Αν τα λόγια του Κων/νου Καραμανλή τη στιγμή της υπογραφής στο Ζάππειο είναι άκρως εντυπωσιακά, εντυπωσιακότερη είναι η απουσία οποιουδήποτε σχολιασμού τους μέχρι σήμερα. Πώς είναι δυνατόν να γίνεται λόγος για «ευρωπαϊκή μοίρα» της Ελλάδος και για ανάγκη προστασίας / διατήρησης της «εθνικής ταυτότητας»;
Αν όμως όλα αυτά προκαλούν έκπληξη, τότε τι μπορεί να πει κάποιος για την ημερομηνία που έγιναν; Τυχαία ήταν η 28η Μαΐου 1979; Η φήμη έλεγε ότι ο Καραμανλής απέρριψε την αρχική πρόταση, να γίνει η τελετή στο Ζάππειο την 29η Μαΐου. Γιατί; Τι φοβήθηκε; Μήπως καταλάβουν όλοι το νόημα του συμβολισμού; Ο ίδιος ακολουθούσε στο 100% και σε ολόκληρη τη ζωή του την κοραϊκή πολιτική: Το κράτος της γαλανόλευκης είχε
απελευθερωθεί και απ’ τους χριστιανούς («βυζαντινούς» τους αποκαλούσε). Το 1821 είχε γίνει ενάντια και στο Πατριαρχείο (σύμφωνα με την δυτική άποψη).Τα δάκρυα που δημόσια έχυνε για τη Μακεδονία ο κάτοχος του βραβείου Καρλομάγνου «εθνάρχης» δεν είχαν την παραμικρή ουσιαστική σημασία, αφού η οικογένεια στην οποία ενέταξε την Ελλάδα είχε στον πυρήνα της την ίδια άποψη με τον Κοραή: οι Μακεδόνες δεν ήταν Έλληνες, ήταν οι καταστροφείς του ελληνικού κόσμου από τους οποίους η Ελλάδα ελευθερωνόταν το 1821 !
Θλιβερή μέρα η 29η Μαΐου για τον ελληνισμό. Μετά την σταυροφορική, 1η άλωση του 1204 επήλθε η οθωμανική, 2η άλωση του 1453. Είναι μόνο φήμη ότι η Ευρώπη ζήτησε υπογραφή της Ελλάδος στις 29/5/1979; Ίσως. Τότε, θα πρέπει κάποιος να εξηγήσει μια άλλη σύμπτωση: την ύψωση της Ευρωπαϊκής Σημαίας στις Βρυξέλλες στις 29/5/1986.
Διακατέχεται από αντιχριστιανικά αισθήματα η ιδέα της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης; Γιατί θέματα 1200 ετών στοιχειώνουν διαρκώς και μοιάζουν «χθεσινά»; Θεμελιώνεται όντως στον Καρλομάγνο η ενωμένη Ευρπώπη; Τι δουλειά έχει στην ενωμένη Ευρώπη ο υπεύθυνος για την ταύτιση της λέξης «Φράγκος» με τον αντίπαλο του ορθόδοξου; Γιατί ταυτίζεται η πολιτική θέση του Καραμανλή με το δίδυμο «Κοραή-Βοναπάρτη»;
Η Δύση, αν και επέμενε για περισσότερους από 8 αιώνες να αποκαλεί «Γραικούς» τους ελληνόφωνους χριστιανούς της Κων/πολης, έγραψε «Βυζάντιο» επάνω στον κρατικό τάφο του 1453. Όχι «Γραικία». Αυτό είναι ανεξήγητο. Εξίσου ανεξήγητα επέμενε να ονομαστεί «Γραικία» το κράτος που θα προέκυπτε το 1821, όχι «Ελλάς» όπως οι χριστιανοί επέμεναν. Όμως, όλα αυτά γίνονται περισσότερο εξηγήσιμα, αν δούμε ότι η μάχη τόσο του 1800, όσο και του 1950 γίνεται για την ταυτότητα που θα έχει η «Νέα Ρώμη»: η «Νέα Ευρώπη».
Στέργιος Ζυγούρας
Βλ. σχετικά:
Λιγο περισσότερη γνώση σχετικά με το θέμα που γράφεται, θα ήταν πολύ χρήσιμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛιγο περισσότερη σαφήνεια σχετικά με το σχόλιο που γράφεται, θα ήταν πολύ χρήσιμη.
Διαγραφή