Τεχνοκρατία (Technocracy): αυστηρά ρυθμιζόμενη μορφή διακυβέρνησης στην οποία οι ειδικοί της βιομηχανικής μηχανικής εφαρμόζουν την επιστημονική μέθοδο και την ανάλυση της ενεργειακής δαπάνης σε ατομικές και κοινωνικές δραστηριότητες.
Στόχοι βιώσιμης ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών: μηχανισμός
μέσω του οποίου το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ προτίθεται να εφαρμόσει
ένα πρόγραμμα παγκόσμιας τεχνοκρατίας σε συνδυασμό με ληστρικές
επενδύσεις κοινωνικού αντίκτυπου.
[σ.ι. για ακόμη περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ ]
Δεδομένα (Data): Πληροφορίες, συχνά αποθηκευμένες σε υπολογιστή, που χρησιμοποιούνται για την ανάλυση και τον προγραμματισμό.
Βιομετρικά δεδομένα: μοναδικά ανθρώπινα στοιχεία που μας ταυτοποιούν ατομικά σε συσκευές και συστήματα.
[σ.ι. για ακόμη περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ ]
[σ.ι. για ακόμη περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ ]
Εξόρυξη δεδομένων (data mining): νέες ιδέες και πρότυπα που προκύπτουν από την ανάλυση μεγάλων συνόλων δεδομένων.
Υπολογιστικό νέφος (Cloud Computing): χρήση απομακρυσμένων, διακομιστών στο διαδίκτυο για την αποθήκευση και την πρόσβαση σε πληροφορίες
5G -
δίκτυο κινητής τηλεφωνίας υψηλής συχνότητας που σχεδιάστηκε το 2008 και
εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στη Νότια Κορέα το 2019. Βασίζεται σε
παρεμβατική υποδομή μικρών κυψελών για τη λειτουργία του Διαδικτύου των
Πραγμάτων.
6G -
σχεδιαζόμενη υποδομή για την προώθηση της κυβερνο-φυσικής συγχώνευσης,
των ψηφιακών διδύμων, των ολογραμμάτων και της επικοινωνίας μεταξύ των
μέσων τεχνητής νοημοσύνης και των ρομπότ
Διαλειτουργικότητα (Interoperability): δομημένα
συστήματα που επιτρέπουν την ελεύθερη ροή των αλγόριθμων δεδομένων -
κανόνες για την επίτευξη ενός επιθυμητού αποτελέσματος, σταθερά δέντρα
αποφάσεων, αν x τότε ψ
Τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) - λογισμικό που μπορεί να μαθαίνει και να προβλέπει κρυφά τη συμπεριφορά, συχνά χωρίς συγκατάθεση
Μηχανική μάθηση -
υπολογιστές που ανακαλύπτουν πώς να εκτελούν εργασίες για τις οποίες
δεν έχουν προγραμματιστεί με σαφή δεδομένα εξάσκησης- δομημένες, μη
δομημένες και τεχνικές ενίσχυσης.
Συμπεριφορικά Οικονομικά (Behavioral Economics): μορφή
της οικονομικής επιστήμης που χρησιμοποιεί τον συμπεριφορισμό (operant
conditioning) για την επιβολή της στρατηγικής της αγοράς
Grit / Growth Mindset /Resilience: Αυτοπειθαρχία που προωθείται ως εργαλείο για την αντιμετώπιση δυσλειτουργικών κοινωνικών συστημάτων.
Gamification: σχεδιασμός στρατηγικών που κάνουν τις επιθυμητές συμπεριφορές να φαίνονται "διασκεδαστικές".
Nudge (Ώθηση): σχεδιασμός χαρακτηριστικών που ενθαρρύνουν μια προτιμώμενη επιλογή.
Blockchain: βάση δεδομένων που χρησιμοποιεί αποκεντρωμένους κόμβους, δεν διαγράφεται, κρυπτογραφημένη
[σ.ι. για ακόμη περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ ]
Κρυπτονόμισμα: ψηφιακή αξία που δημιουργείται και αποθηκεύεται σε blockchain
Έξυπνα συμβόλαια (Smart Contracts) :αυτοεκτελούμενες
ψηφιακές συμφωνίες (αν πληρούται η συνθήκη x τότε συμβαίνει y) που
ενεργοποιούνται από δεδομένα αισθητήρων και στη συνέχεια πιστοποιούνται
και καταγράφονται μόνιμα στην αλυσίδα μπλοκ (blockchain)
Έξυπνες πόλεις (Smart Cities): περιβάλλοντα που συλλέγουν δεδομένα προκειμένου να διαμορφώνουν τη συμπεριφορά
Πόλεις τσάρτερ (Charter Cities): καθορισμένες ζώνες που διοικούνται από συμφέροντα εκτός της εκλεγμένης κυβέρνησης
Υπερανθρωπισμός -
οι άνθρωποι εξελίσσονται πέραν των φυσικών σωμάτων για να συγχωνευθούν
με υπολογιστικά συστήματα μέσω κατάποσης, ενέσεων και εμφυτευμάτων.
Cyborg - μηχανικά μέρη που προστίθενται σε ένα οργανικό σώμα για να ενισχύσουν τη λειτουργία του.
Πιεζοηλεκτρική συλλογή ανθρώπινης ενέργειας -
χρήση φορητής και νανοτεχνολογίας για τη συλλογή μηχανικής ενέργειας
από διαδικασίες ζωής (ροή αίματος, ανοιγοκλείσιμο των ματιών, περπάτημα,
κατάποση, καρδιακοί παλμοί).
[σ.ι. σχετικό παράδειγμα της πιεζοηλεκτρικής συλλογής ανθρώπινης ενέργειας δείτε εδώ ]
Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT) - δίκτυα αισθητήρων που συλλέγουν και μεταδίδουν δεδομένα
[σ.ι. για ακόμη περισσότερες πληροφορίες δείτε εδώ ]
Διαδίκτυο των Σωμάτων (IoB) - ανθρώπινες ζωτικές λειτουργίες που παρακολουθούνται από δίκτυα αισθητήρων
Ψηφιακός δίδυμος -
εικονικά ομοιώματα που συνδέονται με αισθητήρες με τους ανθρώπους, τα
περιβάλλοντα ή τα συστήματα τα οποία αντιπροσωπεύουν και
χρησιμοποιούνται για την πραγματοποίηση προσομοιώσεων σε πραγματικό
χρόνο.
Φορητή τεχνολογία (Wearable Technology): υλικά
που φοριούνται στο δέρμα ή κοντά στο δέρμα και αναμεταδίδουν τα ζωτικά
σημεία, λαμβάνουν και επεξεργάζονται δεδομένα από το εξωτερικό
περιβάλλον και εξασφαλίζουν την βιοανάδραση.
Απτική (Haptic): σχετίζεται με την αφή και το χειρισμό αντικειμένων, μπορεί να περιλαμβάνει μηχανικούς ελεγκτές
Γεωεντοπισμός (Geo-Location): μοτίβα
κίνησης ενός ατόμου ή μιας συσκευής που παρακολουθούνται και
προβλέπονται με τη χρήση αθροιστικών διαδικτυακών δεδομένων
Γεωφραγμός (Geo-Fencing): όρια ψηφιακώς
καθορισμένα, εντός των οποίων ενεργοποιούνται αυτόματα ορισμένες
ενέργειες λόγω της ύπαρξης μιας κινητής συσκευής ή ενός αισθητήρα.
Επαυξημένη Πραγματικότητα (Augmented Reality): ψηφιακή
επικάλυψη πληροφοριών στον πραγματικό κόσμο - Pokémon-Go Εικονική
Πραγματικότητα - Καθηλωτική ψηφιακή εμπειρία που χρησιμοποιεί ένα σετ
κεφαλής και απτικά χειριστήρια για τη δημιουργία αμφίδρομης καταγραφής
δεδομένων με ωθήσεις (nudges).
Επενδύσεις κοινωνικού αντικτύπου (Social Impact Investing): ένα
φαινομενικά ενάρετο πρόγραμμα που εμπεριέχει τζόγο και την εκμετάλλευση
εξαθλιωμένων ανθρώπων και υποβαθμισμένων φυσικών συστημάτων
Πληρωμή για την επιτυχία (Pay for Success): επανασχεδιασμός της παροχής υπηρεσιών προς καταγραφή και απόδειξη της επιτυχίας των επενδύσεων αντίκτυπου.
Ομόλογα ανθρώπινου κεφαλαίου (Human Capital Bonds): χρηματοπιστωτικά
μέσα που παράγουν κέρδος μέσω επενδύσεων σε ιδιωτικοποιημένα συστήματα
κοινωνικής πρόνοιας με γνώμονα την τεχνολογία, τα οποία υποχρεώνουν τους
δικαιούχους των επιδομάτων να πραγματοποιούν τη "ζωή" τους εντός
προδιαγεγραμμένων μονοπατιών "αυτοβελτίωσης", τα οποία παράγουν
δεδομένα.
Τα αποτελέσματα σταθμίζονται και μετρώνται με βάση τυποποιημένες μετρήσεις της "επιτυχίας".
Τα
ομόλογα μπορούν να τιτλοποιηθούν, δημιουργώντας ευκαιρίες για τους
επενδυτές να στοιχηματίσουν υπέρ ή κατά της συμμόρφωσης των φτωχών.
[σ.ι.
με απλά λόγια, αν συναινέσεις στην ψηφιακή ταυτότητα και οικειοθελώς
φορέσεις τις αλυσίδες ( blockchain ) της σκλαβιάς, μετατρέπεσαι σε
σκλάβο/προΐόν των «επενδυτών», οι οποίοι κερδοσκοπούν πάνω στη ζωή σου,
αποκομίζουν κέρδος από κάθε πράξη σου]
Μονοπάτι (Pathway): καθήκοντα
που ανατίθενται σε άτομα/ομάδες που παράγουν τις προσωπικά
αναγνωρίσιμες πληροφορίες που απαιτούνται για την τροφοδότηση των αγορών
ομολόγων ανθρώπινου κεφαλαίου
Evidence-Based : παρεμβάσεις
της κοινωνικής πρόνοιας κατά τις οποίες η "επιτυχία" "αποδεικνύεται"
όταν τα δεδομένα ενός δικαιούχου κατευθύνονται προς ένα αποτέλεσμα που
ωφελεί τους επενδυτές
[σ.ι.
για παράδειγμα η ψηφιακή σου ταυτότητα «κοκκινίζει» και δεν έχεις
πρόσβαση σε τίποτε αν δεν κάνεις την 100η «αναμνηστική» δόση»]
Ανάπτυξη -
Επαναλαμβανόμενη συλλογή δεδομένων με την πάροδο του χρόνου που μπορούν
να χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση των αποδόσεων των επενδύσεων
αντίκτυπου.
Δια βίου μάθηση - Αβέβαιες προοπτικές απασχόλησης που απαιτούν συνεχή επανεκπαίδευση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων
Νανοτεχνολογία -
πεδίο χειρισμού της ύλης στο ένα δισεκατομμυριοστό του μέτρου, το οποίο
μπορεί να ενεργοποιήσει ασυνήθιστες μαγνητικές, χημικές και βιολογικές
ιδιότητες.
Περισσότερες πληροφορίες στο wrenchinthegears.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου