Σελίδες

ΔΙΑΔΩΣΕ ΤΟ, ποιός περιμένεις να το κάνει αν όχι εσύ;

Παρασκευή 7 Απριλίου 2017

Φτιαχτές δημοσκοπήσεις – φτιαχτές τηλεθεάσεις

Πώς τα μηνύματα των τηλεσκουπιδιών επιβάλλονται στις συνειδήσεις της κοινής γνώμης; Απλούστατα. Εμπεδώνοντας την πεποίθηση ότι είναι «επιθυμητά» από την πλειοψηφία.


«I will survive» μας έλεγε η Gaynor πριν 4 δεκαετίες. Όλοι λικνίζονταν ευτυχισμένοι στο ρυθμό του τραγουδιού και το μήνυμα ήταν πως αυτή θα επιζήσει μετά τον χωρισμό, εφόσον ξέρει ν’ αγαπάει και «αγάπη» σημαίνει «προσφορά που συνοψίζει το νόημα της ζωής». Στα τηλεριάλιτι που ακολούθησαν το νόημα της επιβίωσης μεταφέρθηκε στο κοινωνικό «Κολοσσαίο». Δικαιούται φαγητό και επιζεί ο «καλύτερος». Το κοινό ψηφίζει με τον αντίχειρα στο κινητό. Στην ρωμαϊκή αρένα ψήφιζε την επιβίωση με τον αντίχειρα πάνω ή κάτω. Σήμερα η καταγραμμένη τηλεθέαση του ΣΚΑΪ καταγγέλλεται ως εικονική. Προφανώς είναι. Όσο κι αν ωθείται η ελληνική κοινωνία σε «άρτο και θεάματα», το ποσοστό που προσχωρεί δεν είναι «3 στους 4».

Ο Ναπολέων γνώριζε ότι η ισχύς βρισκόταν περισσότερο στο μυαλό όσων τον υπολόγιζαν και λιγότερο στην πραγματική, δική του ισχύ (πολιτική, στρατιωτική, οικονομική). Αυτή η αρχή της διακυβέρνησης έδεσε την εξουσία ενός «πανίσχυρου στρατηγού» με την ψευδή αποτύπωση της πραγματικότητας στο μυαλό των πολλών. Πριν απ’ όλους την πίστεψε ο ίδιος, ύστερα την πίστεψαν όσοι διάβαζαν στις εφημερίδες του 1800 πώς το στρατηγικό του δαιμόνιο τον έκανε «ανίκητο». Καθώς τα χρόνια περνούσαν και η δημοκρατία επικρατούσε, η τυπογραφία, ο τύπος, τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας και οι δημοσκοπήσεις γίνονταν τα εργαλεία διαμόρφωσης της κοινής γνώμης. Τόσο
ισχυρής, όσο οι πολλοί αδυνατούσαν να εκτιμήσουν. Ο κάθε «ελεύθερος πολίτης» που θα είχε τυχόν δική του γνώμη, βρισκόταν αντιμέτωπος με το ψυχολογικό εμπόδιο «έτσι πιστεύουν οι πολλοί, έτσι κάνει η πλειοψηφία, κλπ», πώς εγώ ο ένας θα πάω κόντρα στους πολλούς;

Πιθανότατα αληθή είναι όσα καταγγέλλει ο Κυριάκος Τόμπρας για την AGB Nielsen. Η αντίφαση είναι ότι τα λέει μέσα από ένα κανάλι που προβάλλει αντίστοιχα τηλεσκουπίδια. Άρα, όπως στην περίπτωση του Ναπολέοντα, όπως σε κάθε περίπτωση, το βασικό ερώτημα είναι «ποιος χρηματοδοτεί; ποιος στήνει τους κανόνες του ‘ελεύθερου ανταγωνισμού’ και γιατί».



πηγή
https://karavaki.wordpress.com/2017/04/07/fake-social-approvement/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΔΙΑΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΤΟ ΑΝΤΙΔΟΤΟ ΤΗΣ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ. ΜΗΝ ΜΕΝΕΙΣ ΘΕΑΤΗΣ, ΓΙΝΕ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ. 

Οι άνθρωποι βασικά χωρίζονται σε δύο κύριες κατηγορίες (οι εξαιρέσεις επιβεβαιώνουν τον κανόνα). Στα γουρούνια σε εμφανείς και αφανείς θέσεις ισχύος, και στους αποβλακωμένους σε παθολογικό βαθμό. Οι πρώτοι διαρκώς ψεύδονται και εξαπατούν ασυστόλως τους δεύτερους, σε  σημείο που είναι για γέλια και για κλάματα. Οι παθολογικά αποβλακωμένοι απλώς... "κοιτάνε την δουλειά τους". Αυτές οι δύο κατηγορίες καθορίζουν πλήρως τις εξελίξεις, ενεργητικά και παθητικά αντιστοίχως.


Η εναλλακτική ενημέρωση είναι σταγόνα στον ωκεανό της συστημικής ενημέρωσης, ενώ η πρώτη λογοκρίνεται και αποκλείεται και από τις μηχανές αναζήτησης-google, κοινωνικά δίκτυα κλπ, και είναι σαν να μην υπάρχει, πράγμα του γίνεται σταθερά πολύ χειρότερο.  Η ωμή αλήθεια είναι ότι όταν δεν προωθείς σε άλλους την εναλλακτική ενημέρωση που γνωρίζεις, πράξη που έχει μεγάλη προστιθέμενη αξία διότι δεν υπάρχουν άλλοι τρόποι να προωθηθεί, τότε χωρίς να το καταλαβαίνεις, μέσω αυτής της παράλειψης γίνεσαι συνυπεύθυνος και συνένοχος της εγκληματικής συμμορίας και του ελληνικού παραρτήματος της με τις μαριονέτες που χάριν συνεννόησης τους λέμε πολιτικούς, που χωρίς εντολή δεν επιτρέπεται ούτε να φτερνιστούν.

Ο μέσος άνθρωπος κοιμάται όρθιος (λόγω άγνοιας και παραπληροφόρησης). Η τηλεόραση και το επιφανειακό σερφάρισμα στο συστημικό διαδίκτυο τον κοιμίζουν ακόμα βαθύτερα. Μόνο εσύ και άλλοι σαν εσένα, στον βαθμό που είστε αφυπνισμένοι, μπορείτε να ξυπνήσετε άλλους. Μην το ξεχνάς αυτό. Συνέχεια »