Η απόφαση για αυστηρότερα μέτρα ανακοινώθηκε από τις επιτροπές διαφημιστικής πρακτικής (CAP) αυτή την εβδομάδα, μετά από άρθρο που δημοσιεύθηκε το καλοκαίρι, που προσδιόριζε τα «στερεότυπα φύλου» σε διαφημίσεις ότι «οδηγούν σε ανισότητα» μεταξύ ανδρών και γυναικών.
«Οπουδήποτε εμφανίζονται ή ενισχύονται, τα στερεότυπα φύλου μπορούν να οδηγήσουν σε ψυχική, σωματική και κοινωνική βλάβη που μπορεί να περιορίσει τις δυνατότητες των ομάδων και των ατόμων», αναφέρει η μελέτη της Υπηρεσίας Διαφημιστικών Προτύπων (ASA).
Οι απεικονίσεις που θεωρούνται προβληματικές περιλαμβάνουν τα "μέλη της οικογένειας που δημιουργούν ένα χάος στο σπίτι, ενώ η γυναίκα έχει την αποκλειστική ευθύνη για τον καθαρισμό του" και
Η Nanette Newman, η ηθοποιός που εμφανίστηκε στις διαφημίσεις FairyLiquid της δεκαετίας του 1980, δήλωσε στην DailyMail ότι η απαγόρευση είναι "απίστευτα γελοία".
Despite all our efforts to shatter gender stereotypes, people still have an accurate view of human sex differences http://internal.psychology.illinois.edu/~acimpian/reprints/jussim_BBS.pdf … HT @PsychRabble |
Διαφημιστές την περασμένη εβδομάδα ζήτησαν από τους πωλητές παιχνιδιών να ξαναφτιάξουν τους καταλόγους τους έτσι ώστε να απεικονίζουν έναν κόσμο στον οποίο τα αγόρια είναι πιθανό να παίζουν με κούκλες ως κορίτσια.
Ελπίζοντας να δημιουργήσει κοινωνικά ένα μέλλον στο οποίο δεν θα υπάρχει «διάκριση» σε άνδρες και γυναίκες, η εκστρατεία LetToysBeToys υποστηρίζει ότι η παρουσίαση του παιχνιδιού με τρόπο που υποδηλώνει ότι ορισμένες δραστηριότητες συνδέονται περισσότερο με αγόρια ή κορίτσια προκαλεί «μακροχρόνια» βλάβη στα παιδιά.
Η τάση έχει παρατηρηθεί και σε άλλα πρωτεύοντα, με επιστήμονες να έχουν παρατηρήσει ότι οι αρσενικοί πίθηκοι rhesus προτιμούν να παίζουν με τροχοφόρα παιχνίδια, όπως φορτηγά παρά βελούδινες κούκλες, τις οποίες προτιμούσαν τα θηλυκά!
* Παρακάτω στιγμιότυπα από κάποιες διαφημίσεις ανάλογου πνεύματος που εμφανίζονται ή εμφανίστηκαν στην ελληνική τηλεόραση..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου