Ακόμη μια προσπάθεια του Ελληνισμού στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας και πιο ειδικά στον τομέα των αεροπορικών κινητήρων έρχεται να υπενθυμίσει ότι υπάρχουν άνθρωποι με όραμα και βούληση να σχεδιάσουν και να φέρουν σε πέρας ένα τεχνολογικό και επιχειρηματικό εγχείρημα, το οποίο δεν περιορίζεται αναγκαστικά στους τομείς… του τουρισμού και της εστίασης. Ποιος ασχολείται όμως μαζί τους;
Πρόκειται για την εταιρεία Heron Engines η οποία σχεδίασε ανάπτυξε με ιδία κεφάλαια και χωρίς καμία άλλη χρηματοδότηση τον νέο αεροπορικό κινητήρα turboprop Heron Engines GVA130 τον οποίο εδώ και τρεις μήνες δοκιμάζει επί υπερέλαφρού (ultralight) αεροσκάφους τύπου Bristell UL.
Ο νέος κινητήρας είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, η οποία αποσκοπούσε στην
ανάπτυξη ενός ανταγωνιστικού προϊόντος, ισάξιου αν όχι ανώτερου των υπαρχόντων κινητήρων για υπερελαφρά αεροσκάφη και όχι μόνο που υπάρχουν σήμερα στην διεθνή αγορά.Ο κινητήρας GVA130 αποσκοπεί στην διεκδίκηση σημαντικού μεριδίου της συγκεκριμένης κατηγορίας κινητήρων, καθότι είναι κατά 60% ελαφρότερος από τους υπάρχοντες εμβολοφόρους, αποδίδει 130 ίππους με δυνατότητα περαιτέρω αναβαθμίσεως ώστε αργότερα να αυξηθεί η ιπποδύναμη του στους 180-200 ίππους, μπορεί να λειτουργεί χωρίς περιορισμούς σε μεγάλο ύψος και είναι τόσο αξιόπιστος όπως και οι εμβολοφόροι κινητήρες.
Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα αν όχι το μεγαλύτερο, των Τurboprop σε σχέση με τους εμβολοφόρους είναι η αξιοπιστία. Αυτό προκύπτει από την απλότητα των κινητήρων αυτής της κατηγορίας και την έλλειψη τριβών.
Μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών επί του εδάφους ο κινητήρας Heron Engines GVA130 δοκιμάζεται από τις αρχές του χρόνου επί ενός ελαφρού αεροσκάφους τύπου Bristell UL, ενώ για την επιτάχυνση των διαδικασιών οι μηχανικοί της εταιρείας έχουν τοποθετήσει τον κινητήρα σε δύο ακόμη αεροσκάφη της ίδιας κατηγορίας πραγματοποιώντας συνεχόμενες πτήσεις.
Οι πτητικές δοκιμές θα συνεχιστούν μέχρι και το καλοκαίρι, οπότε οι μηχανικοί της εταιρείας Heron Engines θα έχουν αντλήσει τα συμπεράσματά τους και θα μπορούν να προβούν στις όποιες βελτιώσεις επί του κινητήρα εφόσον φυσικά αυτές είναι αναγκαίες.
Η ολοκλήρωση των δοκιμών και η μετέπειτα έναρξη παραγωγής του κινητήρα Heron Engines GVA130 αποτελεί ιστορική στιγμή για τον Ελληνισμό, αφού ο αποτελεί τον πρώτο σχεδιασμένο και κατασκευασμένο κινητήρα Turboprop/Jet/ από Έλληνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου