Κομισιόν: «Διπλάσιο το κόστος, απ’ όσο είχε προϋπολογισθεί, για την κατασκευή του ΜΟΡΕΑ»
Απάντηση Κομισιόν σε ερώτηση του Νίκου Χουντή
Την απόλυτη αποτυχία των μοντέλων Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, (ΣΔΙΤ), ομολογεί η Κομισιόν σε απάντησή της σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή, σχετικά με το κόστος του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (ΜΟΡΕΑΣ), αφού παραδέχεται ότι, μέχρι τώρα, «το συνολικό κόστος για όλο το έργο ανήλθε σε 1,406 δισ. Ευρώ», όταν ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν, κατ’ αποκοπή, 847 εκ. ευρώ.
Η απάντηση της Κομισιόν προέκυψε από τα ερωτήματα του Νίκου Χουντή, με αφορμή την «αναθεώρηση» της «ήδη αναθεωρημένης» σύμβασης για τον οδικό άξονα του ΜΟΡΕΑ, η οποία ψηφίστηκε με fast track διαδικασίες στις 15 Δεκεμβρίου 2015 στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και προέβλεπε νέες χαριστικές ρυθμίσεις υπέρ του παραχωρησιούχου (κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.), και εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου. Συγκεκριμένα, στην νέα σύμβαση, όπως επισήμαινε στην
ερώτησή του ο Νίκος Χουντής, προβλέπεται «επιπρόσθετη επιδότηση 330 εκ., που θα αφορά και σε λειτουργικά έξοδα (χωρίς αυτά να έχουν εγκριθεί από το Δημόσιο), περί ΦΠΑ που θα βαρύνει το Δημόσιο και περί καταβολής του υπόλοιπου της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου (ύψους 51 εκ. ευρώ), πριν ολοκληρωθεί το έργο».
Όπως τονίζει στην απάντησή της η Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, κ. Κρέτσου, από τα 1,406 δις, «η ιδιωτική χρηματοδότηση ήταν σχεδόν 600 εκατ. ευρώ για τιςδύο περιόδους προγραμματισμού μαζί (2000-2006 & 2007-2013), … Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συμμετέχει στο έργο με άμεσα δάνεια προς τον παραχωρησιούχο». Σημειώνεται ότι η ιδιωτική αυτή χρηματοδότηση συνίσταται κυρίως σε αυτά τα δάνεια, τα οποία δόθηκαν με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, αλλά και από τηνυποχρεωτική συνεισφορά των Ελλήνων πολιτών μέσω των υπέρογκων και προκλητικών διοδίων που εισπράττονται προκαταβολικά για δρόμους καρμανιόλες από τους παραχωρησιούχους.
Στην απάντηση επισημαίνεται επίσης ότι, «Η ΕΕ συνεισέφερε περίπου 37 εκατ. ευρώ την περίοδο προγραμματισμού 2000-2006 και μπορεί να συνεισφέρει έως 296 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2007-2013», ανεβάζοντας συνολικά τη δυνατότητα συμμετοχής της στα «333 εκ. € και για τις δύο περιόδους προγραμματισμού».
Στο ερώτημα του Νίκου Χουντή, αν έχει υποβληθεί η αναθεώρηση της σύμβασης στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, η Ευρωπαία Επίτροπος απαντά ότι, «Σε συνέχεια κοινοποίησης από την Ελλάδα των μέτρων στήριξης που αφορούν την επανέναρξη του έργου παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, η Επιτροπή εξέδωσε στις 27.10.2014 θετική απόφαση για την υπόθεση SA. 39224 (2014/N)), εγκρίνοντας επιχορήγηση λειτουργίας ύψους 330 εκατ. ευρώ και άλλα μέτρα στήριξης. Η Επιτροπή είχε ήδη εγκρίνει το 2008 τα αρχικά κρατικά μέτρα ενίσχυσης του έργου με τον αριθ. N 566/2007 (συμπεριλαμβανομένων κρατικής χρηματοδοτικής συμμετοχής της τάξης των 330 εκατ. ευρώ και επιχορήγησης λειτουργίας)».
Καταλήγοντας στην απάντησή της και αναφερόμενη στο ερώτημα του Νίκου Χουντή ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση που εγκρίθηκε από την Ελληνική Βουλή, «ο ΦΠΑ θα βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο», η κ. Κρέτσου απάντησε ότι «η Επιτροπή δεν γνωρίζει για μέτρα σχετικά με τον ΦΠΑ».
Απάντηση Κομισιόν σε ερώτηση του Νίκου Χουντή
Την απόλυτη αποτυχία των μοντέλων Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, (ΣΔΙΤ), ομολογεί η Κομισιόν σε απάντησή της σε ερώτηση του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή, σχετικά με το κόστος του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (ΜΟΡΕΑΣ), αφού παραδέχεται ότι, μέχρι τώρα, «το συνολικό κόστος για όλο το έργο ανήλθε σε 1,406 δισ. Ευρώ», όταν ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν, κατ’ αποκοπή, 847 εκ. ευρώ.
Η απάντηση της Κομισιόν προέκυψε από τα ερωτήματα του Νίκου Χουντή, με αφορμή την «αναθεώρηση» της «ήδη αναθεωρημένης» σύμβασης για τον οδικό άξονα του ΜΟΡΕΑ, η οποία ψηφίστηκε με fast track διαδικασίες στις 15 Δεκεμβρίου 2015 στο Ελληνικό Κοινοβούλιο και προέβλεπε νέες χαριστικές ρυθμίσεις υπέρ του παραχωρησιούχου (κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε.), και εις βάρος του ελληνικού Δημοσίου. Συγκεκριμένα, στην νέα σύμβαση, όπως επισήμαινε στην
ερώτησή του ο Νίκος Χουντής, προβλέπεται «επιπρόσθετη επιδότηση 330 εκ., που θα αφορά και σε λειτουργικά έξοδα (χωρίς αυτά να έχουν εγκριθεί από το Δημόσιο), περί ΦΠΑ που θα βαρύνει το Δημόσιο και περί καταβολής του υπόλοιπου της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου (ύψους 51 εκ. ευρώ), πριν ολοκληρωθεί το έργο».
Όπως τονίζει στην απάντησή της η Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, κ. Κρέτσου, από τα 1,406 δις, «η ιδιωτική χρηματοδότηση ήταν σχεδόν 600 εκατ. ευρώ για τιςδύο περιόδους προγραμματισμού μαζί (2000-2006 & 2007-2013), … Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων συμμετέχει στο έργο με άμεσα δάνεια προς τον παραχωρησιούχο». Σημειώνεται ότι η ιδιωτική αυτή χρηματοδότηση συνίσταται κυρίως σε αυτά τα δάνεια, τα οποία δόθηκαν με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, αλλά και από τηνυποχρεωτική συνεισφορά των Ελλήνων πολιτών μέσω των υπέρογκων και προκλητικών διοδίων που εισπράττονται προκαταβολικά για δρόμους καρμανιόλες από τους παραχωρησιούχους.
Στην απάντηση επισημαίνεται επίσης ότι, «Η ΕΕ συνεισέφερε περίπου 37 εκατ. ευρώ την περίοδο προγραμματισμού 2000-2006 και μπορεί να συνεισφέρει έως 296 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2007-2013», ανεβάζοντας συνολικά τη δυνατότητα συμμετοχής της στα «333 εκ. € και για τις δύο περιόδους προγραμματισμού».
Στο ερώτημα του Νίκου Χουντή, αν έχει υποβληθεί η αναθεώρηση της σύμβασης στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού, η Ευρωπαία Επίτροπος απαντά ότι, «Σε συνέχεια κοινοποίησης από την Ελλάδα των μέτρων στήριξης που αφορούν την επανέναρξη του έργου παραχώρησης για τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, η Επιτροπή εξέδωσε στις 27.10.2014 θετική απόφαση για την υπόθεση SA. 39224 (2014/N)), εγκρίνοντας επιχορήγηση λειτουργίας ύψους 330 εκατ. ευρώ και άλλα μέτρα στήριξης. Η Επιτροπή είχε ήδη εγκρίνει το 2008 τα αρχικά κρατικά μέτρα ενίσχυσης του έργου με τον αριθ. N 566/2007 (συμπεριλαμβανομένων κρατικής χρηματοδοτικής συμμετοχής της τάξης των 330 εκατ. ευρώ και επιχορήγησης λειτουργίας)».
Καταλήγοντας στην απάντησή της και αναφερόμενη στο ερώτημα του Νίκου Χουντή ότι, σύμφωνα με τη σύμβαση που εγκρίθηκε από την Ελληνική Βουλή, «ο ΦΠΑ θα βαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο», η κ. Κρέτσου απάντησε ότι «η Επιτροπή δεν γνωρίζει για μέτρα σχετικά με τον ΦΠΑ».
Τρέμει τον Συριζα η Διαπλοκή.
Έδωσε την άδεια για τις Σκουριές ο Σκουρλέτης σε Μπόμπολα-Eldorado
Εγκρίθηκε από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Πάνο Σκουρλέτη η άδεια εγκατάστασης στην εταιρεία «Ελληνικός Χρυσός» νέου ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού του εργοστασίου εμπλουτισμού μικτών θειούχων μεταλλευμάτων και η έγκριση τροποποιήσεων υφιστάμενων υποδομών, του υποέργου «Μεταλλευτικές Εγκαταστάσεις Ολυμπιάδας» του έργου «Μεταλλευτικές – Μεταλλουργικές Εγκαταστάσεις Μεταλλείων Κασσάνδρας».
Η άδεια χορηγείται για ένα έτος με τους όρους και περιορισμούς, η παράβαση των οποίων μπορεί να έχει ως συνέπεια, την ανάκληση της άδειας.
Μεταξύ άλλων:
α. Η διάταξη των εγκαταστάσεων πρέπει να ανταποκρίνεται στα στοιχεία της οικονομοτεχνικής μελέτης και στα θεωρημένα από το υπουργείο σχεδιαγράμματα που συνοδεύουν την απόφαση.
β. Κατά την εγκατάσταση του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού πρέπει να λαμβάνεται κάθε μέτρο για την ασφάλεια και υγεία των εργαζομένων, καθώς και για την προστασία του περιβάλλοντος, σύμφωνα και με την Κοινή Απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων (ΥΠΕΚΑ/ΕΥΠΕ/οικ.201745/26-7-2011).
Το υπουργείο διατηρεί το δικαίωμα να επιβάλλει πρόσθετους όρους ή μέτρα, που θα έκρινε αναγκαία λόγω ύπαρξης νέων στοιχείων, για την προστασία της ασφάλειας και υγείας των εργαζομένων στις εγκαταστάσεις, όπως και για την προστασία του εργασιακού χώρου και του περιβάλλοντος.
Η ισχύς της απόφασης μπορεί να παραταθεί, μετά από αίτηση της εταιρείας.
Ο συνολικός προϋπολογισμός της εγκατάστασης του νέου ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού του εργοστασίου εμπλουτισμού μικτών θειούχων μεταλλευμάτων και των τροποποιήσεων των υφιστάμενων υποδομών ανέρχεται σε 36.500.000 ευρώ.
πηγή: tovima.gr
το είδα
Ένα ένα σκίζονται τα αριστερά καλσόν…
ΑπάντησηΔιαγραφή