Η επίμαχη τροπολογία εξαιρεί τα Ναυπηγεία Σύρου από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες και επιπλέον αναστέλλει κάθε μέτρο εναντίον των υπευθύνων για όλες τις ναυπηγικές επιχειρήσεις (Ελευσίνας, Σκαραμαγκά, Σύρου κ.α) για οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας ψηφίστηκε επί της αρχής την Τετάρτη απο τη Βουλή με ευρύτατη συναίνεση (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΔΗΜΑΡ) και μαζί του ''πέρασε'' και η ζημιογόνος για τα ασφαλιστικά ταμεία τροπολογία.
«Παρών» κατά την ψήφιση του νομοσχεδίου δήλωσαν η Χρυσή Αυγή και το ΚΚΕ.
Το νομοσχέδιο για την παιδική πορνογραφία
Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή, ο υπουργός Δικαιοσύνης, Χαράλαμπος Αθανασίου, τόνισε
ότι με τις περιλαμβανόμενες σε αυτό διατάξεις:
*ποινικοποιούνται μορφές σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών που διευκολύνονται με τη χρήση της τεχνολογίας πληροφοριών, όπως είναι η άγρα παιδιών για σεξουαλικούς λόγους μέσω κυρίως του Διαδικτύου και των κινητών τηλεφώνων στα οποία οι ανήλικοι έχουν διαρκώς αυξανόμενη πρόσβαση.
*θεσπίζεται το αξιόποινο των πράξεων που συνδέονται με τις πορνογραφικές παραστάσεις, υπό την έννοια της προορισμένης για ακροατήριο οργανωμένης απευθείας έκθεσης ανηλίκων είτε σε ζωντανή παράσταση είτε με τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας.
*επεκτείνονται τα μέτρα προστασίας των θυμάτων κατά τη διερεύνηση των εγκλημάτων και την ποινική διαδικασία και θεσπίζονται διατάξεις για παροχή αρωγής στα θύματα, για χορήγηση άδειας παραμονής και για δυνατότητα λήψης αποζημίωσης.
Οι εισηγητές του ΣΥΡΙΖΑ, Στ. Κοντονής, των ΑΝΕΛ, Μ. Χρυσοβελώνη, της ΔΗΜΑΡ Γιάννης Πανούσης, του ΚΚΕ, Λιάνα Κανέλλη διατύπωσαν παρατηρήσεις και επιφυλάξεις σε επιμέρους άρθρα του νομοσχεδίου, τα οποία θα συζητηθούν στην συνεδρίαση της Ολομέλειας, που θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη.
Η τροπολογία με τις χαριστικές ρυθμίσεις σε βάρος των ασφαλιστικών ταμείων
Η τροπολογία με την οποία προβλέπεται ότι εξαιρούνται από την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών το ναυπηγείο Νεώριο της Σύρου, του επιχειρηματία Ν. Ταβουλάρη, και οι μικρές επισκευαστικές επιχειρήσεις που ανήκουν σε εργολάβους, όπως αυτούς της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, υπογράφεται από τους υπουργούς Οικονομικών, Εργασίας και Δικαιοσύνης.
Όπως αναφέρει ο Ριζοσπάστης, με βάση την τροπολογία, κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας το ναυπηγείο Σύρου θα μπορεί να έχει αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017, υπό την προϋπόθεση ότι θα καταβάλλει κάθε μήνα το 0,70% των ασφαλιστικών εισφορών που όφειλε ως και τις 30 Απριλίου 2014 και παράλληλα στο εξής θα καταβάλει κανονικά τις εισφορές των περίπου 400 τακτικών και έκτακτων εργαζομένων που απασχολεί. Σύμφωνα με την έκθεση του Λογιστηρίου του Κράτους, το ναυπηγείο οφείλει συνολικά 10 εκατομμύρια ευρώ. Με βάση την τροπολογία θα πληρώνει 70.000 ευρώ το μήνα, ώστε μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2017 να έχει εξοφλήσει συνολικά 2,5 εκατ. Ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 7,5 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποιούνται.
Αντίστοιχα, η τροπολογία προβλέπει και για τις επισκευαστικές επιχειρήσεις, ενώ αναφέρεται ακόμα ότι αναστέλλονται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017 όλες οι πράξεις διοικητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης για τις συγκεκριμένες οφειλές, κάθε ποινική δίωξη σε βάρος των υπευθύνων (φυλάκιση ή χρηματική ποινή) και παράλληλα παρατείνεται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015 η προθεσμία -η οποία έληξε στο τέλος του 2013- αναστολής λήψης αναγκαστικών μέτρων κατά αυτών των επιχειρήσεων για οφειλές προς το ΙΚΑ και λοιπούς ασφαλιστικούς φορείς που εποπτεύονται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
Ως πρόσχημα για αυτήν τη χαριστική ρύθμιση, που δίνει ένα ακόμα ισχυρό πλήγμα στα ήδη λεηλατημένα και βουλιαγμένα από τα ελλείμματα ασφαλιστικά ταμεία, προβάλλεται «η προστασία των θέσεων εργασίας» και «η στήριξη της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας».
Όπως τονίζει το ρεπορτάζ του Ριζοσπάστη πρόκειται για πρόκληση που ξεπερνάει κάθε όριο, αφού, όπως είναι πασίγνωστο, η σταδιακή διάλυση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας έχει επιβληθεί με συγκεκριμένες οδηγίες, κανονισμούς και αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, για να ευνοήσει τα ναυπηγεία των μονοπωλιακών ομίλων που έχουν έδρα στις χώρες της Β. Ευρώπης και της Ασίας. Η αρχή έγινε με την 7η κοινοτική οδηγία τη 10ετία του 1990, που επέβαλε τη διακοπή κάθε είδους ενίσχυσης για τα ναυπηγεία της Ελλάδας, ιδιωτικοποίηση και κλείσιμο. Ενώ η πιο πρόσφατη είναι η απόφαση του 2010 της ΕΕ που έκλεισε τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά για 15 χρόνια. Αυτό σημαίνει ότι η σωτηρία της ναυπηγικής βιομηχανίας προϋποθέτει σύγκρουση με την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
mlagananews
το είδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου