Ο καθηγητής Γκέρμουντ Χέσλοου, που ασχολείται με τη νευροφυσιολογία στο Πανεπιστήμιο του Lund, κατηγορήθηκε από έναν μαθητή ότι έκανε σε μια διάλεξη «τρανσφοβικές» και «αντι-φεμινιστικές» δηλώσεις – αλλά αρνήθηκε να υποχωρήσει.
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος του σχετικά με την κληρονομιά και το περιβάλλον στο κορυφαίο ακαδημαϊκό ίδρυμα, ο Χέσλοου ανέφερε εμπειρική έρευνα που υποστηρίζει την ιδέα ότι υπάρχουν διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών οι οποίες είναι «βιολογικά θεμελιωμένες» και ως εκ τούτου τα φύλα δεν μπορούν να θεωρηθούν μόνο ως «κοινωνικά κατασκευάσματα».
Ο καταγγέλλων υποστήριξε ότι τα σχόλια του Χέσλοου έρχονται σε αντίθεση με τη Σουηδική “βάση αξιών” – μια
έννοια που απαιτεί από όλα τα σχολεία της Σουηδίας να τηρήσουν μια κοινή ηθική πολιτική, η οποία περιλαμβάνει την υπεράσπιση αξιών όπως η ισότητα, η ατομική ελευθερία και η ισότητα των φύλων.
Ο Χέσλοου κλήθηκε σε μια συνάντηση από τον Κρίστερ Λάρσον, προέδρου του προγράμματος για την ιατρική εκπαίδευση, αφότου μια γυναίκα φοιτήτρια παραπονέθηκε ότι ο καθηγητής είχε εκφράσει την «προσωπική του αντι-φεμινιστική ατζέντα», ανέφερε το Academic Rights Watch.
Το πανεπιστήμιο ζήτησε από τον Χέσλοου να «αποστασιοποιηθεί» από δύο συγκεκριμένα σχόλια. Ότι οι ομοφυλόφιλες γυναίκες έχουν «ανδρικό σεξουαλικό προσανατολισμό» και ότι το αν ο διαφυλικός είναι ένας σεξουαλικός προσανατολισμός είναι “ζήτημα ορισμού”. Ο καθηγητής αρνήθηκε να αποστασιοποιηθεί από τα σχόλια, λέγοντας ότι είχε «κάνει αρκετά» για να «εξηγήσει και να υπερασπίσει» την επιλογή των λέξεων του.
Στην απάντησή του, ο Χέσλοου απέρριψε επίσης την ιδέα ότι είχε «πολιτική ατζέντα» και δήλωσε ότι η μόνη του ατζέντα ήταν να αφήσει το επιστημονικό γεγονός, όχι την νέα συμβατική σοφία, να κατευθύνει πανεπιστημιακές διαδικασίες. “Η ιδεολογία, η πολιτική και η προκατάληψη σχηματίζουν τη συμβατική αντίληψη, όχι η επιστήμη”, είπε.
Ο Χέσλοου είπε επίσης στο RT ότι ο πρύτανης του πανεπιστημίου διέταξε μια “πλήρη έρευνα” στην υπόθεση και είπε ότι “υπήρξαν συζητήσεις για την προσπάθεια να σταματήσει η διάλεξη ή να απαλλαγούν από μένα, ή να βάλουν κάποιον άλλον να κάνει τη διάλεξη ή να μην την κάνει καθόλου”. Επίσης είπε ότι το πανεπιστήμιο θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την ηλικία του ως« πρόσχημα »για να τον απομακρύνει από το μάθημα, επειδή έχει περάσει την ηλικία συνταξιοδότησης.
Πηγή:
https://www.rt.com/news/438638-swedish-professor-biologically-different/
Off the Record
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου