Τα αισθήματα και τα συναισθήματα ήταν πολύ πιο έγκυρο βαρόμετρο της «αναπροσαρμογής» του μαθητή προς την κοινωνία παρά οι πληροφορίες ή η χρήση της λογικής. Δεν θα πρέπει να αποτελεί καμία έκπληξη λοιπόν, ότι κατά το μεγαλύτερο μέρος της επαγγελματικής ζωής του, ο Dewey φορούσε με υπερηφάνεια την ετικέτα του ”Σοσιαλιστή Προοδευτικού.”
Ο Dewey ήταν μεγάλος θαυμαστής του βιβλίου του Edward Bellamy “Κοιτάζοντας Πίσω” (1877), το οποίο περιγράφει μια ουτοπική κοινωνία χτισμένη πάνω στις στάχτες του καπιταλισμού.
Σύμφωνα με τον Dewey, η Κυβέρνηση έρχεται πρώτη και οι ανάγκες της πρέπει, επομένως, να είναι υψίστης σημασίας έναντι του ατόμου. Η κοινωνία (κυβέρνηση) διαμορφώνει τα άτομα, όχι το αντίστροφο, ισχυρίστηκε ο Dewey.
Απίστευτα, ο Dewey γελοιοποίησε την αναζήτηση της γνώσης, δηλώνοντας ότι η γνώση ήταν μόνο έγκυρη και άξιζε μόνο αν η “κοινωνία” αποφάσιζε έτσι.
Αν οι δυνάμεις («κοινωνία») αποφάσιζαν ότι η λογοτεχνία ή η γεωμετρία ή η χημεία δεν είναι πλέον το ζητούμενο, αλλά οι πολυπολιτισμικές μελέτες, η καταπίεση της μειονότητας, και η διορθωτική καλαθοπλεκτική, τότε το άτομο δεν θα πρέπει να έχει καμία εναλλακτική λύση στην πορεία της εκπαίδευσης .
Κάθε αρετή, συμπεριλαμβανομένων της περιέργειας, της επινοητικότητας, της ανταγωνιστικότητας, της ηθικής συμπεριφοράς, η σωστή λογική, η ρητορική ικανότητα, η λογική και η επινοητικότητα – θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως “κακές” εν μία νυκτί, αν οι εξουσίες («κοινωνία») αποφάσιζαν ότι δεν ήταν πλέον επιθυμητές.
Στον κόσμο του Dewey, δεν υπήρχε απόλυτη αλήθεια. Ως εκ τούτου, όλα ήταν εύπλαστα και ευμετάβλητα. Δεν υπήρχε υπόβαθρο, ούτε άγκυρα με την οποία η ανθρωπότητα θα μπορούσε να συνδέσει και να εξασφαλίσει την διάνοιά της, τον χαρακτήρα της, ή τη συμπεριφορά της. Τα πάντα ήταν συνεχώς σε μια κατάσταση ροής, με το μόνο σταθερό το “καθήκον” του ατόμου στην κοινωνία, για να το εξυπηρετήσει όμως, η κοινωνία επέλεξε να το υπαγορεύσει μέσω των ιδρυμάτων της.
Η έμφαση στην ομαδική συμμετοχή, την ομαδική μάθηση, την ομαδική επίλυση προβλημάτων και τις ομαδικές δραστηριότητες σφυρηλάτησαν στο σπίτι του την αλύγιστη αρχή ότι το άτομο πρέπει να είναι πάντα υποταγμένο στην «ομάδα».
Η μάθηση και η επίτευξη, σε κάθε τομέα της μελέτης, δήλωσε ο Dewey, ήταν «εγωιστική», τα μέσα με τα οποία ένα παιδί μπορεί να διαχωρίσει τον εαυτό του από τους συμμαθητές του.
Πάνω απ ‘όλα, ο Dewey ήθελε ”από την κορυφή προς τα κάτω” τον έλεγχο της κοινωνίας. Η φιλοσοφία του ήταν ουσιαστικά του Ροκφέλερ, ο οποίος χρηματοδότησε τα πανεπιστήμια. Ο Dewey θέλησε να δημιουργήσει γρανάζια, απλά αρκετά ευφυή για να ακολουθούν οδηγίες. Ο στόχος της αυτο-βελτίωσης θεωρήθηκε ως επικίνδυνος και επιζήμια απόκλιση.
Το 1897, ο ”πατέρας της αμερικανικής εκπαίδευσης,” έγραψε το μανιφέστο του “My Pedagogic Creed”. Θα περίμενε κανείς ότι ο συγγραφέας θα μπορούσε να εξηγήσει τη βάση της φιλοσοφίας του.
Αντίθετα, ο Dewey επαναλαμβάνει συνεχώς το μάντρα “Πιστεύω …. πιστεύω … Πιστεύω ….”. Δύσκολα θα μπορούσε να βρει κανείς πιο εκτεταμένα άρθρα της πίστης από τη χριστιανική Βίβλο.
Ο συγγραφέας Bruce Deitrick Price έγραψε ότι ο Dewey όχι μόνο υπονόμευσε την εκπαίδευση, αλλά υπονόμευσε την ίδια την γλώσσα της εκπαίδευσης με τις νεφελώδεις και τις εσκεμμένα αόριστες έννοιες και θεωρίες του. Και ο ίδιος το ορίζει παραθέτοντας την πιο αποκαλυπτική φράση του John Dewey όλων των εποχών: ”Η απλή απορρόφηση από γεγονότα και αλήθειες είναι τόσο αποκλειστικά ατομική υπόθεση που τείνει πολύ φυσικά να περάσει σε εγωισμό. Δεν υπάρχει προφανής κοινωνικό κίνητρο για την απόκτηση της απλής μάθησης, δεν υπάρχει σαφές κοινωνικό κέρδος στο να την επιτύχεις.“
Σε δύο φράσεις, ο Dewey υποβιβάζει στο σωρό σκουπιδιών της ασχετοσύνης όλη την τέχνη, την επιστήμη, τη φιλοσοφία, την ιστορία, τα μαθηματικά, την αρχαιολογία, και όλα τα σχετικά ακαδημαϊκά πεδία. Όπως συμπεραίνει ο Price: ”Όλη η αποχαύνωση που έχουμε δει τα τελευταία 100 χρόνια είναι εδώ σε αυτό το μικρό απόσπασμα”. Και μην κάνετε κανένα λάθος: αυτή η αποχαύνωση υπήρξε τόσο καταστροφική όσο και σκόπιμη.
Ο John Dewey και ο φίλος του, ο σημαίνων εβραϊκής καταγωγής μαρξιστής προπαγανδιστής Sidney Hook, είδαν το αμερικανικό εκπαιδευτικό σύστημα ως το λεπτό άκρο της σφήνας στο δόλιο παιχνίδι τους να χτίσουν σιγά-σιγά μια κοσμική κοινωνία χωρίς ηθικά απόλυτα.
Χρησιμοποιώντας τα χρήματα του Ροκφέλερ για να δημιουργήσουν την Ακαδημία Δασκάλων στη Νέα Υόρκη (1922), ο στόχος τους ήταν να δημιουργήσουν μια νέα γενιά που δεν είναι τόσο έξυπνη όπως οι γονείς τους. Και με κάθε επόμενη γενιά, ένα αντίγραφο, το πραγματικό περιεχόμενο του οποίου – γεγονότα, δεδομένα, αντικειμενική αλήθεια – ξεθωριάζει και γίνεται λιγότερο σαφές και κατανοητό.
Με την αντικατάσταση των μαθηματικών, της γεωγραφίας, της ιστορίας και της επιστήμης, με το μαγείρεμα, το ράψιμο, τη διαχείριση του νοικοκυριού και χειρωνακτικές δεξιότητες κατάρτισης που είναι αναγκαίες για να τρέξουν το μηχάνημα, ο Dewey ξεκίνησε αυτό που ο Price σωστά ονόμασε «… ένα αργής κίνησης πραξικόπημα, διενεργείται, για όλους τους πρακτικούς σκοπούς, μέσα στη νύχτα. Και έτσι ξεκίνησαν 100 χρόνια εξαπάτησης, ανειλικρίνειας και ανεντιμότητας».
Οι εκπαιδευτικοί είχαν πλέον μάθει να αποδέχονται την άποψη, που βασίζεται σε τίποτα περισσότερο από την πίστη του Dewey, ότι “αυτό” που δίδαξαν ήταν άσχετο, το πώς και γιατί το δίδαξαν ήταν τα κύρια ζητήματα.
Ο Price ορθώς επισημαίνει ότι οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν τώρα “… επινοώντας μια απειρία προγραμμάτων, μεθοδολογιών, θεωριών, μελετών, ερευνών, ιδεών, συνθημάτων και εννοιολογικών σημαντικών ανακαλύψεων ….” που όλα είναι χωρίς νόημα, όταν τα παιδιά είναι ακόμη τόσο χαζά σαν κολόνες.
Ίσως πουθενά σε ολόκληρο το σχολικό πρόγραμμα δεν είναι το εκπαιδευτικό σαμποτάζ περισσότερο εμφανές από ό, τι στην σκόπιμη καταστροφή των ικανοτήτων ανάγνωσης. Η επίθεση άρχισε με το δοκίμιο του John Dewey το 1898, «The Primary Education Fetish».
Οι μαθητές του Dewey ανέλαβαν τις μεγάλες εκπαιδευτικές σχολές σε Κολούμπια, Σικάγο και Palo Alto, και άρχισε να φέρνουν τους συναδέλφους τους σε αποκλεισμό κάθε αντίθετης άποψης. Ο εμπειρογνώμονας φωνολογίας Sam Blumenfeld δηλώνει: “Ανέθεσαν βιβλία να γραφτούν για την προώθηση της διδασκαλίας ολόκληρης λέξης. Και πήραν τους εκδότες να δημοσιεύσουν τα νέα προγράμματα, επειδή οι καθηγητές ήταν σε θέση να πάρουν αυτά τα νέα εναύσματα που αγοράζονται από σχεδόν κάθε σύστημα δημόσιων σχολείων της χώρας. Πολλοί υποστηρικτές της ολόκληρης γλώσσας είναι απλώς οι τελευταίοι των σοσιαλιστών που είναι πρόθυμοι να καταστρέψουν τη χώρα αυτή, προκειμένου να την αλλάξουν”. Ο Blumenfeld εύστοχα και σωστά καταλήγει στο συμπέρασμα: ”Το κακό είναι μια δύναμη σε αυτόν τον κόσμο, και εκδηλώνεται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Συμπεριλαμβανομένου του να αποχαυνώσεις ένα έθνος.”
Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της τρέλας είναι σαφές: από την τρίτη-τέταρτη τάξη τα περισσότερα παιδιά που μαθαίνουν να διαβάζουν μέσω της μεθόδου “ολόκληρη λέξη” καταλήγουν σε απογοήτευση, και γίνονται οριακοί αναγνώστες για το υπόλοιπο της ζωής τους. Δεν υπάρχει καμία ανάγνωση για ευχαρίστηση, για γνώση, για ανάπτυξη, για ψυχαγωγία, για την υπόθεση, για τη θεωρία, για ταξίδια ή περιπέτεια ή για την εκμάθηση. Η ανάγνωση τώρα ταυτίζεται με αγγαρεία, ανακρίβεια, μαντεία, αποτυχία και δυστυχία. Η έλλειψη ικανοτήτων ανάγνωσης μεταφράζεται σε μια εξαιρετικά αρνητική εικόνα του εαυτού με συνέπειες που ρέουν πάνω σε κάθε άλλο ακαδημαϊκό αντικείμενο στο σχολείο, τα οποία όλα απαιτούν ικανότητες ανάγνωσης στον ένα ή τον άλλο βαθμό.
Όπως ο Malkin Dare, ιδρυτής της Κοινωνίας της Ποιότητας της Εκπαίδευσης, δήλωσε: ”Το αποτέλεσμα είναι μαζικός αναλφαβητισμός και δυστυχία”. Ο Don Potter, εμπειρογνωμόνων φωνολογίας, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η απομνημόνευση “λέξεων με το βλέμμα” ως μέρος της απάτης ολόκληρης γλώσσας “… δημιουργεί ένα αντανακλαστικό που έρχεται σε επαφή με μεταγενέστερη διδασκαλία φωνητικών συμβόλων. Οι λέξεις με το βλέμμα αποτελούν εμπόδιο στην ανάγνωση, δεν αποτελούν ενίσχυση”. Αγόρια, κυρίως, έχουν την αυτοπεποίθηση τους να καταστρέφεται και εγκαταλείπουν, συχνά με διάγνωση δυσλεξίας ή ADD. Γίνεται μία φαύλη, καθοδική πορεία αποτυχίας. Και είναι όλα προμελετημένα.
Ο συνεργάτης του Dewey, F. Potter, είπε: ”Η εκπαίδευση είναι επομένως o πιο ισχυρός σύμμαχος του ανθρωπισμού, και κάθε Αμερικανικό δημόσιο σχολείο είναι ένα σχολείο του ανθρωπισμού. Τι μπορεί να κάνει η θεϊστική κατηχητικών σχολείων, που συνέρχονται για μια ώρα μια φορά την εβδομάδα, διδάσκοντας μόνο ένα κλάσμα της στα παιδιά, για να ανακόψει το κύμα του προγράμματος πέντε ημερών από την ανθρωπιστική διδασκαλία; “
Τώρα, περισσότερο από έξι δεκαετίες αργότερα, μπορούμε να δούμε τα συντρίμμια σκορπισμένα πάνω από την άμμο του χρόνου.
Η λύση είναι επίσης σαφής. Αρχική εκπαίδευση, γονεϊκός έλεγχος στα σχολεία και την εκπαίδευση, κατάργηση κάθε Ομοσπονδιακής συμμετοχής, εξάλειψη όλων των συνδικάτων των εκπαιδευτικών, και μια επιστροφή στα βασικά και κλασικά της εκπαίδευσης που διδάσκονταν πριν ο John Dewey καταστρέψει την εκπαίδευση και την κοινωνία.
Πηγές:
http://offtherecord.net.gr/?p=1218
το είδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου