Του Γεράσιμου Γ. Γερολυμάτου
Στην αρχή είχα σκεφτεί να γράψω κάποιο μικρό σχόλιο, με αφορμή την προκλητική ενέργεια του σβησίματος από το Lidl για διαφημιστικούς σκοπούς, των σταυρών από τον τρούλο μιας εκκλησίας της Σαντορίνης. Όμως τα αλλεπάλληλα κρούσματα παρόμοιας πλαστογράφησης και από άλλες πολυεθνικές εταιρείες τροφίμων, που φαίνεται να παίρνουν τη μορφή μιας αντιχριστιανικής θύελλας, με υποχρεώνουν να γράψω κάτι περισσότερο.
Για την ιστορία να πούμε ότι η αρχική καταγγελία για το συγκεκριμένο διαφημιστικό του γερμανικού κολοσσού τροφίμων Lidl, έγινε στο Βέλγιο και το δίκτυο RTL (το οποίο και ανέδειξε το θέμα) επικοινώνησε με τους υπεύθυνους της γερμανικής εταιρείας. Αναλυτικά αναφέρουν πως «ρωτήσαμε εκπρόσωπο των Lidl για το λόγο για τον οποίο αφαιρέθηκε ο σταυρός». Σύμφωνα με το RTL, η απάντηση που έλαβαν ανέφερε πως:«αποφεύγουμε να χρησιμοποιούμε θρησκευτικά σύμβολα γιατί δεν θέλουμε να αποκλείουμε καμία θρησκευτική πεποίθηση. Είμαστε μια εταιρία που σέβεται την πολυπολιτισμικότητα και αυτή η αρχή είναι που επεξηγεί το “σχέδιο” πάνω στη συσκευασία» (1).
Φυσικά, η απάντηση της εταιρείας δεν δικαιολογεί το