© REUTERS / Kevin Lamarque |
Η
Greta Tunberg συνέγραψε ένα άρθρο για το
πρόγραμμα με δύο ριζοσπαστικούς
ακτιβιστές με τίτλο "Γιατί διαμαρτυρόμαστε
ξανά", στο οποίο οι συγγραφείς
παραδέχονται ειλικρινά ότι ο αγώνας
τους για "διάσωση του πλανήτη"
απαιτεί την καταστροφή του υπάρχοντος
πολιτικού και οικονομικού συστήματος:
"Η ενέργεια αυτή πρέπει να είναι
ισχυρή και ευρείας εμβέλειας. Εξάλλου,
η κλιματική κρίση δεν αφορά μόνο το
περιβάλλον. Είναι μια
κρίση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δικαιοσύνης και της πολιτικής βούλησης. Τα αποικιακά, ρατσιστικά και πατριαρχικά συστήματα καταπίεσης την έχουν δημιουργήσει και καλλιεργήσει. Πρέπει να τους αποσυναρμολογήσουμε όλους.
κρίση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δικαιοσύνης και της πολιτικής βούλησης. Τα αποικιακά, ρατσιστικά και πατριαρχικά συστήματα καταπίεσης την έχουν δημιουργήσει και καλλιεργήσει. Πρέπει να τους αποσυναρμολογήσουμε όλους.
Για
όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με τη
συγκεκριμένη γλώσσα των ριζοσπαστών "πράσινων" ακτιβιστών, απαιτείται
μετάφραση των βασικών εννοιών που
χρησιμοποιούνται σε αυτό το μανιφέστο.
Στον εννοιολογικό τους μηχανισμό, το
"πατριαρχικό σύστημα καταπίεσης"
είναι οποιαδήποτε κοινωνία με παραδοσιακές
αξίες, στις οποίες οι άνδρες είναι
άνδρες, οι γυναίκες είναι γυναίκες, και
η οικογένεια είναι συμμαχία μεταξύ
ανδρών και γυναικών, συμπεριλαμβανομένης
της ανατροφής της επόμενης γενιάς
γήινων. Παρεμπιπτόντως, περιβαλλοντικοί
ακτιβιστές αυτού του είδους συχνά
απαιτούν την αποχή από την απόκτηση
παιδιών, και παρακαλώ στο όνομα της
διάσωσης του κλίματος. Και μεταξύ των
νέων στις αγγλοσαξονικές χώρες, όπου
αυτού του είδους η προπαγάνδα λειτουργεί
με πλήρη δυναμικότητα, αυτές οι απόψεις
γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς.
"Ρατσιστικά
και αποικιακά συστήματα" είναι
κοινωνίες στις οποίες ορισμένες εθνικές
ή φυλετικές μειονότητες κατά μέσο όρο
κερδίζουν λιγότερα από την πλειοψηφία.
Ένα τέλειο παράδειγμα αυτής της
ψευδολογικής λογικής είναι η Ευρώπη,
όπου η ακόλουθη θέση είναι αρκετά κοινή:
ο μόνος λόγος για τον οποίο οι μετανάστες
είναι πιο πιθανό να διαπράξουν εγκλήματα
και να κερδίσουν λιγότερα από τους
ντόπιους κατοίκους είναι ο ρατσισμός
και η ξενοφοβία των ίδιων των ντόπιων
κατοίκων. Σύμφωνα με τη λογική της Greta
και των συναδέλφων της, ακριβώς για να
σώσουμε το κλίμα του πλανήτη πρέπει να
πολεμήσουμε μαζί τους.
Αξίζει
να τονιστεί ο απίστευτος κυνισμός αυτών
των ακτιβιστών γενικά: είναι πολύ δύσκολο
(αν και μερικές φορές είναι δυνατό) να
βρεθούν οι διαμαρτυρίες τους για το
γεγονός ότι ένα σημαντικό μέρος του
κοβαλτίου -το μέταλλο που απαιτείται
για τις μπαταρίες των αγαπημένων τους
ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως το Tesla-
εξάγεται από παιδιά της Αφρικής υπό
συνθήκες σκλαβιάς. Αυτό το γνωστό γεγονός
δεν έχει καμία επίπτωση στο πώς οι
επίμονοι υποστηρικτές της "πράσινης
τρέλας" προωθούν την αντικατάσταση
αυτοκινήτων με ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Το
μανιφέστο της Greta Tunberg είναι σύμφωνο με
ένα άλλο σημαντικό έγγραφο, το οποίο
κατά τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχει ήδη
εγγραφεί στο πρόγραμμα ενός από τους
υποψηφίους για την προεδρία του
Δημοκρατικού Κόμματος των Ηνωμένων
Πολιτειών - την "Νέα Πράσινη Πορεία"
μιας νεαρής βουλευτού -σοσιαλίστριας
Αλεξάνδρειας Okasio Cortes.
"Η
δημοσίευση αυτού του εγγράφου στις
"ΗΠΑ έχει μετατραπεί σε τρομερό
σκάνδαλο, διότι στο συνοδευτικό υλικό
στα κεντρικά γραφεία της νεαρής και
πολλά υποσχόμενης πολιτικού παραδέχθηκε
ειλικρινά ότι δεν πρόκειται για
περιβαλλοντικό πρόγραμμα για τη διάσωση
του κλίματος, αλλά ένα πολιτικό πρόγραμμα
υπό το πρόσχημα της οικολογίας. Επιπλέον,
μεταξύ των πιο αξιομνημόνευτων ιδεών
που αναφέρονται στο έγγραφο είναι
μαργαριτάρια όπως η "απαγόρευση του
βοδινού" (οι συντάκτες του σχεδίου
είναι πολύ λυπημένοι με το γεγονός ότι
δεν θα μπορέσουν να εξαλείψουν εντελώς
τον πληθυσμό των αγελάδων στην ΗΠΑ σε
δέκα χρόνια) , η de facto απαγόρευση της
χρήσης των αεροπορικών μεταφορών (οι
συγγραφείς ανησυχούν επίσης πολύ για
την αδυναμία να ξεφορτωθούν τα αεροπλάνα
και τις αγελάδες σε δέκα χρόνια), ένα εγγυημένο
όφελος (επαρκές για τη ζωή και την
"οικονομική ασφάλεια") για όσους
"δεν μπορούν ή δεν θέλουν να εργαστούν",
καθώς και για τη μετάβαση σε 100% "πράσινη
ενέργεια" - δηλαδή την απόρριψη των
εργοστασίων άνθρακα, πετρελαίου, φυσικού
αερίου και της πυρηνικής ενέργειας.
Στις
Ηνωμένες Πολιτείες, αυτά τα σχέδια δεν
έχουν ακόμη ξεκινήσει λόγω του Donald
Trump, ο οποίος υπαινίσσεται ότι όσο
περισσότερο δημοκράτες προωθούν την
ιδέα της απαγόρευσης του κρέατος, των
αεροπλάνων και του πετρελαίου, τόσο πιο
πιθανό είναι οι ψηφοφόροι να τον ψηφίσουν
ξανά.
Η
Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει ακόμη τον δικό
της Τραμπ, και υπάρχουν πολιτικοί που
θέλουν να εκπληρώσουν την "πράσινη
τρέλα", και τα αποτελέσματα αυτών των
ενεργειών είναι ήδη ορατά τώρα, και
αυτές οι συνέπειες θα ενταθούν, διότι
ο νέος επικεφαλής της Ευρωπαϊκής
Επιτροπής, η Ursula von der Leyen, προωθεί ήδη τη
δική του εκδοχή της "Πράσινης πορείας".
Για
να αξιολογηθούν οι συνέπειες των
αποφάσεων που έχουν ήδη ληφθεί, αρκεί
να δούμε τι γράφουν τα ευρωπαϊκά μέσα
ενημέρωσης και οι έντιμες συμβουλευτικές
εταιρείες. Οι συνέπειες μιας απολύτως
τρελής στρατηγικής για την εισαγωγή
πράσινης ενέργειας στο γερμανικό
ενεργειακό σύστημα περιγράφονται από
μια γνωστή αμερικανική εταιρεία
συμβούλων, η οποία αναφέρεται από τον
Forbes:
Η
McKinsey διατυπώνει τη σοβαρότερη προειδοποίηση
όσον αφορά την ολοένα και πιο αναξιόπιστη
παροχή ενέργειας της Γερμανίας λόγω
της μεγάλης εξάρτησής της από την ασταθή
ηλιακή και αιολική ενέργεια. Για τρεις
ημέρες τον Ιούνιο του 2019, το γερμανικό
σύστημα ενέργειας πλησίαζε στην διακοπή
του ρεύματος.
Τον
περασμένο μήνα, η France 24 ανέφερε μαζικές
διαμαρτυρίες Γερμανών αγροτών που
μπλοκάρουν δρόμους επειδή νέοι "κλιματικοί
περιορισμοί" τους στερούν φαγητό,
χρήματα και ελπίδα για το μέλλον:
"Χιλιάδες αγρότες έφεραν τα
τρακτέρ τους σε γερμανικές πόλεις για
να διαμαρτυρηθούν ενάντια στη νέα
γεωργική πολιτική της κυβέρνησης, η
οποία, όπως ανέφεραν, θα υπονομεύσει το
βιοπορισμό τους και θα τους κάνει
αποδιοπομπαίους τράγους για την κλιματική
αλλαγή. Οι μεγάλες φάλαγγες τρακτέρ
καθυστέρησαν την κυκλοφορία στις πολλές
διαδηλώσεις στο Βερολίνο και τη Βόννη,
όπου βρίσκονται ομοσπονδιακές κυβερνητικές
υπηρεσίες, ενώ χιλιάδες άλλα τρακτέρ
σταμάτησαν και μπλόκαραν τους δρόμους
σε πόλεις όπως το Μόναχο, το Ανόβερ και την Στουτγκάρδη.
Οι
συνέπειες της "πράσινης τρέλας"
έχουν φτάσει επίσης στο κύριο στολίδι
του βιομηχανικού στέμματος της Γερμανίας
– στις βιομηχανίες αυτοκινήτων. Ο
ιδιοκτήτης των Mercedes-Benz, Daimler και Audi ( Volkswagen) ανακοίνωσε την απώλεια περισσότερων
από 20.000 θέσεων εργασίας, το πρώτο
πραγματικό σημάδι του τεράστιου
ανθρώπινου κόστους της βιομηχανίας για
αλλαγή από κινητήρες εσωτερικής καύσης
σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα", ανέφερε η
Financial Times. - Ο Daimler είπε ότι θα μειώσει
περισσότερες από 10.000 θέσεις εργασίας
τα επόμενα δύο χρόνια, και ο ιδιοκτήτης
της Mercedes-Benz έχει προσθέσει στην
καταστροφική σειρά απωλειών θέσεων
εργασίας στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.
Το κόστος των επενδύσεων σε ηλεκτρικά
αυτοκίνητα και η πίεση από τις μειούμενες
πωλήσεις και τα κέρδη οδηγούν σε μια
σημαντική αναδιάρθρωση του κλάδου. Η
φετινή απώλεια 50.000 θέσεων εργασίας
ανακοινώθηκε.
Στη
νέα πράσινη οικονομία, η οποία οικοδομείται
επί του παρόντος στην Ευρώπη (και
ενδεχομένως στις Ηνωμένες Πολιτείες),
είναι δύσκολο να βρεθεί μια θέση για
τους πυρηνικούς επιστήμονες και τους
εργαζόμενους στον τομέα του πετρελαίου,
και είναι δύσκολο για τους μηχανικούς
αυτοκινήτων και τους αγρότες να ζήσουν
εκεί. Σε μια τέτοια οικονομία, θα υπάρχει
ελάχιστο περιθώριο για παραδοσιακές
αξίες και για τους λάτρεις του κρέατος.
Αλλά
σε μια τέτοια ψευδο-περιβαλλοντική
οικονομία, θα υπάρχουν προνομιούχοι
χώροι για παράνομους μετανάστες, για
προνομιούχους μαχητές για τα προνόμια
διαφορετικών μειονοτήτων και αποδέκτες
ποικίλων επιδοτήσεων. που κυμαίνονται
από μη επικερδή αυτοκίνητα έως οικονομικά
μη ανταγωνιστικές ανεμογεννήτριες που
δεν μπορούν να παρέχουν αδιάλειπτη
ενέργεια στο δίκτυο. Εάν συνεχιστεί
έτσι, η πιο παράδοξη ροή τουριστών από
την Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να φτάσει
στη Ρωσία, διότι μόνο στη Ρωσία (και στην
Κίνα, αλλά είμαστε πιο κοντά) θα είναι
δυνατό να φάει φυσικό (όχι σόγια) κρέας
και να οδηγήσει μαρσάροντας ένα αυτοκίνητο
, χωρίς να βασανίζεται η συνείδηση ενός
τουρίστα από την "περιβαλλοντική
αστυνομία ηθών" που θα εκπροσωπείται από ακτιβιστές κοινωνικών δικτύων. Αυτό
είναι, φυσικά, ένα αστείο - αλλά αυτό
είναι το αστείο, το οποίο μπορεί να είναι
σοβαρό και αρκετά πικρό για τα θύματα
της "πράσινης τρέλας" στο μερίδιο
της αλήθειας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου