Η πραγματικότητα είναι μια ψυχολογική επιχείρηση.
Η κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα σημαίνει ουσιαστικά ότι κάποια ομάδα έχει την δύναμη, το χρήμα, και την πρόσβαση στα ελεγχόμενα και δουλοπρεπή μέσα ενημέρωσης. Μπορούν να καθορίσουν το τι «είναι».
Μια PSYOP εξαρτάται από την ικανότητα να κατασκευάσει μία συγκριμένη ιστορία.
Μια PSYOP εξαρτάται από το πώς θα «πουλήσει» μια κεντρική ιστορία.
Εάν, μαγικά, εν μία νυκτί, βρισκόσασταν να έχετε στα χέρια σας μια συντριπτική δύναμη και μια άμεση πρόσβαση προς τους ελίτ παρουσιαστές των μέσων ενημέρωσης, θα μπορούσατε να πείτε την δική σας ιστορία για το τι είναι και θα βρίσκατε εκατομμύρια ανθρώπων να σας πιστεύουν.
Τι θα συνέβαινε εάν π.χ. τα τρία μεγαλύτερα τηλεοπτικά κανάλια, παρουσίαζαν τρεις πολύ διαφορετικές εκδοχές ενός περιστατικού, από αυτά που «συγκλονίζουν» το κοινό; Π.χ. μία τρομοκρατική επίθεση.
Ένα τεράστιο πλήγμα θα χτυπούσε το επιχειρησιακό κέντρο της PSYOP. Οι άνθρωποι δεν θα ήξεραν τι να κάνουν. Θα περίμεναν μια ίδια ιστορία και θα