γράφουν οι Ann Koh and Kevin Varley – Με τη βοήθεια του Alfred Cang και της Jessica Zhou
(Σχόλιο Καταχανά, στο τέλος του άρθρου)
Στα ανοικτά των κινεζικών λιμανιών βρίσκονται 477 πλοία μεταφοράς χύδην (= χύμα) φορτίων που περιμένουν να παραδώσουν πόρους από μεταλλεύματα μέχρι σιτηρά στη χώρα.
Οι ουρές των πλοίων που μεταφέρουν πρώτες ύλες αυξήθηκαν κατακόρυφα μετά το λουκέτο που κήρυξε η Σαγκάη σε όλη την πόλη στα τέλη του περασμένου μήνα για την καταπολέμηση του Covid-19. Περισσότερες από δύο εβδομάδες μετά, η συμφόρηση έχει επεκταθεί στο κοντινό Ningbo-Zhoushan, καθώς οι πλοιοκτήτες εκτρέπουν απεγνωσμένα πλοία σε άλλα λιμάνια της χώρας για να αποφύγουν την έλλειψη φορτηγών και το κλείσιμο αποθηκών στη Σαγκάη.
Υπήρχαν 222 χύδην φορτηγά που περίμεναν στα ανοικτά της Σαγκάης στις 11 Απριλίου, 15% υψηλότερα από ό,τι ένα μήνα νωρίτερα, σύμφωνα με τα ναυτιλιακά στοιχεία του Bloomberg. Στο Ningbo-Zhoushan υπήρχαν 134 μεταφορείς, 0,8% υψηλότερα από τον προηγούμενο μήνα, ενώ βορειότερα, στα συνδυασμένα λιμάνια Rizhao, Dongjiakou και Qingdao σημειώθηκε αύξηση 33% σε 121 πλοία.
Στο αδιέξοδο προστέθηκε η ύπαρξη 197 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που