Σε μείζον πολιτικό δίλημμα βρίσκεται αυτές τις ημέρες ο Τούρκος πρόξενος στην Κομοτηνή Ιλχάν Σενέρ, καθώς πρέπει να αποφασίσει σε συνεργασία με τους προϊσταμένους του στην Αγκυρα ποια τακτική θα ακολουθήσει η μειονότητα στις προσεχείς ευρωεκλογές:
Θα επιδιώξει την εκλογή ευρωβουλευτή μέσω του κόμματος της Δημοκρατικής Αριστεράς του Φώτη Κουβέλη, ο οποίος έχει προτείνει στον πολιτευτή Αχμέτ Ιλχάν να περιληφθεί στη λίστα και να δώσει τη μάχη της σταυροδοσίας, ή θα κατεβάσει για πρώτη φορά αυτονομιστικό μειονοτικό συνδυασμό το κόμμα DEP του οποίου ο ιδρυτής ήταν ο εξτρεμιστής μουσουλμάνος βουλευτής Αχμέτ Σαδίκ το 1989;
Η απάντηση δεν είναι εύκολη ούτε και προφανής, καθώς τυχόν κάθοδος αυτού του κόμματος στις ευρωεκλογές, το οποίο προπαγανδίζει την απόσχιση της Θράκης από τον εθνικό κορμό και την ίδρυση μιας αυτόνομης τουρκικής δημοκρατίας τύπου Ντενκτάς αλλά και τύπου Κριμαίας, θα επιβαρύνει τις ελληνοτουρκικές σχέσεις σε μια περίοδο που είχαν ανοίξει δίαυλοι για τη διευθέτηση πολλών ζητημάτων.
Το κόμμα DEP του οποίου πρόεδρος είναι ο άνθρωπος του προξενείου Μουσταφά Αλί Τσαφούζ σχεδιάζει μεθοδικά εδώ και καιρό την εμφάνισή του με αμιγή μουσουλμανικό-τουρκόφωνο συνδυασμό στις εκλογές, με στόχο να κερδίσει ψήφους και να καταγράψει επιρροή στη Θράκη, στα Δωδεκάνησα -όπου ζουν
μουσουλμάνοι πλήρως ενσωματωμένοι στην τοπική κοινωνία της Ρόδου και της Κω-, στην Κρήτη -όπου γίνεται αθόρυβα δουλειά με τουρκοκρητικούς (!)- και στους νομούς Καστοριάς και Φλώρινας, όπου δραστηριοποείται το φιλοσκοπιανό Ουράνιο Τόξο. Το κόμμα αυτό, του οποίου ιδεολογικός προπάτορας είναι ο Αχμέτ Σαδίκ, έχει στα γραφεία του αναρτημένο έναν χάρτη της ελληνικής επικράτειας στα μπλε και τη Θράκη χρωματισμένη και αποκομμένη από το μπλε, με πράσινο χρώμα που παραπέμπει στη σημαία του προσωρινού αυτόνομου τουρκικού κρατιδίου που ιδρύθηκε στην ορεινή Ροδόπη λίγο πριν από την ενσωμάτωση της ακριτικής αυτής επικράτειας στον εθνικό κορμό.
Η τακτική του DEP σε εθνικό επίπεδο αλλά και η παρουσία του σε τοπικό επίπεδο παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Σε εθνικό επίπεδο, καθοδηγούμενο από τους ανθρώπους του τοπικού προξενείου προπαγανδίζει υπέρ της επαναλειτουργίας τζαμιών στην Κω, στα Τρίκαλα, στις Σέρρες, όπου πρόσφατα ανακατασκευάστηκε με δαπάνες της ελληνικής Πολιτείας το Σινζιρλί Τζαμί, στη Θεσσαλονίκη, στον Βόλο και στα Ιωάννινα. Οι άνθρωποί του ζητούν τη λειτουργία τους ως λατρευτικών χώρων για μουσουλμάνους ανατρέχοντας στο οθωμανικό παρελθόν!
Σε επίπεδο Θράκης, ο πρόεδρός του κάνει συνεχώς περιοδείες από τις αρχές της χρονιάς σε όλη την περιφέρεια και μοιράζει μπουφάν στα παιδιά της μειονότητας, τα οποία αγοράζει -Κύριος οίδε με ποιου δαπάνες- η χήρα Σαδίκ, η Ισίκ Αχμέτ. Από τον Ιανουάριο έως σήμερα ο πρόεδρος του κόμματος, αφού πήγε πρώτα στο Λονδίνο και στη Γερμανία προκειμένου να κινητοποιήσει μειονοτικούς πυρήνες για να μετάσχουν στις ευρωεκλογές από τους τόπους κατοικίας τους, επισκέφθηκε διαδοχικά το Διδυμότειχο, την Ξάνθη, το Μεγάλο Δέρειο, τον Εχίνο, τα χωριά Λύκειο, Κρωβύλη, Ρίζωμα κ.ά. Μάλιστα, στη συγκέντρωση του Εχίνου έδωσε το «παρών και ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην περιοχή Ζεϊλάλ Ζεϊμπέκ.
Ρατσιστική ατζέντα και απόψεις που πρέπει να τους θέσουν εκτός νόμου
Η ατζέντα αυτού του κόμματος, το οποίο κανονικά θα έπρεπε να τεθεί εκτός νόμου σε περίπτωση που αποπειραθεί να εμφανίσει συνδυασμούς σε όλη την επικράτεια, είναι ρατσιστική και ξενοφοβική. Καταγγέλλει την Πολιτεία και τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά επειδή επέμεινε να τοποθετηθούν στα τεμένη της περιοχής 240 ιμάμηδες διορισμένοι από το ελληνικό κράτος, ενώ ενοχλείται από την απόφαση του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης να ιδρύσει μέσα στη Σχολή Θεολογίας Τμήμα Ισλαμικών Σπουδών, για να σπουδάζουν και να επιμορφώνονται εκεί οι θεολόγοι. «Είναι η πιο αντιτουρκική κίνηση που έχει κάνει το ελληνικό κράτος» λένε στελέχη του σε ιδιωτικές συζητήσεις τους, γιατί βλέπουν να χάνει το προξενείο τον έλεγχο της θρησκείας.
Ομοίως, ο κύριος Τσαβούς ενοχλείται από τη διδασκαλία του Κορανίου στα ελληνικά στα δημόσια σχολεία που φοιτούν και μουσουλμάνοι μαθητές και παροτρύνει τους γονείς στον ορεινό όγκο να μην επιτρέπουν στα παιδιά τους να παρακολουθούν το μάθημα των θρησκευτικών που τους κάνουν οι μορφωμένοι και σπουδαγμένοι σε πανεπιστήμια της Σαουδικής Αραβίας και της Μαλαισίας ιμάμηδες. «Είμαστε ο μισός πληθυσμός στη Ροδόπη, αλλά όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι χριστιανοί» λέει και προσπαθεί να ξεσηκώσει τους φιλήσυχους αγρότες της περιφέρειας ο πρόεδρος του DEP, αλλά λησμονεί να αναφέρει ότι όσοι μουσουλμάνοι διορίστηκαν σε υπηρεσίες του κράτους από την ελληνική Διοίκηση αντιμετωπίστηκαν στο παρελθόν από τον ιδρυτή του κόμματός του και από άλλους ως «προδότες του τουρκισμού».
Ετοιμοι να μεταφέρουν με λεωφορεία ψηφοφόρους
Αλλες δύο λεπτομέρειες με σημασία: Ο Τσαβούς πάντα θέτει στις ομιλίες του το ζήτημα του πλαφόν εισόδου ενός κόμματος στη Βουλή, το οποίο σύμφωνα με τον νόμο Κούβελα ανέρχεται σε 3% (στην Τουρκία το αντίστοιχο ποσοστό είναι 10%). Πάντα, επίσης, εκδίδει ανακοινώσεις για θέματα που αφορούν τους μουσουλμάνους που ζουν στην Ρόδο και την Κω.
Με την τελευταία ανακοίνωσή του στιγμάτιζε το προβοκατόρικο, όπως αποδείχθηκε, σκίσιμο του Κορανίου έξω από το τζαμί της Κω και το πέταγμά του έξω από το μουσουλμανικό νεκροταφείο της πόλης.
Είναι προφανές: Ολη αυτή η πυκνή δραστηριότητα του κόμματος Σαδίκ, το οποίο διανέμει ρουχισμό σε μουσουλμάνους αντιγράφοντας πλήρως τις πρακτικές Ερντογάν, σε συνδυασμό με την κινητικότητα για τη μεταφορά μουσουλμάνων από την Αδριανούπολη, την Κωνσταντινούπολη και τη Σμύρνη την ημέρα των ευρωεκλογών με λεωφορεία πείθει ότι οι Τούρκοι το σκέπτονται σοβαρά. Να δούμε αν το αποφασίσουν κιόλας.
Δυστυχώς στην Αθήνα υπάρχουν φωνές που προτείνουν την ανταλλαγή της μειονοτικής ψήφου με παραχωρήσεις στο θέμα των μουφτειών ή της εκπαίδευσης. Ισως η απειλή για την κάθοδο αυτονομιστικού κόμματος στις εκλογές να είναι μέσο πίεσης.
Δημοκρατία
το είδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου