Συνέντευξη στον Σωτήρη Κυριακίδη
Επιμέλεια: Ελένη Μπιμπίκου
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Για το Atairon VIP, μίλησε ο Έλληνας δημιουργός του, στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM». Ο Γιώργος Ηλιόπουλος αν και δεν είναι αεροναυπηγός, ούτε μηχανικός, αλλά πρώην αστυνομικός κατάφερε με μεράκι, επιμονή και φαντασία να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα. Το νέο καμάρι του κάνει αυτή την εποχή δοκιμαστικές πτήσεις.
«Το «Atairon» είναι διθέσιο, χρειάζεται κάποιον εκπαιδευτικό. Προσπάθησα να σχεδιάσω ένα αεροσκάφος χωρίς να έχει
τα μειονεκτήματα αυτής της κατηγορίας άλλων μοντέλων που έχουν καθιερωθεί στην αγορά. Μελέτησα όλα τα μειονεκτήματα τα οποία τα ζούσα ως χειριστής και εκπαιδευτής, και θέλησα να του δώσω καλύτερες προδιαγραφές, να είναι πιο ευρύχωρο πιο αποδοτικό, οικονομικό και όμορφο».
Έτσι σε 16 μήνες κατασκευάστηκε το Atairon και τον Δεκέμβριο του 2017 άρχισε τις δοκιμαστικές πτήσεις. «Την άνοιξη μπορούν να ξεκινήσουν κανονικές πτήσεις και λογικά να βγει στο εμπόριο», όπως είπε ο δημιουργός του για να συμπληρώσει: «Το όνομά του Atairon, έχει τη σημασία τουσημαίνει ότι δεν έχει ταίρι».
Ο Γιώργος Ηλιόπουλος χειριστής, εκπαιδευτής πιλότων και πρόεδρος της αερολέσχης Φλώρινας, άρχισε από το 1981 να συλλέγει, να ταξινομεί στοιχεία και πληροφορίες, να κάνει οργανωμένη δουλειά για να φτάσει στο σημείο να κατασκευάζει μόνος του ελαφρά αεροσκάφη.
Το 1994 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του «Λυγκηστίς» όνομα αφιερωμένο στην περιοχή που ζει ο δημιουργός του. Το δεύτερο, ο Archon, παραπέμπει σε εξελιγμένο μαχητικό ακόμα και αν πρόκειται για ένα μικρού μεγέθους μονοθέσιο ελικοφόρο αεροπλάνο.
«Με τον “Άρχοντα” που ακολούθησα όλες τις νομικές κατασκευαστικές απαιτήσεις και τους κανονισμούς, ανακάλυψα κάτι εντελώς τυχαία, έναν τρόπο να πετάξεις καλύτερα με αυτό το σχήμα, μία χοάνη που το προσέδωσε δυναμική. Βγήκε πρώτο στην κατηγορία του και από εκεί πήρε το όνομα του άρχοντας, αρχηγός, ηγέτης αυτής της κατηγορίας», σημείωσε ο Γιώργος Ηλιόπουλος.
«Η χώρα μας δεν έχει βιομηχανική, βιοτεχνική και εξαγωγική οπτική, το βλέπει περίεργα το θέμα, χρειάστηκε να βγάλω άδεια νηολόγησης από την Ιταλία και όχι από τη χώρα μου», είπε χαρακτηριστικά ο κατασκευαστής υπερελαφρών αεροσκαφών από τη Φλώρινα.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου