Σελίδες

Σάββατο 9 Δεκεμβρίου 2023

Αλλάζουν τα όρια ταχύτητας στους δρόμους για την… «κλιματική αλλαγή»: Ποια θα είναι τα νέα όρια

 Τέλος στα 130 χιλιόμετρα;

Με αφορμή την… «κλιματική αλλαγή» η Ευρώπη αναμένεται να αλλάξει πάρα πολλά απ’ όσα ισχύουν μέχρι σήμερα στους δρόμους, καθώς εκτός από τα εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως που αναμένεται μέσα στα επόμενα χρόνια να αποσυρθούν, θα αλλάξουν και τα όρια ταχύτητας! 

Συγκεκριμένα, οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ αναμένεται να πάρουν αποφάσεις ώστε να υπάρχουν λιγότεροι ρύποι, κάτι που αναμένεται να μειώσει και τα όρια ταχύτητας, αν και αυτό είναι σχετικό καθώς οι σύγχρονοι νέοι αυτοκινητόδρομοι επιβάλουν αύξηση.

Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα όρια ταχύτητας καθορίζονται από τους εθνικούς νόμους και μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών.

Τα όρια ταχύτητας είναι σημαντικά για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών και επηρεάζουν επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Συνήθως,

τα όρια ταχύτητας διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του δρόμου και την περιοχή. Για παράδειγμα, σε κατοικημένες περιοχές, τα όρια είναι συνήθως περίπου 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ σε εθνικές οδούς και αυτοκινητόδρομους μπορεί να φτάσουν τα 100-130 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Μερικές χώρες, όπως η Γερμανία, έχουν μέρη του αυτοκινητοδρόμου όπου δεν υπάρχει τυπικό όριο ταχύτητας, αν και υπάρχει μια «συνιστώμενη» ταχύτητα των 130 χιλιομέτρων ανά ώρα.

Άλλες χώρες, όπως η Εσθονία και η Κύπρος, έχουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ.

Στην ευρωπαϊκή οδική κοινότητα, η συζήτηση για την ταχύτητα στους αυτοκινητοδρόμους παίρνει νέες διαστάσεις. Είδη μία χώρα έλαβε αποφάσεις και μία δεύτερη θα λάβει άμεσα: Στην Ιταλία, η συζήτηση για την αύξηση της ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται ενώ στην Τσεχία με πρόσφατη έγκριση νόμου, η αύξηση της ταχύτητας είναι πλέον μέχρι τα 150 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους.

Στην Ελλάδα επίσημα η κουβέντα έχει ξεκινήσει, αφού πλέον υπάρχουν οδικοί άξονες με τραγελαφικά μειωμένα όρια, όπως κάποια με υψηλά σε σημεία που δε θα έπρεπε…

Οι προτάσεις είναι να αυξηθούν σε κάποια σημεία στους αυτοκινητοδρόμους, όπως σε μεγάλες ευθείες των νέων αυτοκινητοδρόμων (της Ολυμπίας Οδού, του Αιγαίου, του Μορέα, της Εγνατίας Οδού, ακόμα και της Αττικής Οδού) και σε κάποια σημεία να μειωθούν, όπως μέσα στις πόλεις. Φυσικά με ανάλογη προσαρμογή στις καιρικές συνθήκες.

Δηλαδή το όριο σε κομμάτι αυτοκινητοδρόμου, των 150km/h να μειώνεται στα 100 σε περίπτωση βρεγμένου οδοστρώματος.

Το σίγουρο είναι ότι ακόμα και μέσα στη χρονιά θα παρθούν αποφάσεις και για την Ελληνική επικράτεια.

το είδα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου