Ένα δοκίμιο που γράφτηκε από έναν εξέχοντα καθηγητή νομικής το 2018, πρότεινε τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένα σύστημα κοινωνικής πίστωσης (βαθμολόγησης) στη Δύση.
Ο καθηγητής έγραφε μάλιστα ότι η αντίσταση στο σύστημα κοινωνικής πίστωσης θα μπορούσε να διαλυθεί όταν ο μεγάλος μηχανισμός διαχείρισης πολιτισμού της δυτικής κοινωνίας αναπτύξει ένα αφήγημα κατά το οποίο μια τέτοια διαδικασία να θεωρείται φυσιολογική για τον δυτικό πολιτισμό, κάτι μέχρι πρόσφατα αδιανόητο.
Μήπως έξι χρόνια μετά, αυτό το σύστημα εφαρμόζεται ήδη, ενώ οι αφασικοί πολίτες νομίζουν ότι ζουν σε δημοκρατίες;
Ἀλεξάνδρου Βίος ἤ Διήγησις Ἀλεξάνδρου τοῦ Μακεδόνος ἤ Μυθιστόρημα τοῦ Ἀλεξάνδρου ἢ Φυλλάδα τοῦ Μεγαλέξανδρου:
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόκειται γιά πρωτοφανὲς λογοτεχνικὸ ἔργο, τὸ ὁποῖο περιεῖχε μία μυθικῶν προδιαγραφῶν ἐξιστόρηση τοῦ βίου καί τῆς πολιτείας τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου.
Τὸ ἔργο αὐτό «είναι το πρώτο Ιστορικό Μυθιστόρημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας και υπήρξε το έναυσμα για τη δημιουργία αμέτρητων έργων, παντού, σε όλες τις χώρες»*. Προσαρμοζόμενο ἑκάστοτε στὸ ἦθος κάθε λαοῦ ποὺ τὸ γνώριζε καὶ τὸ ἀγαποῦσε, γνώρισε μεταφράσεις καὶ διασκευὲς «σε πάρα πολλές γλώσσες και το «Μυθιστόρημα» απλώθηκε, κυριολεκτικά, σ 'όλη την οικουμένη. Μερικές από τις διασκευές του στην Ανατολή είναι: η Αιγυπτιακή, η Αρμενική, η Παχλεβί και η Περσική, η Συριακή, η Εβραϊκή, η Αιθιοπική, η Μαλαισιανή καθώς και η διασκευή του Σιάμ. Και στην Δύση έχουμε: την Λατινική, την Ρωσική, την Σερβική, την Βουλγαρική κλπ.»*. Ἀπὸ τὸ «Μυθιστόρημα», ἡ αἴγλη τοῦ προσώπου τοῦ Μεγαλέξανδρου μπῆκε στὶς τοπικὲς λαϊκὲς παραδόσεις, ὅπως τὸν ἔχουμε γνωρίσει καὶ στὰ καθ’ ἡμᾶς, στὸ Θέατρο Σκιῶν, νὰ σκοτώνει τὸν κατηραμένο ὄφι, δηλαδὴ τὸ κακό.
Γι’ αὐτό, τὸ «Μυθιστόρημα» ἔφθασε στὸ σημεῖο «νὰ γίνει κατὰ τὸν Μεσαίωνα τὸ πιὸ πολυδιαβασμένο ἔργο στὸν κόσμο μετὰ τὴν Καινὴ Διαθήκη»* !
* Ἀπό διδακτορικὴ διατριβὴ τῆς Μαριάννας Ἰατροπούλου στὴ Φιλοσοφική Σχολή τοῦ ΕΚΠΑ.