1.Σύμφωνα με σημερινό ρεπορτάζ της “Καθημερινής”, σε διάστημα 50 μηνών σε 4 από τους βασικότερους νόμους που εφαρμόστηκαν το 2014, η κυβέρνηση προχώρησε με άλλους 82 νόμους στην μεταβολή τους.
“Η φορολογική αβεβαιότητα είναι μια από τις μεγαλύτερες και πλέον ανόητες σπατάλες που κάνει το κράτος, καθώς κοστίζει και δεν αποφέρει έσοδα, τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Θεόδωρος Φέσσας.
“Η αστάθεια του φορολογικού πλαισίου και οι υψηλοί συντελεστές αποτελούν σοβαρότατο πρόβλημα για την οικονομία και ενισχύουν τη φοροδιαφυγή”, επισημαίνουν επικεφαλής μεγάλων ελληνικών ομίλων.
Και αν το ζητούμενο, τα τελευταία χρόνια είναι η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, όπως φαίνεται το ελληνικό φορολογικό σύστημα δεν το επιτρέπει . Και δεν το επιτρέπει, καθώς οι συνέπειες της πολυνομίας, αλλά και της κακονομίας είναι δραματικές. Σύμφωνα με τον κ. Φέσσα, η φορολογική αβεβαιότητα “ακυρώνει τις προϋποθέσεις μεγέθυνσης της ελληνικής επιχείρησης, στερώντας έτσι τη δυνατότητα απασχόλησης στους νέους επιστήμονες και στο δημιουργικό ταλέντο. Έτσι και αυτοί, μαζί με τις ποιοτικές άμεσες ξένες επενδύσεις, αποφεύγουν κάθε χρόνο όλο και πιο πολύ την Ελλάδα, όπως καταγράφει για άλλη μια φορά το WEF στην ετήσια έρευνα του”.
Συγκεκριμένα στην έκθεση για την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα η Ελλάδα κατατάσσεται στην τελευταία θέση μεταξύ 137 χωρών ως
προς το εάν η φορολογία αποτελεί κίνητρο για επενδύσεις.
2.Τι προηγήθηκε ;;;
Δείτε άρθρο το οποίο δημοσιεύθηκε τη Παρασκευή, 14-Μαρ-2014:
Ξέρετε πόσες φορές έχει τροποποιηθεί ο νόμος 2238/1994 για την φορολογία εισοδήματος (πριν αντικατασταθεί από τον 4172/13); Διακόσιες σαράντα εννέα φορές με ογδόντα ένα διαφορετικούς νόμους! Ναι, σωστά διαβάσατε, 249 φορές. Δείγμα γραφής ενός κράτους που δεν σέβεται τον πολίτη. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Η πολυπλοκότητα των νόμων επιτρέπει σε ένα σύστημα συμβούλων και ειδικών να θησαυρίζουν με την ερμηνεία τους! Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει. Διαβάστε τα όσα θαυμαστά συμβαίνουν στον θαυμαστό μας κόσμο.
Την ώρα που σε άλλες χώρες το φορολογικό σύστημα περιγράφεται σε μερικές σελίδες, εδώ χρειαζόμαστε βιβλιοθήκες για να συγκεντρώσουμε τους νόμους, τις εγκυκλίους, τις τροποποιήσεις. Ποιός κερδίζει από όλο αυτό; Σίγουρα όχι οι φορολογούμενοι. Ούτε το κράτος. Οι μόνοι που κερδίζουν και ίσως είναι οι μοναδικοί είναι όσοι ερμηνεύουν τους νόμους! Είναι μία βιομηχανία που αν απλοποιηθεί το φορολογικό σύστημα θα χρεοκοπήσει. Στο μεταξύ, για να μην χρεοκοπήσουν αυτοί κοντεύουμε να χρεοκοπήσουμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι…
Βγαίνει ένας φορολογικός νόμος. Αμέσως μετά ξεκινούν οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι. Και στο τέλος όλοι περνάνε από σεμινάριο! Ερώτημα: Είναι δυνατόν κάθε φορολογικός νόμος να συνοδεύεται από εκατοντάδες σεμινάρια σε όλη την χώρα; Γίνεται το ίδιο με τους δικηγόρους ή τους μηχανικούς; Όχι!
Να μην σας κουράζουμε άλλο με σχόλια δικά μας. Διαβάστε τα στοιχεία και βγάλτε τα δικά σας σχόλια.
* Παρατάσεις συνολικά για δηλώσεις φόρου εισοδήματος και Φ.Π.Α.
Από το έτος 2000 έχουν εκδοθεί 338 αποφάσεις για παρατάσεις. Ενδεικτικό είναι ότι από το 1994 μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένα έτος στο οποίο να μην έχει δοθεί παράταση στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων ή δηλώσεων Φ.Π.Α.
* Ρεκόρ τροποποιήσεων μιας απόφασης
Το ρεκόρ κατέχει η απόφαση ΠΟΛ.1223/24.11.1999
Ούτε λίγο ούτε πολύ η απόφαση αυτή έχει τροποποιηθεί 25 φορές από το 1999 μέχρι και σήμερα.
* Περισσότερες τροποποιήσεις νόμου (αρμοδιότητας Υπ.Οικονομικών)
Το ρεκόρ φυσικά κατέχει ο νόμος 2238/1994 (Κ.Φ.Ε.)
Συνολικά έχει τροποποιηθεί 249 φορές με 81 διαφορετικούς νόμους από το 1994 έως σήμερα.
* Περισσότερες τροποποιήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα
Το ρεκόρ κατέχει ο πρόσφατος νόμος 4093/2012 (ή αλλιώς τρίτο μνημόνιο). Μέσα στους πρώτους 6 μήνες έχει τροποποιηθεί από 11 νόμους και συνεχίζει να τροποποιείται.
* Συντομότερη τροποποίηση
Το ρεκόρ αυτό κατέχει και πάλι ο ίδιος νόμος 4093/2012, ο οποίος τροποποιήθηκε με το Π.Ν.Π. «Επιμέρους ρυθμίσεις επί των επειγόντων μέτρων εφαρμογής του ν.4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 (ΦΕΚ Α΄ 224/12-11-2012)» την ίδια ημέρα που δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. και ο νόμος.
* Λιγότερος χρόνος ισχύος μιας διάταξης
Το ρεκόρ αυτό κατέχει ο ν. 4128/2013 «Κύρωση της από 18 Δεκεμβρίου 2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την οικονομική ανάπτυξη της Χώρας» και άλλες διατάξεις».
Στο άρθρο πρώτο προστίθενται 2 παράγραφοι (14, 15) στο άρθρο 25 του νόμου 3614/2007. Η προσθήκη αυτή έγινε εμμέσως, αφού στο άρθρο πρώτο κυρώνεται η Π.Ν.Π. της 18.12.2012 στο άρθρο 1 παρ. 8 της οποίας υπάρχει η ανωτέρω διάταξη. Στο άρθρο δεύτερο του ιδίου νόμου η παρ. 8 του άρθρου 1 της Π.Ν.Π. καταργείται.
Με λίγα λόγια με το πρώτο άρθρο (έστω και εμμέσως μέσω της κύρωσης της Π.Ν.Π.) προστίθενται κάποιες διατάξεις οι οποίες καταργούνται με το άρθρο Δεύτερο. Ερώτημα: Οι συντάκτες του νόμου δεν μπορούσαν να κυρώσουν μερικώς την Π.Ν.Π. χωρίς την διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 8 και να μην χρειαστεί έτσι νέο άρθρο στον ίδιο νόμο που να καταργεί διάταξη που εισάγεται με το προηγούμενο άρθρο του ιδίου νόμου; Άγνωσται αι βουλαί…
* Ποιο είναι το ρεκόρ παράτασης μιας υποχρέωσης;
Παράταση κλειδαρίθμων (Παράταση ισχύς παλιών κωδικών στις υπηρεσίες της ΓΓΠΣ).
Συνολικά από την ημερομηνία έναρξης της απόφασης για την παραλαβή κλειδαρίθμων έχουν περάσει 2,5 χρόνια ενώ η συνολική παράταση που έχει δοθεί είναι ένας χρόνος και 8 μήνες, ήτοι συνολικά 20 μήνες.
Τα στοιχεία που διαβάσατε προέρχονται από έρευνα που έχει φτάσει μέχρι τον Ιούλιο του 2013. Ωστόσο, είναι καταλυτικά για το τι πραγματικά συμβαίνει με το φορολογικό σύστημα της χώρας. Μας τα έδωσε ο φοροτεχνικός Δημήτρης Τσαγκάρης και ειλικρινά τον ευχαριστούμε, όπως και τους συνεργάτες του, για την προσπάθεια. Και δεσμευόμαστε να δημοσιεύσουμε στο μέλλον την επικαιροποίηση της έρευνας.
Θανάσης Μαυρίδης
Και αν νομίζατε ότι ο νόμος αυτός καταργήθηκε οριστικά, σας πληροφορώ ότι το φάντασμα του κυκλοφορεί ανάμεσά μας ….
Το σύνθημα που ακούγεται εδώ και καιρό στην οδό Καραγιώργη Σερβίας είναι ένα «2238 ζεις, εσύ μας οδηγείς». Έτσι εξηγείται και η κοινοποίηση διοικητικών λύσεων ή αποφάσεων με σαφείς αναφορές στον παλαιό Κ.Φ.Ε. που πλανάται ακόμη σα φάντασμα πάνω απ΄ τα κεφάλια μας! Παρόλο που ο νέος Κ.Φ.Ε. (ν.4172/2013) αναφέρει ρητώς ότι από την έναρξη ισχύος του «παύουν να ισχύουν οι διατάξεις του ν. 2238/1994 (Α’ 151), συμπεριλαμβανομένων και όλων των κανονιστικών πράξεων και εγκυκλίων που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση αυτού του νόμου», εντούτοις τα στελέχη του υπ. Οικ. τον μνημονεύουν σε νέες αποφάσεις και κυρίως στηρίζονται στη λογική που ίσχυε επί των ημερών του ν. 2238/1994.
Δείτε μία ακόμη διοικητική λύση που κοινοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και είχε έντονο το άρωμα του ν. 2238/1994: Φορολογική μεταχείριση εισοδήματος γραφίστα
Έτσι όπως πάμε, σιγά σιγά βλέπω να ξεθάβονται όλες οι διοικητικές λύσεις που ίσχυαν επί ημερών του ν. 2238/1994. Παρόλο που ο νόμος αυτός βρίσκεται «εν τόπω φωτεινώ, εν τόπω χλοερώ, εν τόπω αναψύξεως», παρόλο που έχουμε ήδη τελέσει μνημόσυνα και τρισάγια για τη μνήμη του, εντούτοις το φάντασμά του πλανάται πάνω απ΄τα κεφάλια των ιθυνόντων και τους καθοδηγεί. Πάντως είναι φοβερό αυτό που συμβαίνει. Ερμηνεύουμε έναν νόμο (σ.σ. 4172/2013) βάσει διατάξεων που ίσχυαν πριν πολλά χρόνια (σ.σ. 2238/1994). Μάλλον ακολουθούμε την αγαπημένη μας συνήθεια να προχωρούμε μπροστά αλλά με στραμμένο το κεφάλι μας προς τα πίσω…
ΣΧΕΤΙΚΑ
πηγή
“Η φορολογική αβεβαιότητα είναι μια από τις μεγαλύτερες και πλέον ανόητες σπατάλες που κάνει το κράτος, καθώς κοστίζει και δεν αποφέρει έσοδα, τονίζει ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Θεόδωρος Φέσσας.
“Η αστάθεια του φορολογικού πλαισίου και οι υψηλοί συντελεστές αποτελούν σοβαρότατο πρόβλημα για την οικονομία και ενισχύουν τη φοροδιαφυγή”, επισημαίνουν επικεφαλής μεγάλων ελληνικών ομίλων.
Και αν το ζητούμενο, τα τελευταία χρόνια είναι η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, όπως φαίνεται το ελληνικό φορολογικό σύστημα δεν το επιτρέπει . Και δεν το επιτρέπει, καθώς οι συνέπειες της πολυνομίας, αλλά και της κακονομίας είναι δραματικές. Σύμφωνα με τον κ. Φέσσα, η φορολογική αβεβαιότητα “ακυρώνει τις προϋποθέσεις μεγέθυνσης της ελληνικής επιχείρησης, στερώντας έτσι τη δυνατότητα απασχόλησης στους νέους επιστήμονες και στο δημιουργικό ταλέντο. Έτσι και αυτοί, μαζί με τις ποιοτικές άμεσες ξένες επενδύσεις, αποφεύγουν κάθε χρόνο όλο και πιο πολύ την Ελλάδα, όπως καταγράφει για άλλη μια φορά το WEF στην ετήσια έρευνα του”.
Συγκεκριμένα στην έκθεση για την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα η Ελλάδα κατατάσσεται στην τελευταία θέση μεταξύ 137 χωρών ως
προς το εάν η φορολογία αποτελεί κίνητρο για επενδύσεις.
2.Τι προηγήθηκε ;;;
Δείτε άρθρο το οποίο δημοσιεύθηκε τη Παρασκευή, 14-Μαρ-2014:
Ξέρετε πόσες φορές έχει τροποποιηθεί ο νόμος 2238/1994 για την φορολογία εισοδήματος (πριν αντικατασταθεί από τον 4172/13); Διακόσιες σαράντα εννέα φορές με ογδόντα ένα διαφορετικούς νόμους! Ναι, σωστά διαβάσατε, 249 φορές. Δείγμα γραφής ενός κράτους που δεν σέβεται τον πολίτη. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Η πολυπλοκότητα των νόμων επιτρέπει σε ένα σύστημα συμβούλων και ειδικών να θησαυρίζουν με την ερμηνεία τους! Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει. Διαβάστε τα όσα θαυμαστά συμβαίνουν στον θαυμαστό μας κόσμο.
Την ώρα που σε άλλες χώρες το φορολογικό σύστημα περιγράφεται σε μερικές σελίδες, εδώ χρειαζόμαστε βιβλιοθήκες για να συγκεντρώσουμε τους νόμους, τις εγκυκλίους, τις τροποποιήσεις. Ποιός κερδίζει από όλο αυτό; Σίγουρα όχι οι φορολογούμενοι. Ούτε το κράτος. Οι μόνοι που κερδίζουν και ίσως είναι οι μοναδικοί είναι όσοι ερμηνεύουν τους νόμους! Είναι μία βιομηχανία που αν απλοποιηθεί το φορολογικό σύστημα θα χρεοκοπήσει. Στο μεταξύ, για να μην χρεοκοπήσουν αυτοί κοντεύουμε να χρεοκοπήσουμε όλοι εμείς οι υπόλοιποι…
Βγαίνει ένας φορολογικός νόμος. Αμέσως μετά ξεκινούν οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι. Και στο τέλος όλοι περνάνε από σεμινάριο! Ερώτημα: Είναι δυνατόν κάθε φορολογικός νόμος να συνοδεύεται από εκατοντάδες σεμινάρια σε όλη την χώρα; Γίνεται το ίδιο με τους δικηγόρους ή τους μηχανικούς; Όχι!
Να μην σας κουράζουμε άλλο με σχόλια δικά μας. Διαβάστε τα στοιχεία και βγάλτε τα δικά σας σχόλια.
* Παρατάσεις συνολικά για δηλώσεις φόρου εισοδήματος και Φ.Π.Α.
Από το έτος 2000 έχουν εκδοθεί 338 αποφάσεις για παρατάσεις. Ενδεικτικό είναι ότι από το 1994 μέχρι και σήμερα δεν υπάρχει ούτε ένα έτος στο οποίο να μην έχει δοθεί παράταση στην υποβολή των φορολογικών δηλώσεων ή δηλώσεων Φ.Π.Α.
* Ρεκόρ τροποποιήσεων μιας απόφασης
Το ρεκόρ κατέχει η απόφαση ΠΟΛ.1223/24.11.1999
Ούτε λίγο ούτε πολύ η απόφαση αυτή έχει τροποποιηθεί 25 φορές από το 1999 μέχρι και σήμερα.
* Περισσότερες τροποποιήσεις νόμου (αρμοδιότητας Υπ.Οικονομικών)
Το ρεκόρ φυσικά κατέχει ο νόμος 2238/1994 (Κ.Φ.Ε.)
Συνολικά έχει τροποποιηθεί 249 φορές με 81 διαφορετικούς νόμους από το 1994 έως σήμερα.
* Περισσότερες τροποποιήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα
Το ρεκόρ κατέχει ο πρόσφατος νόμος 4093/2012 (ή αλλιώς τρίτο μνημόνιο). Μέσα στους πρώτους 6 μήνες έχει τροποποιηθεί από 11 νόμους και συνεχίζει να τροποποιείται.
* Συντομότερη τροποποίηση
Το ρεκόρ αυτό κατέχει και πάλι ο ίδιος νόμος 4093/2012, ο οποίος τροποποιήθηκε με το Π.Ν.Π. «Επιμέρους ρυθμίσεις επί των επειγόντων μέτρων εφαρμογής του ν.4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013−2016 (ΦΕΚ Α΄ 224/12-11-2012)» την ίδια ημέρα που δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. και ο νόμος.
* Λιγότερος χρόνος ισχύος μιας διάταξης
Το ρεκόρ αυτό κατέχει ο ν. 4128/2013 «Κύρωση της από 18 Δεκεμβρίου 2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την οικονομική ανάπτυξη της Χώρας» και άλλες διατάξεις».
Στο άρθρο πρώτο προστίθενται 2 παράγραφοι (14, 15) στο άρθρο 25 του νόμου 3614/2007. Η προσθήκη αυτή έγινε εμμέσως, αφού στο άρθρο πρώτο κυρώνεται η Π.Ν.Π. της 18.12.2012 στο άρθρο 1 παρ. 8 της οποίας υπάρχει η ανωτέρω διάταξη. Στο άρθρο δεύτερο του ιδίου νόμου η παρ. 8 του άρθρου 1 της Π.Ν.Π. καταργείται.
Με λίγα λόγια με το πρώτο άρθρο (έστω και εμμέσως μέσω της κύρωσης της Π.Ν.Π.) προστίθενται κάποιες διατάξεις οι οποίες καταργούνται με το άρθρο Δεύτερο. Ερώτημα: Οι συντάκτες του νόμου δεν μπορούσαν να κυρώσουν μερικώς την Π.Ν.Π. χωρίς την διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 8 και να μην χρειαστεί έτσι νέο άρθρο στον ίδιο νόμο που να καταργεί διάταξη που εισάγεται με το προηγούμενο άρθρο του ιδίου νόμου; Άγνωσται αι βουλαί…
* Ποιο είναι το ρεκόρ παράτασης μιας υποχρέωσης;
Παράταση κλειδαρίθμων (Παράταση ισχύς παλιών κωδικών στις υπηρεσίες της ΓΓΠΣ).
Συνολικά από την ημερομηνία έναρξης της απόφασης για την παραλαβή κλειδαρίθμων έχουν περάσει 2,5 χρόνια ενώ η συνολική παράταση που έχει δοθεί είναι ένας χρόνος και 8 μήνες, ήτοι συνολικά 20 μήνες.
Τα στοιχεία που διαβάσατε προέρχονται από έρευνα που έχει φτάσει μέχρι τον Ιούλιο του 2013. Ωστόσο, είναι καταλυτικά για το τι πραγματικά συμβαίνει με το φορολογικό σύστημα της χώρας. Μας τα έδωσε ο φοροτεχνικός Δημήτρης Τσαγκάρης και ειλικρινά τον ευχαριστούμε, όπως και τους συνεργάτες του, για την προσπάθεια. Και δεσμευόμαστε να δημοσιεύσουμε στο μέλλον την επικαιροποίηση της έρευνας.
Θανάσης Μαυρίδης
Και αν νομίζατε ότι ο νόμος αυτός καταργήθηκε οριστικά, σας πληροφορώ ότι το φάντασμα του κυκλοφορεί ανάμεσά μας ….
Το σύνθημα που ακούγεται εδώ και καιρό στην οδό Καραγιώργη Σερβίας είναι ένα «2238 ζεις, εσύ μας οδηγείς». Έτσι εξηγείται και η κοινοποίηση διοικητικών λύσεων ή αποφάσεων με σαφείς αναφορές στον παλαιό Κ.Φ.Ε. που πλανάται ακόμη σα φάντασμα πάνω απ΄ τα κεφάλια μας! Παρόλο που ο νέος Κ.Φ.Ε. (ν.4172/2013) αναφέρει ρητώς ότι από την έναρξη ισχύος του «παύουν να ισχύουν οι διατάξεις του ν. 2238/1994 (Α’ 151), συμπεριλαμβανομένων και όλων των κανονιστικών πράξεων και εγκυκλίων που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση αυτού του νόμου», εντούτοις τα στελέχη του υπ. Οικ. τον μνημονεύουν σε νέες αποφάσεις και κυρίως στηρίζονται στη λογική που ίσχυε επί των ημερών του ν. 2238/1994.
Δείτε μία ακόμη διοικητική λύση που κοινοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και είχε έντονο το άρωμα του ν. 2238/1994: Φορολογική μεταχείριση εισοδήματος γραφίστα
Έτσι όπως πάμε, σιγά σιγά βλέπω να ξεθάβονται όλες οι διοικητικές λύσεις που ίσχυαν επί ημερών του ν. 2238/1994. Παρόλο που ο νόμος αυτός βρίσκεται «εν τόπω φωτεινώ, εν τόπω χλοερώ, εν τόπω αναψύξεως», παρόλο που έχουμε ήδη τελέσει μνημόσυνα και τρισάγια για τη μνήμη του, εντούτοις το φάντασμά του πλανάται πάνω απ΄τα κεφάλια των ιθυνόντων και τους καθοδηγεί. Πάντως είναι φοβερό αυτό που συμβαίνει. Ερμηνεύουμε έναν νόμο (σ.σ. 4172/2013) βάσει διατάξεων που ίσχυαν πριν πολλά χρόνια (σ.σ. 2238/1994). Μάλλον ακολουθούμε την αγαπημένη μας συνήθεια να προχωρούμε μπροστά αλλά με στραμμένο το κεφάλι μας προς τα πίσω…
ΣΧΕΤΙΚΑ
- Φορολογικός Νόμος 2013 (ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4110 -ΦΕΚ Α 17/23-1-2013)
- Οι φόροι στην περιουσία είναι καραμπινάτη ληστεία!
- Η Ελλάδα κατρακύλησε 27 θέσεις στον παγκόσμιο δείκτη οικονομικής ελευθερίας το 2015
- Έκθεση OOΣΑ: Μόνο η Ελλάδα σε όλο τον κόσμο αύξησε φόρους και εισφορές το 2016
- Σε μία νύχτα, άλλαξαν όλα, πώς να εμπιστευθώ το Κράτος;
- ΕΕ: Φορολογία ιδιωτών και επιχειρήσεων
- Εγχειρίδιο ΑΑΔΕ Ερωτήσεων-Απαντήσεων σε Φορολογικά Θέματα, έκδοση Αυγούστου 2017
- Αφορολόγητο όριο βάσει ευλόγων δαπανών διαβίωσης-Η διεθνής και συνταγματική κατοχύρωση του ελάχιστου ορίου αξιοπρεπούς διαβίωσης
- The Global Competitiveness Report 2017–2018
- 12 νέα φορολογικά μέτρα το 2018
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου