Σελίδες

ΔΙΑΔΩΣΕ ΤΟ, ποιός περιμένεις να το κάνει αν όχι εσύ;

Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2017

ΒΡΕΤΑΝΙΑ: Οι «παραδοσιακοί ρόλοι» των μαμάδων θα απαγορεύονται πλέον στις διαφημίσεις γιατί δημιουργούν «βλάβη». Οι διαφημίσεις επίτηδες υπερπροβάλλουν ομοφυλόφιλους και μη λευκούς γιατί έτσι είναι πλέον η «μοντέρνα κοινωνία»

Μαμάδες που μαγειρεύουν και καθαρίζουν θα απαγορευτούν στις διαφημίσεις σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο από το επόμενο έτος, μετά από μια μελέτη που ανέφερε ότι οι παραδοσιακοί ρόλοι των φύλων είναι "επιβλαβείς και ξεπερασμένοι".

Η απόφαση για αυστηρότερα μέτρα ανακοινώθηκε από τις επιτροπές διαφημιστικής πρακτικής (CAP) αυτή την εβδομάδα, μετά από άρθρο που δημοσιεύθηκε το καλοκαίρι, που προσδιόριζε τα «στερεότυπα φύλου» σε διαφημίσεις ότι «οδηγούν σε ανισότητα» μεταξύ ανδρών και γυναικών.

«Οπουδήποτε εμφανίζονται ή ενισχύονται, τα στερεότυπα φύλου μπορούν να οδηγήσουν σε ψυχική, σωματική και κοινωνική βλάβη που μπορεί να περιορίσει τις δυνατότητες των ομάδων και των ατόμων», αναφέρει η μελέτη της Υπηρεσίας Διαφημιστικών Προτύπων (ASA).

Οι απεικονίσεις που θεωρούνται προβληματικές περιλαμβάνουν τα "μέλη της οικογένειας που δημιουργούν ένα χάος στο σπίτι, ενώ η γυναίκα έχει την αποκλειστική ευθύνη για τον καθαρισμό του" και
διαφημίσεις που "προτείνουν ότι μια συγκεκριμένη δραστηριότητα είναι ακατάλληλη για τα αγόρια επειδή είναι στερεοτυπικά συνδεδεμένη με κορίτσια ή αντίστροφα".



Η Nanette Newman, η ηθοποιός που εμφανίστηκε στις διαφημίσεις FairyLiquid της δεκαετίας του 1980, δήλωσε στην DailyMail ότι η απαγόρευση είναι "απίστευτα γελοία".


"Σε τι παράξενο κόσμο ζούμε, όπου οι διαφημίσεις στις οποίες πρωταγωνίστησα θα μπορούν σήμερα να θεωρηθούν επιβλαβείς, όμως θεωρείται απολύτως αποδεκτό γυναίκες να εμφανίζονται στην mainstream τηλεόραση να κάνουν σεξ", είπε στην Mail.


Ενώ οι εκστρατείες για την αλλαγή της άποψης της κοινωνίας που παρουσιάζεται σε διαφημίσεις έχουν σκοπό να αυξήσουν την ισότητα, μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα την παραμόρφωση των παραστάσεων με διαφορετικό τρόπο. Η BreitbartLondon ανέφερε τον Αύγουστο μια σημαντική έρευνα σημαντικών διαφημιστικών εταιρειών στη Βρετανία, η οποία διαπίστωσε ότι οι επιχειρήσεις εκπροσωπούν υπερβολικά εθνοτικές μειονότητες και ομοφυλόφιλους στο μάρκετινγκ τους, προκειμένου να αποτρέψουν κατηγορίες για «μισαλλοδοξία».


Η πλειοψηφία των 500 διαφημιζόμενων που συμμετείχαν στην έρευνα παραδέχτηκε ότι πραγματοποιούσαν εκστρατείες παραγωγής που περιελάμβαναν ζευγάρια ομοφυλοφίλων και "μη παραδοσιακές οικογένειες", ακόμη και αν κάνοντάς το αυτό έρχονταν σε σύγκρουση με την ταυτότητα της μάρκας τους, ενώ οι μισοί από τους ερωτηθέντες ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν λιγότερους λευκούς, οι οποίοι, όπως είπαν, δεν αντιπροσωπεύουν πλέον την “μοντέρνα κοινωνία”. *

Despite all our efforts to shatter gender stereotypes, people still have an accurate view of human sex differences http://internal.psychology.illinois.edu/~acimpian/reprints/jussim_BBS.pdf  HT @PsychRabble

Διαφημιστές την περασμένη εβδομάδα ζήτησαν από τους πωλητές  παιχνιδιών να ξαναφτιάξουν τους καταλόγους τους έτσι ώστε να απεικονίζουν έναν κόσμο στον οποίο τα αγόρια είναι πιθανό να παίζουν με κούκλες ως κορίτσια.






Ελπίζοντας να δημιουργήσει κοινωνικά ένα μέλλον στο οποίο δεν θα υπάρχει «διάκριση» σε άνδρες και γυναίκες, η εκστρατεία LetToysBeToys υποστηρίζει ότι η παρουσίαση του παιχνιδιού με τρόπο που υποδηλώνει ότι ορισμένες δραστηριότητες συνδέονται περισσότερο με αγόρια ή κορίτσια προκαλεί «μακροχρόνια» βλάβη στα παιδιά.


Ενώ το LetToysBeToys επιμένει ότι τα στερεότυπα των φύλων είναι «κουρασμένα και ξεπερασμένα», η έρευνα δείχνει ότι τα φύλα έχουν μια βιολογική προδιάθεση σε ορισμένα παιχνίδια, ενώ παιδιά ηλικίας τουλάχιστον εννέα μηνών προτιμούν παιχνίδια ειδικά για το φύλο τους.




Η τάση έχει παρατηρηθεί και σε άλλα πρωτεύοντα, με επιστήμονες να έχουν παρατηρήσει ότι οι αρσενικοί πίθηκοι rhesus προτιμούν να παίζουν με τροχοφόρα παιχνίδια, όπως φορτηγά παρά βελούδινες κούκλες, τις οποίες προτιμούσαν τα θηλυκά!


*
Παρακάτω στιγμιότυπα από κάποιες διαφημίσεις ανάλογου πνεύματος που εμφανίζονται ή εμφανίστηκαν στην ελληνική τηλεόραση..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΙΑΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ. ΜΗΝ ΜΕΝΕΙΣ ΘΕΑΤΗΣ, ΓΙΝΕ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ. 

Οι άνθρωποι βασικά χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες (οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα). Στα γουρούνια σε εμφανείς και αφανείς θέσεις ισχύος, και στους αποβλακωμένους σε παθολογικό βαθμό. Οι πρώτοι διαρκώς ψεύδονται και εξαπατούν ασυστόλως τους δεύτερους, σε  σημείο που είναι για γέλια και για κλάματα. Οι παθολογικά αποβλακωμένοι απλώς... "κοιτάνε την δουλειά τους". Αυτές οι δύο κατηγορίες καθορίζουν πλήρως τις εξελίξεις, ενεργητικά και παθητικά αντιστοίχως.


Η εναλλακτική ενημέρωση είναι σταγόνα στον ωκεανό της συστημικής ενημέρωσης, ενώ η πρώτη λογοκρίνεται και αποκλείεται και από τις μηχανές αναζήτησης-google, κοινωνικά δίκτυα κλπ, και είναι σαν να μην υπάρχει, πράγμα του γίνεται σταθερά πολύ χειρότερο.  Η ωμή αλήθεια είναι ότι όταν δεν προωθείς σε άλλους την εναλλακτική ενημέρωση που γνωρίζεις, πράξη που έχει μεγάλη προστιθέμενη αξία διότι δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι να προωθηθεί, τότε χωρίς να το καταλαβαίνεις, μέσω αυτής της παράλειψης γίνεσαι συνυπεύθυνος και συνένοχος της εγκληματικής συμμορίας και του ελληνικού παραρτήματος της με τις μαριονέτες που χάριν συνεννόησης τους λέμε πολιτικούς, που χωρίς εντολή δεν επιτρέπεται ούτε να φτερνιστούν.

Ο μέσος άνθρωπος κοιμάται όρθιος (λόγω άγνοιας και παραπληροφόρησης). Η τηλεόραση και το επιφανειακό σερφάρισμα στο συστημικό διαδίκτυο τον κοιμίζουν ακόμα βαθύτερα. Μόνο εσύ και άλλοι σαν εσένα, στον βαθμό που είστε αφυπνισμένοι, μπορείτε να ξυπνήσετε άλλους. Μην το ξεχνάς αυτό.