Jean Francois Millet, "O Θάνατος και ο ξυλοκόπος" |
Ο Αθηναίος δεν φεύγει το πρωί από το σπίτι του φορώντας κράνος, στολή παραλλαγής και ένα αυτόματο ανά χείρας για να πάει να πολεμήσει στην Συρία ή στο Αφγανιστάν, φεύγει απλώς για να πάει στη δουλειά του. Δεν μπαίνει στο αυτοκίνητό του για να φθάσει σε καμιά μυστική συνάντηση με τον Αλ Καπόνε, αλλά για να πάει στον σινεμά. Και όμως, κάπου εκεί κοντά μπορεί να τον περιμένει ένα αλβανικό καλάσνικοφ, ή ένα γεωργιανό μαχαίρι για να τον στείλει στον άλλο κόσμο.
Αυτή η κατάσταση στην χώρα μας μπορεί να ερμηνευτεί, εάν προβληματιστούμε πάνω στην σημειολογία της αλλαγής της ονομασίας του Υπουργείου Δημοσίας Τάξεως σε Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Η λέξη ΤΑΞΗ φαίνεται ότι ακουγόταν πολύ ''ντεμοντέ'' στα αυτιά κάποιων, στις ''προοδευτικές'' κοινωνίες δεν επιτρέπεται να μιλάμε για ''τάξη'', δεν είναι ''αριστερά ορθή'' αυτή η έννοια. Αλλά ακριβώς εδώ βρίσκεται το πρόβλημα: εάν σε μία χώρα επικρατεί τάξη, τότε ο πολίτης δεν έχει ανάγκη από…προστασία. Η ίδια η