για αυτή, κάνουν οι κάτοικοι των Αντικυθήρων που έχουν απομείνει ως οι 300 του Λεωνίδα να φυλάττουν το νησί.
Οι κάτοικοι εγκαλούν με εξώδικο τόσο τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά όσο και τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη, και προειδοποιούν πώς:
- Θα προσφύγουν στα αστικά, ποινικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια κατά παντός υπευθύνου για παραβάσεις του Συντάγματος που έχουν να κάνουν και με το δημόσιο συμφέρον. Άλλωστε, όπως αναφέρουν, το αν είναι συμφέρουσα οικονομικά ή όχι για μια εταιρία μια επιδοτούμενη ακτοπλοϊκή γραμμή, είναι αδιάφορο νομικά για το δημόσιο συμφέρον.
- Θα ζητήσουν ποινική διερεύνηση σε περίπτωση που η εταιρία αξιώσει και πετύχει την επιστροφή των χρημάτων της εγγυητικής επιστολής περίπου 1,5 εκατομμυρίου που έχει καταθέσει.
- Αναρωτιούνται και δικαίως πως μπορούν να εξυπηρετούνται μόνο με μια ακτοπλοϊκή γραμμή, μια φορά τη βδομάδα, που τους συνδέει με τη Νεάπολη Λακωνίας, σχεδόν δηλαδή 400 χμλ μακριά από τη μητρόπολη του νομού, τον Πειραιά.
- Διερωτούνται επίσης γιατί η άγονη των
Αντικυθήρων είναι η μόνη που «φημολογείται» πως θα διακοπεί, ενώ δεν υπάρχει καμία άλλη συζήτηση για τις άλλες άγονες της νησιωτικής Ελλάδος. Σημειώνουν δε «εκτός εάν συμφωνείτε και Εσείς με εκείνους που υποστηρίζουν ότι τα Αντικύθηρα θα πρέπει να ερημώσουν και να πωληθούν σε ιδιώτες».
«Τους τελευταίους μήνες, ήδη πριν την διακοπή των δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ «ΒΙΤΣΕΝΤΣΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» της εταιρείας Λ.Α.Ν.Ε. από την ακτοπλοϊκή γραμμή που εξυπηρετούσε τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα, {με ετήσια τακτική σύνδεση από/προς τον Πειραιά, το Γύθειο και την Κίσσαμο Χανίων Κρήτης και θερινές προσεγγίσεις στην Καλαμάτα και τη Μονεμβασία Λακωνίας} κυκλοφορούσαν έντονες φήμες στην τοπική κοινωνία αλλά και σε πάρα πολλές ειδησεογραφικές ιστοσελίδες και στον τοπικό τύπο ότι η γραμμή αυτή θα διακοπεί – καταργηθεί οριστικά, και δεν θα εκτελείται ούτε από αυτό ούτε από άλλο πλοίο.
Ήδη σήμερα είναι πλέον γνωστό, αν και ποτέ έως τώρα επίσημα, δηλαδή εγγράφως, παρά τις αλλεπάλληλες έγγραφες οχλήσεις – αιτήσεις που έχουν υποβληθεί στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, ότι η εταιρεία «Λ.Α.Ν.Ε.» είναι εκείνη που επιθυμεί την διακοπή – μη εκτέλεση εφεξής των σχετικών δρομολογίων και την αποχώρησή της από την γραμμή αυτή.
Το μόνο επίσημο έγγραφο που υπάρχει από το Υπουργείο είναι η έγκριση των δρομολογίων του πλοίου μέχρι τον Αύγουστο του 2014, που απ΄ ό,τι φαίνεται δεν πρόκειται να ισχύσουν, παρά το γεγονός ότι κοινοποιήθηκαν ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο σε όλα τα Λιμεναρχεία της περιοχής και στα πρακτορεία, τοπικούς φορείς και στον τύπο. Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε στις 7-1-2014 ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εγχωρίου Περιουσίας Κυθήρων και Αντικυθήρων (Ν.Π.Δ.Δ.) κ. Ευστράτιος Χαρχαλάκης με την αρμόδια Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας, του επιβεβαιώθηκε (αρχικώς προφορικά) από τον Ανθυποπλοίαρχο Λ.Σ. κ. Μόριτς Ελευθέριο (τηλ. 210- 4191254) ότι η Λ.Α.Ν.Ε. έχει αιτηθεί γραπτώς προς το Υ.Ν.Α. την αποδέσμευσή της από τις άγονες γραμμές Κυθήρων και Αντικυθήρων ήδη από τον Ιούνιο 2013!!! Είναι εξαιρετικά μεμπτό και φυσικά θα ερευνηθεί δικαστικώς το γεγονός ότι καίτοι το θέμα της διακοπής των δρομολογίων έχει τεθεί ήδη εδώ και τουλάχιστον επτά (7) μήνες, και μάλιστα εγγράφως και επισήμως εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας, το Υ.Ν.Α. δεν προέβη σε ενημέρωση προς τους Κυθηρίους και Αντικυθηρίους, που είναι οι άμεσα πληττόμενοι από τη διακοπή των εν λόγω δρομολογίων. Είμαστε βέβαιοι ότι αυτό συνέβη προκειμένου να μην υπάρξουν έγκαιρες νομικές ενέργειες εκ μέρους μας με αποτέλεσμα σήμερα να ευρισκόμαστε προ σαφούς αδιεξόδου αφού τα πάντα δείχνουν ήδη προαποφασισμένα.
Το παράδοξο, που αδυνατούμε να κατανοήσουμε, και για το οποίο απαιτούμε εξηγήσεις και δικαιολόγηση είναι το γιατί το Υπουργείο, διαπραγματεύεται και συζητά την διακοπή – λύση της σύμβασης αυτής, επειδή έτσι θέλει ο αντισυμβαλλόμενος – πλοιοκτήτρια εταιρεία, για τους όποιους λόγους επικαλείται, οι οποίοι δεν μας είναι επίσης επισήμως γνωστοί. Φημολογείται ότι η εταιρεία κυρίως επικαλείται το επιχείρημα ότι η γραμμή αυτή, και η εκτέλεση της σύμβασης δεν είναι πλέον συμφέρουσα οικονομικά, ενώ σχετικές δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της Εταιρείας κ. Χαραλάμπους Σαλβαράκη υπάρχουν σε τηλεοπτικό σταθμό και έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο. Ακόμα όμως και έτσι να είναι, καθώς αναγνωρίζουμε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν είναι φιλανθρωπικοί οργανισμοί και έχουν δικαίωμα να επιδιώκουν εύλογο κέρδος, η ισχύουσα σύμβαση πρέπει να τηρηθεί και προκειμένου να επιτευχθεί η βιωσιμότητά της να προβεί το Υ.Ν.Α. σε αναδιάρθρωση και όχι παντελή διακοπή των προσεγγίσεων, όπως προβλέπεται ρητά στο άρθρο ΧΙ αυτής και προκειμένου να εκπληρωθεί ο ουσιώδης όρος της καλλίτερης εξυπηρέτησης των συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν ολικώς και πλήρως με μόνη σύνδεση με τη Νεάπολη Λακωνίας.
Για ποιο λόγο όμως το Υπουργείο συζητά την λύση μιας Σύμβασης Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας, και ειδικά την τόσο ευαίσθητη και σχετιζόμενη με την εκτέλεση μιας άγονης ακτοπλοϊκής γραμμής, αποδεχόμενη την επιθυμία ενός επιχειρηματία;
Με ποιο νομικό έρεισμα θα λυθεί η σύμβαση αυτή και θα βρεθούμε εμείς, οι κάτοικοι των μειονεκτικών Αντικυθήρων, χωρίς σύνδεση με τον Πειραιά και την Κρήτη, αποκλεισμένοι και κυριολεκτικά εγκαταλελειμμένοι στην μοίρα μας; Το νησί των Αντικυθήρων δεν ζητά τη σύνδεσή του με την Κρήτη, τον Πειραιά και το Γύθειο ως πράξη πολυτέλειας ή ευγενούς παραχώρησης εκ μέρους του Κράτους. Οι λιμένες αυτοί συνιστούν τους βασικούς και κύριους λιμένες ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΖΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ για το νησί μας και τους ηρωικούς κατοίκους του, λιμένες με τους οποίους απρόσκοπτα συνδεόμαστε για σειρά δεκαετιών.
Θα δώσουν πίσω την εγγυητική ολόκληρη;
Η σύμβαση αυτή περαιτέρω θα λυθεί αζημίως, χωρίς δηλαδή να καταπέσει ολόκληρη η εγγύηση ποσού 1.500.000€ που προβλέπεται σχετικά; Για τούτο το Υπουργείο Σας συζητά την συναινετική – συμβιβαστική λύση της σύμβασης, για να μην θεωρηθεί ότι υπαναχωρεί αδικαιολόγητα βέβαια αντισυμβαλλόμενη εταιρεία, οπότε θα πρέπει να καταπέσει η εγγύηση; Και αυτά όταν η ίδια η σύμβαση δεν προβλέπει κανέναν απολύτως λόγο για μονομερή καταγγελία της. Ειδικώς το ζήτημα της κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής καθ' ολοκληρίαν υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου θα διερευνηθεί στην κάθε του λεπτομέρεια και προέκταση.
Η σύμβαση έχει ισχύ έως την 31-10-2016, και προβλέπει ρητά ότι ακόμα και εάν πωληθεί το πλοίο που σε αυτήν αναφέρεται, ο νέος πλοιοκτήτης θα δεσμεύεται στην εκτέλεση της σύμβασης, εάν η αντισυμβαλλόμενη εταιρεία δεν είχε δυνατότητα δρομολόγησης άλλου πλοίου!"
defencenet.gr
toxwni.gr
το είδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου