Σελίδες

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2024

ALEXANDR DUGIN: ΕΝΑ ΠΙΟΝΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ

Μετάφραση: Απολλόδωρος

Paul Cudenec | Διαβάστε το εδώ

Ο Ρώσος στοχαστής Alexandr Dugin (1962-) παρουσιάζεται συχνά στα δυτικά μέσα ενημέρωσης ως "ο πιο επικίνδυνος φιλόσοφος στον κόσμο", ένας ριζοσπάστης επικριτής της νεωτερικότητας.

Γι' αυτόν και μόνο τον λόγο, σκέφτηκα ότι θα ήταν χρήσιμο να αποκτήσουμε μια ιδέα για το ποιος είναι και για τι μιλάει.

Όμως, έχοντας ξεκινήσει την έρευνά μου με ένα σχετικά ανοιχτό μυαλό, έφυγα με μια εξαιρετικά αρνητική εντύπωση για τον άνθρωπο που μερικές φορές θεωρείται η eminence grise (“φαιά εξοχότης”) του Βλαντιμίρ Πούτιν.

Από τις μη ικανοποιητικές δημόσιες δηλώσεις του μέχρι τις σχέσεις του με το παγκοσμιοποιημένο σύστημα στο οποίο ισχυρίζεται ότι αντιτίθεται, ο ιδρυτής της "τέταρτης πολιτικής θεωρίας" δεν είναι ο άνθρωπος που θέλει να πιστεύουμε ότι είναι.

i. Μια συγκεχυμένη ιδεολογία

Ως αναρχικός, αντιτίθεμαι πολύ στην κρατικοϊμπεριαλιστική προοπτική του Dugin και με απωθεί ακόμη περισσότερο η προφανής εμπλοκή του σε κάποιο είδος σατανισμού.

Επιπλέον, κοιτάζοντας τη φιλοσοφία του, όπως αυτή

παρουσιάζεται σε κάποιες πρόσφατες αγγλόφωνες αναρτήσεις, τη βρίσκω γεμάτη αντιφάσεις, όπως για παράδειγμα με ένα μάλλον ασαφές ερώτημα σχετικά με την πραγματικότητα, το οποίο θα εξηγήσω σε μια υποσημείωση*.

Βρίσκω κάποιο προφανές κοινό έδαφος στην αντίθεση προς τον μοντερνισμό.

Ο Dugin γράφει ότι "η πρόοδος είναι ένα εξαιρετικά αμφισβητήσιμο πράγμα" και εξηγεί: "Στη Δύση, έχει κηρυχθεί πόλεμος σε κάθε είδους παραδοσιακές αξίες. Αυτό σημαίνει ότι κάθε συλλογική ομάδα διαλύεται, κάθε έννοια του ιερού απορρίπτεται, τα πάντα υπόκεινται σε σχετικοποίηση και το άτομο έχει προτεραιότητα πάνω απ' όλα".

Ωστόσο, δεν είναι τυχαίο ότι ο W.D. James μας τοποθετεί σε δύο αντίθετες "αντιμοντερνιστικές" παραδόσεις, η δική μου είναι της "εξισωτικής" ποικιλίας που έχει μια πολύ διαφορετική ερμηνεία των "παραδοσιακών αξιών" από αυτή που πρεσβεύει ο Dugin.

Με προβληματίζει η συχνή καταδίκη του ατομικισμού από τον Dugin: η ατομική ελευθερία, για μένα, είναι το απαραίτητο θεμέλιο της κοινοτικής ευημερίας που υποτίθεται ότι επιδιώκει, και ο επιθυμητός καρπός αυτής της ευημερίας.

Αλλά από την άλλη, υποθέτω ότι δεν θα πρέπει να μας εκπλήσσει το γεγονός ότι ένα πρώην ηγετικό στέλεχος του Εθνικού Μπολσεβίκικου Κόμματος στη Ρωσία δεν θα ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για την υπεράσπιση της ατομικής ελευθερίας έναντι των απαιτήσεων του κράτους.

Ούτε ίσως θα έπρεπε να απορούμε γιατί κάποιος που συνεχίζει να υμνεί τον Λένιν, τον Στάλιν και την παλιά Σοβιετική Ένωση δεν θα προσέφερε καμία θεμελιώδη κριτική στον εκβιομηχάνισμό - ένα φαινόμενο που επιταχύνθηκε με ενθουσιασμό από τον κομμουνισμό και του οποίου η επιθυμητότητα είναι ενσωματωμένη στη μαρξιστική ιδεολογία.

Εγκρίνει μεν την ιδέα "μιας απλής κοινωνίας, οργανικά (φυσικά) συνδεδεμένης με μια περιοχή και συνδεδεμένης με κοινά ήθη, έθιμα και συμβολικά συστήματα" και αντιτίθεται στον διανθρωπισμό (transhumanism), αλλά δεν αντιμετωπίζει πλήρως ολόκληρη τη βιομηχανοκρατική λογική της "ανάπτυξης" και της "ανάπτυξης" με τον τρόπο που το έκαναν στοχαστές όπως ο Jacques Ellul, ο Fredy Perlman και ο Jacques Camatte.

Αυτό ισχύει γενικά για την ευρεία "δεξιά" με την οποία συνήθως ταυτίζεται σήμερα ο Dugin, συμπεριλαμβανομένης της ψευδο-ριζοσπαστικής "ακροδεξιάς". Η αντίθεσή του στη νεωτερικότητα τείνει να εφαρμόζεται μόνο στα φιλελεύθερα κοινωνικά ήθη, παρά στις μηχανές της Τεχνικής που συνθλίβουν τις κοινότητες, τις πατρίδες και τις ζωές μας.

Για να είμαστε δίκαιοι, ο Dugin στοχεύει στην ψεύτικη διχοτόμηση αριστεράς-δεξιάς που εμποδίζει την εξέλιξη της αυθεντικής αντίθεσης στο σύστημα, ζητώντας "την οριστική υπέρβαση του ορίου μεταξύ αριστεράς και δεξιάς (δηλαδή την υποχρεωτική απόρριψη του επινοημένου "αντιφασισμού" από κάποιους και του επινοημένου "αντικομμουνισμού" από άλλους) και την ανάδειξη του λαϊκισμού ως τέτοιου - του ολοκληρωμένου λαϊκισμού - σε ανεξάρτητο ιδεολογικό μοντέλο".

Αλλά δεν μπορώ να μην αισθανθώ ότι αυτός ο "λαϊκισμός" προορίζεται να αγκαλιάσει τον φασισμό και τον κομμουνισμό, αντί να τα απορρίψει και τα δύο, όπως εγώ.

Υποψιάζομαι ότι η δική του εκδοχή της "Μεγάλης Αφύπνισης" θα έμοιαζε με μια από εκείνες τις συγκεχυμένες στιγμές κατά τις οποίες κάποιος ονειρεύεται ότι ξύπνησε, ενώ στην πραγματικότητα εξακολουθεί να κοιμάται βαθιά και να είναι παγιδευμένος στον ίδιο εφιάλτη!

Αυτό το προαίσθημα ενισχύεται από μια πολιτική συνείδηση που μοιάζει εκπληκτικά αφελής και επιφανειακή για κάποιον που μας παρουσιάζεται ως πρωτοπόρος της "ακραίας" αντιπολίτευσης στο δυτικό status quo.

Παρά μια σύντομη αναφορά στις "ελίτ του Sorosite που τοποθετήθηκαν [στις] θέσεις τους από τους Rothschilds", ο Dugin δίνει ελάχιστες ενδείξεις ότι κατανοεί την έκταση του εγκληματοκρατικού ελέγχου.

Λέει ότι "η Μεγάλη Επανεκκίνηση διακηρύχθηκε από μια χούφτα εκφυλισμένων και ασθμαίνοντων γερόντων παγκοσμιοποιητών στα πρόθυρα της άνοιας", οι οποίοι σήμερα έχουν, "να δουλεύουν γι' αυτούς", τα χρηματιστήρια και οι "απατεώνες της Wall Street".

Είναι το αντίστροφο, σίγουρα;

Όσον αφορά την προεδρία του Biden, ο Dugin αναφέρεται στους "παγκοσμιοποιητές που έχουν ανακτήσει την εξουσία στις ΗΠΑ" - λες και θα μπορούσαν ποτέ να την έχουν χάσει.

Και παρόλο που μιλάει για την υπέρβαση των "ορίων μεταξύ αριστεράς και δεξιάς", επανειλημμένα πέφτει κατευθείαν στην παγίδα της δυαδικότητας όσον αφορά την πολιτική των ΗΠΑ.

Ενθουσιάζεται: "Ίσως μόνο η επιστροφή του Trump στην ηγεσία των ΗΠΑ, ή η έναρξη ενός ολοκληρωμένου εμφυλίου πολέμου εκεί, μπορεί να σώσει τον κόσμο από την Αποκάλυψη".

Και: "Ο Trump θα ήταν σπουδαίος για όλη την ανθρωπότητα, για την Αμερική, για την Ευρώπη, για εμάς".

Ο Dugin επίσης παίρνει τον Elon Musk εντελώς τοις μετρητοίς, σαν να μην είχε καμία σχέση με το WEF και τη Μεγάλη Επανεκκίνηση.

Είναι εξαιρετικά ικανοποιημένος που "το δίκτυο X ξεμπλόκαρε επίσης τον λογαριασμό μου, ο οποίος είχε προηγουμένως καταστραφεί από την προηγούμενη μονοπολική φιλελεύθερη-ναζιστική ομάδα του Twitter".

Μπορεί να υπάρχει ένας πολύ καλός λόγος γι' αυτό...

Αναπόφευκτα, ο ίδιος ο αγαπητός του ηγέτης λαμβάνει την ίδια αστερόεσσα αντιμετώπιση - "η αποστολή του Πούτιν έχει θρησκευτική διάσταση".

Και το ίδιο ισχύει και για τον πρωθυπουργό της Ινδίας, τακτικό συμμετέχοντα στο Νταβός, ο οποίος λέει ότι η Ινδία έχει τη δυνατότητα να ηγηθεί της πολύ μη παραδοσιακής Τέταρτης Βιομηχανικής Επανάστασης.

Αναβλύζει ο Dugin: "Όλο και περισσότεροι Ινδουιστές θεωρούν τον Narendra Modi ένα άβαταρ, και η αβαταρική διάσταση του ηγεμόνα είναι η θεϊκή βάση της βαθιάς κυριαρχίας".

Σε γενικές γραμμές, ο Dugin εμφανίζεται ξανά και ξανά να είναι ένας απλός ζητωκραυγαστής του σχεδίου των BRICS για μια επαναδιατυπωμένη "πολυπολική" παγκόσμια τάξη.

Για παράδειγμα, γράφει: "Τον επόμενο χρόνο, η Ρωσία θα προεδρεύσει των BRICS, γεγονός που καθιστά την κατάλληλη στιγμή για να προωθηθεί η πολυπολικότητα και να ενισχυθεί ιδεολογικά, οικονομικά, χρηματοοικονομικά, στρατιωτικά και στρατηγικά".

Πιστεύει ότι οι Ευρωπαίοι θα πρέπει να εκμεταλλευτούν με ενθουσιασμό "την ευκαιρία να γίνουν το έβδομο μέλος των διευρυμένων BRICS", μια ευθυγράμμιση που είναι "κάτι πραγματικά ιστορικό".

Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ανησυχίας εδώ, από αυτόν τον επίδοξο αμφισβητία της παγκοσμιοποίησης και της "προόδου" της, σχετικά με τον πιο πρόσφατο χάρτη των BRICS που διακηρύσσει το λεγόμενο "δικαίωμα στην ανάπτυξη" και επαναλαμβάνει τη "δέσμευση για ενίσχυση και βελτίωση της παγκόσμιας διακυβέρνησης".

Παρά αυτή την απροκάλυπτη επιδίωξη των BRICS για μονοκοσμική κυριαρχία, όταν ο Dugin μιλάει για "παγκοσμιοποιητές" εννοεί μόνο τις ΗΠΑ και τους συμμάχους τους.

Αυτό το τέχνασμα του επέτρεψε να σχολιάσει, όσον αφορά τον βομβαρδισμό της Γάζας, ότι "τώρα οι παγκοσμιοποιητές πρέπει να πολεμήσουν ταυτόχρονα τη Ρωσία, την Κίνα και το Παγκόσμιο Ισλάμ". Οι "παγκοσμιοποιητές" του δεν είναι και πολύ παγκόσμιοι!

Στήνει μια ψεύτικη αντίθεση μεταξύ των κακών της Μεγάλης Επανεκκίνησης και των καλών που βρίσκονται πίσω από "την αυξανόμενη επιρροή ενός πολυπολικού κόσμου" - ψεύτικη, διότι πρόκειται απλώς για διαφορετικές πτυχές ενός συνολικού σχεδίου για την "επιτάχυνση της εφαρμογής της Ατζέντας 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη", όπως το θέτει η ίδια η συμμορία των BRICS.

Και αρνείται πλήρως ότι η Κίνα έχει οποιαδήποτε σχέση με τη Μεγάλη Επανεκκίνηση - "το Πεκίνο έχει χρησιμοποιήσει έξυπνα τον "ανοιχτό κόσμο" για να επιδιώξει τα εθνικά και ακόμη και τα πολιτισμικά του συμφέροντα. Και αυτό δεν ήταν μέρος των σχεδίων των παγκοσμιοποιητών".

Αυτό είναι μάλλον περίεργο, δεδομένου ότι το 2022, ο ιδρυτής του WEF, Klaus Schwab δήλωσε στα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης ότι η χώρα τους αποτελεί "πρότυπο" για το οραματικό του μέλλον και ο Κινέζος πρωθυπουργός Li Qiang διαβεβαίωσε το WEF νωρίτερα φέτος: "Σήμερα, η κινεζική οικονομία είναι βαθιά ενσωματωμένη στην παγκόσμια οικονομία. Η Κίνα έχει αναπτυχθεί αγκαλιάζοντας την παγκοσμιοποίηση και έχει εξελιχθεί σε μια πιο σταθερή δύναμη για την παγκοσμιοποίηση".

Αλλά τότε ο Dugin έχει προσωπικούς λόγους να παρουσιάζει την Κίνα με καλό μάτι, όπως θα δούμε.

ii. Η γεωπολιτική σκακιέρα

Ο κλάδος στον οποίο ο Dugin έχει κερδίσει την (εκπληκτική) παγκόσμια φήμη του είναι η γεωπολιτική.

Κατά κάποιο τρόπο αυτό πρέπει να θεωρηθεί ότι διαφέρει από οποιαδήποτε συγκεκριμένη πολιτική ιδεολογία, καθώς στοχεύει σε μια αντικειμενική ανάλυση των δυνάμεων που διαδραματίζονται στον κόσμο.

Παρόλο που η δυνατότητα παρέμβασης για την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων είναι πάντα παρούσα, θα ήταν δυνατό για τους παρατηρητές που ελπίζουν σε πολύ διαφορετικά αποτελέσματα να συμφωνούν πλήρως για τα ζητήματα που διακυβεύονται.

Έτσι, δεν υπάρχει καμία αναγκαία αντίφαση στο γεγονός ότι η ευρασιατική γεωπολιτική του Dugin μπορεί να αναχθεί, όπως εξηγεί ο Dr. Antony P. Mueller, στον Άγγλο γεωπολιτικό γεωγράφο Halford J. Mackinder, ο οποίος παρουσίασε τη θέση του ότι η καρδιά της Ευρασίας είναι ο "γεωγραφικός άξονας της ιστορίας" σε συνεδρίαση της Βασιλικής Γεωγραφικής Εταιρείας ήδη από το 1904.

Ο Dr. Mueller προσθέτει: "Στη δεκαετία του 1920, το γεωστρατηγικό όραμα του Karl Haushofer για έναν άξονα από το Παρίσι, το Βερολίνο και τη Μόσχα προς το Τόκιο απέκτησε μορφή στη Γερμανία και προσέλκυσε επίσης τους σοβιετικούς στρατηγιστές.

"Η γεωπολιτική θεωρία του Dugin αποτελεί τη συνέχεια αυτής της γραμμής σκέψης και ακολουθεί τον Haushofer καθώς και τη ρήση του Mackinder: "Όποιος κυβερνά την Ανατολική Ευρώπη διοικεί την Καρδιά: Όποιος κυβερνά την Καρδιά διοικεί την Παγκόσμια Νήσο: Όποιος κυβερνά την Παγκόσμια Νήσο διοικεί τον Κόσμο'".

Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία για να καταλάβει κανείς ότι αυτού του είδους η ανάλυση θα ενδιέφερε εκείνους που επενδύουν στην "παγκόσμια διακυβέρνηση" - στο πώς καλύτερα, και από ποια γεωγραφική βάση, να κυβερνηθεί ο κόσμος.

Κάποτε αυτή η ιδανική βάση μπορεί να ήταν η Βρετανία, ένα νησί με εύκολη πρόσβαση στους θαλάσσιους δρόμους του Ατλαντικού, και αργότερα μπορεί να ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, με τους τεράστιους φυσικούς πόρους και την πρόσβασή τους στον Ειρηνικό, καθώς και στον Ατλαντικό, καθώς και την ικανότητά τους να αστυνομεύουν τη Λατινική Αμερική.

Μήπως η παγκόσμια αυτοκρατορία του 21ου αιώνα έψαξε αλλού για την καρδιά της και βρήκε ότι το ευρασιατικό τρίγωνο της Κίνας, της Ινδίας και της Ρωσίας είναι πολύ ελκυστικό;

Ο Dr. Mueller γράφει: "Μια δεκαετία πριν η γεωπολιτική κοσμοθεωρία του Dugin αποκτήσει εξέχουσα θέση, ο Αμερικανός γεωπολιτικός στρατηγιστής Zbigniew Brzezinski είχε επίσης προσδιορίσει την Ανατολικοευρωπαϊκή Heartland ως περιοχή περιστροφής".

Δεν υπάρχουν πολλά που να χωρίζουν τις γεωστρατηγικές απόψεις του Dugin και του Brzezinski, λέει.

"Και για τους δύο, η Ευρασία είναι η σκακιέρα στην οποία εξακολουθεί να παίζεται ο αγώνας για την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία".

Ο Brzezinski, ο οποίος πέθανε το 2017, ήταν βέβαια βασικό κομμάτι της "παγκοσμιοποιητικής" οντότητας που ο Dugin αντιτίθεται τόσο έντονα.

Ένας πρώην σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας των ΗΠΑ, δημιούργησε την Τριμερή Επιτροπή με τον David Rockefeller, έπαιξε βασικό ρόλο στην εξομάλυνση των σχέσεων ΗΠΑ-Κίνας και υποστήριξε τους Αφγανούς μουτζαχεντίν εναντίον της ΕΣΣΔ.

Μεταξύ των πιο γνωστών βιβλίων του είναι το: “The Grand Chessboard : American Primacy and Its Geostrategic Imperatives” (1997) ("Η μεγάλη σκακιέρα : Η αμερικανική πρωτοκαθεδρία και οι γεωστρατηγικές επιταγές της").

Επειδή η γεωπολιτική αφορά την ανάλυση και όχι την πολιτική τοποθέτηση, δεν υπάρχει τίποτα συμβιβαστικό για τον Dugin στο να έχει απλώς καταλήξει στα ίδια συμπεράσματα με τον Brzezinski.

Αλλά η σύνδεση είναι βαθύτερη από το θεωρητικό επίπεδο.

Ο Dugin παραδέχεται ότι συνάντησε τον Brzezinski στην Ουάσινγκτον το 2005 - δύσκολα θα μπορούσε να το αρνηθεί όταν υπάρχει μια κοινή τους φωτογραφία!

Και σε αυτό το εντυπωσιακό βίντεο, αποκαλύπτει ότι ρώτησε τον Brzezinski αν η περίφημη σκακιέρα του ήταν μια παρτίδα για δύο και ο παγκοσμιοποιητής απάντησε ότι όχι, ήταν μια παρτίδα για έναν, με τον μοναδικό παίκτη να γυρίζει το τραπέζι για να κάνει τη μια κίνηση μετά την άλλη, για κάθε προφανή "πλευρά".

Ο Dugin δηλώνει: "Αποστολή μου είναι να βοηθήσω τον κ. Μπρεζίνσκι να μετακινήσει τις φιγούρες στη σκακιέρα".

Είσαι σίγουρος Aleksandr; Είσαι σίγουρος ότι δεν είσαι απλά ένα από τα πιόνια των παγκοσμιοποιητών;

iii. Σαγκάη από τους ανθρώπους του χρήματος

Ένας άνθρωπος είναι γνωστός από την παρέα που κρατάει, λένε, και σε ένα άρθρο του Οκτωβρίου 2023 ο Dugin κατονομάζει ως "φίλο" τον υψηλού προφίλ Κινέζο ακαδημαϊκό Zhang Weiwei (φωτογραφία επάνω).

Ο Zhang είναι επίσης ένας πολύ χρήσιμος φίλος, καθώς έχει διορίσει τον Dugin ως ανώτερο συνεργάτη στο Ινστιτούτο Κίνας του Πανεπιστημίου Fudan στη Σαγκάη.

Η Σαγκάη, ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια στον κόσμο, ήταν από τις πρώτες κινεζικές πόλεις που "ανοίχτηκαν" βίαια στους δυτικούς εμπόρους και τη Βρετανική Αυτοκρατορία τον 19ο αιώνα μέσω των "πολέμων του οπίου".

Ο ιστορικός Niall Ferguson ανιχνεύει τον ρόλο της οικογένειας Rothschild σε όλα αυτά και περιγράφει πώς μέχρι το 1853 η επιχείρηση των Rothschild "βρισκόταν σε τακτική αλληλογραφία με μια εμπορική εταιρεία με έδρα τη Σαγκάη, την Cramptons, Hanbury & Co, στην οποία πραγματοποιούσε τακτικές αποστολές αργύρου από το Μεξικό και την Ευρώπη".

Η Hongkong and Shanghai Banking Corporation (HSBC) έχει στενούς δεσμούς με τους Rothschilds, καθώς και με τον Κάρολο Γ', καθώς είναι ο παγκόσμιος ιδρυτικός εταιρικός εταίρος του Prince's Trust.

Το Ινστιτούτο της Κίνας, που ξεκίνησε στη Σαγκάη το 2015, δεν φαίνεται να ταιριάζει καλά με τη δεδηλωμένα παραδοσιακή και προοδευτικά σκεπτικιστική προοπτική του Dugin.

Τα ερευνητικά του κέντρα περιλαμβάνουν το Κέντρο Έρευνας για το Αναπτυξιακό Μοντέλο της Κίνας, το Κέντρο Νέας Πολιτικής Οικονομίας, το Κέντρο Έρευνας για την Ψηφιακή Ζώνη και τον Δρόμο και το Εργαστήριο Κινέζικων Αφηγήσεων, καθώς και μια "στρατηγική συνεργασία" με το Ινστιτούτο Στρατηγικών και Αναπτυξιακών Μελετών της Σαγκάης Chunqiu.

Σύμφωνα με το Forbes, δημιουργήθηκε για να επικεντρωθεί στις "πολιτικές και οικονομικές πτυχές της κινεζικής προσέγγισης του εκσυγχρονισμού", η οποία φαίνεται να έρχεται σε σύγκρουση με την "αντιμοντερνιστική" φιλοσοφία του Dugin.

Τα φρύδια μου ανασηκώθηκαν από την ανακάλυψη ότι ένα άλλο Senior Fellow εκεί δεν είναι άλλος από τον Βρετανό Martin Jacques.

Ως εκδότης του Marxism Today, του θεωρητικού περιοδικού του Κομμουνιστικού Κόμματος, μεταξύ 1977 και 1991, ο Jacques (στη φωτογραφία) προσκάλεσε αμφιλεγόμενα γραπτές συνεισφορές από τους παγκοσμιοποιητές των "Νέων Εργατικών" Gordon Brown και Tony Blair.

Συνιδρυτής του ψευτοαριστερού thinktank Demos, ο Jacques είναι συγγραφέας του βιβλίου: “When China Rules the World: The End of the Western World and the Birth of a New Global Order (Όταν η Κίνα κυβερνά τον κόσμο: Το τέλος του δυτικού κόσμου και η γέννηση μιας νέας παγκόσμιας τάξης πραγμάτων), το οποίο πραγματικά σας λέει όλα όσα πρέπει να ξέρετε!

Τι γίνεται όμως με τον φίλο και ευεργέτη του Dugin, τον Zhang Weiwei, διευθυντή του Ινστιτούτου Κίνας που συνδέεται με το κράτος; Ποιος είναι αυτός, ακριβώς;

Ανώτερος διερμηνέας της αγγλικής γλώσσας για τον Deng Xiaoping και άλλους Κινέζους ηγέτες στα μέσα της δεκαετίας του 1980, ο Zhang είναι υπερήφανος που έχει ταξιδέψει σε περισσότερες από 100 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Έχει μιλήσει στο The Chicago Council on Global Affairs (“Issues. Ideas. Impact"), στο ολλανδικό Clingendael Institute (“μια ανεξάρτητη δεξαμενή σκέψης και ακαδημία για τις διεθνείς υποθέσεις που έχει ως στόχο να συμβάλει σε έναν ασφαλή, βιώσιμο και δίκαιο κόσμο") και στο Bruegel, μια ευρωπαϊκή οικονομική δεξαμενή σκέψης της οποίας τα μέλη περιλαμβάνουν "κυβερνήσεις κρατών μελών της ΕΕ, διεθνείς εταιρείες και ιδρύματα".

Το κεντρικό κίνητρο για όλη αυτή την παγκοσμιοποιητική συγκέντρωση είναι, φυσικά, ο σκοτεινός θεός της Ανάπτυξης.

Ο Zhang το κατέστησε αυτό απολύτως σαφές το 2019, όταν έδωσε διάλεξη και διεξήγαγε συζητήσεις με "εμπειρογνώμονες" στο βρετανικό Πανεπιστήμιο Oxford Brookes της Βρετανίας σχετικά με την "αναπτυξιακή πορεία" της Κίνας και την Πρωτοβουλία Belt and Road.

Αναφέρει η εφημερίδα The Global Times: "Παραθέτοντας στατιστικά στοιχεία και παραδείγματα για να καταδείξει την ανάπτυξη της Κίνας, ο Zhang είπε ότι η Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση έχει έρθει στην Κίνα με την έξαρση πραγμάτων όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο και η χρηματοοικονομική τεχνολογία, καθώς και τις ανακαλύψεις στην τεχνητή νοημοσύνη και την κβαντική επικοινωνία".

Οι "διορατικές και προκλητικές απόψεις του Zhang σχετικά με τις μεταρρυθμίσεις και την ανάπτυξη της Κίνας" εκτιμώνται επίσης πολύ από τους συναδέλφους του στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ.

Zhang - "φίλος" του Dugin, θυμηθείτε! - είναι στην πραγματικότητα μέλος του προαναφερθέντος Ινστιτούτου Ανάπτυξης και Στρατηγικών Μελετών της Σαγκάης Chunqiu, μαζί με τους συναδέλφους του Ινστιτούτου Κίνας Li Bo και Eric X Li.

Ο Li Bo συμμετέχει επίσης στο Tricontinental Institute, "έναν οργανισμό που έλαβε 12,5 εκατομμύρια δολάρια από το Goldman Sachs Philanthropy Fund".

Πρόκειται για έναν σουρεαλιστικό κόσμο στον οποίο το παγκόσμιο κεφάλαιο και η "αριστερή" πολιτική βαδίζουν χέρι-χέρι μαζί και τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν "την ιστορία του σοσιαλισμού, τον σοσιαλισμό στην Κίνα, την ψηφιακή οικονομία και την αναπτυξιακή οικονομία και γεωπολιτική γύρω από την Κίνα και τον Παγκόσμιο Νότο".

Ο Li Bo είναι επιπλέον ο ακαδημαϊκός εκπρόσωπος του Συνδικάτου Guancha, που συνδέεται με το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα και περιγράφεται ως κινεζικό κρατικό μέσο προπαγάνδας σε μελέτη των Δημοσιογράφων Χωρίς Σύνορα με τίτλο "Η επιδίωξη της Κίνας για μια νέα παγκόσμια τάξη μέσων ενημέρωσης".

Ο κομμουνιστής-καπιταλιστής συνάδελφος του Dugin, Eric X Li, είναι πρόεδρος της Chengwei Capital.

Μαθαίνουμε από το προφίλ του στο Ted Talks: "Ένας καλά δικτυωμένος καπιταλιστής επιχειρηματικών κεφαλαίων στη Σαγκάη, όπου γεννήθηκε, ο Eric X. Li σπούδασε στην Αμερική (και μάλιστα εργάστηκε για την προεδρική εκστρατεία του Ross Perot το 1992) πριν επιστρέψει στην πατρίδα του, όπου άρχισε να αμφιβάλλει για την ιδέα ότι η πρόοδος της Κίνας θα μπορούσε να ακολουθήσει μόνο το δρόμο των αρχών της ελεύθερης αγοράς της Δύσης.

"Σε ένα πολυσυζητημένο δημοσίευμα που έγραψε για τους New York Times τον Φεβρουάριο του 2012 και σε άλλα κείμενά του, διατύπωσε την ιδέα ότι η Κίνα χρειάζεται ένα διαφορετικό πλαίσιο ανάπτυξης, γύρω από μια διαφορετική ιδέα της νεωτερικότητας".

Και πάλι, πόσο περίεργο είναι που ο "αντιμοντέρνος" Dugin θέλει να συναναστρέφεται με αυτούς τους τύπους!

Εκτός από μέλος του διοικητικού συμβουλίου του China Europe International Business School, ο Li (στη φωτογραφία) είναι μέλος του Aspen Institute, ενός οργανισμού που συνεργάστηκε με το Mastercard Center for Inclusive Growth για να φιλοξενήσει το 2021 την Παγκόσμια Σύνοδο Κορυφής για την Ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς.

Είναι συναρπαστικό, από τη σταθερά αντι-παγκοσμιοποιητική οπτική του Dugin, ότι αυτό "περιελάμβανε συζητήσεις με παγκόσμιους ηγέτες, μεταξύ των οποίων η αντιπρόεδρος των ΗΠΑ Kamala Harris, ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Bill Clinton, η γενική διευθύντρια του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου Ngozi Okonjo-Iweala και η Α.Μ. Βασίλισσα Maxima της Ολλανδίας, η οποία εκτελεί χρέη ειδικού συνηγόρου του Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ για την χωρίς αποκλεισμούς χρηματοδότηση της ανάπτυξης".

Είναι σημαντικό ότι ο Li είναι επίσης μέλος του συμβουλίου του Διεθνούς Ινστιτούτου Στρατηγικών Μελετών (IISS) - "Προωθούμε τον διάλογο που ενισχύει την παγκόσμια ασφάλεια".

Συνεργάτης αυτής της "παγκοσμίως κορυφαίας αυθεντίας για την παγκόσμια ασφάλεια, τον πολιτικό κίνδυνο και τις στρατιωτικές συγκρούσεις" δεν είναι άλλος από τον Βρετανό επενδυτή επιχειρηματικών κεφαλαίων και στέλεχος του WEF, Ronald Cohen, ιδρυτή των "επενδύσεων αντίκτυπου", ο οποίος φαίνεται να εμφανίζεται σχεδόν σε κάθε άρθρο που ερευνώ!

Στους χρηματοδότες του IISS περιλαμβάνονται το ΝΑΤΟ, το Rockefeller Brothers Fund, το Υπουργείο Άμυνας του Ηνωμένου Βασιλείου, το Υπουργείο Εξωτερικών και Κοινοπολιτείας του Ηνωμένου Βασιλείου, ο Βρετανικός Στρατός, το Υπουργείο Άμυνας του Καναδά, η Carnegie Corporation, η BAE Systems, η GKN Aerospace, η Πρεσβεία του Ισραήλ στο Ηνωμένο Βασίλειο, το Βασίλειο του Μπαχρέιν και το Ίδρυμα Nicky Oppenheimer.

Εν κατακλείδι, είναι σαφές τόσο από τα γραπτά του όσο και από τις διασυνδέσεις του με τον Brzezinski και το πλήθος του China Institute ότι ο Alexandr Dugin, ακόμη και αν ήταν κάποτε ένας γνήσιος ριζοσπάστης, έχει ξεπουληθεί στο παγκοσμιοποιημένο σύστημα στο οποίο προσποιείται ότι αντιτίθεται.

Είναι ένας "επικίνδυνος" φιλόσοφος μόνο με την έννοια ότι κινδυνεύει να παραπλανήσει τους γνήσιους αντιπάλους της εγκληματοκρατικής αυτοκρατορίας και να την επευφημήσει καθώς επιβάλλει τη δαιμονική, ολοκληρωτική, φασιστοκομμουνιστική, υπερβιομηχανική και δήθεν "πολυπολική" νέα τάξη πραγμάτων.

* Αρχικά χάρηκα που είδα ότι ο Dugin αναγνωρίζει μια ορισμένη πνευματική παρακμή που συνέβη με την έλευση του ονοματισμού, ο οποίος κατέρριψε ορισμένες ηθικές στάσεις και βεβαιότητες που προηγουμένως κρατούσαν την κοινωνία ενωμένη, προς όφελος του "ατομισμού" και του "σχετικισμού".

Έχω γράψει ο ίδιος για "ένα βαθύτατο υποβόσκον πρόβλημα της σύγχρονης σκέψης, στο ότι δυνητικά αρνείται την ύπαρξη της αντικειμενικής πραγματικότητας", τη χειραγωγική ολοκληρωτική άρνηση της αντικειμενικής αλήθειας για την οποία ο Τζορτζ Όργουελ έγραψε αξιομνημόνευτα στο μυθιστόρημά του 1984.

Προειδοποίησα για τον ναρκισσισμό που μας οδηγεί στο να φανταζόμαστε στοιχεία του κόσμου γύρω μας ως "απλώς κατασκευές του ανθρώπινου μυαλού και της γλώσσας".

Έτσι, εξεπλάγην κάπως όταν βρήκα τον Dugin, σε ένα ξεχωριστό κομμάτι, να καταδικάζει τον "παλιό τρόπο" σκέψης που θεωρεί την πραγματικότητα ως, λοιπόν... πραγματική, και να επιμένει αντίθετα ότι είναι εξ ολοκλήρου "προϊόν της ανθρώπινης συνείδησης"! Παράξενο.

το είδα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου