Στην ιστοσελίδα αυτή μπορείτε να διαβάσετε τα νέα προγράμματα σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας από την Γ΄Δημοτικού μέχρι και την Α΄Λυκείου.
Η μόνη σημείωση που μπορεί να γίνει με βάση την πρώτη ανάγνωση του εισαγωγικού κειμένου, είναι ότι τα προγράμματα αυτά δεν αναφέρουν την λέξη «Σύνταγμα» ή τα παράγωγά της. Ικανοποιούν, δηλαδή, «τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις» και όχι τα προβλεπόμενα στο άρθρο 16 παρ. 2 του ελληνικού Συντάγματος, κάτι που ανοιχτά λέγεται από τις αρχές του 21ου αιώνα.
Η «διαμόρφωση ιστορικής συνείδησης και ιστορικής σκέψης» προηγείται αλλά και ισοδυναμεί με την «καλλιέργεια εθνικής ταυτότητας«. Σύμφωνα με το σκεπτικό, η καλλιέργεια της εθνικής ταυτότητας «έχει ως κύριο στόχο να καλλιεργήσει μια πλουραλιστική και ανεκτική εθνική ταυτότητα, η οποία θα είναι απαλλαγμένη από μισαλλοδοξία και ξενοφοβία. Αυτό συνδυάζεται με την καλλιέργεια της δημοκρατικής συνείδησης και την καλλιέργεια ανθρωπιστικών αξιών«. Στη συνέχεια αναπτύσσονται οι
Η μόνη σημείωση που μπορεί να γίνει με βάση την πρώτη ανάγνωση του εισαγωγικού κειμένου, είναι ότι τα προγράμματα αυτά δεν αναφέρουν την λέξη «Σύνταγμα» ή τα παράγωγά της. Ικανοποιούν, δηλαδή, «τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις» και όχι τα προβλεπόμενα στο άρθρο 16 παρ. 2 του ελληνικού Συντάγματος, κάτι που ανοιχτά λέγεται από τις αρχές του 21ου αιώνα.
Η «διαμόρφωση ιστορικής συνείδησης και ιστορικής σκέψης» προηγείται αλλά και ισοδυναμεί με την «καλλιέργεια εθνικής ταυτότητας«. Σύμφωνα με το σκεπτικό, η καλλιέργεια της εθνικής ταυτότητας «έχει ως κύριο στόχο να καλλιεργήσει μια πλουραλιστική και ανεκτική εθνική ταυτότητα, η οποία θα είναι απαλλαγμένη από μισαλλοδοξία και ξενοφοβία. Αυτό συνδυάζεται με την καλλιέργεια της δημοκρατικής συνείδησης και την καλλιέργεια ανθρωπιστικών αξιών«. Στη συνέχεια αναπτύσσονται οι
άλλοι στόχοι του μαθήματος που είναι «η καλλιέργεια της δημοκρατικής συνείδησης» και «η καλλιέργεια ανθρωπιστικών αξιών».
Είναι λοιπόν προφανές ότι η επιτροπή εκφράζεται πολιτικά, τη στιγμή που προσπαθεί να στηριχθεί σε βάση επιστημονική. Αντιφάσκει κατ’ αρχήν με όσα λέει ότι πρέπει να διδαχθούν ως προς τις διαδικασίες που δημιούργησαν τις Επαναστάσεις και τα εθνικά κράτη. Επίσης, χαράσσει έναν ευέλικτα και αντισυνταγματικά νόμιμο τρόπο διδασκαλίας, (θα φανεί σε λίγο και από τις προτάσεις για τα αναθεωρητέα άρθρα του Συντάγματος) αφήνοντας χώρο για ακύρωση όσων θεωρούνται ως δεδομένα μέσα από τα προγράμματα σπουδών, αλλά και για αντίστροφη επιβεβαίωσή τους. Όπως σε κάθε προσπάθεια, υπάρχουν και θετικά σημεία.
Επιτροπή
Πολυμέρης Βόγλης
Κώστας Κασβίκης
Γιώργος Κόκκινος
Χριστίνα Κουλούρη
Άγγελος Παληκίδης
Βασίλης Τσάφος
Συνεργάτες
Μαρία Βλαχάκη
Παναγιώτης Γατσωτής
Σοφία Γελαδάκη
Ιγνάτιος Καράμηνας
Ιωάννης Κασκαμανίδης
Χαράλαμπος Κουργιαντάκης
Γεωργία Κουσερή
Κωνσταντίνος Κωσταβασίλης
Γεώργιος Μακαρατζής
Γεωργία Παπανδρέου
Εμμανουήλ Περάκης
Τριαντάφυλλος Πετρίδης
Παναγιώτης Πυρπυρής
Βασιλική Σακκά
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου