Ένα κερκυραϊκό ντοκιμαντέρ που, κινούμενο αντίθετα από τον τίτλο του, προσπαθεί -ως ένα βαθμό- να δείξει τον αποστάτη-αριστοκράτη Καποδίστρια. Ο απολογητικός κορμός του ντοκιμαντέρ (ο απαραίτητος αντίλογος της αιώνιας κατάκρισης) δεν μας βοηθά να κατανοήσουμε τι ήταν ο Καποδίστριας στο 21. Η ιστορία τον έχει καταδικάσει στον ρόλο του «Κυβερνήτη». Το ντοκιμαντέρ περνά ξυστά από την πραγματική ταυτότητα του Καποδίστρια στο σημείο που αναφέρεται στο Εθνικό ΚΑΙ Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Δεν καταφέρνει να αποκωδικοποιήσει το νόημα του συμπλεκτικού συνδέσμου, όπως γίνεται φανερό στη συνέχεια. Η Δημοκρατία που προέκυψε στη Γαλλία [από το 1792 και όχι από το 1789] δημιουργεί σοκ στην κερκυραϊκή αριστοκρατία για την αντιχριστιανική της ταυτότητα. Με την φράση αυτή η μεν εξέγερση του 1789 ταυτοποιείται με τις εξελίξεις 1792-95, οι δε διαφωτιστές αριστοκράτες εμφανίζονται να αιφνιδιάζονται από τον αντίπαλο διαφωτισμό που επί αιώνες διέστρεφε το αίτημα της διαχύσεως του φωτός, όπως αυτό πρωτοδιατυπώθηκε ως «επανελληνισμός» (13ος, 15ος αιώνας).
Κρίμα και για τον εμφύλιο Αργοστολίου – Ληξουρίου που δεν διευκρινίζεται, κρίμα και την Επτάνησο Πολιτεία στην οποία δεν διαπιστώνεται αντίστοιχη διαμάχη, άρα δεν εξηγείται τι θα γίνει το 1818 στην Κων/πολη και το 1824, το 1830 και το 1832 στον ελλαδικό χώρο. Κρίμα και για την αγγλογαλλική δολοφονία του Καποδίστρια που είναι μεν πραγματικότητα, αλλά … αυτή κι αν απαιτεί εξηγήσεις. Πώς γίνεται να
είναι «πρωταγωνιστής της ελληνικής επανάστασης» ο Ι. Καποδίστριας και ταυτόχρονα να έχει κάποιες σχέσεις με κάποια Φιλική Εταιρεία;Η ελληνική και παγκόσμια ιστορία φαίνεται καταδικασμένη να πιστεύει ότι χριστιανισμός και ελευθερία είναι αντίθετες ή ασύμβατες έννοιες· ότι δημοκρατία και ελευθερία είναι ταυτόσημες έννοιες ή προαπαιτούμενη της δεύτερης η πρώτη. Όχι για πολύ. Και αυτό το ομολογεί και το ίδιο το ντοκιμαντέρ με τη φράση «δεν ήταν ελλαδική αλλά ελληνική η επανάσταση του 21», πράγμα που σημαίνει ότι κατανοεί, τουλάχιστον ενστικτωδώς, ότι η φράση «Εθνικό και Καποδιστριακό» σημαίνει «Κοραϊκό και Καποδιστριακό» ή «Εθνικό και Υπερεθνικό» ή «Γραικικό και Ελληνικό» Πανεπιστήμιο.Το σημείο αυτό είναι κλειδί στην κατανόηση του 21.
Στέργιος Ζυγούρας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου