Προωθούνται
νομοθετικές παρεμβάσεις για τις κάμερες - Eγκριτοι νομικοί θεωρούν
εξαιρετικά δύσκολο να υπάρξει συναίνεση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων
Νομοθετικές
παρεμβάσεις ώστε τουλάχιστον οι 1.000 – από τις συνολικά 1.388 –
κάμερες που θα τοποθετηθούν στους δρόμους της Αθήνας, να καταγράφουν και
τα πρόσωπα των οδηγών των οχημάτων, ετοιμάζει η κυβέρνηση!
Πηγές του
υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρουν ότι οι 388 κάμερες της
Περιφέρειας Αττικής που θα εγκατασταθούν πρώτες στους δρόμους της Αθήνας
δεν θα καταγράφουν από μπροστά οδηγό και συνοδηγό, αλλά την πίσω πλευρά
του οχήματος. Όπως εξηγούν, ο διαγωνισμός για τις κάμερες αυτές που
έχει πλέον τελειώσει έλαβε την έγκριση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων
Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), με τη δέσμευση της πλήρους εφαρμογής και
σεβασμού των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας για τα προσωπικά
δεδομένα και το GDPR.
Στόχος των συναρμόδιων υπουργών Προστασίας του
Πολίτη, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υποδομών και Μεταφορών, αναφέρουν οι
ίδιες πηγές, «είναι αυτό να αλλάξει, τουλάχιστον σε ό,τι θα αφορά το
status των νέων (και περισσότερων) καμερών που θα προστεθούν στην Αθήνα,
έπειτα από τις 388 κάμερες της Περιφέρειας Αττικής».
Συγκεκριμένα,
όπως εξηγούν, «με τις κατάλληλες νομοθετικές παρεμβάσεις – αλλαγές, θα
επιδιωχθεί ώστε οι 1.000 κάμερες που θα τοποθετηθούν σε δεύτερο στάδιο
στους δρόμους της Αθήνας να μπορούν να καταγράφουν και τα πρόσωπα των
οδηγών και όχι μόνο την πίσω πλευρά των οχημάτων».
Μάλιστα,
υποστηρίζουν ότι με τις αλλαγές αυτές «θα καταγράφεται μόνο το πρόσωπο
του οδηγού και όχι του συνοδηγού και των υπολοίπων επιβατών του
οχήματος»! Προς την κατεύθυνση αυτή, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης,
Δημήτρης Παπαστεργίου, έχει ήδη δηλώσει, ότι: «Θα κάνουμε τα πάντα για
να σεβαστούμε το θέμα των προσωπικών δεδομένων. Ομως δεν είναι προσωπικό
δεδομένο όταν δείχνει μόνο το πρόσωπό μου χωρίς να δείχνει αν υπάρχει
άλλος άνθρωπος δίπλα μου, όταν τρέχω με υπερβολική ταχύτητα ή περνώ με
κόκκινο».
Αντιδράσεις
Εγκριτοι νομικοί θεωρούν εξαιρετικά
δύσκολο να υπάρξει συναίνεση της ΑΠΔΠΧ στην καταγραφή των προσώπων των
οδηγών, καθώς όπως λένε, «η χρήση των καμερών θα εκφύγει του κύριου
σκοπού της». Δηλαδή, η χρήση των καμερών δεν θα περιορίζεται πλέον στην
καταγραφή και τον έλεγχο των τροχαίων παραβάσεων, αλλά θα μπορεί να
επεκταθεί γενικότερα στην αυθαίρετη παρακολούθηση των πολιτών.
Σήμερα,
εξηγούν, για να παρακολουθηθεί ένας πολίτης ακολουθούνται συγκεκριμένες
διαδικασίες, οι οποίες «στην περίπτωση που οι κάμερες θα καταγράφουν
και πρόσωπα, είναι πολύ πιθανό να καταστρατηγούνται». Εκτός αυτού,
προσθέτουν, η δήθεν «δέσμευση» ότι θα καταγράφεται μόνο το πρόσωπο του
οδηγού και όχι του συνοδηγού και των άλλων επιβαινόντων, δεν θα είναι
εύκολο να εφαρμοστεί στην πράξη.
Σημειώνεται, ότι οι 388 κάμερες της
Περιφέρειας Αττικής, για τις οποίες ο διαγωνισμός έχει ήδη ολοκληρωθεί,
θα είναι οι πρώτες που θα εγκατασταθούν από το ερχόμενο καλοκαίρι σε
οδικούς κόμβους που έχει υποδείξει η Τροχαία ως επικίνδυνους. Πρόκειται
για κόμβους στους οποίους σημειώνονται τα περισσότερα ατυχήματα και
δυστυχήματα.
Παράλληλα, εάν δεν υπάρξουν προβλήματα με τις
διαγωνιστικές διαδικασίες, στόχος είναι το καλοκαίρι του 2025 να είναι
έτοιμη και η σχετική πλατφόρμα για τις κάμερες.
Πρόκειται για το ενιαίο
πληροφοριακό σύστημα που θα στέλνει τις κλήσεις κατευθείαν στο κινητό ή
τη θυρίδα του παραβάτη – πολίτη, ενώ θα διευκολύνει και την ψηφιακή
εξέταση των ενστάσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου