Σελίδες

Τετάρτη 16 Μαΐου 2018

Αύξηση 94% των έκτακτων άμεσων φόρων σε μία οκταετία

Νέα έρευνα της διαΝΕΟσις για το ελληνικό φορολογικό σύστημα

Δεν είναι κρίση …έτσι γενικά κι αόριστα… Είναι κανονική ληστεία των πολιτών προκειμένου να καλυφθούν από εμάς τα αμετρητα δισεκατομμύρια που ταξίδεψαν σε Λίστες Λαγκάρντ, στον Παναμά κ.λπ. Κι όλοι αυτοί που μας κατέκλεψαν με τις ευλογίες της Δικαιοσύνης …θα είναι οι τελευταίοι που
θα πεινάσουν επάνω στη Γη.

http://www.tanea.gr/news/economy/article/5554470/parti-ameswn-forwn-mesa-se-molis-mia-oktaetia/
Πηγή: tanea.gr


Φως στα μελανά σημεία του ελληνικού φορολογικού συστήματος ρίχνει με πρόσφατη έρευνά της η διαΝΕΟσις που εκπονήθηκε από το ΙΟΒΕ.


Όπως αναφέρει η διαΝΕΟσις, το σύστημα φορολογίας εισοδήματος της Ελλάδας είναι άδικο και αναποτελεσματικό. Αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για την επιχειρηματικότητα, αποτυγχάνει να αντιμετωπίσει τις οικονομικές ανισότητες, είναι υπερβολικά περίπλοκο, αλλάζει πολύ συχνά και είναι φτιαγμένο με τρόπο που διευκολύνει τη φοροδιαφυγή.


Σύμφωνα με τον οργανισμό έρευνας και ανάλυσης, μέσα σε μόλις μια οκταετία:

  • Οι έκτακτοι άμεσοι φόροι αυξήθηκαν κατά 94%.

  • Τα έσοδα από φόρους στην περιουσία επταπλασιάστηκαν.

  • Οι φόροι στην παραγωγή έφτασαν στο 16,1% του ΑΕΠ το 2015, από 12,7%.

  • Σήμερα η Ελλάδα είναι τρίτη στη λίστα με τα κράτη-μέλη της ΕΕ με τις υψηλότερες ασφαλιστικές εισφορές, και μια από τις χώρες με τους υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές.


Στο ίδιο διάστημα, ωστόσο, τα φορολογικά έσοδα του κράτους μειώθηκαν μόνο κατά 7%. Ο λόγος είναι απλός: Η φορολογία αυξήθηκε δραματικά.


Ποιοι πληρώνουν τους φόρους



Σύμφωνα την διαΝΕΟσις οι επιχειρήσεις φορολογούνται με εξαιρετικά υψηλό συντελεστή 29%, τη στιγμή που ο μέσος όρος της ΕΕ το 2016 ήταν 22,6%. Ο συνολικός φορολογικός συντελεστής για τις επιχειρήσεις (με τις ασφαλιστικές εισφορές) δε, είναι υψηλότερος για το 2017 από τον αντίστοιχο της Σουηδίας (50,7% έναντι 49%).


Το 2015 το 88,2% των φορολογούμενων, που δήλωναν εισοδήματα κάτω των 25.000 ευρώ ετησίως, πλήρωναν το 32,7% των φόρων. Το υπόλοιπο 11,8% πλήρωνε το 67,3% των φόρων.


Το 71% των ελεύθερων επαγγελματιών και το 93% των αγροτών δηλώνουν εισοδήματα μικρότερα των 9.000 ευρώ ετησίως.


Επίσης, οι φόροι εισοδήματος στην Ελλάδα αποτελούν μόνο το 21% των συνολικών εσόδων από φόρους και εισφορές. Τα περισσότερα έσοδα προέρχονται κυρίως από τους έμμεσους φόρους, όπως ο ΦΠΑ (41%), και από τις ασφαλιστικές εισφορές (35,2%) και το 2015 ο φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων έφερε έσοδα ίσα με το 5,4% του ΑΕΠ – σχεδόν μισό από ό,τι στις άλλες χώρες ης ΕΕ.


Τέλος, το διάστημα 2001 – 2015 ψηφίστηκαν στη χώρα μας 36 αμιγώς φορολογικοί νόμοι. Η Ελλάδα είναι η τελευταία ανάμεσα σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ στην εισπραξιμότητα ληξιπρόθεσμων οφειλών και 335 εκατ. ευρώ δηλαδή το 12,6% των εσόδων του κράτους από τη φορολογία εισοδήματος νομικών προσώπων, υπολογίστηκε ότι είναι το έμμεσο κόστος συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις το 2013.


Οι προτάσεις



Σύμφωνα με τη μελέτη, ο καλύτερος συμβιβασμός μεταξύ οικονομικής αποτελεσματικότητας και οικονομικής δικαιοσύνης μπορεί να επιτευχθεί με έναν φορολογικό συντελεστή στο 20% ή δύο φορολογικούς συντελεστές στο 20% και 25%, με χαμηλότερη έκπτωση φόρου και με ριζική αναμόρφωση του συστήματος κοινωνικής πρόνοιας.


Πιο συγκεκριμένα, οι προτάσεις πολιτικής στις οποίες καταλήγει η μελέτη, μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:

  • Τη μείωση του ύψους (σε 20% – 25%) και του πλήθους (σε δύο το πολύ) των συντελεστών φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων.

  • Τη δραστική μείωση του συντελεστή φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων το πολύ σε 20%.

  • Τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης με επανεξετάση επιχειρηματικών δαπανών που εκπίπτουν.

  • Τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών.

  • Τη μη επιβολή έκτακτων ή πρόσθετων φόρων στα δηλωθέντα εισοδήματα

  • Την περαιτέρω διάδοση της χρήσης του πλαστικού χρήματος και της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.

  • Την εντατικοποίηση των φορολογικών ελέγχων για τη μη επιβολή κυρώσεων και την ταχεία επίλυση φορολογικών διαφορών.

  • Την αξιολόγηση και απλούστευση της φορολογικής νομοθεσίας.

  • Τη διοικητική αναδιοργάνωση των φορολογικών αρχών με την ενίσχυση του αριθμού των εργαζόμενων στον φορολογικό έλεγχο και

  • Τη δημιουργία ηλεκτρονικής φορολογικής διοίκησης.

πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου