Αεροσκάφη που έδρασαν ιδιαίτερα αποτελεσματικά στον πόλεμο του Βιετνάμ, ως γνωστόν και μετά από διααδοχικά "λίφτινγκ" εξακολουθούν να πετάνε.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: Η γερμανική Αεροπορία θα αποσύρει τα αεροσκάφη στις 29 Ιουλίου του 2013. Πρόκειται για 14 F-4F που επιχειρούν στην πτέρυγα JG 71 Richthofen και πρόκειται για τα τελευταία F-4F ICE τα οποία βρίσκονται πλέον σε ενεργό υπηρεσία με τη γερμανική Αεροπορία. Εκσυγχρονίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του '80 με ένα πρόγραμμα ανάλογο των ελληνικών F-4E AUP.
Και δεδομένου ότι οι οροφή της ΠΑ μετά την απόσυρση των 48 Α-7Ε και RF-4E καταρρέει στο 60% περίπου της προβλεπομένης από την δομή δυνάμεων, οι Γερμανοί είπαν να τα ξεφορτωθούν και να τα φορτωθεί η ΠΑ. Τα 14 συν άλλα 9 για ανταλλακτικά!
Πρόκειται ασφαλώς για μια αναπάντεχη εξέλιξη καθώς το ενδιαφέρον το ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα αεροσκάφη για την ΠΑ επικεντρωνόταν σε F-16, Mirage 2000-5 ή F-15E που αποσύρουν οι ΗΠΑ, αλλά οι Γερμανοί-δια της τρόϊκας είναι απόλυτοι: "Δεν υπάρχουν λεφτά για υποστήριξη αυτών των αεροσκαφών. Πάρτε τα δικά μας F-4F και βλέπουμε"!
Μάλιστα έστειλαν και αντιπροσωπεία για τα ... καλορίζικα: Στην ΑΒ της Ανδραβίδας στην 117ΠΜ βρίσκονται από το μεσημέρι της Πέμπτης 2 μαχητικά της γερμανικής Αεροπορίας F-4F ICE. Τα αεροσκάφη πέταξαν από τη βάση τους στο Wittmundhafen στη δυτική Γερμανία και μέσω Aviano ήρθαν στην 117ΠΜ η οποία είναι και το πιθανότερο να φιλοξενήσει τα "νέα" μαχητικά της ΠΑ.
Το ζεύγος των αεροσκαφών θα παραμείνει στην 117ΠΜ μέχρι και τη Δευτέρα οπότε και αναμένεται να επιστρέψει πίσω στη βάση του.
αναβάθμιση των δυνατοτήτων του αεροσκάφους σε αποστολές αέρος-αέρος με τη μεταφορά του βλήματος AIM-120 το οποίο θα συνεργαζόταν με το ραντάρ APG-65.
Πρόκειται ουσιαστικά για τον πυρήνα και του αντίστοιχου ελληνικού προγράμματος αναβάθμισης το οποίο είχε αναλάβει η γερμανική DASA, αλλά σε αρκετά σημεία υποδεέστερο του ελληνικού από το οποίο άλλωστε το χωρίζει μια δεκαετία τενολογικής εξέλιξης (τα γερμανικά εκσυγχρονίστηκαν τέλη δεκαετίας '80 με αρχές '90).
Το πρόγραμμα εκτός από την τοποθέτηση του νέου ραντάρ περιελάμβανε και μια σειρά άλλων επιμέρους βελτιώσεων και προσθηκών όπως:
- Νέος δέκτης RWR ALR-68
- Νέο σύστημα ναυτιλίας (αδσρανειακό με γυροσκόπιο λέιζερ) H-423 της Honeywell
- Νέος κεντρικός υπολογιστής στοιχείων αέρος CPU-143/A της GEC Avionics
- Τοποθέτηση αρτηρίας πληροφοριών MIL-STD-1553R
- Πιστοποίηση του βλήματος ΑΙΜ-120
- Νέος υπολογιστής ελέγχου πυρός της Litef
Συνολικά η γερμανική Αεροπορία αναβάθμισε 70 F-4F στο επίπεδο ICE αλλά εξαιτίας προβλημάτων μη επαρκούς αριθμού βλημάτων AIM-120 και έλλεψης της σοβιετικής απειλής το πρόγραμμα τερματίστηκε το 1995! Τα αεροσκάφη σε γερμναική υπηρεσία που άρχισαν να εκσυγχρονίζονται το 1988 περίπου, μετρούσαν ήδη 15 χρόνια υπηρεσία! Δηλαδή το "νέο" μαχητικό της ΠΑ, ελέω τρόϊκας, θα "μετράει" όταν παραληφθεί, ακριβώς 40 χρόνια υπηρεσίας!
Το αστείο είναι ότι τους ενοχλούσαν τα Α-7Ε/ΤΑ-7Η γιατί ήταν ... παλιά1 Αν είχαν τίποτα άλλα σαπάκια να πμας πασσάρουν οι Γερμανοί θα ήταν "ιδανικά για την ΠΑ"
Εάν τελικά η υπόθεση της παραχώρησης των αεροσκαφών στην ΠΑ "ευοδωθεί" τα αεροσκάφη θα "ενισχύσουν" την 117ΠΜ και πιο ειδικά την 339Μ, με την τελευταία να μεταφέρει ενδεχομένως αριθμό αεροσκαφών στην 338Μ για την ενίσχυση του ρόλου της στις αποστολές αέρος-εδάφους με τα γερμανικά F-4F να αναπληρώνουν το κενό αυτό.Μεγάλη επιτυχία, πράγματι
Φωτογραφίες (C) Γιάννης Ρηγόπουλος για DefenceNetMedia
Τμήμα ειδήσεων defendenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου