Social, Health and Family Affairs Committee of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe
Πρακτικά της Ακρόασης της συνεδρίας του Ευρωπαικού Συμβουλίου, τον Ιανουάριο του 2010, με θέμα την καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΟΥ στην γρίπη των χοίρων.
Θέμα "Ο χειρισμός της πανδημίας H1N1: απαιτείται περισσότερη διαφάνεια;"
Στρασβούργο, 26 Ιανουαρίου 2010
Οι αποφάσεις για πανδημίες λαμβάνονται μόνο με τα καλύτερα επιστημονικά στοιχεία;" ήταν η ερώτηση που τέθηκε κατά τη δημόσια ακρόαση της Επιτροπής Κοινωνικών, Υγείας και Οικογενειακών Υποθέσεων του PACE η οποία εξέτασε τον χειρισμό της πανδημίας H1N1. Ο επικεφαλής της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας υπερασπίστηκε τον οργανισμό του, λέγοντας ότι οι συμβουλές του δεν επηρεάστηκαν λανθασμένα από τη φαρμακευτική βιομηχανία.
Η επιτροπή σκοπεύει τώρα να
πραγματοποιήσει μια δεύτερη δημόσια ακρόαση στο Παρίσι, με τη συμμετοχή κυβερνητικών αξιωματούχων που αντιμετώπισαν την πανδημία. Ο εισηγητής Paul Flynn (Ηνωμένο Βασίλειο, SOC) πρόκειται επίσης να επισκεφθεί την έδρα του ΠΟΥ στη Γενεύη. Η έκθεσή του θα πρέπει να είναι διαθέσιμη στα τέλη Απριλίου, για πιθανή συζήτηση στην Ολομέλεια τον Ιούνιο.Ο Paul Flynn (Ηνωμένο Βασίλειο, SOC), διορίστηκε να προετοιμάσει μια έκθεση του PACE σχετικά με αυτό το θέμα, για πιθανή συζήτηση τον Ιούνιο του 2010:
Ο κόσμος έχει εκφοβιστεί από μια σοβαρή ανησυχία για την υγεία - SARS, Avian ''Flu and now Swine Flu''. Τώρα γνωρίζουμε, εκ των υστέρων, ότι ο φόβος που προκλήθηκε δεν φαίνεται να δικαιολογείται. Θέλουμε λοιπόν να μάθουμε πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις σχετικά με τις πανδημίες - λαμβάνονται με τα καλύτερα επιστημονικά, επιδημιολογικά στοιχεία ή επηρεάζονται από άλλα ενδιαφέροντα;
Αυτή είναι η βάση αυτής της καταγγελίας.
Με τον H1N1, ο ΠΟΥ, για άλλη μια φορά, τρόμαξε τον κόσμο χωρίς ουσιαστικά στοιχεία;
Δήλωση που παρουσίασε ο Δρ Wolfgang Wodarg, ιατρός ειδικός που ειδικεύεται στην επιδημιολογία και πρώην πρόεδρος της υποεπιτροπής Health of the Parliamentary Assembly
Ευχαριστώ πολύ κυρία Πρόεδρε,
Κυρίες και κύριοι,
Θα ήθελα να σας δώσω μια σύντομη έκθεση για το τι συνέβη τα τελευταία χρόνια και ποιά είναι η κατάσταση σήμερα. Βλέπουμε ότι ο πληθυσμός εκτίθεται σε ήπιες γρίπες. Οι άνθρωποι αρρωσταίνουν συνήθως το χειμώνα. Μερικοί έχουν ακόμη και αναπνευστικά συμπτώματα. Αλλά η έκταση όλων αυτών είναι πολύ μικρότερη από ό, τι στα περισσότερα από τα προηγούμενα χρόνια.
Πριν από αυτήν την ανάπτυξη και αυτές τις υποκειμενικές εμπειρίες στον πληθυσμό, είδαμε ότι τον περασμένο Απρίλιο υπήρξαν πολύ έντονες αναφορές ότι η γρίπη εξαπλώνεται στην Πόλη του Μεξικού και στην περιοχή της, μια περιοχή με περίπου 20 εκατομμύρια κατοίκους, δηλαδή μια πολύ πυκνοκατοικημένη περιοχή.
Δεδομένου ότι η γρίπη είναι πάντα μια πολύ μεταδοτική ασθένεια που εξαπλώνεται πολύ γρήγορα και οδηγεί σε πολλές περιπτώσεις, είδα με έκπληξη σε ποιο βαθμό επικεντρώθηκε η προσοχή στη γρίπη μετά την αναφορά από εκατοντάδες περιπτώσεις.
Μετά από μόλις 1.000 περιπτώσεις, σε 20 εκατομμύρια η λέξη «πανδημία» άρχισε ήδη να χρησιμοποιείται από επιστήμονες που συνεργάζονται με τις αρμόδιες διοικήσεις.
Θα ήθελα επίσης να σας δώσω μια έκθεση σχετικά με την κατάσταση μιας πόλης όπου έκανα μια ανάλυση πριν από λίγα χρόνια, που ήταν το Flensburg, μια πόλη με λιγότερους από 100.000 κατοίκους. Εδώ μπορεί κάποιος να παρατηρεί τακτικά πόσα άτομα πήγαν στο γιατρό και είχαν τυπικά συμπτώματα γρίπης.
Στη χειμερινή περίοδο τουλάχιστον το 10% του πληθυσμού αρρώστησε, έτσι είχαμε περισσότερους από δέκα χιλιάδες ανθρώπους με φυσιολογικά συμπτώματα γρίπης εντός δύο εβδομάδων και μεταξύ αυτών έως και 30% με ένα στέλεχος γρίπης. Σε μια τέτοια περιοχή - σύμφωνα με τον ΠΟΥ - συνήθως η εποχική γρίπη συνεχίζεται με 10 έως 13 θανατηφόρες περιπτώσεις που οφείλονται στη γρίπη.
Στο Μεξικό το 2009 δεν υπήρχαν ούτε 1.000 άτομα που είχαν προσβληθεί από την ασθένεια και είχαμε περίπου 11 αποδιδόμενους θανάτους όταν ξέσπασε ο πανικός λόγω αυτής της νέας λοίμωξης της γρίπης (Στην αρχή η διοίκηση ανέφερε σοκαρίστηκά υψηλότερα επίπεδα, ποσοστά θανάτου, τα οποία μερικές εβδομάδες αργότερα αποδείχθηκαν υπερεκτιμημένα).
Εκείνοι που είναι άνω των 60 ετών δύσκολα προσβάλονται από τη γρίπη. Έχει γίνει σαφές στο εν τω μεταξύ, η τρέχουσα γρίπη επηρεάζει περισσότερο τους νέους. Υπάρχει σχετικά υψηλότερος αριθμός νέων που προσβλήθηκαν από αυτή τη γρίπη, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη.
Συνήθως, όταν παρατηρούμε μια γρίπη που έρχεται, ένας από τους παράγοντες, που μας βοηθά να προσδιορίσουμε εάν είναι ήδη γνωστή ή όχι είναι η εμφάνιση μεταξύ των ηλικιωμένων. Εάν δεν αρρωσταίνουν φαίνεται να έχουν ήδη ανοσία κατά του ιού, μπορεί να οφείλεται σε πρώην μολύνσεις, μπορεί να οφείλεται σε προηγούμενους εμβολιασμούς.
Ωστόσο, παρά όλα αυτά, στο τέλος Απριλίου 2009, έγιναν έντονες συζητήσεις σχετικά με το εάν τα σχέδια πανδημίας, τα οποία είχαν ήδη αναπτυχθεί, πρέπει να εφαρμοστούν και σε ποιό επίπεδο, επειδή τα επίπεδα «πανδημικής ετοιμότητας» έχουν το καθένα τις συγκεκριμένες συνέπειές τους προσαρτημένες σε αυτά.
Η Associated Press ανέφερε στις 19 Μαΐου 2009 ότι η Κίνα, η Βρετανία, η Ιαπωνία και δώδεκα άλλες χώρες προέτρεψαν την ΠΟΥ να μην χρησιμοποιήσει τον προτεινόμενο νέο ορισμό της «Πανδημίας» και «να είναι πολύ προσεκτικοί στο να δηλώσουν την άφιξη πανδημίας γρίπης των χοίρων, φοβούμενοι ότι μια πρόωρη ανακοίνωση θα μπορούσε να προκαλέσει πανικό και σύγχυση παγκοσμίως. "
Σχετικά με αυτό, πρέπει να υπενθυμίσω, ότι υπήρχαν ήδη αμφιβολίες σχετικά με τον συναγερμό του ΠΟΥ για την γρίπη των πτηνών το 2005/2006, μια ασθένεια των πτηνών που στην πραγματικότητα δεν είχε μεταδοθεί ποτέ στον άνθρωπο. Παρατηρήθηκαν μόνο μοναδικές μεμονωμένες περιπτώσεις «ζωονοσογόνων», οι οποίες αθροίστηκαν και δεν έφτασαν ούτε τους 500 παγκοσμίως. Αυτές οι περιπτώσεις βρέθηκαν σε ανθρώπους, οι οποίοι ήταν πολύ έντονα εκτεθιμένοι σε γρίπη των πτηνών ενώ έρχονται σε επαφή με άρρωστα ζώα.
Στη συνέχεια δηλώθηκε επίσημα από τον ΠΟΥ, με έντονο πανικό, ότι αυτή η γρίπη θα μπορούσε να απειλήσει την ανθρωπότητα και ότι ένας μεγάλος αριθμός ανθρώπων θα μπορούσαν να αρρωστήσουν και να πεθάνουν. Γι 'αυτό αγοράστηκαν φάρμακα αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων και σάπισαν σε αποθήκες. Από επιστημονική άποψη, αυτό το φάρμακο δεν είχε δοκιμαστεί ποτέ κλινικά για την ασθένεια για την οποία κυκλοφόρησε, δεδομένου ότι η γρίπη των πτηνών δεν είχε μεταδοθεί ποτέ μεταξύ των ανθρώπων και, ως εκ τούτου, αυτά τα φάρμακα δεν μπορούσαν να εξεταστούν επειδή η ασθένεια δεν υπήρχε ποτέ.
Αυτό με έκανε πολύ δύσπιστο εκείνη την εποχή. Από τότε παρατήρησα, πώς αναπτύχθηκαν τα σχέδια πανδημίας σε πολλές χώρες και πώς διατυπώθηκε η «ετοιμότητα για πανδημία» και εγκαινιάστηκε. Ως συνέπεια αυτής της διαφημιστικής εκδήλωσης γρίπης των πτηνών, πολλές συμβάσεις μεταξύ εθνικών κρατών και κατασκευαστών φαρμακευτικών προϊόντων υπογράφηκαν έτσι ώστε να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα σχετικών εμβολίων σε περίπτωση πραγματικής μελλοντικής πανδημίας.
Οι φαρμακευτικές εταιρείες στη συνέχεια άρχισαν την καθιέρωση δεύτερης σειράς εμβολίων γρίπης για πανδημική χρήση.
Ανέπτυξαν τα νέα τους εμβόλια χρησιμοποιώντας ειδικά πατενταρισμένα ανοσοενισχυτικά ή στρώματα αναπαραγωγής για το επόμενο αντιγόνο του ιού. Αυτός ήταν ο λόγος, όπου τα προκύπτοντα εμβόλια θα μπορούσαν να μονοπωληθούν από μερικές εταιρείες και να διατίθενται στο εμπόριο σε πολύ υψηλότερη τιμή από αυτά των εποχιακών εμβολίων, τα οποία παραδοσιακά παράγονται σε υποστρωμα αυγών κοτόπουλου και τα οποία θα μπορούσαν να παρέχονται παράλληλα και έτσι πολύ γρήγορα από πολλά εργαστήρια σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιώντας διαδικασίες με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας .
Φαίνεται, ότι η ένδειξη για τα νέα, κατοχυρωμένα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας εμβόλια ακολουθούσαν κυρίως οικονομικές στρατηγικές και δεν ήταν απαραίτητα για την βελτιστοποίηση των αναγκών δημόσιας υγείας.
Αλλά αυτό πρέπει να διερευνηθεί επιστημονικά.
Η προμήθεια εμβολίων πανδημίας σε εθνικό επίπεδο συνήφθη σε πολλές χώρες συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης της ευθύνης για τυχόν παρενέργειες όχι απο τις φαρμακοβιομηχανίες, αλλά από τον πελάτη, απο τους αγοραστές των εμβολίων.
Αυτές οι συμβάσεις και οι δεσμεύσεις μάρκετινγκ επρόκειτο να τεθούν σε ισχύ όταν κηρυχθεί από τον ΠΟΥ μια παγκόσμια πανδημία γρίπης . Έτσι, ο ΠΟΥ βασικά έδωσε το έναυσμα για την εφαρμογή των σχεδίων ετοιμότητας της πανδημίας και με αυτό για υψηλά έσοδα για τους εμπλεκόμενους παραγωγούς πανδημικών εμβολίων και ορισμένων αντιιικών φαρμάκων. Οι συμβάσεις που υπογράφηκαν μεταξύ κρατών και των φαρμακευτικών εταιρειών ήταν για την πλειοψηφία τους μυστικές επειδή οι φαρμακευτικές εταιρείες επέμειναν στη μη δημοσίευσή τους. Μόνο πρόσφατα ορισμένες από αυτές δημοσιοποιήθηκαν έπειτα από καταγγελίες.
Ο ΠΟΥ, με την απόφασή του να ανακοινώσει την πανδημία, έπαιξε, επομένως, καθοριστικό ρόλο.
Από την ανακοίνωση, αποφάσισε επίσης να πραγματοποιηθούν δαπάνες από εθνικούς προϋπολογισμούς παγκοσμίως, οι οποίες, σύμφωνα με αναλυτές, ανέρχονται σε 18 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Αυτά είναι πολλά χρήματα που θα μπορούσαν έχουν χρησιμοποιηθεί για πολλά άλλα θέματα υγείας. Κάθε μέρα υπάρχουν 26.000 παιδιά παγκοσμίως που πεθαίνουν από αποτρέψιμες ασθένειες και υποσιτισμό!
Αυτό είναι κάτι που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας όταν εξετάζουμε την κατανομή των δαπανών για την υγεία.
Στις 11 Ιουνίου 2009, ο ΠΟΥ αύξησε το επίπεδο προειδοποίησης για πανδημία γρίπης από τη φάση 5 σε 6 και κήρυξε παγκόσμια πανδημία γρίπης. Επομένως, οι συμβάσεις που συνάφθηκαν έπρεπε να τεθούν σε ισχύ.
Οι φαρμακευτικές εταιρείες πρέπει να περίμεναν αυτήν την ανακοίνωση, η οποία έγινε ακόμη κι όταν η γρίπη ήταν σχετικά ήπια. Αυτό ήταν δυνατό επειδή ένας νέος ορισμός της πανδημίας και των επιπέδων της πανδημίας είχαν υιοθετηθεί λίγο πριν.
Θα σας δώσω τον παλιό ορισμό της πανδημίας, ή αυτό που θεωρούταν πανδημία, η οποία αναφέρεται από τον Εθνικό Πανδημικό σχέδιο της Γερμανίας. Τα ίδια κριτήρια χρησιμοποιήθηκαν σε πολλές δημοσιεύσεις του ΠΟΥ και ήταν διεθνές πρότυπο.
Ο ορισμός, που χρησιμοποιήθηκε από τις γερμανικές υγειονομικές αρχές τον Μάιο του 2007, έχει ως εξής: «Μια πανδημία γρίπης, είναι μια παγκόσμια επιδημία που προκαλείται από ένα νέο στέλεχος του ιού που οδηγεί σε ποσοστά μόλυνσης και ποσοστά θνησιμότητας, που υπερβαίνουν τα εποχιακά αλλά παρόμοια βαριά κύματα γρίπης σε διάφορες τάξεις και μέγεθος. Προϋπόθεση για μια πανδημία γρίπης, είναι η εμφάνιση ενός ιικού υποτύπου που δεν είχε κυκλοφορήσει ακόμη μεταξύ του ανθρώπινου πληθυσμού ή που είχε συμβεί πολύ καιρό πριν, που δεν παραμένει υπολειμματική ανοσία στον πληθυσμό και που μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ασθένεια και να διαδίδεται αποτελεσματικά από τον ένα άνθρωπο στον άλλον. "
Αυτά τα διάφορα κριτήρια δεν ισχύουν για τη γρίπη που παρατηρήσαμε ότι προέκυψε πέρυσι. Επομένως, η τρέχουσα «πανδημία» θα μπορούσε να ξεκινήσει μόνο με την αλλαγή του ορισμού της πανδημίας και μειώνοντας το όριο στη δήλωσή της. Η συζήτηση για την αλλαγή του ορισμού με την ατζέντα ετοιμότητας για πανδημία του ΠΟΥ ξεκίνησε τον περασμένο Μάιο, όταν δεκάδες κράτη μέλη ζήτησαν από τον οργανισμό να τον αποσύρει επειδή φοβόταν ότι αυτός ο νέος ορισμός θα αυξήσει τον πανικό και θα οδηγήσει σε αδικαιολόγητα υψηλά έξοδα.
Μόνο με αυτήν την αλλαγή θα μπορούσε να γίνει η μετατροπή μιας σχετικά ήπιας γρίπης σε έναν κόσμο σε πανδημία, για την εφαρμογή των σχετικών σχεδίων, τα οποία επέτρεψαν στις φαρμακευτικές εταιρείες να μεταμορφώσουν τα συμβόλαιά τους με πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο σε μετρητά. Επομένως εκατομμύρια άτομα εμβολιάστηκαν χωρίς ισχυρό λόγο, και τα παιδιά εμβολιάστηκαν ενώ δεν ήταν ακόμη σαφές, εάν το εμβόλιο είχε θετική επίδραση σε αυτά, επειδή αυτό δεν δοκιμάστηκε ποτέ κλινικά και δεν ήταν αποδεδειγμένο.
Χρησιμοποιήθηκαν τα λεγόμενα «πανδημικά» εμβόλια. Περιέχουν υψηλότερους κινδύνους από τα συνηθισμένα εμβόλια κατά της εποχικής γρίπης: ορισμένα πρόσθετα προστέθηκαν και εγχύθηκαν από τα οποία γνωρίζουμε ότι αυτά διεγείρουν την πολλαπλή αντίδραση του ανοσοποιητικού συστήματος, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν ενδεχομένως να οδηγήσουν σε αυτοάνοσες ασθένειες (όπως σκλήρυνση κατά πλάκας) και ανοσολογικές επιπλοκές και ισχυρότερες τοπικές παρενέργειες. Νέες διαδικασίες επετράπησαν στις αγορές για την παραγωγή προιόντων εμβολίων, συμπεριλαμβανομένων των βιοαντιδραστήρων που χρησιμοποιούν ταχέως για αναπτυσσόμενα καρκινικά κύτταρα. Η πιθανότητα οι πρωτεΐνες τους να προκαλέσουν καρκίνο όταν εγχέονται ακούσια καθώς και οι ακαθαρσίες των στον ασθενή δεν αποκλείστηκαν ποτέ από τις κλινικές δοκιμές, γιατί απαιτεί πολύ μεγαλύτερη περίοδο παρατήρησης από ότι άλλες ανεπιθύμητες ενέργειες όπως οξείες αλλεργικές και τοξικές.
Μπορούμε λοιπόν να δούμε ότι ο ΠΟΥ ανέλαβε μια ακατανόητη δράση, η οποία μέχρι τώρα δεν δικαιολογείται από επιστημονικά στοιχεία. Ο ΠΟΥ «έχασε» την εμπιστοσύνη του κοινού.
Ως εκ τούτου, φαίνεται σωστό ότι ερευνούμε αυτό το θέμα στο Συμβούλιο της Ευρώπης για να μάθουμε πώς ο ΠΟΥ μπόρεσε να αναλάβει τέτοια επικίνδυνη δράση παρά τις πολλές προειδοποιήσεις και τις διαμαρτυρίες από επιστήμονες και εθνικές κυβερνήσεις. Το έπραξε ξανά στην περίπτωση της γρίπης των πτηνών και το ίδιο έκανε και στη γρίπη των χοίρων. Τα κύρια ερωτήματα που πρέπει να διερευνηθούν είναι:
Γιατί έγινε αυτό, ποιος είναι πίσω από αυτό, ποιος είναι ο πυρήνας αυτής της εταιρικής σχέσης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα που καθιερώθηκε πριν από δέκα χρόνια.
Ποιος είναι ο ρόλος των επιχειρήσεων, οι οποίες συμμετέχουν στις σχετικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων και ποιος αναλαμβάνει τη γενική ευθύνη;
ΠΟΥ 25 Ιανουαρίου 2010
Δήλωση του Δρ. Keiji Fukuda εξ ονόματος του ΠΟΥ στην
Ακρόαση του Συμβουλίου της Ευρώπης για την πανδημία (H1N1) 2009
Ο ΠΟΥ συμμετέχει στην παρούσα ακρόαση και ευχαριστεί το Συμβούλιο της Ευρώπης που έλαβε την πρωτοβουλία. Η πανδημία γρίπης H1N1 έχει δημιουργήσει εξαιρετικά περίπλοκες προκλήσεις για χώρες καθώς και για τη παγκόσμια κοινότητα. Ταυτόχρονα, η αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης έχει δημιούργησε ένα άνευ προηγουμένου επίπεδο παγκόσμιας συνεργασίας και συντονισμού μεταξύ των χωρών.
Αντιμετωπίζοντας μια ταχέως κινούμενη απειλή σε αυτόν τον όλο και περισσότερο συνδεδεμένο και παγκοσμιοποιημένο κόσμο. Υπάρχουν πολλά να μάθουμε για το πώς ο κόσμος μπορεί να βελτιώσει τον χειρισμό τέτοιων εκδηλώσεων και την ανάγκη να ξεχωρίσει το γεγονός από τη ρητορική. Και πάλι, χαιρετίζουμε αυτήν την ευκαιρία.
Θα ήθελα να τοποθετήσω την τρέχουσα εμπειρία σε ιστορικό και επιστημονικό πλαίσιο. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) είναι ένας εξειδικευμένος οτγανισμός των Ηνωμένων Εθνών με 193 Μέλη Κράτη. Ο ΠΟΥ εφαρμόζει τις παγκόσμιες πολιτικές υγείας που αποφασίζονται από αυτές τις χώρες και παρέχει τεχνική υποστήριξη στις χώρες. Ο ΠΟΥ παίρνει πολύ σοβαρά τον ρόλο του να βοηθά όλες τις χώρες για την προστασία και τη βελτίωση της υγείας των πληθυσμών τους. Η απάντηση στην πανδημία H1N1 είναι ένα μόνο παράδειγμα.
Το 1946, όταν συζητούσαν τα σχέδια για την ίδρυση του ΠΟΥ, μία από τις πρώτες ενέργειες ήταν να συμφωνηθεί η δημιουργία ενός παγκόσμιου δικτύου εργαστηρίων για την παρακολούθηση των ιών της γρίπης. (βάζαν τα ''σωστά'' θεμέλια για να πάνε πακέτο με τους ιούς)
Αυτό το δίκτυο τέθηκε σε λειτουργία δύο χρόνια πριν ο ίδιος ο ΠΟΥ άρχισε να λειτουργεί.
Υπήρχαν καλοί λόγοι για αυτήν την αίσθηση προτεραιότητας και επείγοντος. Πρώτον, οι ιοί της γρίπης μεταλλάσσονται συνεχώς και είναι γνωστό ότι είναι απρόβλεπτοι. Δεύτερον, ήταν γνωστό ότι η γρίπη προκαλούσε τόσο εποχιακές επιδημίες της νόσου, όσο και περιστασιακά, πολύ μεγαλύτερες παγκόσμιες επιδημίες, γνωστές ως πανδημίες. Οι πανδημίες γρίπης εμφανίζονται όταν εμφανίζεται ένας νέος ιός της γρίπης και εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο σε πληθυσμούς που στο παρελθόν δεν είχαν εκτεθεί στον ιό.
Η ιστορία έχει δείξει ότι οι πανδημίες της γρίπης μπορούν να κυμαίνονται σε μεγάλο βαθμό από τον αντίκτυπό τους, αλλά ότι είναι αδύνατο να προβλεφθεί με ακρίβεια η πιθανή επίδραση στην αρχή. Αυτό που φαίνεται νωρίς μπορεί να είναι πολύ διαφορετικό από αυτό που βιώθηκε μέχρι το τέλος. Η πανδημία της γρίπης του 1918 (τότε δοκιμάστηκαν καινούρια εμβόλια και η θεραπεία γινόταν με μεγαδόσεις σκόνης ασπιρίνης κυρίως σε νεαρά και ενεργά ατομα), η οποία σκότωσε περίπου 50 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως, ξεκίνησε με σχετικά ήπια κύματα ασθένειας και στη συνέχεια εξελίχθηκε στην πιο σοβαρή πανδημία γρίπης στην ιστορία.
Ετοιμότητα
Για δεκαετίες, ο ΠΟΥ συνεργάστηκε με τα κράτη μέλη και τους εταίρους του για την ενίσχυση της παγκόσμιας άμυνας κατά της γρίπης καθώς και άλλων σοβαρών απειλών για την υγεία. Τέτοιες προσπάθειες περιλαμβάνουν την ενίσχυση εργαστηρίων, επιδημιολογικών ερευνών, κλινικής φροντίδας και επικοινωνιών, καθώς και την ανάπτυξη νέων ικανοτήτων, όπως οι Διεθνείς Κανονισμοί Υγείας, που θα αναφέρω αργότερα. Ένα αποτέλεσμα ήταν να ενισχυθούν σημαντικά τα ευρεία παγκόσμια και εθνικά θεμέλια απαραίτητα για τον εντοπισμό, (αναξιόπιστα τέστ) την αξιολόγηση και την ανταπόκριση σε πολλές απειλές της υγείας και όχι μόνο γρίπη.
Το δίκτυο εργαστηρίων του ΠΟΥ για τη γρίπη, που σχεδιάστηκε για πρώτη φορά το 1946, περιλαμβάνει τώρα 139 εθνικά εργαστήρια σε 101 χώρες που συνεργάζονται συλλογικά υπό τον συντονισμό του ΠΟΥ. Αυτό το δίκτυο παρέχει ταχεία προειδοποίηση και ειδική επιστημονική αξιολόγηση καθώς και πληροφορίες απαραίτητες για την ενημέρωση των εμβολίων κατά της γρίπης.
Αυτό το σύστημα δεν έπιασε την αρχή των πανδημιών του 1957 και του 1968, αλλά γρήγορα επιβεβαιώθηκε, και για τις δύο πανδημίες, ότι εκρηκτικά ξέσπασμα αναπνευστικών ασθενειών στην Ασία προκαλούνται από νέους ιούς της γρίπης. Αυτό επέτρεψε στον ΠΟΥ, και στις δύο περιπτώσεις, να ειδοποιήσει τον κόσμο να προετοιμαστεί για τη διεθνή εξάπλωση μιας πανδημίας. (να αγοράσει εμβόλια)
Το 1918, τα εμβόλια δεν ήταν επιλογή. (επιλογή δεν ήταν, γιατί ήταν σε πειραματικό σταδιο, μόνο που τα ινδικά χοιρίδια ήταν οι άνθρωποι) Και για τις πανδημίες του 1957 και του 1968, τα εμβόλια παραγόντουσαν όλο το εικοσιτετράωρο αλλά έφτασαν πολύ αργά. (οπότε από τότε έπρεπε τα κράτη να συνάψουν προσυμφωνημένα συμβόλαια για αγορά πανδημικών εμβολίων σε περίπτωση που κυρησόταν κάποια πανδημία)
Σε όλο τον κόσμο, η πανδημία του 1957 προκάλεσε περισσότερους από 2 εκατομμύρια θανάτους, ενώ η πανδημία του 1968 προκάλεσε περίπου 1 εκατομμύριο θανάτους. Παρόλο που και και οι δύο ήταν λιγότερο σοβαρές σε σύγκριση με το 1918, με οποιαδήποτε άλλη μέτρηση, τέτοιοι αριθμοί και αποτρέψιμοι θάνατοι είναι μεγάλοι και απαράδεκτοι. Όροι όπως "σοβαρές" και "ήπιες" είναι σχετικές με τις πανδημίες.
Ο ΠΟΥ εξέδωσε το πρώτο του σχέδιο ετοιμότητας για την πανδημία γρίπης το 1999, δύο χρόνια μετά από ένα σοβαρό ξέσπασμα της γρίπης των πτηνών H5N1 στο Χονγκ Κονγκ, SARS. Αυτό το έγγραφο ήταν μέρος μιας εντατικοποιημένης προσπάθειας να βοηθήσει τις χώρες να προετοιμαστούν για μελλοντικές πανδημίες και ενημερώθηκε το 2005 και πάλι το 2009. Αυτά τα δημόσια έγγραφα, τα οποία αποτελούν ιστορικό αρχείο και παρέχουν συστάσεις προς χώρες, βασίστηκαν στη συλλογική συμβολή της δημόσιας υγείας και επιστημονικούς εμπειρογνώμονες από όλο τον κόσμο.
Τα έγγραφα βασίζονται στην ιδέα των φάσεων, συμπεριλαμβανομένης μιας φάσης πανδημίας, παρέχουν προτεινόμενες δράσεις που πρέπει να αναληφθούν από χώρες και ο ΠΟΥ εξαρτάται από την πραγματική κατάσταση του κόσμου.
Η έκδοση 2009 παρέχει ένα παράδειγμα της προσπάθειας που πραγματοποιήθηκε σε αυτά τα σχέδια. Η δουλειά ξεκίνησε το 2007 και περιελάμβανε συνεισφορές από περισσότερους από 135 επιστήμονες δημόσιας υγείας από 48 χώρες. Προέκυψε πρόσκληση προς χώρες για πρόσθετα σχόλια στο προσχέδιο του εγγράφου με περισσότερες από 600 απαντήσεις. Αυτή η εργασία ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2009 και δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο εκείνης της χρονιάς. ( και μόλις δημοσιεύτηκα ακριβώς εκείνο τον μήνα συνέβη η πανδημία)
Η πανδημία H1N1
Τον Απρίλιο του 2009, ο ΠΟΥ ενημερώθηκε για ανθρώπινες λοιμώξεις που προκλήθηκαν από έναν νέο ιό H1N1.
Η αναφορά ήταν άμεσης ανησυχίας επειδή τα γονίδια που περιείχαν τον ιό προέρχονταν από ιούς γρίπης ζώων, ορίζοντας οριστικά αυτόν τον ιό ως πολύ διαφορετικό από τους συνηθισμένους εποχιακούς ιούς της γρίπης του ανθρώπου. Περαιτέρω εργαστηριακές δοκιμές επιβεβαίωσαν ότι τα υπάρχοντα αντισώματα κατά των τρέχοντων ανθρώπινων ιών δεν αντέδρασαν στον νέο ιό H1N1 υπογραμμίζοντας περαιτέρω την πιθανότητα του νέου ιού να προκαλέσει πανδημία. Αλλά οι πιο σημαντικές πληροφορίες ήταν όταν έρευνες έδειξαν, ότι αυτός ο νέος ιός προκάλεσε εκδηλώσεις στην κοινότητα εξάπλωσης απο άτομο σε άτομο. Στο Μεξικό, οι πρώιμες εστίες περιελάμβαναν θανάτους θυμηθείτε (11 στα 20 εκατομμύρια) και σοβαρή αναπνευστική ασθένεια που απαιτούν αναπνευστήρες μεταξύ προηγουμένως υγιών νέων.( καμία μελέτη για αυτό δεν υπήρξε)
Ο ΠΟΥ έλαβε αποφασιστικά μέτρα σύμφωνα με τους Διεθνείς Κανονισμούς Υγείας, αλλά δεν ανακοίνωσε την έναρξη της πανδημίας έως τις 11 Ιουνίου 2009, όταν τα ενημερωμένα κριτήρια πανδημίας εκπληρώθηκαν (εννοεί την αλλαγή του ορισμού του όρου της πανδημίας).
Ο νέος ιός εξαπλώθηκε με πρωτοφανή ταχύτητα, φτάνοντας σε 120 χώρες και εδάφη σε περίπου 8 εβδομάδες, και τώρα έχει αναφερθεί από σχεδόν όλες τις χώρες.( τα εργαστήρια που αναφέραμε πιο πάνω στις 120 χώρες και τα ειδικα τέστ να πιάνουν τον ''νέο'' ιό )
Η πανδημία H1N1 δεν είναι η ίδια με την εποχική γρίπη και διαφέρει σε μεγάλο βαθμό.
Μεγάλος αριθμός κρουσμάτων εμφανίστηκαν εκτός της συνηθισμένης περιόδου για τη γρίπη. Ο ιός προκάλεσε ένα εντυπωσιακό και ασυνήθιστο μοτίβο σοβαρής ασθένειας και θανάτων σε νεότερους ανθρώπους, με πολλούς θανάτους να προκαλούνται από ιική πνευμονία, μια ιδιαίτερα επιθετική μορφή πνευμονίας. Αυτό το μοτίβο δεν παρατηρείται συνήθως κατά τη διάρκεια της εποχικής γρίπης.
Η πανδημία δεν έχει τελειώσει, αλλά μέχρι σήμερα, περισσότεροι από 14.000 επιβεβαιωμένοι εργαστηριακοί θάνατοι έχουν αναφερθεί. Συχνά βλέπουμε τον αριθμό των θανάτων σε σύγκριση με τα στοιχεία από την εποχιακή γρίπη. Δεν μπορείς να συγκρίνεις τα μήλα με τα πορτοκάλια.
Οι θάνατοι από την εποχική γρίπη βασίζονται σχετικά στα στατιστικά μοντέλα. Οι θάνατοι από την πανδημία έχουν επιβεβαιωθεί ένας προς ένας με εργαστηριακές δοκιμές ( ακριβώς οι θάνατοι απο γρίπη και ιικη πνευμονία δεν επιβεβαιωνόντουσαν εργαστηριακά) και αναμφισβήτητα είναι πολύ χαμηλότερες από τον πραγματικό αριθμό. Συνήθως χρειάζεται περίπου 1 έως δύο χρόνια μετά το τέλος μιας πανδημίας για να λάβουμε πιο ρεαλιστικές εκτιμήσεις για τους θανάτους χρησιμοποιώντας στατιστική μοντελοποίηση απο τους Διεθνείς κανονισμούς υγείας και την επιτροπή έκτακτης ανάγκης
Θέλω τώρα να επικεντρωθώ στους Διεθνείς Κανονισμούς Υγείας ή στην ΔΥΚ όπως συχνά αποκαλούνται, και την επιτροπή έκτακτης ανάγκης. Αναθεωρημένη το 2005, η ΔΥΚ παρέχει στον κόσμο ένα ομαλό, πλαίσιο βάσει κανόνων για την ανίχνευση, αξιολόγηση, αναφορά, δήλωση και απόκριση στο κοινό σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης για την υγεία σε διεθνές επίπεδο. Παρέχουν επίσης στον κόσμο ένα σύστημα ελέγχων και τα υπόλοιπα για να διασφαλιστεί ότι κανείς, συμπεριλαμβανομένου του Γενικού Διευθυντή της ΠΟΥ, δεν έχει απεριόριστη δύναμη κατά τη λήψη αποφάσεων.
Όταν υπάρχει πιθανή έκτακτη ανάγκη διεθνούς υγείας για διεθνή ανησυχία, το IHR ζητά τη σύσταση επιτροπής έκτακτης ανάγκης που θα συμβουλεύει τον Γενικό Διευθυντή του ΠΟΥ.
Τα μέλη της επιτροπής προέρχονται από ένα μεγαλύτερο κατάλογο, ο οποίος επίσης ιδρύθηκε βάσει του IHR, άτομα που επιλέγονται από όλο τον κόσμο με βάση την ατομική τεχνική τους εξειδίκευση.
Η επιτροπή έκτακτης ανάγκης συναντήθηκε πολλές φορές για να ενημερώσει το Γενικό Διευθυντή της ΠΟΥ για τις αλλαγές των φάσεων καθώς και προσωρινές προτάσεις. Όταν συνήλθε η επιτροπή έκτακτης ανάγκης συζητήστε μια πιθανή μετάβαση σε μια δήλωση πανδημίας, στη συνεδρίαση της επιτροπής έκτακτης ανάγκης περιλαμβάνοντας επίσης μέλη που εκπροσωπούσαν την Αυστραλία, τον Καναδά, τη Χιλή, την Ιαπωνία, το Μεξικό, Ισπανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ, οκτώ χώρες που παρουσίασαν εκτεταμένα κρούσματα τότε.
Αυτοί οι εθνικοί εκπρόσωποι ήταν παρόντες για να διασφαλίσουν την πλήρη εξέταση των απόψεων και τις πιθανές επιφυλάξεις των χωρών που αναμένεται να φέρουν το αρχικό βάρος των οικονομικών και των κοινωνικών επιπτώσεων.
Στις 11 Ιουνίου 2009, η Επιτροπή και όλοι οι εθνικοί εκπρόσωποι ενημέρωσαν τον Γενικό Διευθυντή ότι πληρούνται όλα τα ενημερωμένα κριτήρια που απαιτούνται για την κήρυξη πανδημίας γρίπης η απόφαση ήταν ομόφωνη.
Φαρμακευτική βιομηχανία
Πρόσφατα, έχουν γίνει κατηγορίες ότι οι πολιτικές και οι συστάσεις του ΠΟΥ επηρεάστηκαν από τη φαρμακευτική βιομηχανία. Η παροχή ανεξάρτητων συμβουλών στα κράτη μέλη είναι μια πολύ σημαντική λειτουργία του ΠΟΥ που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη. Ο ΠΟΥ φρουρεί κατά της επιρροής τυχόν ακατάλληλων συμφερόντων.
Επιτρέψτε μου να δηλώσω ξεκάθαρα για τα αρχεία. Οι πολιτικές και οι αντιδράσεις της πανδημίας γρίπης που συνιστώνται και λαμβάνονται από τον ΠΟΥ δεν επηρεάστηκαν ακατάλληλα από την φαρμακευτική βιομηχανία.
Ο ΠΟΥ αναγνωρίζει ότι η παγκόσμια συνεργασία με μια σειρά εταίρων, συμπεριλαμβανομένου του ιδιωτικού τομέα, είναι απαραίτητη για τη βέλτιστη αντιμετώπιση των προκλήσεων της δημόσιας υγείας σήμερα και αύριο.
Υπάρχουν πολλές διασφαλίσεις για τη διαχείριση συγκρούσεων συμφερόντων ή αντιληπτών συγκρούσεων ενδιαφερόντων μεταξύ των μελών των συμβουλευτικών ομάδων του ΠΟΥ και των επιτροπών εμπειρογνωμόνων.
Οι Εμπειρογνώμονες παρέχουν μια υπογεγραμμένη δήλωση συμφερόντων στον ΠΟΥ που αναφέρει λεπτομερώς κάθε επαγγελματικό ή οικονομικό θέμα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την αμεροληψία των συμβουλών τους. Ο ΠΟΥ λαμβάνει τις καταγγελίες σύγκρουσης συμφερόντων πολύ σοβαρά και είναι πεπεισμένος για την ακεραιότητα και την επιστημονική εγκυρότητα της λήψης των αποφάσεων κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας γρίπης.''
Εδώ ας κάνουμε ένα διάλλειμα για να δούμε τι ανακαλύφθηκε αργότερα μετά τον Ιούνιο και απο μετέπειτα ακροάσειςγια τις διασφαλίσεις του ΠΟΥ για την σύγκρουση συμφερόντων.
- Ο Αμερικανός καθηγητής επιδημιολογίας Αρνολντ Μόντο που είχε πάρει χρήματα για διάφορες υπηρεσίες από τέσσερις γιγάντιες φαρμακοβιομηχανίες («GSK», «Novartis», «Roche», «Baxter», «Sanofi Pasteur»), ενώ συγκεκριμένα είχε χρηματοδοτηθεί από τη «Σανόφι Παστέρ» για να μελετήσει τα εμβόλια ...γρίπης.
- Η επίσης Αμερικανίδα Νάνσι Κοξ, διευθύντρια του τμήματος γρίπης των αμερικανικών Κέντρων Ελέγχου Ασθενειών (CDCP), η οποία χρηματοδοτούνταν από την Διεθνή Ομοσπονδία Φαρμακοβιομηχάνων (IFPMA).
- Ο Τζον Γουντ, που εργάζεται στο Βρετανικό Εθνικό Ιδρυμα Βιολογίας και Ελέγχου Λοιμωδών, ενώ παράλληλα ήταν στο μισθολόγιο των «Σανόφι Παστέρ», «Νοβάρτις» και άλλων μικρότερων φαρμακοβιομηχανιών και εταιρειών παραγωγής εμβολίων.
- Η Μαρία Ζέιμπον, καθηγήτρια στο Κέντρο Προστασίας της Υγείας της Βρετανίας, που έχει πληρωθεί στο παρελθόν για διάφορες υπηρεσίες από τις εταιρείες «Σανόφι», «Νοβάρτις», «CSL», «Μπάξτερ» και «Γκλαξοσμιθκλάιν».
- Ο Νιλ Φέργκιουσον, πανεπιστημιακός καθηγητής, που διατελεί σύμβουλος των φαρμακοβιομηχανιών «Roche» και «GSK Biologicals». Αυτός που και στην ''πανδημία'' κορονοιού, αυτή την ''πανδημία'' ἐκανε πάλι το μοντέλο όπως και στην γρίπη των πτηνών και στην γρίπη των χοίρων. Διαχρονική αξία, μαζί με τον Φάουτσι και τον Τσιόγκα.
''Μια εξήγηση για το πώς ο ΠΟΥ χρησιμοποιεί τα συμβουλευτικά όργανα στο κλείσιμο
Κλείνοντας, θα ήθελα να επαναλάβω το πιο βασικό σημείο. Αυτή η τρέχουσα πανδημία γρίπης είναι επιστημονικά καλά τεκμηριωμένο γεγονός στο οποίο η εμφάνιση και εξάπλωση μιας νέας γρίπης, ο ιός έχει προκαλέσει ένα ασυνήθιστο επιδημιολογικό πρότυπο νόσου σε όλο τον κόσμο. Αυτό δεν είναι ένα αυθαίρετο ζήτημα λέξεων, ορισμών ή πολεμικών. Η επισήμανση της πανδημίας ως «ψεύτικη» σημαίνει ότι αγνοούμε την πρόσφατη ιστορία και την επιστήμη αρνούμαστε να περιορίσουμε τους θανάτους 14.000 ατόμων και πολλών επιπλέον σοβαρών ασθενειών που βιώνουν άλλοι.
Καθώς προχωράμε, ο κόσμος θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει πολλές δύσκολες προκλήσεις για την υγεία.
Οι πόροι για την αντιμετώπισή τους είναι περιορισμένοι, ιδίως μεταξύ των αναπτυσσόμενων χωρών και η εύρεση τρόπων.
Το να το κάνουμε αυτό είναι η κοινή ευθύνη των κρατών μελών και των οργανισμών, όπως η Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης, καθώς και του ΠΟΥ. Ευχαριστώ.
Εισαγωγική δήλωση του καθηγητή Dr. Ulrich Keil
Institute of Epidemiology, University of Münster
Director of the WHO CC for epidemiology and prevention of cardiovascular and other chronic diseases
Κυρία Πρόεδρε, αγαπητές κυρίες και κύριοι,
Ως διευθυντής του ΠΟΥ συνεργαζόμενου κέντρου επιδημιολογίας και πρόληψης για καρδιαγγειακές και άλλες χρόνιες παθήσεις στο πανεπιστήμιο του Münster που είχα πρόσφατα την τιμή να παραδώσω μια ευπρόσδεκτη ανάλυση στο κοινό των ετήσιων γερμανικών συνέδριο επιδημιολογίας στο Münster.
Το κύριο θέμα της ανάλυσης ήταν η λεγόμενη πανδημία γρίπης των χοίρων. Έκανα κριτική στις υστερικές ανακοινώσεις και αντιδράσεις των υπουργείων, επιστημονικών φορέων και κυρίως των μέσων μαζικής ενημέρωσης, σε αντίθεση με την αυξανόμενη επιδημιολογική απόδειξη μιας λοίμωξης ενός ήπιου ιού σε σύγκριση με τις προηγούμενες εποχικές γρίπες.
Στο μεταξύ, αναρωτιούνται αρκετοί γιατροί, επιστήμονες υγείας και άλλοι για την απόφαση του ΠΟΥ να κηρύξει την πανδημία H1N1.
Ποια είναι τα γεγονότα;
Ούτε ο ΠΟΥ ούτε οι εθνικές επιτροπές εμπειρογνωμόνων για την πανδημία ούτε οι κυβερνήσεις έχουν ενημερώσει το ευρύ κοινό ότι ο ιός H1N1 δεν είναι νέος ιός ( ακριβώς γιατί οι πανδημίες στηρίζονται στο ότι ο ιός είναι νέος,αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που δεν κάνουν έρευνα σε δείγματα αιματος προηγούμενων ετών), αλλά είναι γνωστός σε εμάς για δεκαετίες. Μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ από στρατιώτες που προέρχονταν από το Βιετνάμ ως τη λεγόμενη ασιατική γρίπη των χοίρων τη δεκαετία του 1970. Το 1976, πραγματικά πυροδοτήθηκε από την Legionnaires Disease στη Φιλαδέλφεια (μια βακτηριακή, όχι μια ιογενής ασθένεια), και ξεκίνησε από τον Πρόεδρο Gerald Ford, μια εκστρατεία εμβολιασμού στις ΗΠΑ και περίπου 40 εκατομμύρια πολίτες των ΗΠΑ εμβολιάστηκαν επειδή οι ειδικοί των μολυσματικών ασθενειών στο CDC (ΓΙΑΤΊ ΆΡΑΓΕ;;) ήταν πεπεισμένοι ότι ο H1N1 ήταν παρόμοιος με τον ιό που προκάλεσε την ισπανική γρίπη το φθινόπωρο του 1918 με εκατομμύρια θανάτους (1)
Ωστόσο, η εκστρατεία εμβολιασμού του H1N1 σταμάτησε απότομα όταν συνειδητοποιήθηκε ότι ο ιός παρήγαγε μόνο μια ήπια ασθένεια χωρίς επιπλοκές μόνο σε 500 μολυσμένους και ένα θάνατο, ενώ το εμβόλιο παρήγαγε μια σειρά από σοβαρές νευρολογικές παρενέργειες, δηλαδή το σύνδρομο Guillain-Barre. Αυτή η ιστορία αναφέρθηκε ξανά στην Washington Post Δημοσίευση της 27ης Απριλίου 2009.(2)
Οι κριτικοί Neustadt και Fineberg κατέληξαν στο «Η επιδημία που δεν υπήρξε ποτέ» (3) έγραψαν τα παρακάτω
• Υπερβολική εμπιστοσύνη των ειδικών σε θεωρίες που βγάζουν συμπεράσματα από ελάχιστα στοιχεία
• Πεποίθηση που τροφοδοτείται από ένα συνδυασμό κάποιων προϋπάρχουσων προσωπικών αντζέντων
• Πρόωρη δέσμευση για λήψη αποφάσεων περισσότερο από ό, τι έπρεπε να αποφασιστεί
• Αποτυχία αντιμετώπισης αβεβαιοτήτων με τέτοιο τρόπο ώστε να προετοιμαστούν για αναθεωρήσεις
• Ανεπαρκής αμφισβήτηση της επιστημονικής λογικής και των προοπτικών εφαρμογής
όλα αυτά ήταν επιζήμια στη διαδικασία λήψης αποφάσεων το 1976. Προφανώς, δεν έμαθαν από αυτά τα μαθήματα
Μια παρόμοια καλοήθης εξέλιξη της επιδημίας Η1Ν1 έχει παρατηρηθεί στον κόσμο μέχρι σήμερα. Στη Γερμανία, περίπου 10.000 θάνατοι αποδίδονται στην εποχική γρίπη κάθε χρόνο, (4) παράγοντας θανάτους, ιδίως μεταξύ ηλικιωμένων και αδύναμων ανθρώπων. Αντίθετα, μόνο ένας πολύ μικρός αριθμός θανάτων μπορεί να αποδοθεί στην πραγματικότητα στη λεγόμενη πανδημία γρίπης των χοίρων H1N1 στη Γερμανία (189 θάνατοι)
Οι ηλικιωμένοι είναι προφανώς άνοσοι έναντι του ιού H1N1, γιατί δεν έχει βρεθεί σχεδόν καθόλου λοίμωξη με H1N1 σε άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω.
Αυτό το εύρημα είναι μια σαφής ένδειξη ότι οι ηλικιωμένοι έχουν ήδη έρθει σε επαφή με τον ιό H1N1 και / ή με προηγούμενα εμβόλια που περιείχαν αντιγόνο ιού Η1Ν1.
Παρά τα αντιφατικά δεδομένα από το Μεξικό και τα αδύναμα πειστικά στοιχεία καταρτίστηκε από το CDC και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ελέγχου Νόσων στη Στοκχόλμη και υπό το φως όλων των γεγονότων που αναφέρονται παραπάνω, η Γενικός Διευθυντής της Παγκόσμιας Υγείας του οργανισμού, η Δρ Margret Chan κήρυξε την πανδημία H1N1 τον Ιούνιο του 2009 και πυροδότησε έναν καταρράκτη δράσεων από μεμονωμένες χώρες που είχαν προετοιμαστεί κατά τη διάρκεια των χρόνων μετά τους φόβους πανδημίας SARS και της γρίπης των πτηνών.
Στη Γερμανία το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Υγείας και τα αντίστοιχα υπουργεία από 16 κοινότητες διέταξε την αγορά 50 εκατομμυρίων δόσεων εμβολίου και περίμεναν εκατομμύρια άτομα να εμβολιαστούν. Είναι ενδιαφέρον ότι οι δεσμευτικές και εκτεταμένες συμβάσεις με τον κατασκευαστή του εμβολίου για την Ευρώπη, τη Glaxo Smith Kline όπου είχαν υπογραφεί ήδη από το 2007 μετά από την άδεια που είχε λάβει το νέο mock-up εμβόλιο πανδημίας.
Μια συζήτηση στο προαναφερθέν συνέδριο επιδημιολογίας στο Münster με τον Dr.Krause από το Robert Koch Institut στο Βερολίνο ήταν πολύ αποκαλυπτικός: ο Δρ Krause επιβεβαίωσε ότι ο ορισμός της πανδημίας είχε αλλάξει πρόσφατα από τον ΠΟΥ και ότι η σοβαρότητα της νόσου δεν ήταν πλέον σχετική με την κήρυξη πανδημίας.
Στη δική μου ερώτηση «Τι θα μπορούσε να συμβεί αν ο ΠΟΥ τον επόμενο χρόνο ορίσει το φτέρνισμα ως πανδημία. Θα ξεκινήσατε επίσης μια εκστρατεία εμβολιασμού; " Ο Δρ Krause απάντησε με σαφήνεια ΝΑΙ !
Αγαπητοί συνάδελφοι, τα τελευταία χρόνια είμαστε μάρτυρες των αγχωτικών εκστρατειών σχετικά με το SARS το 2002/3 (σοβαρό οξύ αναπνευστικό σύνδρομο), όσον αφορά τη γρίπη των πτηνών το 2005/6 και τώρα ζούμε τη λεγόμενη πανδημία της γρίπης των χοίρων.
Η θεωρητική πιθανότητα ενός ιικού αντιγόνου να μεταφέρεται σε τέτοιο βαθμό που το H1N1 θα μπορούσε να μετατραπεί σε ένα ξέσπασμα, σε έναν εξαιρετικά θανατηφόρο ιό ποτέ δεν επιβεβαιώθηκε από επιδημιολογικά δεδομένα. Η γρίπη των πτηνών μέχρι στιγμής έχει επηρεάσει περίπου 467 άτομα παγκοσμίως, σκοτώνοντας 282 από αυτούς. (7)
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι η γρίπη των πτηνών κολλάει μόνο με στενή επαφή μεταξύ πουλιών και ανθρώπων και επομένως πάντα παρέμεινε περιφερειακή ζωονόσος. Τουλάχιστον στη Γερμανία έχει τεκμηριωθεί ότι δεν υπήρξε ούτε ένα θανατηφόρο κρούσμα από το SARS ή τη γρίπη των πτηνών. Ωστόσο, η γρίπη των πτηνών έγινε το μοντέλο για σενάρια πανδημικής γρίπης που αναθεωρούν τις στρατηγικές πρόληψης της εποχικής γρίπης συμπεριλαμβανομένης της εποχικής τεχνολογίας εμβολιασμού που δεν θεωρήθηκε πλέον αποτελεσματική σε περίπτωση πανδημίας.
Και πάλι, καμία από αυτές τις προβλέψεις πανδημίας δεν έχει γίνει πραγματικότητα. Είναι πλέον καιρός να επανεκτιμήσουμε τις στρατηγικές για τη δημόσια υγεία και να θέσουμε το ερώτημα τι πραγματικά βοηθά στη μείωση του βάρους της νοσηρότητας και της θνησιμότητας στους παγκόσμιους πληθυσμούς;
Όταν δίνετε διαλέξεις για το προσδόκιμο ζωής ή την εξέλιξη της θνησιμότητας στο δυτικό κόσμο, θέλω να επισημάνω ότι από τους 827.155 θανάτους το 2007 στη Γερμανία περίπου 359 000 προέρχονται από καρδιαγγειακές παθήσεις, περίπου 217.000 από καρκίνο, 4978 από τροχαία ατυχήματα, 461 από HIV / AIDS και μηδέν από SARS ή γρίπη των πτηνών! (8)
Κυρίες και κύριοι, σήμερα παρατηρούμε μια τεράστια κακή κατανομή πόρων στη δημόσια υγεία. Ενώ γνωρίζουμε από το βάρος της μελέτης των ασθενειών από τους Murray και Lopez και από την Ευρωπαϊκή Υγεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, Έκθεση 2005 (9) ότι οι μεγάλοι δολοφόνοι από την άποψη των παραγόντων κινδύνου είναι
1. Υπέρταση
2. Το κάπνισμα
3. Υψηλή χοληστερόλη
4. Υψηλό ΔΜΣ
5. Φυσική αδράνεια
6. Χαμηλή πρόσληψη φρούτων και λαχανικών
7. Μη ασφαλές σεξ
8. Αστική ατμοσφαιρική ρύπανση σε εξωτερικούς χώρους
9. Επαγγελματικά αερομεταφερόμενα σωματίδια
10. Παράνομα ναρκωτικά
Οι κυβερνήσεις και οι υπηρεσίες δημόσιας υγείας πληρώνουν μόνο την πρόληψη από αυτούς τους μεγάλους δολοφόνους και αντ 'αυτού σπαταλούν τεράστια χρηματικά ποσά επενδύοντας σε πανδημικά σενάρια των οποίων η βάση στοιχείων είναι αδύναμη.
Στο πρόσφατο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ΠΟΥ για την πρόληψη των μη μεταδοτικών ασθενειών (NCD) για 21 επικεφαλής χώρες, που διοργανώθηκε από την Ala Alwan στην έδρα του ΠΟΥ στη Γενεύη και ο Pascal Bovet από το Κέντρο Συνεργασίας του ΠΟΥ στη Λωζάνη ήταν σημαντικό, ανησυχούν ότι το 70% των θανάτων στον κόσμο προέρχονται από NCD, Ψυχική Ασθένεια και Τραυματισμό.
Ωστόσο, λιγότερο από το 10% των χρημάτων για τη δημόσια υγεία απευθύνεται σε NCD.
Σε μια χώρα που το 80% των θανάτων προήλθαν από το NCD, υπήρχαν πάνω από 2000 άτομα στο αντίστοιχο υπουργείο που εμπλέκεται σε μεταδοτικές ασθένειες και μόνο 2 συμμετέχουν απο NCD.
«Το κύριο πρόβλημα είναι η επιδημία του NCD και το γεγονός, ότι ενώ είναι το πιο σημαντικό και οι αιτίες του NCD είναι γνωστές, τα βασικά άτομα …… δεν ενεργούν “. (Χονγκ Κιου Λι) 10
Μια μεγάλη δυσκολία είναι η έλλειψη πόρων που στοχεύουν στην πρόληψη των NCD, πιθανότατα περισσότερα χρήματα δαπανήθηκαν για τη λεγόμενη πανδημία H1N1, όπου εκεί ήταν μόνο ένας μικρός αριθμός θανάτων, παρά στην πρόληψη των εκατομμυρίων θανάτων από Διαβήτη, CHD, εγκεφαλικό επεισόδιο και καρκίνο.
Παρεμπιπτόντως, γνωρίζουμε σήμερα ότι το 90% του σακχαρώδη διαβήτη τύπου II, το 85% του καρκίνου του πνεύμονα, 80% της στεφανιαίας νόσου, 70% του εγκεφαλικού επεισοδίου και 70% του καρκίνου του παχέος εντέρου μπορούν να προληφθούν με τροποποιήσεις του τρόπου ζωής και τη δημόσια υγεία.(11)
Κυρίες και κύριοι, σας ευχαριστώ για την προσοχή σας και σας ευχαριστώ για τη δράση!
Δήλωση της EVM (European Vaccines Manufacturers) προς ακρόαση στο Συμβούλιο της Ευρώπης
"Ο χειρισμός της πανδημικής ετοιμότητας: απαιτεί περισσότερη διαφάνεια;"
Στην πρόταση «Πανδημίες Ψεύτικες - απειλή για την υγεία»
Στρασβούργο, 26 Ιανουαρίου 2010
Κύριε Πρόεδρε, Μέλη της Επιτροπής,
Σας ευχαριστούμε για την ευκαιρία να μιλήσουμε σε αυτήν την ακρόαση της Επιτροπής Υγείας σχετικά με το σημαντικό θέμα της πανδημικής γρίπης.
Το όνομά μου είναι Luc Hessel και είμαι εδώ εξ ονόματος του Ευρωπαικού Όμίλου κατασκευαστών εμβολίων - EVM - που αντιπροσωπεύει τις κύριες φαρμακευτικές εταιρείες που συμμετέχουν στην έρευνα, ανάπτυξη και παραγωγή εμβολίων στην Ευρώπη.
Επιτρέψτε μου πρώτα να εκφράσω την ανησυχία μου για τους όρους αυτής της πρότασης, οι οποίοι ακούγονται ακατάλληλοι για εκείνους που είναι εξοικειωμένοι με τον πραγματικό τρόπο ετοιμότητας μιας πανδημίας.(εννοεί για εκείνους που είναι μέσα στο παιχνίδι)
Η EVM απορρίπτει τις κατηγορίες για ακατάλληλη συμπεριφορά των κατασκευαστών εμβολίων στην ανταπόκριση στις υγειονομικές αρχές στον αγώνα τους κατά της πανδημίας H1N1 2009.
Θα ήθελα τώρα να προσφέρω τα ακόλουθα σχόλια για τους τρεις βασικούς ισχυρισμούς,
1) επηρεάζοντας υπεύθυνους χάραξης πολιτικής,
2) πραγματοποίηση αδικαιολόγητων κερδών και
3) παροχή επικίνδυνων εμβολίων.
Στο πρώτο σημείο, η βιομηχανία εμβολίων έκανε ό, τι της ζητήθηκε: να ανταποκριθεί σε αυτά υπεύθυνα για τον καθορισμό πολιτικών με πλήρη σεβασμό των διεθνών κανονισμών και μέσω πρακτικών διαφάνειας.
Όσοι είναι υπεύθυνοι για τον καθορισμό πολιτικών και κρίσιμων αποφάσεων για το πώς και πότε να αντιδράσουν σε μία πανδημία είναι επιστήμονες, διεθνείς οργανισμοί και κυβερνήσεις.
Ο ρόλος της βιομηχανίας είναι να αναπτύξει, να παράγει και να παράσχει ασφαλή και αποτελεσματικά εμβόλια έγκαιρα για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες για τη δημόσια υγεία και να ανταποκριθεί στα αιτήματα της κυβέρνησης
Η συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους είναι απαραίτητη και συνήθης πρακτική. Διέπεται από αυστηρούς Διεθνείς Κανονισμούς Υγείας και αυστηρές εγγυήσεις κατά της σύγκρουσηςς συμφερόντων.
Αυτή είναι φυσικά μια σημαντική συμβολή, επειδή τα εμβόλια είναι σύνθετα βιολογικά προϊόντα, απαιτούν συγκεκριμένες διαδικασίες παραγωγής και μεγάλους χρόνους παραγωγής. Επομένως οι αποφάσεις σχετικά με τις ανάγκες εμβολίων πρέπει να λαμβάνονται αρκετά νωρίς.
Μπορούν να βασίζονται μόνο στα καλύτερα διαθέσιμα δεδομένα εκείνη τη στιγμή. Οι κατασκευαστές καλούνται επομένως να παρέχουν στις αρχές πληροφορίες που σχετίζονται με τις δυνατότητες παραγωγής για να βοηθήσουν τις προσπάθειες προγραμματισμού τους.
Οι εταιρείες μέλη της EVM είναι οι μεγαλύτεροι προμηθευτές εμβολίων παγκοσμίως, παράγοντας την πλειονότητα των δόσεων εμβολίων στην Ευρώπη.
Τα μέλη της EVM είναι: Baxter, Crucell, GlaxoSmithKline Biologs, MedImmune, Novartis Vaccines, sanofi pasteur, sanofi pasteur MSD, Solvay Biologicals και Wyeth
Αν και αυτή η συνεισφορά είναι σημαντική, στόχος της είναι να ενημερώσει τις αρχές δημόσιας υγείας σχετικά με τα σχετικό τεχνικό υπόβαθρο για τη βελτιστοποίηση μιας παγκόσμιας πανδημικής αντίδρασης.
Περιττό να πούμε ότι, για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις, οι κατασκευαστές έκαναν τεράστιες επενδύσεις. Αυτό περιλαμβάνει έρευνα και ανάπτυξη πανδημικών εμβολίων, κλινικές μελέτες,προσαρμογή των εγκαταστάσεων παραγωγής και της ζητούμενης επέκτασης της παραγωγικής ικανότητας για να ανταποκρίνεται σε μια παγκόσμια ζήτηση. Πρέπει επίσης να γίνει κατανοητό ότι αυτή η επένδυση πραγματοποιήθηκε με κίνδυνο του κλάδου, παρά τις αβέβαιες οικονομικές αποδόσεις. Απεικονίζουν τη δέσμευσή μας για την κοινή υγεία, ως το κεντρικό μέρος της εταιρικής μας κοινωνικής ευθύνης.
Σε αυτό το πλαίσιο - και στο δεύτερο σημείο - η βιομηχανία ανταποκρίθηκε γρήγορα και αποτελεσματικά και μπόρεσε να χορηγήσει εμβόλια μετά από κυβερνητικές εντολές.
Τα πανδημικά εμβόλια είναι, από τη φύση τους, μοναδικά εμβόλια που γίνονται κατόπιν ειδικού αιτήματος υγείας και παραδίδονται όταν οι κυβερνήσεις αποφασίζουν να τα παραγγείλουν.
Στην προοπτική της απειλής ( πριν την απειλή) από την πανδημία της γρίπης των πτηνών, ορισμένες κυβερνήσεις αποφάσισαν να εξασφαλίσουν την προμήθεια εμβολίων μέσω συμβατικών συμφωνιών με κατασκευαστές, σύμφωνα με τις δικές τους απαιτήσεις.
Έχοντας ήδη συνάψει συμφωνίες, οι κυβερνήσεις αποφεύγουν την ανάγκη περίπλοκων διαπραγματεύσεω μετά τη δήλωση πανδημίας, όταν ο χρόνος είναι περιορισμένος και οι κυβερνήσεις είναι πιθανό να ανταγωνίζονται για προμήθεια.
Αυτές οι λεγόμενες "προηγμένες συμφωνίες αγοράς" σχεδιάστηκαν για να βεβαιωθείτε ότι οι κατασκευαστές είναι έτοιμοι να εφαρμόσουν μια ταχεία και αποτελεσματική αντίδραση σε πανδημία.
Ορισμένες κυβερνήσεις το έπραξαν για την απειλή H5N1 και τις εφάρμοσαν στην πανδημία H1N1. Αλλά οι περισσότερες από τις συμφωνίες προμήθειας εμβολίων H1N1 ολοκληρώθηκαν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2009.
Πρέπει να αναφερθεί με σαφήνεια ότι πολλές από αυτές τις συμφωνίες προμήθειας είχαν τη μορφή δημόσιας προσφοράς. Οι παραγωγοί εμβολίων αντιμετωπίστηκαν με τον ίδιο τρόπο όπως και άλλοι προμηθευτές.
Όσον αφορά τον ισχυρισμό ότι αποκόμισε κέρδος από αυτήν την κατάσταση και λαμβάνοντας υπόψη την επένδυση κατασκευής στην ανάπτυξη και παραγωγή εμβολίων, πρέπει να υπενθυμίσω ότι η βιομηχανία ανταποκρίθηκε στο αίτημα από την ΠΟΥ και τις κυβερνήσεις να έχουν γρήγορη πρόσβαση σε μεγάλες ποσότητες εμβολίων.
Είναι πολύ νωρίς για να υποθέσουμε τη συνολική απόδοση της επένδυσης για τη βιομηχανία εμβολίων.
Επιτρέψτε μου να προσθέσω ότι οι κατασκευαστές έχουν επίσης καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για τη βελτίωση της παγκόσμιας πρόσβασης σε πανδημικά εμβόλια. Μεμονωμένες εταιρείες χορηγούν 160 εκατομμύρια δόσεις εμβολίων στην ΠΟΥ για χρήση σε αναπτυσσόμενες χώρες (επιλέξιμη η GAVI). Οι μεμονωμένοι παραγωγοί κάνουν κράτηση στην παραγωγική ικανότητα για τον ανεφοδιασμό των αναπτυσσόμενων χωρών.
Οι προσεγγίσεις διαφορικής τιμολόγησης εφαρμόζονται για να καταστήσουν τα εμβόλια προσιτά σε χώρες μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος.
Αυτά τα μέτρα αποδεικνύουν ότι η βιομηχανία υπήρξε αξιόπιστος και υπεύθυνος εταίρος στην καταπολέμηση της πανδημικής γρίπης.
Στο τρίτο σημείο, επιβεβαιώνω ότι τα πανδημικά εμβόλια αναπτύχθηκαν σωστά και έχουν δοκιμαστεί και έχουν χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια σε εκατομμύρια Ευρωπαίους πολίτες.(αυτά που σταματήσαν και πετάχτηκαν σε παρα πολλές χώρες λογω παρενεργειών)
Υπάρχουν διάφορες παρανοήσεις σχετικά με τα εμβόλια H1N1 που θα ήθελα να διαλύσω.
Για πρώτη φορά στην ιστορία, τα εμβόλια ήταν διαθέσιμα λίγο μετά την έναρξη μιας πανδημίας. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχουν "δοκιμαστεί ανεπαρκώς". Μια τόσο γρήγορη απάντηση κατέστη δυνατή μόνο χάρη σε μια δεκαετία εκτεταμένων προσπαθειών στην έρευνα και ανάπτυξη, βιομηχανικές λειτουργίες και εμπειρία 60 ετών με εμβόλια εποχικής γρίπης.
Στην πραγματικότητα, τα εμβόλια H1N1 ουσιαστικά αναπτύσσονται, κατασκευάζονται, ελέγχονται και αξιολογούνται για χρήση των καθιερωμένων διαδικασιών για εμβόλια εποχικής γρίπης που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά και ασφαλή σε δισεκατομμύρια ανθρώπους τα τελευταία 60 χρόνια. Έπωφελήθηκαμε από την πρόσφατη πρόοδο στις συνταγοποιήσεις και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται σε άλλα εμβόλια.
Τα εμβόλια H1N1 έχουν αποδείξει την αποτελεσματικότητα και την ασφάλειά τους σε συγκεκριμένες κλινικές μελέτες σε χιλιάδες υποκείμενα σε μια σειρά ηλικιακών ομάδων, που διεξάγονται σε σχέση με αυστηρούς κανονισμούς. Ο Ευρωπαϊκός ρυθμιστής, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων - EMA - και οι εθνικοί κανονιστικοί οργανισμοί έχουν καθιερώσει διαδικασίες για την ταχεία παρακολούθηση της εκτίμησης των πανδημικών εμβολίων για να επιτρέπουν την ταχεία χρήση τους χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια.
Τέλος, υπάρχει ένα πλήρες φάσμα μέτρων για την επανεξέταση και την παρακολούθηση της ασφάλειας για τα Εμβόλια H1N1. Περισσότεροι από 38 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ευρώπη έχουν εμβολιαστεί. Τελευταία
Τα αποτελέσματα αυτής της παρακολούθησης έχουν εκδοθεί από τον EMA στις 20 Ιανουαρίου. Εκτιμούν ότι 34 εκατομμύρια άνθρωποι, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 258.000 εγκύων, έχουν λάβει τουλάχιστον μία δόση από τα κεντρικά εγκεκριμένα εμβόλια που στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο. Η συντριπτική πλειονότητα των αναφερόμενων ύποπτων ανεπιθύμητων παρενεργειών δεν είναι σοβαρές και ο οργανισμός καταλήγει στο συμπέρασμα ότι "Η ισορροπία οφέλους-κινδύνου των πανδημικών εμβολίων εξακολουθεί να είναι θετική ".
Εν κατακλείδι, ελπίζω ότι αυτή η σύντομη παρουσίαση σας έδωσε μια εικόνα για τον πραγματικό ρόλο της ευρωπαϊκής βιομηχανίας εμβολίων σε ετοιμότητα για πανδημία ως υπεύθυνος εταίρος. Ελπίζω να σας βοηθήσει να αντιμετωπίστε τις ανησυχίες που εγείρει αυτή η πρόταση και ελπίζω να σας βοηθήσει να καταλάβετε γιατί η EVM απορρίπτει σθεναρά τους ισχυρισμούς που διατυπώνονται σε αυτήν την πρόταση.
Η EVM και οι εταιρείες μέλη της έχουν δεσμευτεί να συνεχίσουν τη συμβολή τους στην πανδημική ετοιμότητα και στη μακροπρόθεσμη παγκόσμια συμβολή τους στην υγεία των Ευρωπαίων πολιτών αναπτύσσοντας και παρέχοντας εμβόλια για τις ανάγκες της δημόσιας υγείας.
Σας ευχαριστούμε και πάλι για αυτήν την ευκαιρία να συμβάλλουμε σε αυτήν την ακρόαση.
Θα απαντήσω με χαρά οποιεσδήποτε ερωτήσεις μπορεί να έχετε.
ΠΗΓΗ
PACE to prepare report on the handling of the Swine Flu pandemic
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου