Σε ανύποπτο χρόνο ψηφίζουν γενικούς νόμους που ακούγονται αυτονόητοι, ανθρωπιστικοί, καθαρός «Διαφωτισμός» …και μετά έρχεται η ώρα της πρακτικής εφαρμογής και καταλαβαίνεις από πόσα παλιά τρέχει το σχέδιο της παγκοσμιοποίησης με κάθε κόστος.
Κι όπου δεν υπάρχει κατάλληλη Ελληνική Νομοθεσία …αναλαμβάνει να δώσει γραμμή κάποιο διεθνές δικαστήριο που κάποιοι μας υποχρέωσαν να σεβόμαστε.
Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε πλέον είναι ότι όποιος έχει ΑΦΜ στην Ελλάδα, πληρώνει φόρους και ψηφίζει …έχει πλήρη δικαιώματα. Κι οι Έλληνες του εξωτερικού απολαμβάνουν παρόμοια δικαιώματα σε πολλές χώρες κατά τον ίδιο τρόπο. Οι αρχές της παγκοσμιοποίησης έχουν ψηφιστεί από καιρό χωρίς να αντιδράσει κανείς και τώρα κατά την εφαρμογή τους οι δικαστές θα κάνουν απλά το… καθήκον τους.
Άλλωστε η Ελληνική ιθαγένεια δεν εμπόδισε κανέναν από τους χιλιάδες Έλληνες πράκτορες να καταδίδει στους ξένους τα μυστικά της Ελλάδας. Ουρά κάνουν οι Έλληνες πολιτικοί και δημοσιογράφοι για
να μπουν στις ξένες πρεσβείες και να «κελαηδήσουν».
Πηγή: protothema.gr
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους άνοιξε την πόρτα των Στρατοδικείων της χώρας σε αλλοδαπούς, υπό την προϋπόθεση να έχουν τα αναγκαία νομικά πτυχία και την κατάλληλη ηλικία
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ) άνοιξε την πόρτα των Στρατοδικείων της χώρας προκειμένου να αναβαίνουν στην έδρα και να δικάζουν αλλοδαποί οι οποίοι έχουν τα αναγκαία νομικά πτυχία.
Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας με αφορμή την προκήρυξη διαγωνισµού για την πλήρωση 10 κενών θέσεων δικαστικών (στο βαθµό του παρέδρου) στο Δικαστικό Σώµα των Ενόπλων Δυνάµεων (Στρατοδικεία) υπέβαλε ερώτημα στο ΝΣΚ σχετικά με τη νομιμότητα δυο προϋποθέσεων που τίθενται για τη συμμετοχή των υποψηφίων στο διαγωνισμό.
Οι δύο αυτές προϋποθέσεις είναι το κατώτερο και ανώτατο όριο ηλικίας των υποψηφίων («να έχουν συμπληρώσει το 27ο έτος και να μην έχουν υπερβεί το 35ο έτος της ηλικίας») και η ελληνική καταγωγή των υποψηφίων («να είναι Έλληνες το γένος και να έχουν την ελληνική ιθαγένεια»).
Τώρα, το ΣΤ’ Τμήμα του ΝΣΚ στην υπ΄ αριθμ. 127/2018 γνωμοδότησή του επισημαίνει, κατ΄ αρχάς, ομόφωνα ότι είναι νόμιμος ο όρος της προκήρυξης του διαγωνισμού να μην υπερβαίνουν οι υποψήφιοι το ανώτατο ηλικιακό όριο των 35 ετών.
Αντίθετα, το ΝΣΚ γνωμοδότησε και πάλι ομόφωνα ότι δεν είναι νόμιμη η προϋπόθεση που τέθηκε στην προκήρυξη του διαγωνισµού, για την πλήρωση των κενών θέσεων δικαστικών λειτουργών του Δικαστικού Σώµατος των Ενόπλων Δυνάµεων, ότι οι υποψήφιοι πρέπει να είναι ελληνικής καταγωγής (Έλληνες το γένος).
Μάλιστα, στη γνωμοδότηση του ΝΣΚ γίνεται αναφορά στην υπ΄ αριθμ. 3317/2014 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία έχει κρίνει ότι μπορούν να εισέρχονται στις Στρατιωτικές Σχολές και υποψήφιοι οι οποίοι δεν έχουν Ελληνική καταγωγή (Έλληνες το γένος, αλλά έχουν μόνο την Ελληνική ιθαγένεια και απέρριψε την προσφυγή απόστρατων αξιωματικών και Έλληνα πολίτη).
Η Ολομέλεια του ΣτΕ στην 3317/2014 απόφασή της, ερμηνεύοντας το άρθρο 4 του Συντάγματος περί ισότητας των πολιτών έκρινε ότι οι νομοθετικές διατάξεις με τις οποίες θεσπίζεται «ως προσόν για την πρόσβαση στις δημόσιες λειτουργίες εκτός από την Ελληνική ιθαγένεια και η Ελληνική καταγωγή», είναι αντίθετες στο επίμαχο άρθρο 4 του Συντάγματος.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας σημειώνουν ότι το άρθρο 4 του Συντάγματος «εγγυάται την ίση πρόσβαση όλων των Ελλήνων στις δημόσιες λειτουργίες» και δεν επιτρέπει διάκριση των Ελλήνων πολιτών ανάλογα με την εθνική τους καταγωγή.
Όμως, οι σύμβουλοι Επικρατείας Δημήτριος Αλεξανδρής και Βασίλης Αραβαντινός, μειοψήφησαν και εξέφρασαν την άποψη ότι από τις Συνταγματικές επιταγές «δεν συνάγεται το δικαίωμα όλων των Ελλήνων πολιτών να γίνονται δεκτοί στις παραγωγικές Σχολές στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων».
Σύμφωνα με τους εν λόγω δύο συμβούλους, οι Ένοπλές Δυνάμεις «αποτελούν τον βασικό θεσμό που διαφυλάσσει την εθνική ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και ιδίως σε περίοδο κρίσεως είναι απαραίτητο να διαθέτουν συνοχή και υψηλό ηθικό» και προσθέτουν: «Είναι απαραίτητο, ενόψει της γεωπολιτικής θέσεως της χώρας, όπως προκύπτει από την νεότερη ιστορία της και του ευαίσθητου χαρακτήρα των Ενόπλων Δυνάμεων, ιδίως σε περίοδο κρίσεως, αυτές να στελεχώνονται μόνο από Έλληνες πολίτες με Ελληνική καταγωγή».
Σύμφωνα με τους όρους, δεκτοί στον διαγωνισμό γίνονται όσοι πληρούν τα παρακάτω προσόντα:
Το πλήρες κείμενο της γνωμοδότησης του ΝΣΚ:
πηγή
Κι όπου δεν υπάρχει κατάλληλη Ελληνική Νομοθεσία …αναλαμβάνει να δώσει γραμμή κάποιο διεθνές δικαστήριο που κάποιοι μας υποχρέωσαν να σεβόμαστε.
Αυτό που πρέπει να καταλάβουμε πλέον είναι ότι όποιος έχει ΑΦΜ στην Ελλάδα, πληρώνει φόρους και ψηφίζει …έχει πλήρη δικαιώματα. Κι οι Έλληνες του εξωτερικού απολαμβάνουν παρόμοια δικαιώματα σε πολλές χώρες κατά τον ίδιο τρόπο. Οι αρχές της παγκοσμιοποίησης έχουν ψηφιστεί από καιρό χωρίς να αντιδράσει κανείς και τώρα κατά την εφαρμογή τους οι δικαστές θα κάνουν απλά το… καθήκον τους.
Άλλωστε η Ελληνική ιθαγένεια δεν εμπόδισε κανέναν από τους χιλιάδες Έλληνες πράκτορες να καταδίδει στους ξένους τα μυστικά της Ελλάδας. Ουρά κάνουν οι Έλληνες πολιτικοί και δημοσιογράφοι για
να μπουν στις ξένες πρεσβείες και να «κελαηδήσουν».
Πηγή: protothema.gr
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους άνοιξε την πόρτα των Στρατοδικείων της χώρας σε αλλοδαπούς, υπό την προϋπόθεση να έχουν τα αναγκαία νομικά πτυχία και την κατάλληλη ηλικία
Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ) άνοιξε την πόρτα των Στρατοδικείων της χώρας προκειμένου να αναβαίνουν στην έδρα και να δικάζουν αλλοδαποί οι οποίοι έχουν τα αναγκαία νομικά πτυχία.
Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας με αφορμή την προκήρυξη διαγωνισµού για την πλήρωση 10 κενών θέσεων δικαστικών (στο βαθµό του παρέδρου) στο Δικαστικό Σώµα των Ενόπλων Δυνάµεων (Στρατοδικεία) υπέβαλε ερώτημα στο ΝΣΚ σχετικά με τη νομιμότητα δυο προϋποθέσεων που τίθενται για τη συμμετοχή των υποψηφίων στο διαγωνισμό.
Οι δύο αυτές προϋποθέσεις είναι το κατώτερο και ανώτατο όριο ηλικίας των υποψηφίων («να έχουν συμπληρώσει το 27ο έτος και να μην έχουν υπερβεί το 35ο έτος της ηλικίας») και η ελληνική καταγωγή των υποψηφίων («να είναι Έλληνες το γένος και να έχουν την ελληνική ιθαγένεια»).
Τώρα, το ΣΤ’ Τμήμα του ΝΣΚ στην υπ΄ αριθμ. 127/2018 γνωμοδότησή του επισημαίνει, κατ΄ αρχάς, ομόφωνα ότι είναι νόμιμος ο όρος της προκήρυξης του διαγωνισμού να μην υπερβαίνουν οι υποψήφιοι το ανώτατο ηλικιακό όριο των 35 ετών.
Αντίθετα, το ΝΣΚ γνωμοδότησε και πάλι ομόφωνα ότι δεν είναι νόμιμη η προϋπόθεση που τέθηκε στην προκήρυξη του διαγωνισµού, για την πλήρωση των κενών θέσεων δικαστικών λειτουργών του Δικαστικού Σώµατος των Ενόπλων Δυνάµεων, ότι οι υποψήφιοι πρέπει να είναι ελληνικής καταγωγής (Έλληνες το γένος).
Μάλιστα, στη γνωμοδότηση του ΝΣΚ γίνεται αναφορά στην υπ΄ αριθμ. 3317/2014 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία έχει κρίνει ότι μπορούν να εισέρχονται στις Στρατιωτικές Σχολές και υποψήφιοι οι οποίοι δεν έχουν Ελληνική καταγωγή (Έλληνες το γένος, αλλά έχουν μόνο την Ελληνική ιθαγένεια και απέρριψε την προσφυγή απόστρατων αξιωματικών και Έλληνα πολίτη).
Η Ολομέλεια του ΣτΕ στην 3317/2014 απόφασή της, ερμηνεύοντας το άρθρο 4 του Συντάγματος περί ισότητας των πολιτών έκρινε ότι οι νομοθετικές διατάξεις με τις οποίες θεσπίζεται «ως προσόν για την πρόσβαση στις δημόσιες λειτουργίες εκτός από την Ελληνική ιθαγένεια και η Ελληνική καταγωγή», είναι αντίθετες στο επίμαχο άρθρο 4 του Συντάγματος.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας σημειώνουν ότι το άρθρο 4 του Συντάγματος «εγγυάται την ίση πρόσβαση όλων των Ελλήνων στις δημόσιες λειτουργίες» και δεν επιτρέπει διάκριση των Ελλήνων πολιτών ανάλογα με την εθνική τους καταγωγή.
Μειοψηφία Ολομέλειας ΣτΕ
Όμως, οι σύμβουλοι Επικρατείας Δημήτριος Αλεξανδρής και Βασίλης Αραβαντινός, μειοψήφησαν και εξέφρασαν την άποψη ότι από τις Συνταγματικές επιταγές «δεν συνάγεται το δικαίωμα όλων των Ελλήνων πολιτών να γίνονται δεκτοί στις παραγωγικές Σχολές στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων».
Σύμφωνα με τους εν λόγω δύο συμβούλους, οι Ένοπλές Δυνάμεις «αποτελούν τον βασικό θεσμό που διαφυλάσσει την εθνική ανεξαρτησία και την εδαφική ακεραιότητα της χώρας και ιδίως σε περίοδο κρίσεως είναι απαραίτητο να διαθέτουν συνοχή και υψηλό ηθικό» και προσθέτουν: «Είναι απαραίτητο, ενόψει της γεωπολιτικής θέσεως της χώρας, όπως προκύπτει από την νεότερη ιστορία της και του ευαίσθητου χαρακτήρα των Ενόπλων Δυνάμεων, ιδίως σε περίοδο κρίσεως, αυτές να στελεχώνονται μόνο από Έλληνες πολίτες με Ελληνική καταγωγή».
Όροι συμμετοχής στο διαγωνισμό
Σύμφωνα με τους όρους, δεκτοί στον διαγωνισμό γίνονται όσοι πληρούν τα παρακάτω προσόντα:
- Δικαστικοί λειτουργοί,
- Δικηγόροι που έχουν τουλάχιστον ένα χρόνο δικηγορία,
- Όσοι έχουν διατελέσει δικηγόροι ή δικαστικοί λειτουργοί για ένα τουλάχιστον χρόνο,
- Πτυχιούχοι νομικού τμήματος ανωτάτου εκπαιδευτικού ιδρύματος της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής, εφόσον είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος νομικών ή πολιτικών επιστημών ή κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος των ιδίων επιστημών που απονέμεται από ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής μετά από παρακολούθηση τουλάχιστον ενός έτους μεταπτυχιακών μαθημάτων και εξετάσεις,
- κάτοχοι πτυχίου αμφοτέρων των τμημάτων της Νομικής Σχολής (πολιτικού και νομικού), εφόσον τουλάχιστον το ένα από τα πτυχία αυτά έχουν λάβει με βαθμό τουλάχιστον λίαν καλώς και,
- Στρατιωτικοί δικαστικοί γραμματείς και οι κάθε βαθμού δημόσιοι υπάλληλοι, αφού συμπληρώσουν δύο χρόνια υπηρεσίας μετά τη λήψη πτυχίου νομικού τμήματος ανωτάτου εκπαιδευτικού ιδρύματος ή ένα χρόνο εφ’ όσον έχουν τριετή συνολική υπηρεσία δικαστικού γραμματέως ή δημοσίου υπαλλήλου, αντίστοιχα.
Το πλήρες κείμενο της γνωμοδότησης του ΝΣΚ:
127-_2018_ΝΣΚ_γνωμοδοτηση by on Scribd
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου