“H λύση είναι ο έλεγχος των τραπεζών” !!!
Η Ελλάδα επί πρωθυπουργίας κ. Κ. Σημίτη και η Goldman Sachs, συμφώνησαν το περίφημο “currency swap”. Ένα μέρος του χρέους της Ελλάδας, το καταμετρούσαν σε δολάρια και γιεν Ιαπωνίας, με αποτέλεσμα η είσοδος στην ΟΝΕ, να καθιστούσε απαραίτητη τη μετατροπή τους σε ευρώ.
Η συμφωνία με τη Goldman Sachs, επέτρεψε στην Ελλάδα, να κάνει την μετατροπή με παλαιότερη και όχι τρέχουσα ισοτιμία και να αφαιρεθεί από το ονομαστικό χρέος της χώρας ένα σεβαστό ποσό, ούτως ώστε, το χρέος να εμφανιστεί μειωμένο στα επίπεδα του 60% του ΑΕΠ και ότι πληρούσε τις προϋποθέσεις του Συμφώνου Σταθερότητος και Ανάπτυξης.
Το όφελος της Goldman Sachs, από την παραπάνω “διευκόλυνση”, σύμφωνα με δική της δήλωση ήταν της τάξης των 2.3 δισ.
Στόν Αμερικάνικο Τύπο οι συμφωνίες είχαν όνομα :
Αριάδνη, Αίολος και Άτλας, τρεις εταιρείες-οχήματα, ειδικού σκοπού (plc).
Σύμφωνα με πληροφορίες των New York Times, των Financial Times, του Euroweek και άλλων δημοσιογραφικών portals, η «Αριάδνη» ήταν η πρώτη συμφωνία, Goldman Sachs - Ελλάδας το 2000, και
σύμφωνα με την οποία το Ελληνικό Δημόσιο δεσμεύει για λογαριασμό της Goldman Sachs, μέρος των μελλοντικών εσόδων του Ο.Π.Α.Π.
Ο «Αίολος», ιδρυθείς το 2001, επέτρεψε τη δέσμευση εσόδων από τα τέλη του «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ο «Άτλας», την ίδια χρονιά, τη δέσμευση εσόδων από τα τέλη διοδίων.
Στη διαχείριση και εποπτεία των επιχειρήσεων αυτών και των συναλλαγών τους, φέρονται να εμπλέκονται επίσης, οι Morgan Stanley και UBS, και οι ελληνικές Τράπεζες, Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Alpha Bank.
Η Ελλάδα πρακτικά, δανειζόταν ρευστό προκαταβολικά, με αντάλλαγμα μελλοντικές αποδόσεις των Δημοσίων εσόδων προς τους δανειστές της.
Ουσιαστικά “υποθήκευε” εν έτη 2000, 2001, 2002, τα μελλοντικά Δημόσια έσοδα, πρός τούς πιστωτές μας, παλαιούς πρός το παρόν.
Ο “παλιός” κλασικός τρόπος βεβαίου αποτελέσματος, δημιουργίας Δημόσιου χρέους σε μιά χώρα.
Το κομβικό έτος λοιπόν, το 2005, οι συμφωνίες κλιμακώνονται και μεταβάλλονται, για κάποιο λόγο, η Goldman Sachs, “πουλάει” μαζεμένες τις υποχρεώσεις της Ελλάδος απέναντί της (5,1 δις ευρώ), στην Εθνική Τράπεζα.
Το έτος 2009 ιδρύεται στο Λονδίνο μια εταιρεία “φάντασμα” (διότι η συναλλαγή έγινε στη δευτερογενή αγορά), ονόματι Titlos plc, η οποία εκδίδει ομολογίες ύψους 5,1 δις ευρώ, όσα ακριβώς δηλαδή χρωστούσε το Δημόσιο στην Εθνική Τράπεζα.
Η νέα σύμβαση έχει ημερομηνία λήξης το φθινόπωρο του 2039.
Στη συμφωνία της Titlos plc, με το Ελληνικό Δημόσιο όμως, υπάρχει ρήτρα, η οποία προϋποθέτει υψηλή αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας από τη Moody’s, ώς εγγύηση της συμφωνίας.
Η ρήτρα προβλέπει επίσης, ότι αν υποβαθμιστεί η πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας ή της Εθνικής Τράπεζας, τότε ακυρώνεται επί της ουσίας η υποχρέωση καταβολής των τόκων από την Titlos plc στο Δημόσιο, και αμφότερες οι πλευρές έχουν σοβαρό πρόβλημα πιστωτικής έκθεσης.
Δηλαδή σήμερα, με την χρεοκοπία της χώρας, το Ελληνικό δημόσιο “χάνει” τούς τόκους τους οποίους έπρεπε να καταβάλει η Titlos plc.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω βλέπουμε ότι η αγαστή συνεργασία κυβερνήσεων και επενδυτών του χρηματοπιστωτικού τομέα, έχει άμεση σχέση με την αύξηση του Δημοσίου χρέους και του ελλείμματος.
Οφείλω να επισημάνω τα δύο σημαντικά και αξιοσημείωτα γεγονότα:
το πρώτο γεγονός είναι ότι, η Goldman Sachs “πουλάει” όλες τίς “υποχρεώσεις της Ελλάδος απέναντί της, στην Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος το έτος 2005, λίγο μετά την ανάληψη της κυβέρνησης απο τον κ. Κ. Καραμανλή με υπουργό οικονομικών τον Γ. Αλογοσκούφη, και λίγο πρίν ξεκινήσει η παγκόσμια οικονομική κρίση με την κορύφωσή της, τον Σεπτέμβριο του 2008 με την κατάρρευση της Lehman Brothers.
Και το δεύτερο γεγονός είναι η ίδρυση της Titlos plc απο την Εθνική Τράπεζα, η οποία έγινε στο τέλος του 2008, μεσούσης της χρηματοπιστωτικής κρίσης σε ολόκληρο τον πλανήτη, και η οποία (Titlos plc) αγοράζει έναντι 5.1 δισ. τίς οφειλές πλέον του δημοσίου, με σταθερό επιτόκιο 4.5%, εκδίδοντας “ομολογίες” λήξης το 2039, και εισπράτει επιτόκιο 6.6%, κυμαινόμενο, και πάντως όχι μικρότερο του 6.6%.
Χρησιμοποιώντας παρόμοιες τιμές στα επιτόκια των πρώτων swaps, η Titlos plc, θα απέδίδε στην Ελλάδα το συμφωνηθέν ποσό με επιτόκιο σταθερό 4,5% και η Ελλάδα θα απέδιδε στην Titlos plc, το συμφωνηθέν ποσό με επιτόκιο 6,6% κυμαινόμενο.
Την διαφορά των επιτοκίων του 2.1 %, θα την οφελείτο η Titlos plc.
Με την επιμήκυνση του αρχικού χρέους από το 2019 στο 2039, η Ελλάδα χρεώνεται με τουλάχιστον επιπλέον 6 δισεκατομμύρια ευρώ.
Στην συμφωνία με την Titlos plc, υπάρχει ένας όρος ο οποίος όμως διαφοροποιεί πλήρως την συμφωνία, επι το δυσμενέστερον για την Ελλάδα, ο όρος της πιθανής υποβάθμισης της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδος ή της Εθνικής Τραπέζης, ο οποίος ακυρώνει άμεσα την υποχρέωση καταβολής τόκων απο την Titlos plc στο Ελληνικό δημόσιο, την ίδια στιγμή όμως, το Ελληνικό δημόσιο εξακολουθεί να έχει υποχρέωση καταβολής των δικών του υποχρεώσεων (τους τόκους) στην Titlos plc, και βέβαια στην Goldman Sachs.
Τελικός κερδισμένος, οι Τράπεζες, δια μέσου της Titlos plc.
Οποία χαρά για τούς Τραπεζίτες !!!
Ποιός πληρώνει;
ο Ελληνας πολίτης!
Δυστυχώς για μιά ακόμη φορά !!!
Οι εταιρείες οι οποίες δημιουργηθήκαν, είχαν όλες έδρα στο Μεγάλο Δουκάτο του Λουξεμβούργου, και κατά περίεργο τρόπο όλα τα Δ.Σ. των εταιρειών αυτών του Ελληνικού δημοσίου συγκροτούνται απο τα ίδια πρόσωπα τους αλλοδαπούς A. Kamarowsky, Federigo Cannizzaro και Jean-Marc Debaty.
Οι εταιρείες ήταν οι εξής :
1. Hellenic Securitisation : Η πρώτη σύμβαση υπεγράφη το 2001 και είχε ώς
αντικείμενο την τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων του Ταμείου
Παρακαταθηκών και Δανείων, συνολικού ποσού 740.000.000 Ευρώ. Οι
προμήθειες πέραν των τόκων, υπολογίζονται σε 15,4 εκατομμύρια Ευρώ, και η λήξη
των πληρωμών προσδιορίστηκε μεταξύ του έτους 2009 και 2011.
2. Ariadne S.A. : Δημιουργήθηκε στίς 13 Δεκεμβρίου 2000 και τιτλοποίησε
έσοδα ύψους 650.000.000 Ευρώ απο τα κρατικά λαχεία.Οι προμήθειες που
πληρώθηκαν εκτός των τόκων, ξεπέρασαν τα 16,3 εκατομμύρια Ευρώ και η
λήξη των πληρωμών προσδιορίστηκε το έτος 2013.
3. Atlas S.A. : Η σύμβαση υπεγράφη στίς 23 Οκτώμβρη του 2001 και
τιτλοποίησε έσοδα συνολικού ποσού 2 δισεκατομμυρίων Ευρώ απο
μελλοντικές εισπράξεις του Ελληνικού Δημοσίου απο το Γ! Κοινοτικό
Πλαίσιο.Οι προμήθειες οι οποίες πληρώθηκαν ανήλθαν στο ποσόν των 19,2
εκατομμυρίων Ευρώ, και οι λήξεις των πληρωμών είχαν προσδιοριστεί για
το έτος 2005 και το 2007.
4. Aeleos S.A. : Δημιουργήθηκε στίς 13 Δεκεμβρίου του 2001 και τιτλοποίησε
έσοδα ύψους 355 εκατομμυρίων Ευρώ από μελλοντικές εισπράξεις του
δημοσίου απο το Eurocontrol (τέλη αεροδρομίων).Οι προμήθειες
ανήλθαν στο ποσόν των 17,8 εκατομμυρίων Ευρώ και η λήξη των πληρωμών
ορίστηκε στίς 13 Δεκεμβρίου του έτους 2019.
Η Ευρωπαική Στατιστική Υπηρεσία (Eurostat), “ανακάλυψε”, ότι το Ελληνικό Δημόσιο είχε συνάψει 13 αντίστοιχες συμφωνίες με τίς οποίες η αμερικανική Τράπεζα Goldman Sachs, κέρδιζε πακτωλό εκατομμυρίων δολλαρίων, ενώ η χώρα κατόρθωσε να “εξωραίσει” το δημόσιο χρέος, μόνον, κατά το ποσόν τών 5,3 δισεκατομμυρίων Ευρώ.
Είναι μάλιστα ενδεικτικό της γνώσης του Θέματος απο όλους, εντός και εκτός της ΕΕ, απο το ότι, σε έλεγχο τον οποίο πραγματοποίησε η Eurostat το έτος 2008 για την ύπαρξη και διαχείριση αυτών των παραγώγων “προιόντων”, ο τότε Υπουργός οικονομικών κ. Αλογοσκούφης, διαβεβαίωσε εγγράφως την Eurostat, ότι η Ελλάδα δεν πραγματοποίησε τέτοιου είδους συναλλαγές.
Οί παραπάνω offshore εταιρείες, είχαν την Ελληνική κρατική σφραγίδα και έδρα το Μεγάλο Δουκάτο του Λουξεμβούργου.
Σημαντικό είναι να επισημανθεί, πώς τα παραπάνω “προιόντα-συμφωνίες-εταιρείες”, ονομάζονται “τιτλοποιήσεις εσόδων του δημοσίου” και ουσιαστικά αποτελούν προείσπραξη θεσμοθετημένων και βεβαίων εσόδων του Δημοσίου απο διάφορους φορείς με εκχώρηση δικαιωμάτων.
Αυτό όμως το οποίο προκαλεί ερωτηματικά και αναδεικνύει το μέγεθος της απάτης, είναι το γεγονός ότι το τελικό κόστος όλου αυτού του “πανηγυριού” με στόχο να κρύψει χρέος 2,8 δισεκατομμύρια, θα κοστίσει στην Ελλάδα περίπου 16 δισεκατομμύρια Ευρώ, και η Goldman Sachs μέσα σε ένα βράδυ κέρδισε 400.000.000 Ευρώ και εξασφάλισε έως το έτος 2039 έσοδα ύψους 2.3 δισεκατομμυρίων Ευρώ, απο τούς τόκους των “συμφωνιών”.
Στον ισολογισμό του 2010 ο οποίος κατατέθηκε το περασμένο φθινόπωρο, στην βουλή απο τον κ. Βενιζέλο ώς υπουργό των οικονομικών, αναφέρεται ότι την συγκεκριμένη χρονιά “τα εκτός αγοράς” Swap προσέθεσαν στο σύνολο του Δημοσίου χρέους, 5,2 δισεκατομμύρια επιπλέον Ευρώ.
Πήγαμε να κρύψουμε 2,8 δισεκατομμύρια και επιβαρύναμε το χρέος της χώρας κατά 5,2 δισεκατομμύρια, εκτός αμοιβών, προμηθειών, τόκων, κτλ. των μεσολαβούντων Τραπεζιτών και προθύμων πρός “εξυπηρέτηση” λαμόγιων.
Πώς λοιπόν αυτό το δύσμοιρο κράτος να ορθοποδήσει, όταν άπαντες, πολιτικοί, Τραπεζίτες, “λαμόγια της αγοράς”, και κάθε λογής θεομπαίχτης απομυζεί και παρασιτεί είς βάρος του ;;;
Πώς το κίνημα “δεν πληρώνω” να επιτύχει τον αγώνα του στίς ανάλγητες αυξήσεις των διοδίων, όταν ήδη κάποιοι κύριοι, είχαν εκχωρήσει τα έσοδά του απο το 2001 με συμφωνίες στούς Τραπεζίτες.
Όσοι προσέθεσαν αποδεδειγμένα και επιβάρηναν το Δημόσιο χρέος, χωρίς ανάλογο κέρδος για την χώρα, οφείλουν να επιβαρυνθούν και του κόστους των επιλογών των.
Άραγε δεν θα μπορούσε να περιμένει η ένταξη στην Ευρωπαική Νομισματική ένωση, της χώρας, στην ζώνη του Ευρώ, μερικά χρόνια, ούτως ώστε να προετοιμαστούμε καλύτερα ώς οικονομία και ώς κοινωνία, και κατόπιν με το “σπαθί” μας να διεκδικήσουμε την είσοδο “καθαρά” και στα “ίσια” ;;;
Τι ήταν αυτό το οποίο μάς επέβαλλε αυτήν την “βιασύνη” ώς χώρα ;;;
Άξιζε αυτή η κατάληξη της χώρας, η απώλεια της αξιοπρέπειάς της, η κατάντια σε “παρία” της Ευρώπης, η φτωχοποίηση του Ελληνικού λαού, για να ωφεληθούν “πολιτικά” και οικονομικά κάποιοι;
Θα αποδοθούν κάποτε ευθύνες στούς υπαίτιους αυτής της Τραγωδίας ;;;
Παραθέτω το έγγραφο της συμφωνίας της Titlos plc με το ποσόν των 5,1 δισ Ευρώ στην Αγγλική και ο καθένας άς βγάλει τα συμπεράσματά του.
TITLOS PLC
(Incorporated in England and Wales under registered number 6810180)
Initial Principal
Amount Interest Rate
Expected Maturity
Date Final Maturity Date Issue Price
Expected Moody`s
Rating
€5,100,000,000 6-month Euribor +
0.50 per cent.
20 September 2037 20 September 2039 107.54 per cent. A1
The Notes
On 26 February 2009 (or such other date as Titlos plc (the "Issuer"), the Manager and the Arranger agree (the
"Closing Date")), the Issuer will issue the €5,100,000,000 Floating Rate Asset Backed Notes due September
2039 (the "Notes").
The principal asset from which the Issuer will make payments of interest on, and principal of, the Notes is the
Hellenic Receivable (as defined in "Transaction Overview—The Transaction Documents—Hellenic Receivable"
below), being an interest rate swap between the Issuer and the Hellenic Republic. Periodic payments received
by the Issuer under the Hellenic Receivable will be swapped with National Bank of Greece S.A. ("NBG") as the
initial Hedge Provider under a Hedge Agreement (as defined in "Transaction Overview—The Transaction
Documents—Hedge Agreement" below), in return for payments to be applied by the Issuer in respect of interest
and principal due to holders of the Notes and certain expenses and other obligations of the Issuer. The Issuer
will enter into and obtain rights and assume obligations under the Hellenic Receivable pursuant to a novation
agreement dated on or about the Closing Date between the Issuer, the Hellenic Republic and NBG.
The Issuer will pay interest semi-annually in arrear on the 20th day of each March and September (subject to
adjustment for non-business days) commencing on the Interest Payment Date falling in September 2009. The
interest rate on the Notes from time to time will be determined by reference to the Euro Interbank Offered Rate
for 6-month euro deposits in each case plus a margin of 0.50 per cent. per annum. Principal of the Notes will be
payable in semi-annual instalments on the 20th day of each March and September (subject to adjustment for
business days) in the amounts specified in this Prospectus commencing on the Interest Payment Date falling in
September 2009 and will be payable in full in certain mandatory redemption circumstances. The Notes may be
redeemed on any Re-novation Date (as defined in Condition 5(b) (Mandatory Redemption in Part or pursuant to
a Re-novation)) or on any Optional Redemption Date (as defined in Condition 5(d) (Optional Early Redemption
in Full)).
The Notes have not been and will not be registered under the United States Securities Act of 1933, as amended
(the "Securities Act") or the securities laws of any state of the United States or any other relevant jurisdiction.
The Notes are being offered solely outside the United States to non-U.S. Persons in offshore transactions (as
defined in Regulation S under the Securities Act ("Regulation S")) in reliance on Regulation S.
Ratings
On issue, the Notes are expected to be rated "A1" by Moody`s Investors Service Limited ("Moody`s" and the
"Rating Agency") as specified above. A security rating is not a recommendation to buy, sell or hold securities
and may be subject to revision, suspension or withdrawal at any time by the Rating Agency.
Application to the Commission de Surveillance du Secteur Financier and the Luxembourg Stock
Exchange
This prospectus ("Prospectus") constitutes a prospectus for the purposes of Article 5 of Directive 2003/71/EC
(the "Prospectus Directive") and the Luxembourg law on prospectuses for securities of 10 July 2005
implementing the Prospectus Directive in Luxembourg (the "Luxembourg Law"). Application has been made
to the Commission de Surveillance du Secteur Financier, in its capacity as competent authority under the
Luxembourg Law, for the approval of this Prospectus as a prospectus for the purposes of the Prospectus
Directive. Application has also been made to the Luxembourg Stock Exchange (the "Luxembourg Stock
Exchange") for the Notes to be listed on the official list of the Luxembourg Stock Exchange (the "Official
List") and to be admitted to trading on the regulated market of the Luxembourg Stock Exchange. The
Luxembourg Stock Exchange is a regulated market for the purposes of Directive 2004/39/EC of the European
Parliament and of the Council on markets in financial instruments.
Risk Factors
A "Risk Factors" section is included in this Prospectus. Prospective Noteholders should be aware of the aspects
of the issues that are summarised in that section.
Arranger
Goldman Sachs International
Manager
National Bank of Greece S.A.
This Prospectus is dated 26 February 2009
"Αυτό το έγγραφο πήρε ημερομηνία στίς 26 Φεβρουαρίου του 2009".
Σας λέει τίποτα αυτό ;;;
Το πραγματικό κόστος της «επιχείρησης Ολυμπιάδα 2004» δεν το μάθαμε ποτέ, και όπως "πάει" δεν θα το μάθουμε ποτέ. Φρόντισε γι` αυτό η κ. Γιαννούλα και ο κ. Σημίτης και στη συνέχεια ο Κ.Καραμανλής και ο Γ. Αλογοσκούφης. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι ακόμα πληρώνουμε κι ακόμα χρωστάμε τα "κερατιάτικα" μας.
Η επιτροπή διεκδίκησης των ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας το "σωτήριον" έτος 2004 : Γιάννα Αγγελοπούλου, Πρόεδρος, Κώστας Λιάσκας, Αντιπρόεδρος, Λουκάς Παπαδήμος, Ανδρέας Ποταμιάνος, Γιάννης Σγουρός, Λουκάς Τσίλας.
Σήμερα η κατάσταση είναι τραγική για τη χώρα. Αυτοί που μας «χάρισαν» τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, αυτοί που μας επέβαλαν να αγοράσουμε άχρηστους εξοπλισμούς και πανάκριβα συστήματα ασφαλείας, αυτοί που παρακολουθούσαν τα τηλέφωνά μας, οι Γερμανοί της Siemens, και αυτοί που εισέπραξαν τις μίζες και τις προμήθειες, μας μιλάνε για «αναξιοπιστία» της χώρας . Μας ζητάνε να καθηλώσουμε τους ήδη χαμηλούς μισθούς και τις συντάξεις, να περικόψουμε ακόμη περισσότερο τις κοινωνικές δαπάνες και ταυτόχρονα παίρνουν μέτρα για να στηρίξουν τις τράπεζες, που τόσα χρόνια μας ξεζούμιζαν κανονικά.
Αυτά, και λίαν συντόμως, θα επανέλθω επι του θέματος !!!
ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ...
Πηγές :
http://ftalphaville.ft.com/blog/2010/02/16/150141/titlos-and-greek-currency-swap-titillation/
http://ftalphaville.ft.com/blog/2010/02/09/145201/goldmans-trojan-greek-currency-swap/
http://el.scribd.com/doc/89190939/
http://archive.in.gr/news/2000/greece/g_may02.htm
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου