Διανύουμε το έτος 2014. Απέχουμε ακριβώς διακόσια χρόνια από την ίδρυση της Εταιρείας που οργάνωσε την Επανάσταση του 1821. Η σημερινή κατάσταση στην χώρα περιγράφεται από τους πάντες ως ζοφερή, όμως ως προς την τιτλοφόρησή της και ως προς τα αίτια που οδήγησαν τους Έλληνες εδώ, μόνον σύμπτωση απόψεων δεν διαπιστώνεται. Κι ενώ το 1974 είναι το κλασικό σημείο με το οποίο συναρτάται το ζοφερό σήμερα, η ίδρυση του ελληνικού κράτους αναδεικνύεται όλο και συχνότερα ως το χρονικό σημείο όπου αναζητούνται τα αίτια μιας αέναης κακοδαιμονίας. Κι ενώ σήμερα στην σχολική και στην πανεπιστημιακή ελληνική ιστορία δεσπόζει το μαρξιστικό «δόγμα Hobsbawm», η κρατική τηλεόραση ενός «αδελφού έθνους» δείχνει ότι τολμάει να ερευνήσει το δικό του παρελθόν πέρα από τα καθιερωμένα. Δηλαδή, ενώ το ελληνικό κράτος διδάσκει ότι το ελληνικό έθνος-κράτος είναι ο επιτυχημένος καρπός του διαφωτισμού και της γαλλικής επανάστασης, το φραγκικό κράτος -που μόνον οι Έλληνες ονομάζουν «γαλλικό»- συμμετέχει στην παραγωγή ενός ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ήταν ελευθεροτέκτων ο Ναπολέων;« (Napoleon était il Franc-Maçon?). Το ντοκιμαντέρ προβλήθηκε ένα χρόνο πριν, στην ιστορική σειρά με τίτλο «Η σκιά της αμφιβολίας» (L’ombre d’un doute), η οποία περιλάμβανε και άλλα πρόσωπα / γεγονότα της ευρωπαϊκής ιστορίας. Ας δούμε τι απέφερε αυτό το
φραντσέζικο τόλμημα και πόσο μακριά βρισκόμαστε ακόμα από την Ευρώπη, –αυτός δεν είναι ο σταθερά αναζητούμενος δείκτης;– δυο αιώνες μετά την «νεωτερική» μας Επανάσταση.
Ήταν μασόνος ο Ναπολέων; (κι αν ήταν, τι μας νοιάζει;) – Μέρος Α΄
Παρουσίαση – κριτική ενός ξενόγλωσσου ντοκιμαντέρ και τοποθέτηση του θέματος στα καθ’ ημάς
Διανύουμε το έτος 2014. Απέχουμε ακριβώς διακόσια χρόνια από την ίδρυση της Εταιρείας που οργάνωσε την Επανάσταση του 1821. Η σημερινή κατάσταση στην χώρα περιγράφεται από τους πάντες ως ζοφερή, όμως ως προς την τιτλοφόρησή της και ως προς τα αίτια που οδήγησαν τους Έλληνες εδώ, μόνον σύμπτωση απόψεων δεν διαπιστώνεται. Κι ενώ το 1974 είναι το κλασικό σημείο με το οποίο συναρτάται το ζοφερό σήμερα, η ίδρυση του ελληνικού κράτους αναδεικνύεται όλο και συχνότερα ως το χρονικό σημείο όπου αναζητούνται τα αίτια μιας αέναης κακοδαιμονίας. Κι ενώ σήμερα στην σχολική και στην πανεπιστημιακή ελληνική ιστορία δεσπόζει το μαρξιστικό «δόγμα Hobsbawm», η κρατική τηλεόραση ενός «αδελφού έθνους» δείχνει ότι τολμάει να ερευνήσει το δικό του παρελθόν πέρα από τα καθιερωμένα. Δηλαδή, ενώ το ελληνικό κράτος διδάσκει ότι το ελληνικό έθνος-κράτος είναι ο επιτυχημένος καρπός του διαφωτισμού και της γαλλικής επανάστασης, το φραγκικό κράτος -που μόνον οι Έλληνες ονομάζουν «γαλλικό»- συμμετέχει στην παραγωγή ενός ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ήταν ελευθεροτέκτων ο Ναπολέων;« (Napoleon était il Franc-Maçon?). Το ντοκιμαντέρ προβλήθηκε ένα χρόνο πριν, στην ιστορική σειρά με τίτλο «Η σκιά της αμφιβολίας» (L’ombre d’un doute), η οποία περιλάμβανε και άλλα πρόσωπα / γεγονότα της ευρωπαϊκής ιστορίας. Ας δούμε τι απέφερε αυτό το φραντσέζικο τόλμημα και πόσο μακριά βρισκόμαστε ακόμα από την Ευρώπη, –αυτός δεν είναι ο σταθερά αναζητούμενος δείκτης;– δυο αιώνες μετά την «νεωτερική» μας Επανάσταση.
Τα τεκμήρια της μύησης του Ναπολέοντα αναζητούνται στην Εθνική Βιβλιοθήκη όπου έχουν μεταφερθεί και τα πρακτικά των μασονικών στοών. Εκεί βρέθηκε μια αναφορά δηλωτική της τεκτονικής ιδιότητας: το διακριτικό «F» (frère=αδελφός) και τρεις τελείες σε τριγωνική διάταξη να προηγούνται του ονόματός του. Η αναζήτηση συνεχίζεται στο περιβάλλον όπου μεγάλωσε. Ο πατέρας του, τα αδέλφια του και ο Pasquale di Paoli (ο αρχηγός του Κορσικανικού πατριωτικού μετώπου τον οποίον γνώριζε και θαύμαζε ο Ναπολέων), ήταν όλοι τέκτονες. Μάλιστα, λόγω του ότι ο πατέρας του ήταν τέκτονας, ο ίδιος θεωρείται «λυκόπουλο», δηλαδή νεαρός μασόνος για τον οποίον δεν απαιτείται μύηση. Στην πρώτη του τοποθέτηση μετά την στρατιωτική σχολή ο Ναπολέων βρίσκεται στην πόλη Valence. Εκεί γίνεται φίλος με τον εκδότη του στρατού της Επανάστασης, γιό ενός σημαντικού μασόνου βιβλιοπώλη. Συνεπώς, πέρα από τον στρατό στον οποίο κυριαρχούν οι μασόνοι, δίνεται η δυνατότητα στον νεαρό Ναπολέοντα να διεισδύσει στην μασονική γνώση. To 1796 ο Ναπολέων είναι 27 ετών και παντρεύεται την Ιωσηφίνα ντε Μποαρναί. Η Ιωσηφίνα είναι ήδη μέλος της μασονίας και τον γνωρίζει με υψηλόβαθμα μέλη των τεκτονικών στοών. Το 1798 ο Ναπολέων κάνει την περίφημη εκστρατεία στην Αίγυπτο. Την προετοιμάζει το Γαλλικό Ινστιτούτο του Παρισιού, αποτελούμενο από επιφανείς επιστήμονες και τέκτονες που οργανώνουν μια αποστολή σε ένα ιστορικό κέντρο της επιστήμης (του φωτός) και της ιστορίας του τεκτονισμού. Ερώτημα του ντοκιμαντέρ: Είναι δίπλα στις πυραμίδες ο χώρος στον οποίον τελικά μυήθηκε στην μασονία ο Ναπολέων; Η καταφατική απάντηση προβάλλεται ως η περισσότερο πιθανή και η στοά «Ίσις» αναφέρεται από τον θρύλο ότι ιδρύθηκε από τον ίδιο τον Ναπολέοντα. Έτσι συνδέονται τα φαραωνικά μυστήρια με τον αποκρυφισμό του ελευθεροτεκτονισμού, μάλιστα παρουσιάζεται και μια γραπτή αναφορά για την μύηση του Ναπολέοντα στην Αίγυπτο. Ο παρουσιαστής του ντοκιμαντέρ λέει ότι ούτε αυτή η αναφορά εξηγεί πολλά πράγματα, όμως δέχεται ότι όλη η δράση του Ναπολέοντα θα γίνει μέσα σ’ ένα πλαίσιο μασονικό.
Ακολουθεί η τυπική αφήγηση της βοναπαρτικής πορείας προς την εξουσία. Η Επανάσταση περνάει κρίση, η διοίκηση είναι διεφθαρμένη και ο Ναπολέων αποτελεί μια λύση διαφυγής από την καθίζηση. Η δημοκρατία πρέπει να επιζήσει, γι’ αυτό και ο Ναπολέων με το πραξικόπημα που χαρακτηρίζεται «μασονικό», παίρνει την εξουσία την 18η Μπρυμαίρ του έτους 8 σύμφωνα με την αρίθμηση της Επανάστασης, δηλαδή την 9-11-1799 σύμφωνα με την χριστιανική αρίθμηση. Έτσι εγκαθιδρύεται το σύστημα με τους τρεις Ύπατους της δημοκρατίας, το οποίο την 1-1-1800 έχει ως εξής: Ναπολέων (στρατιωτικός, 1ος ύπατος), Καμπασερές και Λεμπρύν (νομικοί, 2ος και 3ος ύπατος αντίστοιχα). Ιδιαίτερα ο αριστοκράτης Καμπασερές (Jean-Jacques-Régis de Cambacérès) ήταν εκείνος ο νομομαθής τέκτων που έγινε αρχικαγκελάριος της αυτοκρατορίας και συνέταξε τον περιβόητο αστικό (γνωστό ως ναπολεόντειο) κώδικα. [Κραδαίνοντας αυτόν τον κώδικα ο Ναπολέων, θα οργώσει την Ευρώπη τα επόμενα 15 χρόνια για να την «απελευθερώσει»]. Εφόσον λοιπόν ο Ναπολέων μέχρι την στέψη του -4 χρόνια αργότερα- δρα μέσα σ’ ένα κύκλο πιστοποιημένων μασόνων, βγαίνει το συμπέρασμα ότι δεν θα μπορούσε να το κάνει, αν δεν ήταν ο ίδιος μυημένος στην μασονία. Συνεπώς ο αυτοκράτωρ Ναπολέων ηγείται εκείνης της κοσμικής αυτοκρατορίας που θα δημιουργηθεί μετά την στέψη του και αυτή η εκκοσμικευμένη αυτοκρατορία, δεν είναι άλλο από μια «λαϊκή», δηλαδή μια μασονική αυτοκρατορία. Στην μετάλλαξη αυτή εντάσσεται και το Εθνικό Τάγμα της Λεγεώνας της Τιμής. [Πρόκειται για μια νεωτερική αριστοκρατία που προκύπτει από την εκκοσμίκευση των χριστιανικών ιπποτικών ταγμάτων]. Τα σύμβολα του Τάγματος αυτού εξαλείφουν ή υποβαθμίζουν τον σταυρό χάριν των μασονικών συμβόλων. Πρώτος καγκελάριος της Λεγεώνας της Τιμής γίνεται ο κόμης Bernard-Germain de Lacépède, μέλος του τεκτονισμού, ενώ οι πρώτες απονομές των μεταλλίων γίνονται λίγους μήνες πριν την στέψη του Ναπολέοντα.
Το ντοκιμαντέρ μας λέει ότι δεν αποτελεί απόδειξη ούτε η λιθογραφία από το Μουσείο της Μεγάλης Ανατολής, όπου ο Ναπολέων εν μέσω μασονικών συμβόλων και επάνω σ’ έναν αετό βρίσκεται υπεράνω όλης της αδελφότητας. Ούτε οι στοές με το όνομα «Ναπολέων» ή «Βοναπάρτης» που ιδρύονται στην συνέχεια. Ούτε τα εγκωμιαστικά ποιήματα που γράφουν για τον αδελφό Ναπολέοντα πολλά μέλη των στοών. Ούτε ο στρατός που -ουσιαστικά- αποτελεί έναν μασονικό στρατό. Μια αμφιβολία εκφράζεται: ο Ναπολέων χρησιμοποιεί την μασονία ή μήπως συμβαίνει το αντίθετο; Ο αδελφός Φουσέ, αρχηγός της αστυνομίας, επιφορτίζεται με την παρακολούθηση και τον έλεγχο των μασόνων. Αναζητείται και πάλι η βεβαιότητα της τεκτονικής ιδιότητας του Ναπολέοντα και συμπεραίνεται ότι ο Ναπολέων χρησιμοποιεί την φαινομενική τεκτονική του ιδιότητα για να διαμορφώσει την Ευρώπη που ονειρεύεται. Αναφέρεται η σημαντική μάχη του Αούστερλιτς (1805), μάλιστα γίνεται μνεία για το ότι συμπίπτει με την ετήσια επέτειο της στέψης του Ναπολέοντα.
Η Θεά Ρώμη και ο Ναπολέων Β’ βασιλιάς της Ρώμης (Bartolomeo Pinelli, 1811) |
Χρήσιμοι σύνδεσμοι:
http://en.wikipedia.org/wiki/French_Imperial_Eagle
http://www.ngv.vic.gov.au/napoleon/art-and-design/symbols
http://www.legiondhonneur.fr
http://fr.wikipedia.org/wiki/Th%C3%A9ories_du_complot_ma%C3%A7onnique_dans_la_R%C3%A9volution_fran%C3%A7aise
τΚτΙΤο άρθρο συνεχίζεται και ολοκληρώνεται στο Β΄ Μέρος
Το καραβάκι της ιστορίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου