Οι παραδόσεις προβλέπεται να ολοκληρωθούν πριν το τέλος του 2018, οπότε και τα Su-30SM των VKS θα έχουν φτάσει τα 90, ενώ αναμένεται και πρόσθετη παραγγελία από τις VKS για άλλα 30-40 Su-30SM ώστε ο στόλος να φτάσει τα 120-130 αεροσκάφη έως το 2020.
Επισημαίνεται ότι τα αεροσκάφη αυτής της έκδοσης έχει ήδη αρχίσει να παραλαμβάνει η ρωσική Αεροπορία Ναυτικού. σε διαφορετικές παρτίδες.
Εχουν ήδη παραδοθεί 5 αεροσκάφη και μέσα στο 2016 ακολουθούν 8 ακόμη, για να ολοκληρωθούν οι παραδόσεις των έως σήμερα 20 παραγγελθέντων αεροσκαφών με άλλα 7 εντός του 2017.
Τα αεροσκάφη αυτά θα αντικαταστήσουν σε ρόλους κρούσης τα 22 Su-24M/M2 που επιχειρούν από τη Κριμαία, προσθέτοντας και υψηλές δυνατότητες αεροπορικού αγώνα που τα τελευταία δεν είχαν. Έως το 2020 το ρωσικό Ναυτικό προβλέπεται να έχει παραγγείλει συνολικά 50-70 Su-30SM, τα οποία θα αποτελέσουν τον μοναδικό τύπο μαχητικού ξηράς, αντικαθιστώντας όλους του υπόλοιπους που επιχειρούν σήμερα με τη Ναυτική Αεροπορία.
Συνολικά περί τα 180 μαχητικά Su-30SM Flanker-C θα είναι ενταγμένα στην ρωσική Αεροπορία και το Ναυτικό, μέχρι το 2020.
Όμως η ενίσχυση της Ρωσικής Αεροπορίας σε μαχητικά αεροσκάφη δεν σταματά εδώ, αφού το Νοέμβριο πρόκειται να παραδοθεί το πρώτο από τα 50 νέα μαχητικά εναέριας υπεροχής Su-35S Flanker -E (κατασκευής KnAAZ) συνολικού κόστους 788 εκατ. δολαρίων.
Τα αεροσκάφη αυτά θα παραδοθούν έως το 2020 και έρχονται να προστεθούν σε άλλα 48 του ιδίου τύπου από προηγούμενη παραγγελία, οι παραδόσεις των οποίων ολοκληρώνονται σύντομα. Μαζί με τα Su-27SM/SM3, θα αποτελέσουν τον κορμό των μαχητικών αεροπορικής υπεροχής των VKS, για την επόμενη δεκαετία τουλάχιστον.
Επίσης, σε αντίθεση με τα παλαιότερα Su-27S/P που αντικαθιστούν, έχουν και μεγάλες ικανότητες μεταφοράς σύγχρονων όπλων αέρος-εδάφους, μετατρέποντάς τα σε μία μίξη του αμερικανικού F-15C και F-15E, αλλά με πολύ υψηλότερες δυνατότητες φυσικά, αφού υα χωρίζει μια δεκαπενταετία ανάπτυξης.
Υπενθυμίζεται ότι 4 Su-35S αναπτύχθηκαν για σύντομο διάστημα στη Συρία, που απετέλεσε την πρώτη χρήση σε πραγματικές επιχειρήσεις και γι’ αυτόν τον τύπο. Εκεί εμφανίστηκαν να φέρουν, μεταξύ άλλων, και βλήματα αέρος-αέρος μέσης/μεγάλης ακτίνας τύπου R-77-1 (AA-12 Adder). Ήταν η πρώτη δημόσια εμφάνιση του σύγχρονου αυτού βλήματος BVR σε επιχειρησιακά ρωσικά μαχητικά.
Εξάλλου, εντός του 2016 ολοκληρώνονται και οι παραδόσεις των 14 μονοθεσίων MiG-29SMT και των 2 διθεσίων MiG-29UBT που είχαν παραγγελθεί το 2014. Τα αεροσκάφη αυτά θα συμπληρώσουν τα 28/6 ΜiG-29SMT/UBT που κατέληξαν στις VKS μετά την ακύρωση της σχετικής παραγγελίας, επιτρέποντας τη σύσταση και τρίτης Μοίρας με τον τύπο.
H παραγγελία του 2014 αποτέλεσε σημαντική εξέλιξη για το πρόγραμμα (μαζί με τα MiG-29K/KUB για τα αεροπλανοφόρα του ρωσικού και του ινδικού Ναυτικό), ως ενδιάμεση λύση μέχρι την έλευση του «απόλυτου» MiG-35S Fulcrum-F, που επίσης προτίθενται να αποκτήσουν οι VMS (30-37 αεροσκάφη προ του 2020) και το οποίο προτείνεται στην εξαγωγική του έκδοση για την ελληνική Αεροπορία, μαζί με το Su-35BM.
Τα νεότερα επ’ αυτού έχουν να κάνουν με την έναρξη των κρατικών δοκιμών του τύπου, οι οποίες προβλέπεται να ολοκληρωθούν εντός του 2017 και, αν όλα πάνε καλά, να ακολουθήσει η ένταξη σε υπηρεσία το 2018.
Τα MiG-35S ενσωματώνουν σειρά βελτιώσεων σε σχέση με τα MiG-29SMT/UBT, τα οποία ωστόσο είναι τα πρώτα ρωσικά MiG-29 πραγματικά πολλαπλού ρόλου, προσφέροντας για πρώτη φορά στον τύπο τη δυνατότητα χρήσης σύγχρονων κατευθυνόμενων όπλων αέρος εδάφους.
Με τα εκσυγχρονισμένα MiG-31BM, Su-27SM/SM3 και Su-25SM, τα Su-27SM3 & Su-30M2 και τα υπό παράδοση Su-34 (προς αντικατάσταση των Su-24), αλλά και την παράδοση τουλάχιστον 40 υπερμαχητικών Τ-50, μέσα σε διάστημα μιας δεκαετίας ουσιαστικά, η Ρωσική Αεροπορία θα έχει καταφέρει να αντικαταστήσει όλα σχεδόν τα παλαιότερα μαχητικά αεροσκάφη της και να αποκτήσει και πάλι έναν έναν σύγχρονο και αξιόπιστο στόλο μαχητικών πρώτης γραμμής.
Ολα αυτά φυσικά αναμένοντας την έλευση σε επιχειρησιακές Μίρες των πρώτων Τ-50 προς το τέλος της χρονιάς. Μέχρι το 2020, η ρωσική Αεροπορία θα διαθέτει περί τα 1000 νέα ή εκσυγχρονισμένα μαχητικά…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου