Η ανακοίνωση της αναστολής της λειτουργίας του εργοστασίου της Pepsi Cola στα Οινόφυτα δεν ήταν κάτι απροσδόκητο και απρόβλεπτο, τουλάχιστον για όσους παρακολουθούν την πορεία της συγκεκριμένης πολυεθνικής στον ελλαδικό χώρο.
Ήταν γνωστό στους εξοικειωμένους με τον κλάδο των αναψυκτικών και των χυμών, ότι η συγκεκριμένη πολυεθνική ήθελε να απαγκιστρωθεί από την ελληνική αγορά, όπου η καθοδική της πορεία, ιδιαίτερα στα αναψυκτικά και λιγότερο στους χυμούς, εκτυλισσόταν με ραγδαίους ρυθμούς.
Διάφορες προσπάθειες “βελούδινης” απόσυρσης της παραγωγικής διαδικασίας από τον ελλαδικό χώρο, δεν ευοδώθηκαν. Ήταν φανερό, ότι κάποια στιγμή θα ανακοινωνόταν επίσημα και η αποτυχία της επιχείρησης να μπορέσει να ανακόψει τη διογκούμενη συρρίκνωση των μεριδίων της στην αγορά.
Στην πραγματικότητα στα προϊόντα τύπου cola και στα υπόλοιπα αναψυκτικά, η Pepsi είχε πάψει προ πολλού να είναι σημαντικός “παίκτης”. Η κρίση και προ παντός το μποϊκοτάζ στην Coca Cola, που ξεκίνησε το Φθινόπωρο του 2013, αφύπνισαν τα αντανακλαστικά των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι στράφηκαν προς τα προϊόντα των ελληνικών επιχειρήσεων: αρχικώς προς