Κόλαφος για τα ελληνικά ΜΜΕ, έρευνα του Reuters Institute for the Study of Journalism. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μόλις το 7% θεωρεί ότι τα ΜΜΕ είναι απαλλαγμένα από πολιτικές πιέσεις και το 8% από επιχειρηματικές!

Την έρευνα δημοσιεύει κι αναλύει η διαΝΕΟσις και ο ερευνητικός συνεργάτης του Ινστιτούτου Reuters Αντώνης Καλογερόπουλος.

Η χώρα μας είναι στην τελευταία θέση και στις δυο κατηγορίες μεταξύ 46 χωρών και μάλιστα με διαφορά από τον προτελευταίο!

Οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να συμφωνήσουν ή να διαφωνήσουν με τις προτάσεις «Τα ΜΜΕ στη χώρα μου είναι κατά κύριο λόγο ελεύθερα από αθέμιτες πολιτικές επιρροές» και «Τα ΜΜΕ στη χώρα μου είναι κατά κύριο λόγο ελεύθερα από αθέμιτες επιχειρηματικές επιρροές».

Σε καμία από τις 46 χώρες που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα το δείγμα δεν πιστεύει κατά πλειοψηφία πως τα ΜΜΕ είναι κατά κύριο λόγο ελεύθερα από αθέμιτες επιρροές. Στην

Ελλάδα όμως μόλις το 7% και 8% του δείγματος πιστεύει πως τα ΜΜΕ είναι ελεύθερα από αθέμιτες πολιτικές ή επιχειρηματικές επιρροές, αντίστοιχα.

Τα στοιχεία βασίζονται σε μια μεγάλη διαδικτυακή δημοσκόπηση δείγματος μεγαλύτερου των 2.000 ατόμων ανά χώρα. Το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού κάθε χώρας που διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο (στην Ελλάδα το ποσοστό είναι 78%) και όχι αντιπροσωπευτικό του συνολικού πληθυσμού.

Στην Ελλάδα το δείγμα φέτος ήταν 2.004 άτομα.

H δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε από τα τέλη του Ιανουαρίου μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου του 2022.

πηγή