Του Μηνά Τσαμόπουλου
ΠΗΓΗ: http://www.newmoney.gr
«Η ναυτιλία δεν περίμενε να ιδρυθεί η METIS για να λειτουργήσει. Ωστόσο μέχρι τώρα λειτουργούσε με έναν παραδοσιακό τρόπο. Τα πληρώματα των πλοίων και, κατά κύριο λόγο, ο πλοίαρχος και ο πρώτος μηχανικός ήταν εκείνοι που είχαν τη γνώση, την εμπειρία και την απόλυτη ευθύνη πάνω στο πλοίο και τους περιέβαλλε με πλήρη εμπιστοσύνη ο πλοιοκτήτης.
»Σήμερα όμως έχουμε περάσει σε μία νέα εποχή και για τη ναυτιλία, την ψηφιακή εποχή. Και
οι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν μία απαίτηση: να έχουν αξιόπιστη, ακριβή και σε πραγματικό χρόνο εικόνα για το τι γίνεται στον στόλο τους, οπουδήποτε και αν βρίσκονται τα πλοία τους, την πορεία τους, την ταχύτητα, την κατανάλωση καυσίμων, την κατάσταση του φορτίου κ.λπ.», επισημαίνει στο «business stories» ο Μιχάλης Κωνσταντινίδης, διευθύνων σύμβουλος της METIS, και συνεχίζει:
«Η ομάδα των ιδρυτών της MΕTIS σχεδίασε και δημιούργησε ένα πρωτοποριακό σύστημα το οποίο αξιοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας παγκοσμίως και στηρίζεται σε καινοτόμες ηλεκτρονικές συσκευές, τεχνητή νοημοσύνη και ό,τι πιο πρωτοποριακό υπάρχει παγκοσμίως στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας.
»Για παράδειγμα, η τεχνολογία των Learning Machines δηλαδή η τεχνολογία της MΕTIS, αυτοβελτιώνεται. Μαθαίνει τις ιδιαιτερότητες του κάθε πλοίου και του κάθε μηχανήματος που είναι εγκατεστημένο μέσα στο πλοίο και προσαρμόζεται, ώστε να μπορεί να αντιληφθεί περιπτώσεις επικείμενων βλαβών εγκαίρως, προτού αυτές γίνουν, να κάνει διάγνωση και γενικότερα να βοηθάει στη διαχείριση ενός στόλου. Αυτό ονομάζεται σύστημα MΕTIS.
»Αυτό που δίνει προστιθέμενη αξία στις ναυτιλιακές εταιρείες και αυτό που τους προσφέρει η MΕTIS είναι ένας προσωπικός βοηθός, ένας virtual βοηθός, στην υπηρεσία του κάθε στελέχους της ναυτιλιακής εταιρείας, ο οποίος εργάζεται ακατάπαυστα 24 ώρες το 24ωρο, παρακολουθεί όλα τα πλοία της εταιρείας και καταγράφει χιλιάδες ενδείξεις και σήματα που προέρχονται από τα πλοία.
Β»γάζει πολύτιμα συμπεράσματα, είναι στη διάθεση της ναυτιλιακής για οποιαδήποτε ερώτηση, την οποία απαντά αμέσως, στέλνει ειδοποιήσεις όταν διαπιστώσει ότι έχει συμβεί ένα γεγονός για το οποίο πρέπει να ενημερωθεί η εταιρεία και προετοιμάζει αναφορές είτε προγραμματισμένες, είτε μετά από απαίτηση του πλοιοκτήτη.
»Με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται το έργο των ναυτιλιακών εταιρειών, αυξάνεται η παραγωγικότητα και υπάρχει σοβαρός έλεγχος του λειτουργικού κόστους, αρχίζοντας από την κατανάλωση καυσίμου και φτάνοντας μέχρι την αποτελεσματική τήρηση των υποχρεωτικών κανονισμών που ισχύουν για τη ναυτιλία παγκοσμίως».
Οσον αφορά τη γενεσιουργό ιδέα, ο κ. Κωνσταντινίδης εξηγεί:
«Η όλη ιδέα γεννήθηκε όταν αυτή η ομάδα των επτά μηχανικών διαπίστωσε ότι ο κλάδος της ναυτιλίας, παγκοσμίως, είχε μείνει αρκετά πίσω στον τομέα της τεχνολογίας για έναν συγκεκριμένο λόγο: δεν υπήρχε τα προηγούμενα χρόνια συνδεσιμότητα – επικοινωνία.
»Ενώ άλλοι κλάδοι της βιομηχανίας είχαν δυνατότητα διασυνδέσεων, στη ναυτιλία υπήρχε και υπάρχει η ιδιαιτερότητα ότι τα “εργοστάσιά” της πλέουν στη θάλασσα, στους ωκεανούς όπου μέχρι πολύ πρόσφατα δεν υπήρχε δυνατότητα σωστής επικοινωνίας.
»Τα τελευταία τέσσερα χρόνια αρχίζει να υπάρχει κάλυψη, με δορυφορικό Internet σε όλους τους ωκεανούς. Τώρα είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή για να αναπτυχθούν λύσεις, για να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες αυτές».
Από την πλευρά του, ο κ. Σεραφείμ Κατσικάς, ηλεκτρολόγος-μηχανικός και Chief Τechnical Officer, τονίζει:
«Η τεχνολογία μέχρι τώρα, το software, το λογισμικό, ήταν εργαλείο. Αυτό που ευαγγελίζεται η τέταρτη τεχνολογική επανάσταση είναι ότι το λογισμικό θα αποκτήσει την απαιτούμενη τεχνητή νοημοσύνη ώστε από εργαλείο να μετατραπεί σε προσωπικό βοηθό του κάθε εργαζομένου.
»Ο σκοπός των συστημάτων δεν είναι η αντικατάσταση των ανθρώπων, αλλά η υποστήριξη και η εξοικονόμηση χρόνου για την ενασχόλησή τους με την ουσία των προβλημάτων. Κάποιος ο οποίος πρέπει να πάρει μια απόφαση ξοδεύει το 80% του χρόνου του μόνο και μόνο για να βρει τις σωστές πληροφορίες, να τις διαμορφώσει, να τις αξιολογήσει και στη συνέχεια να τις χρησιμοποιήσει για να μπορέσει να λάβει την απόφαση.
»Αν μέχρι τώρα κάποιο στέλεχος στην εταιρεία χρειαζόταν πέντε ώρες για να συλλέξει τις πληροφορίες και να καταλήξει σε κάποια απόφαση, τώρα μπορεί να τις έχει σε λίγα δευτερόλεπτα. Οταν θέτεις ένα ερώτημα, υπάρχει μηχανισμός για να καταλάβει το μηχάνημα τι ζητάς και απαντάει σε δευτερόλεπτα.
»Ο καθένας από τους εικονικούς εργαζομένους εκτελεί τρεις βασικές λειτουργίες:
1) Αμεση απάντηση στα ερωτήματα του χρήστη.
2) Ενημέρωση για συγκεκριμένες συνθήκες που έχει ορίσει ο χρήστης, όπως ειδοποιήσεις ότι το πλοίο αντιμετωπίζει άσχημες καιρικές συνθήκες ή ότι έφθασε στον προορισμό του ή ότι σταμάτησε ανεξήγητα στο μέσον του ωκεανού.
3) Ανά συγκεκριμένες χρονικές στιγμές ή σε συγκεκριμένα γεγονότα να εκτελεί τις απαιτούμενες αναλύσεις και αναφορές. Ο βοηθός απαντάει άμεσα σε όλα τα ερωτήματα που αφορούν το πλοίο. Αν θέλει λοιπόν να μάθει την κατάσταση ενός εξαρτήματος δεν στέλνει πλέον ένα μέλος του πληρώματος, αλλά ρωτάει κατευθείαν τον υπολογιστή: “Πήγαινε να δεις την πίεση του τάδε μηχανήματος”.
»Το μεγαλύτερο πρόβλημα που εντοπίσαμε ήταν η δικαιολογημένη αδράνεια των ανθρώπων στις εταιρείες να υιοθετήσουν νέες τεχνολογίες στην καθημερινότητά τους. Ωστόσο σιγά-σιγά όλοι αρχίζουν να καταλαβαίνουν ότι η τεχνολογία αλλάζει και προσαρμόζεται στην καθημερινότητά τους και στον τρόπο σκέψης τους».
Τον περασμένο Ιανουάριο ο Ελληνικός όμιλος Olympia ανακοίνωσε την απόκτηση του 80% της METIS, στην οποία πρόκειται να επενδύσει 4 εκατ. ευρώ τη διετία 2018-2019.
«Είναι το μοναδικό παγκοσμίως σύστημα διαλογικής επικοινωνίας -Conversational User Interface- για συγκεκριμένο βιομηχανικό τομέα. Σε κανέναν άλλον βιομηχανικό τομέα παγκοσμίως δεν υπάρχει τέτοιο σύστημα. Μόνο το MΕTIS στη ναυτιλία», υπογραμμίζει ο κ. Κωνσταντινίδης.
Στην εταιρεία εργάζονται σήμερα 24 άτομα και, σύμφωνα με το επενδυτικό σχέδιο, την επόμενη τριετία ο αριθμός τους θα ξεπεράσει τους ογδόντα.
το είδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου