είναι ξεκάθαρο ποίων την εύνοια επιθυμεί να αποκτήσει και εναντίον ποίων στρέφεται.
Όμως η προκλητική αλλοίωση του χριστιανικού ναού προκάλεσε δικαιολογημένα μεγάλες αντιδράσεις στο διαδίκτυο και εκτός Ελλάδας. Σύμφωνα με τη Welt, κριτική έγινε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, διότι η γερμανική αλυσίδα δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες. Μεταξύ άλλων αντέδρασε και ο καρδινάλιος Ντόινικ Ντούλα της Πράγας (3), ευτυχώς για να καλύψει το κενό της «αφωνίας» της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και του ασύντακτου εν είδει σκορποχωρίου ελληνικού κράτους. Σε επιστολή του χαρακτήρισε την ενέργεια «χωρίς προηγούμενο» και εξέφρασε τη «συμπάθειά του προς την Ελλάδα», όπως αναφέρει στην επιστολή του προς την ελληνική πρεσβεία στην Πράγα, η οποία αναρτήθηκε στο διαδίκτυο. Στο θέμα αναφέρθηκε μεταξύ άλλων αρνητικά και η εφημερίδα «IlGiornale», ενώ παρατήρησα την αναδημοσίευση του και σε γαλλικά ιστολόγια (4), αντίδραση που είναι εξόχως ενθαρρυντική ενάντια στον κυνισμό και την αυθαιρεσία της πολυεθνικής λαίλαπας που επιθυμεί να σαρώσει τα πάντα στο όνομα του κέρδους.
Φαίνεται πάντως, ότι την προκλητικότητα του Lidl ζήλεψαν και άλλες πολυεθνικές εταιρείες, θεραπαινίδες του Μαμωνά. Η Danone, η Carrefour, η Nestle, η Walmart και η Lynos έσβησαν επίσης τους σταυρούς από την ίδια εκκλησία της Σαντορίνης (5)! Για αυτό αναφέρθηκα σε θύελλα. Η ομοιότητα του γεγονότος από διαφορετικές εταιρείες με θύμα πάντα την ίδια εκκλησία, εγείρει πολλές υποψίες και οδηγεί σε εύλογα, όσο και ανησυχητικά συμπεράσματα. Πρώτον, ότι πρόκειται για μια συντονισμένη επίθεση των εταιρειών και όσων κρύβονται πίσω από αυτές προφανώς για να μετρήσουν τις αντιδράσεις. Δεύτερον, ότι η αφανής αρχή που τις διοικεί χρησιμοποιεί τον ίδιο νοσηρό «εγκέφαλο» του μάρκετινγκ και πιθανόν το ίδιο διαφημιστικό γραφείο, που απλώς αλλάζει τα εταιρικά λογότυπα επί των προϊόντων. Τρίτον, ότι οι πολυεθνικές εταιρείες συμβαδίζουν απόλυτα με τα δόγματα της Νέας Τάξης και εναρμονίζονται πλήρως με τις εντολές της για την αποχριστιανοποίηση της Ευρώπης. Τέταρτον, ότι η επιλογή του συγκεκριμένου θρησκευτικού μνημείου και η σημειολογία που απορρέει από την καταστροφή του χριστιανικού του χαρακτήρα, είναι κάθε άλλο παρά τυχαία, αλλά ιδιαιτέρως σκόπιμη ως προάγγελος μελλοντικών εξελίξεων στην Ευρώπη.
Η επιλογή της εκκλησίας αυτής, πέρα από την ομορφιά του τοπίου, έχει να κάνει και με την αναγνωρισιμότητα της λόγω Σαντορίνης. Λίγα μνημεία μπορούν να συνδεθούν άμεσα με την Ελλάδα εκτός του Παρθενώνα και η εκκλησία είναι ένα από αυτά. Η επιλογή όμως του Παρθενώνα δεν προσφερόταν για τέτοιου είδους καπηλεία. Τι θα έκαναν; Θα έσβηναν τους κίονες; Για αυτό και επέλεξαν μια εκκλησία και όχι ένα άλλο κτίριο που θα αδυνατούσε να περάσει το αντιχριστιανικό «μήνυμα» που ήθελαν να στείλουν στους άθεους και κυρίως κολακεύοντας τους πολυπληθείς πλέον μουσουλμάνους μελλοντικούς πελάτες τους. Είναι σαν να τους λένε «Είδατε εμείς; Καταργούμε για εσάς και τους χριστιανικούς σταυρούς των εκκλησιών. Προτιμήστε μας!».
Η «ουδέτερη στάση» απέναντι σε όλες τις θρησκείες, που προφασίζεται το Lidl, είναι η μεγαλύτερη ψευτιά και υποκρισία που θα μπορούσε να ειπωθεί. Ήδη η αφαίρεση των σταυρών είναι μια κακοποιός πράξη σε επίπεδο συμβολισμού και δείχνει εμπαθή προκατάληψη και εχθρότητα απέναντι στη συγκεκριμένη θρησκεία που εκπροσωπεί το κακοποιημένο θρησκευτικό μνημείο. Ωστόσο, ούτε ένα προϊόν προερχόμενο από μουσουλμανική χώρα δεν εμφανίστηκε στα ράφια τους, όπου ένα τζαμί θα απεικονιζόταν χωρίς την ημισέληνο στο θόλο του. Προσωπικά, δεν θα ήθελα ούτε αυτό να συμβεί, αλλά η «ουδετερότητα» δεν θα απαιτούσε μια ίση τουλάχιστον αντιμετώπιση; Μας λένε, ότι γοητεύτηκαν από την αρχιτεκτονική ομορφιά της εκκλησίας, αλλά διαφωνούν με τον χαρακτήρα της χρήσης της, οπότε αφαίρεσαν ό,τι δεν τους άρεσε! Και τι είναι μια εκκλησία χωρίς τον σταυρό της; Ένα ωραίο κτίσμα με τέσσερα ντουβάρια δίχως ψυχή. Έτσι εκλαμβάνει την ομορφιά ο κυνισμός, η απέραντη θρασύτητα και η στυγνή αισχροκέρδεια των πολυεθνικών εταιρειών. Την αρπάζει με το έτσι θέλω, την ξεγυμνώνει και την πουλά. Με ποιο δικαίωμα πλαστογραφούν ένα υπαρκτό μνημείο; Ποιος τους δίνει το δικαίωμα να παραχαράσσουν την πραγματικότητα κατά το δοκούν του επιχειρηματικού συμφέροντος; Αυτός είναι ένας σοβαρός λόγος για τον οποίο, εκτός από τους χριστιανούς θα έπρεπε να διαμαρτύρονται ακόμα και οι άθεοι. Διότι, αν επιτραπεί τώρα στην πολυεθνική απληστία το δικαίωμα της απεριόριστης ασυδοσίας επί της αλήθειας και των δεδομένων της, τότε στο μέλλον η προπαγάνδα τους δεν θα αφήσει τίποτα όρθιο.
Τέλος, δε μπορώ να μην αναφερθώ και στους «καλοθελητές» του Lidl, που έχουν ξαμοληθεί στο διαδίκτυο και στα κοινωνικά μέσα για να θολώνουν τα νερά, εγκαλώντας όσους καταγγέλλουν την εταιρεία για «φώτοσοπ» και «ψευτιές» εναντίον της. Μου έτυχε προσωπικά. Όταν μάλιστα ζήτησα αποδείξεις ότι το Lidl δεν έκανε αυτά που του καταλογίζουν, ειδάλλως θα τον θεωρούσα υπάλληλο του, μου απάντησε ότι δεν είναι υπάλληλος και πως η διαφορετική άποψη του δεν μπορεί να αποδίδεται σε σχέση με την εταιρεία. Ωστόσο, όταν παρουσίασα τα ατράνταχτα στοιχεία εναντίον του Lidl, αλλά και τη δήλωση της «συγνώμης» και του ζήτησα να μου αποδείξει ότι είναι πλαστά, αυτός απλά εξαφανίστηκε. Ήξερα, λοιπόν, ότι υπάρχουν έμμισθα τρολ, αλλά ότι υπάρχουν και τζάμπα ρουφιάνοι, ε αυτό πια δεν το περίμενα!
Μετά από όλα αυτά, αναλογιστείτε, συν όλα τα όλα, κατά πόσο θα συνεχίσετε να ψωνίζετε από το Lidl και από όλες αυτές τις εταιρείες, που σκάβουν το λάκκο της Ελλάδας και του χριστιανισμού και είναι εχθρικές απέναντι τους. Αποφασίστε, αν θα είστε συνένοχοι τους, ή αν τους αξίζει να τους τιμωρήσετε. Και τιμωρία για αυτούς σημαίνει μόνο ένα πράγμα. Σταματήστε να τους χρηματοδοτείτε ψωνίζοντας τα προϊόντα τους!
Παραπομπές
(5)http://www.triklopodia.gr/%CF%83%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CE%B1%CE%BB%CE%BF-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-nestle-danonecarrefour-%CE%BA-%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%8C%CF%82/
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου