Σελίδες

ΔΙΑΔΩΣΕ ΤΟ, ποιός περιμένεις να το κάνει αν όχι εσύ;

Παρασκευή 5 Απριλίου 2019

Θέλουμε Ανάπτυξη; Αγοράζουμε Ελληνικά!

Είναι απλή λογική: Η Ελλάδα μέσα στα τελευταία 10 χρόνια (2009-2018) έχει πραγματοποιήσει συνολικές εισαγωγές 492,3 δις Ευρώ και εξαγωγές μόλις 259,2 δις Ευρώ. Χρεωθήκαμε δηλαδή, από απαιτητικούς δανειστές μέσα στα δέκα χρόνια της οικονομικής κρίσης, προκειμένου να αγοράσουμε και να καταναλώσουμε εισαγόμενα προϊόντα 233 δις Ευρώ.


Άρθρο

– του Λεωνίδα Κουμάκη

Αν οι μισοί μόνο Έλληνες είχαμε πιο προσεκτική καταναλωτική συνείδηση επιλέγοντας για τις καθημερινές, καταναλωτικές  μας ανάγκες μόνο προϊόντα που έχουν στην συσκευασία τους την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ», η -ακόμα καλύτερα το σήμα «ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ» που εγγυάται την αυθεντικότητα ενός Ελληνικού προϊόντος σε πολλά επίπεδα – θα είχαμε αποφύγει την αφόρητη οικονομική πίεση της καταστροφικής οικονομικής κρίσης.

Είναι απλή λογική: Η Ελλάδα μέσα στα
τελευταία 10 χρόνια (2009-2018) έχει πραγματοποιήσει συνολικές εισαγωγές 492,3 δις Ευρώ και εξαγωγές μόλις 259,2 δις Ευρώ. Χρεωθήκαμε δηλαδή, από απαιτητικούς δανειστές μέσα στα δέκα χρόνια της οικονομικής κρίσης, προκειμένου να αγοράσουμε και να καταναλώσουμε εισαγόμενα προϊόντα 233 δις Ευρώ.

Όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα εισαγωγών και εξαγωγών της Ελλάδος την δεκαετία 2009-2018, το εμπορικό μας ισοζύγιο είναι μόνιμα ελλειμματικό από 35,1 δις Ευρώ (μέγιστο) μέχρι 17,7 δις Ευρώ (ελάχιστο) κάθε χρόνο! Τα τεράστια αυτά ποσά δεν προέρχονται από υποχρεωτικές εισαγωγές προϊόντων που δεν παράγονται στην Ελλάδα, αλλά κυρίως από εισαγωγές προϊόντων που προσφέρονται από την Ελληνική παραγωγή και μάλιστα συνήθως πολύ φθηνότερα! Πληρώνουμε δηλαδή με δανεικά χρήματα σε αδίστακτους πιστωτές εισαγόμενα προϊόντα γιατί δεν ξέρουμε πως να επιλέγουμε προϊόντα Ελληνικής παραγωγής!

Η ευημερία λοιπόν με δανεικά ανήκει μεν στο παρελθόν, αλλά εμείς συνεχίζουμε να αγοράζουμε όχι απόλυτα αναγκαία εισαγόμενα καταναλωτικά προϊόντα, χρεώνοντας συνεχώς τη χώρα μας (και την τσέπη μας) με ασυγχώρητη επιπολαιότητα.

Υπάρχουν χιλιάδες προϊόντα Ελληνικής παραγωγής που μπορούμε να αγοράσουμε υποκαθιστώντας εισαγόμενα προϊόντα. Ο κατάλογος είναι πραγματικά πολύ μεγάλος – όσο και αν αυτό φαίνεται απίστευτο.

Παραδείγματος χάριν, κοιτάξτε τα χιλιάδες εισαγόμενα καταναλωτικά προϊόντα των δέκα μεγαλύτερων πολυεθνικών (Nestlé, PepsiCo, Coca-Cola, Unilever, Danone, General Mills, Kellogg’s, Mars, Associated British Foods, Mondelez) που βρίσκονται σε όλα σχεδόν τα ελληνικά σπίτια.

Πάρα πολλά από τα προϊόντα των πολυεθνικών αυτών μοσχοπουλιούνται με διαρκή τηλεοπτική πλύση εγκεφάλου την οποία πληρώνουμε εμείς οι ίδιοι από το λιγοστό υστέρημα μας, μέσα στην τιμή του προϊόντος, παρ΄ όλο που υπάρχουν στα ράφια φθηνότερα υποκατάστατα Ελληνικής παραγωγής!

Η πρόσοψη των κεντρικών ραφιών των διαφόρων αλυσίδων Σούπερ Μάρκετ στο ύψος του καταναλωτή, είναι συνήθως «νοικιασμένη» από μεγάλες πολυεθνικές -φυσικά από την δική μας τσέπη, αφού το «ενοίκιο» συμπεριλαμβάνεται στην τελική τιμή που έχει το προϊόν στο ράφι. Κάποιες από τις πολυεθνικές αυτές έχουν, είτε μέσω εξαγορών, είτε μέσω ειδικής παροχής αδείας, προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα. Στην περίπτωση αυτή, συνήθως φροντίζουν να βάζουν επάνω στην συσκευασία των προϊόντων αυτών την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ». Αν όμως το προϊόν είναι εισαγόμενο, όπως η μεγάλη τους πλειοψηφία, η συσκευασία γράφει «Διανέμεται από την (όνομα πολυεθνικής) και διεύθυνση (που βρίσκεται στην Ελλάδα)». Ο μη ευαισθητοποιημένος καταναλωτής βλέποντας διεύθυνση στην Ελλάδα, πιθανόν και αριθμό EAN που αρχίζει από 520 (που δεν εγγυάται απολύτως τίποτα), δεν μπορεί να καταλάβει πως το προϊόν που αγοράζει είναι κατά πάσα πιθανότητα εισαγόμενο!

Δεν είναι καθόλου συμπτωματικό πως όλες οι πολυεθνικές που μας μοσχοπουλούν τα προϊόντα τους, είχαν «εκκρεμότητες» με διάφορες Επιτροπές Ανταγωνισμού για διάφορες αιτίες: Από κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, καρτέλ χειραγώγησης τιμών ανταγωνισμού, μέχρι διαφήμιση με παραπλανητικό ισχυρισμό. Ούτε είναι συμπτωματικό πως κάθε μία από αυτές, μετράει κάθε χρόνο κέρδη σε δισεκατομμύρια δολάρια, με την ακούσια «χορηγία» και του καταχρεωμένου Έλληνα καταναλωτή!

Γιατί λοιπόν να πληρώνουμε με δανεικά χρήματα πασίγνωστα, εισαγόμενα απορρυπαντικά όταν υπάρχουν αντίστοιχα ελληνικά σήματα ή ιδιωτικές ετικέτες πολύ φθηνότερα που έχουν και την ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» επάνω στην συσκευασία τους; Και μην μου πείτε πως υπερέχουν σε ποιότητα, γιατί εδώ να φάμε δεν έχουμε, ραπανάκια για την όρεξη!

Γιατί να αγοράζουμε Pampers όταν υπάρχουν τα ελληνικότατα Babylino, Gillette όταν τα Ελληνικά ΒΙC εξάγονται σε 150 χώρες του κόσμου, Lipton όταν η Ελλάδα μοσχοβολάει από τσάι του βουνού και τόσα άλλα πολύτιμα βότανα, Lux ή Dove όταν έχουμε τόσα σαπούνια Ελληνικής παραγωγής σε ολόκληρη τη χώρα, Bud, Mikkeler και ένα σωρό άλλες εισαγόμενες μπύρες όταν έχουμε τριακόσιες (και πλέον) ετικέτες μπύρας εξαιρετικής ελληνικής παραγωγής, Perrier ή San Pelegrino όταν η Ελλάδα διαθέτει πολύτιμα φυσικά μεταλλικά νερά σε μια εξαιρετική ποικιλία και … στις μισές τιμές, εισαγόμενα κρασιά όταν η Ελλάδα διαθέτει 700 και πλέον οινοποιεία και κάπου 3.000 ετικέτες καταπληκτικών κρασιών, εισαγόμενα τσιγάρα όταν η Ελλάδα διαθέτει κραταιά Ελληνική καπνο-βιομηχανία με δεκάδες σήματα -ή μήπως νομίζουμε πως ο εισαγόμενος καρκίνος είναι καλύτερος από τον ελληνικό;  Πρόκειται απλά για πολύ κάκιστες συνήθειες που είναι ανάγκη να αλλάξουμε, αν θέλουμε να μην παραμένουμε γονατιστοί στο έλεος του κάθε δανειστή!

Ό κατάλογος των εισαγόμενων προϊόντων που μπορούμε να αντικαταστήσουμε στις καθημερινές καταναλωτικές μας συνήθειες, είναι πραγματικά ατέλειωτος. Από τα τρόφιμα και τα ποτά, τα ρούχα, την ένδυση, τα εκπληκτικά αποστάγματα και τα αλκοολούχα ποτά που η Ελλάδα προσφέρει απλόχερα σε κάθε γωνιά, τα έπιπλα – έλεος πλέον, πληρώνουμε και αγοράζουμε με δανεικά χρήματα έπιπλα Τουρκικής κατασκευής και δεν προτιμάμε τις εκπληκτικές δημιουργίες δεκάδων Ελλήνων κατασκευαστών επίπλων- και τόσα άλλα!

Εκείνο που απαιτείται είναι μεγαλύτερη προσοχή όταν αγοράζουμε διάφορα προϊόντα ώστε να βεβαιωθούμε πως στην συσκευασία τους αναγράφεται η ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» (πολύ καλύτερα, αν υπάρχει η ένδειξη «ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ»).

Οι επαγγελματίες πρέπει να δείξουν ευαισθησία και υπευθυνότητα απέναντι στην Ελληνική παραγωγή – οι ξένοι έρχονται στη χώρα μας όχι μόνο για τον μοναδικό ήλιο και τις παραμυθένιες παραλίες μας, αλλά και για να δοκιμάσουν τα Ελληνικά προϊόντα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα προς αποφυγή, ο επαγγελματίας της Χερσονήσου Κρήτης που μοσχοπουλούσε «Κρητικό πρωινό» με …. Lipton, Lurpak, Γερμανική μαρμελάδα και Κινέζικο μέλι!

Είμαστε περήφανοι για την καταπληκτική ποιότητα των ελληνικών τροφίμων, ποτών και αποσταγμάτων. Δεν χρειάζεται να τα πουλάμε φθηνά στους ξένους, αρκεί να είμαστε τίμιοι και σωστοί απέναντι τους: Αυθεντικό «Κρητικό πρωινό» με 12 Ευρώ την μερίδα και «Διεθνές πρωινό» (με Lipton, Lurpak, Γερμανική μαρμελάδα, Κινέζικο μέλι και ότι πιο φτηνό βρίσκουμε στην αγορά) με 4,95 Ευρώ! Έτσι, και βοηθάμε την Ελληνική παραγωγή και της ανεβάζουμε επίπεδο (image) προσθέτοντας υπεραξία στα εξαιρετικά μας προϊόντα. Δεν χρειάζεται ούτε να κλέβουμε, ούτε να κοροϊδεύουμε τους ξένους!

Σ Υ Μ Π Ε Ρ Α Σ Μ Α : Ας συνειδητοποιήσουμε πως η πολυπόθητη ανάπτυξη και η έξοδος από την οικονομική κρίση είναι και δική μας, προσωπική υπόθεση του καθ΄ ένα και της κάθε μίας από εμάς ξεχωριστά.

Ας κοιτάξουμε με μεγάλο ενδιαφέρον και συμπάθεια, την προσπάθεια νέων φοιτητών από ολόκληρη την Ελλάδα να δημιουργήσουν για μας νέα, καινοτόμα και ολοκληρωμένα προϊόντα διατροφής τα οποία αξιοποιούνται εμπορικά από την Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων, στα πλαίσια του ετήσιου διαγωνισμού ECOTROPHELIA.

Αγοράζοντας Ελληνικά προϊόντα, προσέχοντας με μεγάλο ενδιαφέρον αξιέπαινες πρωτοβουλίες (ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ, ECOTROPHELIA, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΩΙΝΟ κ.α.π) υποστηρίζουμε πρακτικά την μείωση της ανεργίας και την αύξηση της απασχόλησης, συνεισφέρουμε στην μείωση του ελλείματος του εμπορικού μας ισοζυγίου που κάθε χρόνο προσθέτει βάρος πολλών δισεκατομμυρίων στην ήδη χρεωμένη Ελληνική οικονομία, ανακουφίζουμε με νέες εισφορές τα ασφαλιστικά μας ταμεία διευκολύνοντας την απρόσκοπτη καταβολή των συντάξεων, ενισχύουμε την φοροδοτική ικανότητα των ελληνικών επιχειρήσεων βοηθώντας στην καταβολή των εργατικών και φορολογικών τους υποχρεώσεων. Και βέβαια υποστηρίζουμε την τσέπη μας αφού τα περισσότερα από τα εισαγόμενα είδη των καθημερινών καταναλωτικών μας αναγκών είναι ακριβότερα από τα Ελληνικά! Επί πλέον τα περισσότερα Ελληνικά προϊόντα βρίσκονται σε εξαιρετικά επίπεδα ποιοτικής ανταγωνιστικότητας με τα αντίστοιχα εισαγόμενα, καθιστώντας εντελώς αδικαιολόγητη την έλλειψη ευαισθητοποίησης που επιδεικνύουμε μπροστά στα ράφια των αλυσίδων λιανικής, κατά τις αγορές των  καθημερινών, καταναλωτικών αναγκών μας!

Εμπρός λοιπόν: Θέλουμε ανάπτυξη; Θέλουμε δουλειά; Θέλουμε επενδύσεις από ελληνικές επιχειρήσεις;


Ε, τότε Αγοράζουμε Ελληνικά! Τόσο απλά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΙΑΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ. ΜΗΝ ΜΕΝΕΙΣ ΘΕΑΤΗΣ, ΓΙΝΕ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ. 

Οι άνθρωποι βασικά χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες (οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα). Στα γουρούνια σε εμφανείς και αφανείς θέσεις ισχύος, και στους αποβλακωμένους σε παθολογικό βαθμό. Οι πρώτοι διαρκώς ψεύδονται και εξαπατούν ασυστόλως τους δεύτερους, σε  σημείο που είναι για γέλια και για κλάματα. Οι παθολογικά αποβλακωμένοι απλώς... "κοιτάνε την δουλειά τους". Αυτές οι δύο κατηγορίες καθορίζουν πλήρως τις εξελίξεις, ενεργητικά και παθητικά αντιστοίχως.


Η εναλλακτική ενημέρωση είναι σταγόνα στον ωκεανό της συστημικής ενημέρωσης, ενώ η πρώτη λογοκρίνεται και αποκλείεται και από τις μηχανές αναζήτησης-google, κοινωνικά δίκτυα κλπ, και είναι σαν να μην υπάρχει, πράγμα του γίνεται σταθερά πολύ χειρότερο.  Η ωμή αλήθεια είναι ότι όταν δεν προωθείς σε άλλους την εναλλακτική ενημέρωση που γνωρίζεις, πράξη που έχει μεγάλη προστιθέμενη αξία διότι δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι να προωθηθεί, τότε χωρίς να το καταλαβαίνεις, μέσω αυτής της παράλειψης γίνεσαι συνυπεύθυνος και συνένοχος της εγκληματικής συμμορίας και του ελληνικού παραρτήματος της με τις μαριονέτες που χάριν συνεννόησης τους λέμε πολιτικούς, που χωρίς εντολή δεν επιτρέπεται ούτε να φτερνιστούν.

Ο μέσος άνθρωπος κοιμάται όρθιος (λόγω άγνοιας και παραπληροφόρησης). Η τηλεόραση και το επιφανειακό σερφάρισμα στο συστημικό διαδίκτυο τον κοιμίζουν ακόμα βαθύτερα. Μόνο εσύ και άλλοι σαν εσένα, στον βαθμό που είστε αφυπνισμένοι, μπορείτε να ξυπνήσετε άλλους. Μην το ξεχνάς αυτό.