Ωστόσο, το πρόβλημα είναι πως όταν χρησιμοποιείται σε οχήματα, το υδρογόνο περιέχει πολύ λιγότερη ενέργεια ανά μονάδα όγκου συγκριτικά με τα συμβατικά καύσιμα. Έτσι, τα οχήματα δεν μπορούν να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις. Επιπλέον δεν μπορεί να αποθηκευτεί σε μεγάλες ποσότητες, πράγμα που εμποδίζει το υδρογόνο να καταστεί μια οικονομική εναλλακτική λύση στα συμβατικά ορυκτά καύσιμα.
Τα εμπόδια αυτά προσπαθεί να ξεπεράσει ο Δρ. Μακρίδης ο οποίος τόνισε: «Η αποθήκευση υδρογόνου είναι το ‘Άγιο Δισκοπότηρο’ της οικονομίας υδρογόνου και των πράσινων τεχνολογιών. Οι τεχνικές που
χρησιμοποιούμε στο συγκεκριμένο ερευνητικό πρόγραμμα έχουν στόχο να μετατρέψουν τα υλικά σε καλύτερους απορροφητές υδρογόνου».
Παράλληλα ο καθηγητής εξήγησε πως η συγκεκριμένη τεχνολογία έχει ποικίλες εφαρμογές: Από τον τομέα της πυρηνικής ενέργειας έως και την αποθήκευση υδρογόνου για τη λειτουργία φορητών υπολογιστών και κινητών τηλεφώνων.
Ωστόσο, η βασική ιδέα είναι η τεχνολογία να χρησιμοποιηθεί στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διαθέτουν κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Πολλές κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες αναπτύσσουν οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο. Όμως το υψηλό τους κόστος μειώνει την ανταγωνιστικότητά τους έναντι των αυτοκινήτων που τροφοδοτούνται με συμβατικά καύσιμα. Γι’ αυτό και η αποτελεσματική αποθήκευση υδρογόνου είναι τόσο σημαντική.
Ο Έλληνας επιστήμονας επισήμανε: «Με σκληρή δουλειά το υδρογόνο θα μπορούσε να καταστεί μια βιώσιμη εναλλακτική των ορυκτών καυσίμων εντός μιας δεκαετίας. Όπου χρειαζόμαστε ενέργεια, πράσινη ενέργεια, πρέπει να χρησιμοποιούμε υδρογόνο. Είμαι αισιόδοξος ότι σε δέκα χρόνια από τώρα θα δούμε τα αποτελέσματά μας στην πράξη».
Ο Έλληνας ερευνητής αναπτύσσει επίσης και μια νέα τεχνική για την απορρόφηση του διοξειδίου του άνθρακα σε μεμβράνες ζεολίθων και νανοσύνθετων υλικών. Αυτό θα μπορούσε να συμβάλλει στη μείωση των ρύπων και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
ΠΗΓΗ
το είδα
<<< Septem : Η ελληνική μπύρα από την Εύβοια που ξελόγιασε την Ευρώπη βάζει πλώρη για Αμερική και Φιλανδία
Off shore εταιρείες: 6 δισ. ευρώ το χρόνο χάνουν τα δημόσια ταμεία >>>
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου