Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, ακολουθώντας την ίδια γραμμή αποχριστιανοποίησης της Ελλάδος, απομάκρυνε το προσκυνητάρι με την εικόνα του Ιησού Χριστού από την είσοδο του Πανεπιστημίου. Στα άρθρα που ακολουθούν σχολιάζεται η ενέργεια αυτή και παρουσιάζεται ένα δείγμα του προτέρου ‘βίου’ του Μιλτιάδη Κωνσταντίνου.
Γενικού Γραμματέα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων
Η ιστοσελίδα Romfea.gr έφερε στη δημοσιότητα μία πρωτοφανή κίνηση στα χρονικά λειτουργίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ.
Η είδηση ανέφερε ότι ο Κοσμήτορας της Σχολής κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, απομάκρυνε το προσκυνητάρι με την εικόνα του Ιησού Χριστού από την είσοδο του Πανεπιστημίου και το τοποθέτησε στον 4ο όροφο, έξω από το παρεκκλήσι της Σχολής.
Στο δημοσίευμα αυτό απάντησε ο κ. Κοσμήτορας υποστηρίζοντας, μεταξύ άλλων, πως
«το προσκυνητάρι μεταφέρθηκε στον φυσικό του χώρο, δηλαδή έξω από το παρεκκλήσι της Σχολής, προσδίδοντας ιεροπρέπεια και καθιστώντας ευδιάκριτη την είσοδο του παρεκκλησίου», καθώς επίσης, πως «οι όποιες παρεμβάσεις έγιναν, έχουν σκοπό την αποκατάσταση ζημιών και τον ευπρεπισμό της Σχολής», ενώ υπογραμμίζει πως όλα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με τη σχεδιαζόμενη λειτουργία της κατεύθυνσης Ισλαμικών Σπουδών στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ.
Ας μου επιτραπούν δύο παρατηρήσεις στα λεγόμενα του κ. Κοσμήτορα και μία πρόταση.
1. Προβληματίζει έντονα το γεγονός ότι, η επιχειρηματολογία αλλά ακόμη και η φρασεολογία που χρησιμοποιεί ο κ. Μ. Κωνσταντίνου για την απομάκρυνση της εικόνας του Χριστού από την είσοδο της Θεολογικής Σχολής, είναι οι ίδιες ακριβώς που χρησιμοποιούν και οι άθεοι και οι κάθε λογής χριστιανομάχοι και εικονομάχοι για την απομάκρυνση των εικόνων από τα σχολεία, τα δικαστήρια και γενικά, τα δημόσια κτίρια. Όλοι αυτοί, κατά περίεργο τρόπο, υποστηρίζουν την ταυτόσημη θέση ότι, ο φυσικός χώρος των θρησκευτικών συμβόλων και των λατρευτικών αντικειμένων, είναι μόνον ο χώρος της εκκλησίας.
2. Εκπλήσσει δυσάρεστα η αναφορά του κ. Κοσμήτορα σε «ευπρεπισμό της Σχολής», ο οποίος πραγματοποιείται, μεταξύ των άλλων, και με την μετακίνηση της εικόνας του Χριστού! Δεν μπορεί να διανοηθεί κανείς ότι Κοσμήτορας Θεολογικής Σχολής που, όπως ο ίδιος ισχυρίζεται, είναι κοντά στην Εκκλησία και την διακονεί διαρκώς, θεωρεί παράλληλα πως, λόγω ευπρεπισμού, η εικόνα του Χριστού δεν αρμόζει να βρίσκεται σε περίοπτη θέση, σε χώρο της Θεολογικής Σχολής. Διότι, τότε, κατά την ταπεινή μας γνώμη, δεν θα επρόκειτο για ευπρεπισμό της Θεολογικής Σχολής, αλλά για τη μεγαλύτερη απρέπεια και ταυτόχρονα μια ασυγχώρητη βλασφημία προς το πρόσωπο του ίδιου του Χριστού και προς την Εκκλησία Του και, μάλιστα, από έναν άνθρωπο που εκ των πραγμάτων έχει ταχθεί να υπηρετεί την υψηλή επιστήμη της Θεολογίας.
Οι παραπάνω δύο παρατηρήσεις ωθούν στη διατύπωση μίας πρότασης.
Επειδή πολλές φορές οι πράξεις, πέρα των πραγματικών αιτίων που τις επιβάλλουν, δημιουργούν ανεπιθύμητους συνειρμούς και παράγουν δυσάρεστους συμβολισμούς, καλό θα ήταν, εν προκειμένω, ο κ. Κοσμήτορας να επανεξετάσει την απόφασή του, επαναφέροντας το προσκυνητάρι του Χριστού στη προτεραία θέση του και τοποθετώντας, αφού το επιθυμεί, ένα άλλο προσκυνητάρι έξω από το παρεκκλήσι της Σχολής που βρίσκεται στον 4ο όροφο του κτιρίου.
Κατ΄ αυτόν τον τρόπο έμπρακτα θα αποδείξει τη μεταμέλειά του για την ανώφελη αναστάτωση που προκάλεσε με την άστοχη κίνηση της απομάκρυνσης της εικόνας του Χριστού.
Σε διαφορετική περίπτωση, θα λέγαμε, ότι η παραίτηση πάντα κρύβει μέσα της και μια αξιοπρέπεια, ιδιαίτερα όταν γίνεται εκούσια και με ευπρέπεια.
Σε μία πρωτοφανή κίνηση στα χρονικά λειτουργίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. προχώρησε ο Κοσμήτορας (;) της Σχολής κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου, απομακρύνοντας το προσκυνητάρι του Ιησού Χριστού!
Το έμβλημα της Σχολής, το προσκυνητάρι που έστεκε δεκαετίες μπροστά στην είσοδο, απομακρύνθηκε από τους υπεύθυνους, άγνωστο γιατί.
Μαζί με το προσκυνητάρι απομακρύνθηκαν και οι πλάκες που ανέγραφαν τα ονόματα όλων των Κοσμητόρων που υπηρέτησαν στη συγκεκριμένη Σχολή.
Πηγές της Θεολογικής Σχολής έλεγαν ότι η απομάκρυνση έγινε ενόψει της ίδρυσης Σχολής Ισλαμικών Σπουδών στον ίδιο χώρο.
Η παρουσία του συγκεκριμένου Ορθόδοξου Χριστιανικού συμβόλου θα έφερνε, κατά τους ιθύνοντες, σε αντίθεση με τα όσα διδάσκονται από τη Σχολή Ισλαμικών Σπουδών.
Πιθανότατα, λένε, θα προκαλούσε αντιδράσεις και από τους ισλαμιστές που θα παρακολουθούσαν τα μαθήματα της νέας Σχολής ή ίσως πρόκειται για τα νέα ήθη που επιχειρούν συγκεκριμένοι κύκλοι να επιβάλλουν στην Θεσσαλονίκη.
Στο ίδιο πνεύμα άλλωστε, μην ξεχνάμε, είναι και η πρόθεση απόκρυψης των χριστιανικών συμβόλων από την Ροτόντα στη Θεσσαλονίκη.
Τελικά πρόκειται για μία εκτέλεση ενός συγκεκριμένου σχεδίου ή για μία «τυχαία» ενέργεια;
Καλό θα ήταν ο Κοσμήτορας της Σχολής να δώσει την απάντησή του…
Ένας από τους κορυφαίους πνευματικούς ανθρώπους της πόλης μας, ο Καθηγητής της Παλαιάς Διαθήκης στο Τμήμα Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής του Α.Π.Θ. κ. Μιλτιάδης Κωνσταντίνου ήταν το κεντρικό πρόσωπο της εβδομαδιαίας συνεστίασης του Ροταριανού Ομίλου Θεσσαλονίκης ΑΝΑΤΟΛΙΑ, στο ξενοδοχείο Mediterranean Palace.
Με το μεστό του λόγο ο ομιλητής καθήλωσε τους παριστάμενους Ροταριανούς, αναλύοντας τη θέση των θρησκειών και ειδικότερα της Ορθοδοξίας, απέναντι στις αυξημένες προκλήσεις του 21ου αιώνα, ενώ ακολούθησε διεξοδική συζήτηση με πληθώρα ερωτημάτων.
Κατά τη διάρκεια της συνεστίασης, ο ΑΝΑΤΟΛΙΑ υποδέχτηκε ένα νέο μέλος, τον επιχειρηματία Βασίλη Παπαθεοδώρου από το ακριτικό Πέπλο του Ν. Έβρου και ανακοινώθηκε η έναρξη της λειτουργίας της νέας ιστοσελίδας του Ομίλου μαςwww.rcanatolia.org. Πρέπει να τονιστεί, πως η κατασκευή της ιστοσελίδας είναι μια ευγενική προσφορά του κ. Μπάμπη Σιδηρόπουλου, απόστρατου αξιωματικού της Πολεμικής Αεροπόριας.
Τα χρόνια εκείνα της φοιτητικής ζωής μου στο Τμήμα Θεολογίας του ΑΠΘ είχα την ευκαιρία να ακούσω πολλές φορές τον κ. Κωνσταντίνου. Ποτέ δε με ενθουσίασε ο λόγος του. Μάλλον με έβαζε σε σκέψεις. Μας δίδασκε Παλαιά Διαθήκη μέσα από τις απόψεις των Προτεσταντών «θεολόγων» της Γερμανίας. Ποτέ δεν ακούσαμε μια αγιοπατερική ερμηνεία του ιερού κειμένου της Παλαιάς Διαθήκης. Μαζί με τον καθηγητή Καϊμάκη είχαν αναλάβει τον πλήρη αποπροσανατολισμό των φοιτητών θεολογίας στα θέματα της Παλαιάς Διαθήκης. Υποχρεώθηκα να διαβάσω τα βιβλία του (έπρεπε να εξεταστώ στα αντίστοιχα μαθήματα), γεμάτα από μεταφράσεις προτεσταντικών εγχειριδίων και με άγνοια (ή μήπως ηθελημένη αποσιώπηση;) της ερμηνείας του Χρυσοστόμου και των άλλων Πατέρων.
Και τώρα που τα χρόνια πέρασαν εγώ έγινα θεολόγος στη Μέση εκπαίδευση. Και ο κ. Κωνσταντίνου συνεχίζει το έργο του στη Θεολογική Σχολή της Θεσσαλονίκης. Διάβασα όμως με θλίψη στο τελευταίο φύλλο του Ορθοδόξου Τύπου ότι τώρα πρωτοστατεί και σε συμπροσευχές. Συμπροσευχήθηκε τις μέρες αυτές με ουνίτες, προτεστάντες και κάθε είδους ετερόδοξους στη Θεσσαλονίκη σε εκδήλωση από την οποία ορθώς απείχε η Μητρόπολη Θεσσαλονίκης. Δεν αμφέβαλα ποτέ για τις οικουμενιστικές αντιλήψεις του κ. Κωνσταντίνου. Τώρα τις εφαρμόζει και στην πράξη. Και έγινε πραγματικότητα το «πλανώντες και πλανώμενοι».
Θαυμάζω επίσης και για την υπερπροβολή του οικουμενιστή καθηγητή μου από blog Θεολόγων που προβάλλουν κάθε νέο βιβλίο του και αυτή ακόμη τη συμμετοχή του κ. καθηγητού στην παραπάνω συμπροσευχή. Βρισκόμαστε σε καιρούς χαλεπούς. Ορθόδοξοι επίσκοποι και Καθηγητές Θεολογικών Σχολών πρωτοστατούν στις οικουμενιστικές συμπροσευχές. Ας αντισταθούμε στο συγκρητιστικό τους παραλήρημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου