Από:Γιώργος Γκόντζος—
Ζητήματα που αφορούν το φύλο και γενικότερες θεωρίες προσέγγισε ο Δημήτρης Πατέλης αν.Καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πολυτεχνείο Κρήτης,σε συνέντευξη στην εκπομπή «ότι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος ) στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων.Αρχικά τόνισε τα εξής:
Ζητήματα που αφορούν το φύλο και γενικότερες θεωρίες προσέγγισε ο Δημήτρης Πατέλης αν.Καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πολυτεχνείο Κρήτης,σε συνέντευξη στην εκπομπή «ότι πεις εσύ» (Γιώργος Γκόντζος ) στο δημοτικό ραδιόφωνο Ιωαννίνων.Αρχικά τόνισε τα εξής:
«Το πρόβλημα είναι αρκετά περίπλοκο για να προσφέρεται για εύκολες απαντήσεις και συνθηματολογική αντιμετώπιση.Η περιπλοκότητα συνίσταται στο ότι αν μιλήσουμε επιστημονικά το θέμα του φύλου έχει βιολογική βάση ,βιολογικές ρίζες βιολογικό πυρήνα και κοινωνικές ,πολιτισμικές προεκτάσεις.Ο άνθρωπος έχει μια βιολογική προέλευση .είναι συνέχεια του homo sapiens ,η βιολογική αυτή ιδιότητα τον συγκαταλέγει στην κατηγορία εκείνων των ζώων τα οποία αναπαράγονται με πολύ συγκεκριμένο τρόπο ,ο οποίος αντανακλάται στα ανατομοφυσιολογικά ,ορμονικά κ.λ.π. χαρακτηριστικά των φύλων .Αυτό έχει να κάνει με τον βιολογικό πυρήνα της οικογένειας ,ο οποίος δεν ταυτίζεται με τις εκάστοτε ιστορικές ,πολιτισμικές μορφές της οικογένειας.Οι τελευταίες πατούν πάνω σ΄αυτό αλλά έχουν μια σειρά περίπλοκων άλλων χαρακτηριστικών που συνδέονται με οικονομικά ,ιστορικά ,κοινωνικά ,πολιτισμικά στοιχεία της κάθε εποχής ..»
Στη συνέχεια έκανε αναφορά στα στάδια της μητριαρχίας και πατριαρχίας και πρόσθεσε:
«Εάν ταυτίσουμε τον βιολογικό πυρήνα της οικογένειας με
αυτές τις ιστορικές πολιτισμικές κ.λ.π. διαστάσεις τότε περνάμε στην αθλιότητα εκείνη ,την αντιεπιστημονική ,η οποία θέλει την πατριαρχική οικογένεια να είναι αιώνια μορφή οικογένειας προσδιοριζόμενη δήθεν από τη φύση και στις αναφορές της ανωτερότητας δήθεν του αρσενικού έναντι του θηλυκού..Από αυτό όμως και μέχρι αυτό που βιώνουμε σήμερα υπάρχει μια τεράστια απόσταση..Έχουμε μια τάση στο όνομα της καταπολέμησης της πατριαρχίας και των ανισοτήτων ως προς το φύλο, τη λεγόμενη έμφυλη προβληματική ,να παρουσιάζονται σήμερα θεωρίες οι οποίες δεν έχουν σχέση ,την παραμικρή σχέση με την επιστήμη.Θεωρίες οι οποίες ξεκινούν από την ανθρωπιστική κατά βάση διάθεση να ξεπεράσει η ανθρωπότητα κάθε είδους καταπίεση ,διάκριση διώξεις κ.λ.π. , με βάση το φύλο, και επεκτείνεται αυτό το πράγμα σε ένα πεδίο το οποίο κατά την γνώμη μου δεν έχει καμία βάση.Λένε δηλαδή ότι το ίδιο το φύλο , η έμφυλη ταυτότητα,όπως το θέλει η σημερινή μεταμοντέρνα ,νεοφιλελεύθερη ιδεολογία είναι θέμα καθαρά κατασκευής ,κοινωνικής ,συμβολικής , πολιτισμικής κατασκευής και είναι λίγο πολύ κάτι σαν multiple choice , ή σαν μία επιλογή του καταναλωτή που μπαίνει στο super market ,διαλέγει και παίρνει ποιο φύλο θέλει ,ποιο κράμα ,ποιο μείγμα αρρενωπότητας ή θηλυκότητας.. Και εν πάση περιπτώσει είναι στην πλήρη αυθαιρεσία ,όχι δικαιοδοσία, του καθενός και μάλιστα προβάλλεται σαν αναφαίρετο δικαίωμα το να εμπλέκεται ο άνθρωπος σε μια τέτοια αναζήτηση του φύλου του…»
Απαντώντας σε ερωτήσεις σημείωσε μεταξύ άλλων πως «από τη μια πλευρά είναι το καθ’ όλα δικαιολογημένο αίτημα το οποίο απαιτεί την απουσία οποιασδήποτε διάκρισης και καταπάτησης των στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων για οποιαδήποτε κατηγορία ανθρώπων και δεύτερο είναι η υπέρμετρη προβολή στο όνομα των ατομικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων εκείνης της πλευράς που έχει να κάνει με την επιβολή της κατασκευαστικής αντίληψης περί του φύλου…» Στο σημείο έκανε λόγο για «μηχανισμούς ,όχι μόνο ιδεολογικούς, αλλά και κρατικούς ,διακρατικές δομές, που με καταφανή τρόπο δηλώνουν ,16 πρεσβείες με επικεφαλής την πρεσβεία των ΗΠΑ, την στήριξή τους σ΄αυτή την εκδήλωση υπερηφάνειας των διαφόρων σεξουαλικών λεγομένων μειονοτήτων..»ενώ σε σχετική παρατήρηση γιατί δεν διαχωρίζουν μερικοί την σχετική πρωτοβουλία από δυνάμεις που «βιάζουν ολόκληρους λαούς» ,απάντησε: » Στη πολιτική τίποτα δεν είναι αθώο.Θα πρέπει να επιλέξουν ορισμένοι αν είναι αφέλεια ,άγνοια ή δολιότητα..»
Τέλος σημείωσε πως «άνδρας και γυναίκα και γεννιέσαι και γίνεσαι.Και μείζον θέμα διεκδίκησης για όλους , κοινωνία ,γονείς, εκπαιδευτικούς , είναι να προτάξουμε την πραγματική πολιτισμική καλλιέργεια ανδρών και γυναικών , σε μια κοινωνία που δεν θα υπάρχει ανταγωνισμός ,καταπίεση ,εκμετάλλευση ,σε μια κοινωνία στην οποία η ολόπλευρη ανάπτυξη των δημιουργικών δυνατοτήτων της προσωπικότητας του καθένα ,θα είναι όρος για την ενοποίηση συνολικά της ανθρωπότητας και την ανάπτυξή της»
«Εάν ταυτίσουμε τον βιολογικό πυρήνα της οικογένειας με
αυτές τις ιστορικές πολιτισμικές κ.λ.π. διαστάσεις τότε περνάμε στην αθλιότητα εκείνη ,την αντιεπιστημονική ,η οποία θέλει την πατριαρχική οικογένεια να είναι αιώνια μορφή οικογένειας προσδιοριζόμενη δήθεν από τη φύση και στις αναφορές της ανωτερότητας δήθεν του αρσενικού έναντι του θηλυκού..Από αυτό όμως και μέχρι αυτό που βιώνουμε σήμερα υπάρχει μια τεράστια απόσταση..Έχουμε μια τάση στο όνομα της καταπολέμησης της πατριαρχίας και των ανισοτήτων ως προς το φύλο, τη λεγόμενη έμφυλη προβληματική ,να παρουσιάζονται σήμερα θεωρίες οι οποίες δεν έχουν σχέση ,την παραμικρή σχέση με την επιστήμη.Θεωρίες οι οποίες ξεκινούν από την ανθρωπιστική κατά βάση διάθεση να ξεπεράσει η ανθρωπότητα κάθε είδους καταπίεση ,διάκριση διώξεις κ.λ.π. , με βάση το φύλο, και επεκτείνεται αυτό το πράγμα σε ένα πεδίο το οποίο κατά την γνώμη μου δεν έχει καμία βάση.Λένε δηλαδή ότι το ίδιο το φύλο , η έμφυλη ταυτότητα,όπως το θέλει η σημερινή μεταμοντέρνα ,νεοφιλελεύθερη ιδεολογία είναι θέμα καθαρά κατασκευής ,κοινωνικής ,συμβολικής , πολιτισμικής κατασκευής και είναι λίγο πολύ κάτι σαν multiple choice , ή σαν μία επιλογή του καταναλωτή που μπαίνει στο super market ,διαλέγει και παίρνει ποιο φύλο θέλει ,ποιο κράμα ,ποιο μείγμα αρρενωπότητας ή θηλυκότητας.. Και εν πάση περιπτώσει είναι στην πλήρη αυθαιρεσία ,όχι δικαιοδοσία, του καθενός και μάλιστα προβάλλεται σαν αναφαίρετο δικαίωμα το να εμπλέκεται ο άνθρωπος σε μια τέτοια αναζήτηση του φύλου του…»
Απαντώντας σε ερωτήσεις σημείωσε μεταξύ άλλων πως «από τη μια πλευρά είναι το καθ’ όλα δικαιολογημένο αίτημα το οποίο απαιτεί την απουσία οποιασδήποτε διάκρισης και καταπάτησης των στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων για οποιαδήποτε κατηγορία ανθρώπων και δεύτερο είναι η υπέρμετρη προβολή στο όνομα των ατομικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων εκείνης της πλευράς που έχει να κάνει με την επιβολή της κατασκευαστικής αντίληψης περί του φύλου…» Στο σημείο έκανε λόγο για «μηχανισμούς ,όχι μόνο ιδεολογικούς, αλλά και κρατικούς ,διακρατικές δομές, που με καταφανή τρόπο δηλώνουν ,16 πρεσβείες με επικεφαλής την πρεσβεία των ΗΠΑ, την στήριξή τους σ΄αυτή την εκδήλωση υπερηφάνειας των διαφόρων σεξουαλικών λεγομένων μειονοτήτων..»ενώ σε σχετική παρατήρηση γιατί δεν διαχωρίζουν μερικοί την σχετική πρωτοβουλία από δυνάμεις που «βιάζουν ολόκληρους λαούς» ,απάντησε: » Στη πολιτική τίποτα δεν είναι αθώο.Θα πρέπει να επιλέξουν ορισμένοι αν είναι αφέλεια ,άγνοια ή δολιότητα..»
Τέλος σημείωσε πως «άνδρας και γυναίκα και γεννιέσαι και γίνεσαι.Και μείζον θέμα διεκδίκησης για όλους , κοινωνία ,γονείς, εκπαιδευτικούς , είναι να προτάξουμε την πραγματική πολιτισμική καλλιέργεια ανδρών και γυναικών , σε μια κοινωνία που δεν θα υπάρχει ανταγωνισμός ,καταπίεση ,εκμετάλλευση ,σε μια κοινωνία στην οποία η ολόπλευρη ανάπτυξη των δημιουργικών δυνατοτήτων της προσωπικότητας του καθένα ,θα είναι όρος για την ενοποίηση συνολικά της ανθρωπότητας και την ανάπτυξή της»
Ακούστε την συνέντευξη..
πηγη:http://www.dimotikoradiofono.gr/
το είδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου