ΗΧΗΤΙΚΟ
Του Γιώργου Γκόντζου (ggontzos@yahoo.gr)
—«Υπάρχει ένας βιολογικός προσδιορισμός του φύλου.Διότι ο άνθρωπος δεν είναι κοινωνική σύμβαση ή κοινωνική κατασκευή ,όπως νομίζουν κάποιοι.Ο άνθρωπος εξελικτικά προέκυψε από την φύση ,την βιολογία,είναι συγκεκριμένο βιολογικό είδος,γένος.Ως εκ τούτου υπάρχει ένας βιολογικός προσδιορισμός του φύλου και από την άλλη υπάρχουν οι εκάστοτε ιστορικές ,πολιτισμικές μορφές, με τις οποίες αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι τις θέσεις και τους ρόλους του κάθε φύλου,αντιλαμβάνονται τον προσδιορισμό τους,αντιλαμβάνονται τους τρόπους που δραστηριοποιούνται και συμπεριφέρονται στην κοινωνία.Αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα.Η όποια απόπειρα αποκοπής του ενός από το άλλο και αντιπαράθεσης του ενός με το άλλο ,οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις που μπορεί να καταστρέψουν ζωές σε ατομικό επίπεδο ,αλλά μπορεί να υπονομεύσει και συνολικότερα κοινωνίες και ιδιαίτερα να υπονομεύσει την προοπτική της κοινωνίας…»
Αυτά υπογράμμισε αρχικά ο Δημήτρης Πατέλης αναπληρωτής καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πολυτεχνείο Κρήτης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος),στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων. Στη συνέχεια σημείωσε: « Δεν θεωρώ επιστημονικό το να αποσπάς την κοινωνική θέση και τον ρόλο ,την κοινωνική σημασία ,και νοηματοδότηση του φύλου,φερ’ ειπείν, και την γενικότερη κοινωνική σημασία και νοηματοδότηση από τους αντικειμενικούς όρους βάσει των οποίων αυτά προσδιορίζονται.Στην επιστήμη, σε
αντιδιαστολή με άλλα πεδία της ζωής του ανθρώπου στην καθημερινότητα,δεν πρέπει να κυριαρχεί ο υποκειμενισμός και η αυθαιρεσία.Πρέπει να υπάρχει τεκμηρίωση, απόδειξη,πρέπει να υπάρχει μια αξιοπιστία της αντλούμενης, με την έρευνα , γνώσης»
Στην επισήμανση για το ατομικό δικαίωμα περί προσδιορισμού του σώματος,είπε μεταξύ άλλων: «Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι το βιώνουν ακριβώς έτσι..Το ερώτημα για την επιστήμη δεν είναι το βίωμα και η αίσθηση του εαυτού που έχει κάθε άτομο.Το ερώτημα το βασικό στην επιστήμη είναι τι αντικειμενικά έχει συμβεί και έχει αυτό το βίωμα.Υπάρχει μεγάλη διαφορά..Αν ένας θεωρεί ότι αισθάνεται στενάχωρα στο σώμα του που είναι αντρικό ή το αντίστροφο στο σώμα που είναι γυναικείο, η επιστήμη οφείλει να ψάξει να βρει τι ακριβώς συμβαίνει σε επίπεδο ανατομοφυσιολογικό, σε επίπεδο ορμονικό και σε επίπεδο ψυχολογικό και ακόμη σε επίπεδο ψυχιατρικό ,αν θέλετε, και κοινωνικοψυχολογικό.»
Σε ερώτηση αν το θέμα τίθεται ως ηθικό ή ηθικολογικό ο Δ.Πατέλης απάντησε:
Για συνέχεια της ανάρτησης εδώ
Του Γιώργου Γκόντζου (ggontzos@yahoo.gr)
—«Υπάρχει ένας βιολογικός προσδιορισμός του φύλου.Διότι ο άνθρωπος δεν είναι κοινωνική σύμβαση ή κοινωνική κατασκευή ,όπως νομίζουν κάποιοι.Ο άνθρωπος εξελικτικά προέκυψε από την φύση ,την βιολογία,είναι συγκεκριμένο βιολογικό είδος,γένος.Ως εκ τούτου υπάρχει ένας βιολογικός προσδιορισμός του φύλου και από την άλλη υπάρχουν οι εκάστοτε ιστορικές ,πολιτισμικές μορφές, με τις οποίες αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι τις θέσεις και τους ρόλους του κάθε φύλου,αντιλαμβάνονται τον προσδιορισμό τους,αντιλαμβάνονται τους τρόπους που δραστηριοποιούνται και συμπεριφέρονται στην κοινωνία.Αυτά τα δύο είναι αλληλένδετα.Η όποια απόπειρα αποκοπής του ενός από το άλλο και αντιπαράθεσης του ενός με το άλλο ,οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις που μπορεί να καταστρέψουν ζωές σε ατομικό επίπεδο ,αλλά μπορεί να υπονομεύσει και συνολικότερα κοινωνίες και ιδιαίτερα να υπονομεύσει την προοπτική της κοινωνίας…»
Αυτά υπογράμμισε αρχικά ο Δημήτρης Πατέλης αναπληρωτής καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πολυτεχνείο Κρήτης σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή «ό,τι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος),στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων. Στη συνέχεια σημείωσε: « Δεν θεωρώ επιστημονικό το να αποσπάς την κοινωνική θέση και τον ρόλο ,την κοινωνική σημασία ,και νοηματοδότηση του φύλου,φερ’ ειπείν, και την γενικότερη κοινωνική σημασία και νοηματοδότηση από τους αντικειμενικούς όρους βάσει των οποίων αυτά προσδιορίζονται.Στην επιστήμη, σε
αντιδιαστολή με άλλα πεδία της ζωής του ανθρώπου στην καθημερινότητα,δεν πρέπει να κυριαρχεί ο υποκειμενισμός και η αυθαιρεσία.Πρέπει να υπάρχει τεκμηρίωση, απόδειξη,πρέπει να υπάρχει μια αξιοπιστία της αντλούμενης, με την έρευνα , γνώσης»
Στην επισήμανση για το ατομικό δικαίωμα περί προσδιορισμού του σώματος,είπε μεταξύ άλλων: «Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι το βιώνουν ακριβώς έτσι..Το ερώτημα για την επιστήμη δεν είναι το βίωμα και η αίσθηση του εαυτού που έχει κάθε άτομο.Το ερώτημα το βασικό στην επιστήμη είναι τι αντικειμενικά έχει συμβεί και έχει αυτό το βίωμα.Υπάρχει μεγάλη διαφορά..Αν ένας θεωρεί ότι αισθάνεται στενάχωρα στο σώμα του που είναι αντρικό ή το αντίστροφο στο σώμα που είναι γυναικείο, η επιστήμη οφείλει να ψάξει να βρει τι ακριβώς συμβαίνει σε επίπεδο ανατομοφυσιολογικό, σε επίπεδο ορμονικό και σε επίπεδο ψυχολογικό και ακόμη σε επίπεδο ψυχιατρικό ,αν θέλετε, και κοινωνικοψυχολογικό.»
Σε ερώτηση αν το θέμα τίθεται ως ηθικό ή ηθικολογικό ο Δ.Πατέλης απάντησε:
Για συνέχεια της ανάρτησης εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου