Όχι βέβαια! Είναι φωτογραφία Ιταλικού πρακτορείου που «αλιεύσαμε» από το ελληνικό σάιτ DefencePoint
με ημερομηνία 26/10/2022.
Τίτλος του ρεπορτάζ που συνοδεύει την φωτογραφία: «Η Μελόνι κλείνει τα σύνορα στους μετανάστες… Έξω πλοία των ΜΚΟ!».
Πάντως πρόκειται για τον ίδιο τύπο αλιευτικού πλοιαρίου, του ίδιου μήκους (24 μέτρα), σχήματος και χρώματος, με εκείνο που απεικονίζει σε κανονική πλεύση η μοναδική φωτογραφία που υποτίθεται πως τραβήχτηκε από το ελικόπτερο της FRONTEX στις 13-6-2023 ανοιχτά της Πύλου.
Φυσικά δεν λέμε πως πρόκειται για το ίδιο πλοιάριο, με τους ίδιους λαθρεπιβάτες, παρόλο που η επιτηδευμένα χαμηλή ευκρίνεια της κάμερας της FRONTEX δεν μας επιτρέπει οποιαδήποτε πραγματολογική συσχέτιση.
Η Ιταλική φωτογραφία δείχνει τη στιγμή που το σκάφος των λάθρο-διακινητών μπατάρει σχεδόν 90 μοίρες στη μια πλευρά, καθώς το φουσκωτό της ιταλικής ακτοφυλακής διέρχεται δίπλα του με μεγάλη ταχύτητα προκαλώντας ισχυρό κυματισμό από την αντίθετη πλευρά.
Η ευκρίνεια της ιταλικής φωτογραφίας μας επιτρέπει να μετρήσουμε κατά προσέγγιση τους επιβάτες του καταστρώματος που δεν ξεπερνούν τα 50-80 άτομα, τα περισσότερα με σωσίβιο ή αδιάβροχο.
Άλλωστε το κανονικό πλήρωμα τέτοιων πλοίων δεν ξεπερνάει τα δέκα άτομα, εκπαιδευμένα σε αντίξοες συνθήκες αλιείας στην θαλασσοταραχή, με τον αντίστοιχο χώρο προσωρινής ανάπαυσης τους στο μικρό «σαλόνι» κάτω από το κατάστρωμα.
Σύμφωνα με δηλώσεις στην ΕΡΤ του διεθνούς πραγματογνώμονα Ναυάρχου ε.α. Νίκου Σπανού, ο συνήθης τρόπος για να αναποδογυρίσει τελείως το αλιευτικό, είναι να το «φουντάρει» σκόπιμα ο καπετάνιος, ή κάποιος από τους δουλέμπορους που έχουν «ναυλώσει» το σκάφος γι’ αυτό το σκοπό.
Πως; Πλημμυρίζοντας το αμπάρι του μηχανοστασίου με το θαλασσινό νερό που αντλείται για να ψύχει την μηχανή.
Αλλά ακόμα και σ’αυτή την περίπτωση, πρέπει να πληρούνται δύο επιπλέον συνθήκες.
Πρώτον, πρέπει να περάσουν αρκετές ώρες από τη στιγμή που ο δολιοφθορέας ανοίξει την μικρή «βάνα» διαρροής του θαλασσινού νερού από τις σωληνώσεις του μηχανοστασίου, μέχρι να πλημμυρίσουν «επαρκώς» οι εσωτερικοί κάτω χώροι του σκάφους, χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό από τους επιβαίνοντες.
Δεύτερον, δεν αρκεί η φυσική μετατόπιση των επιβατών για το μοιραίο «μπατάρισμα» του πλημμυρισμένου πλοιαρίου, χωρίς ταυτόχρονα να έχει προκληθεί έντονος κυματισμός και απότομη στροφή του πηδαλίου από τον καπετάνιο προς τη φορά του ισχυρού θαλάσσιου κύματος. Αυτό όμως είναι δύσκολο με το πλοίο σε στάση, σε ήρεμα νερά, και τη μηχανή εκτός λειτουργίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου