Σελίδες

Τρίτη 17 Μαρτίου 2015

Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΤΟ ΛΟΦΟ ΚΑΣΤΑ!

ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΤΣΙΝΤΣΙΦΟΣ
- Ο Αστέριος Τσίντσιφος ανατρέπει την ιστορία
σε ομιλία του για το "ΠΕΡΙΞ ΠΑΓΓΑΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΣ"


- Διονυσιακό κέντρο λατρείας το μνημείο στο λόφο Καστά στην Αμφίπολη

Του ΒΑΣΙΛΗ Σ. ΚΑΡΤΣΙΟΥ
booksonthesites.blogspot.com


«… της νομισματικής η θέσις εν τη καθόλου επιστήμη γενικώς ανεγνωρίσθη, από των αρχών κυρίως του παρόντος αιώνος, ως σπουδαιοτάτη και απαραιτήτως αναγκαία προς μελέτην της ιστορίας, της καλλιτεχνίας, της μυθολογίας, της γεωγραφίας και της μετρολογίας των αρχαίων, άς ως μέγας πυρσός εξαισίως διαφωτίζει και απείρως προάγει. Ουδείς δε των μη επωφελουμένων των εκ της νομισματικής φώτων, δύναται να φέρη δικαίως τον τίτλον αληθούς μύστου οιασδήποτε των προμνημονευθεισών επιστημών».
Ι. Ν. Σβορώνος (1898)

Την πλήρη ανατροπή της καθεστηκυίας αντίληψης για την ιστορία της αρχαιότητας φέρνει ο Αστέριος Τσίντσιφος με το έργο του «Πέριξ Παγγαίου Ήπειρος», όπου μέσω της επιστήμης της νομισματολογίας, τεκμηριώνει τον Παγγαιοκεντρικό χαρακτήρα της αρχαιότητας από τον 6ο π.Χ. αιώνα έως και τους πρώτους αιώνες της Ρωμαιοκρατίας. Ο χρυσός και ο άργυρος της περιοχής του
Παγγαίου μετέτρεψαν σε υπερδυνάμεις τους Πέρσες, τους Αθηναίους, τους Χαλκιδαίους, τους Θασίτες, τους Μακεδόνες, τον Φίλιππο, τον Μέγα Αλέξανδρο και τους Ρωμαίους.

«Η δουλειά μου αφορούσε την ταυτοποίηση των ανεξακρίβωτων θρακο-μακεδονικών νομισμάτων, που αφορούσαν την περιοχή του Παγγαίου, και αν και η περιοχή του Παγγαίου είναι πολύ μικρή σε σύγκριση με τον Ελλαδικό χώρο. Αυτά τα ανεξακρίβωτα θρακομακεδονικά νομίσματα, που μετράνε 2000 νομισματικούς τύπους, ήταν το 60% του συνόλου των νομισμάτων στην αρχαιότητα. Όχι μόνον του 6ου και του 5ου αιώνα, που εντοπίζονται τα νομίσματα αυτά, αλλά και των μετέπειτα αιώνων. Γνωρίσαμε όλοι μία ιστορία αποσπασματική, χωρίς συνοχή μεταξύ της, και έπρεπε να μπει μέσα ο νομισματικός παράγοντας».

Ο κ. Τσίντσιφος έχει χαρτογραφήσει πλήρως τα θρακομακεδονικά φύλα και τις δεκάδες πόλεις της περιοχής κατά την αρχαιότητα: «Είναι κοινό μυστικό, από την έκφραση «Θρακομακεδονικά», ότι η Πέριξ Παγγαίου Ήπειρος είναι στην κυριολεξία ένας απέραντος νομισματότοπος, όπου συνωστίζονταν εκατοντάδες νομισματικοί τύποι, οι οποίοι μάλιστα μέσα στα άγνωστα χρόνια της νομισματοκοπίας, είχαν εξελικτική πορεία. Αυτό που συνέβαινε εκεί, αν και πουθενά αλλού δεν είχε προηγούμενο, δεν ερμηνεύτηκε ποτέ από κανέναν. Εσκεμμένα ή όχι, δεν είναι γνωστό».


Στο ψηφιδωτό απεικονίζονται ο Φίλιππος και η Ολυμπιάδα και όχι η αρπαγή της Περσεφόνης σύμφωνα με τον κ. Τσίντσιφο

Ο ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΤΟΝ ΚΑΣΤΑ

Καταιγιστικός και απόλυτος, ο ερευνητής της νομισματολογίας και ιστορικός αναλυτής, σε πρόσφατη διάλεξή του στη Θεσσαλονίκη, υποστήριξε ότι το ψηφιδωτό δείχνει πως στον λόφο Καστά είναι θαμμένος ο Φίλιππος, ενώ επισημαίνει ότι στη Βεργίνα ο Ανδρόνικος βρήκε «ένα μικρομεσαίο αξιωματούχο σ’ ένα τυπικό μακεδονικό τάφο». Ο κ. Τσίντσιφος προκαλεί την επικεφαλής της αρχαιολογικής ομάδας της ανασκαφής Κατερίνα Περιστέρη να εμφανίσει τα νομίσματα που βρήκε, για να της πει, όπως ισχυρίζεται, όχι μόνο το έτος αλλά και τον μήνα κατασκευής του μνημείου, το οποίο χαρακτηρίζει διονυσιακό κέντρο λατρείας, στο οποίο θα βρεθεί και το κέντρο μύησης.

Τις απόψεις του κ. Τσίντσιφου ενισχύουν και οι καινοφανείς και περίεργες δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Πολιτισμού Νίκου Ξυδάκη, κατά την επίσκεψή του στο λόφο Καστά, ο οποίος τόνισε ότι «δεν έχει καμία σημασία να αναρωτιόμαστε με σκανδαλολογικούς τρόπους ποιος θα ήταν ο νεκρός» και ότι «δεν ψάχνουμε να βρούμε διάσημους νεκρούς». Αλλά ο κ. Ξυδάκης ανακοίνωσε και το τέλος της ανασκαφής «για να πάρει το έργο τις ανάσες που χρειάζεται».
Σε ερώτηση για την ταυτοποίηση του ταφικού μνημείου ο κ. Ξυδάκης απάντησε: «Οι επιστήμονες πάντα θα προσπαθούν να ταυτίσουν τα ευρήματά τους, όχι μόνο με πρόσωπα, αλλά κυρίως με ιστορικές περιόδους, με στοιχεία οικονομικής και πολιτικής ιστορίας. Αλλά μερικά πράγματα μένουν αταύτιστα, εδώ υπάρχουν εξαιρετικά αντικείμενα μέσα στο Μουσείο Αμφίπολης, τα οποία είναι αταύτιστα. Δεν αφαιρεί τίποτα από την ομορφιά τους και την επιστημονική και πολιτιστική τους αξία».


Μαινάδα με κάλαθο στο κεφάλι
και όχι Καρυάτιδα

«ΠΑΝΕ ΝΑ ΜΑΣ ΤΡΕΛΑΝΟΥΝ»

Αναφερόμενος στην εκτίμηση ότι στο θαυμάσιο ψηφιδωτό του μνημείου Καστά απεικονίζεται η αρπαγή της Περσεφόνης, ο κ. Τσίντσιφος αναφέρει: «Αυτοί πάνε να μας τρελάνουν. Απαραίτητο στοιχείο σ’ αυτές τις απεικονίσεις είναι το άρμα να έχει 4 άλογα. Δεν γίνεται αρπαγή της Περσεφόνης με 2 άλογα. Έρευνα σε αρχαία γλυπτά, αγγεία κλπ., σε 29 περιπτώσεις όλες οι απεικονίσεις είχαν 4 άλογα. Ένας νομισματολόγος τα ξέρει από το πρώτο μάθημα. Έχει το σκήπτρο του ο Πλούτων; Δεν νοείται Πλούτων χωρίς σκήπτρο. Αυτός που οδηγεί το άρμα είναι ο Φίλιππος. Οδηγεί το άρμα που τον έκανε ολυμπιονίκη. Και δίπλα του είναι η Ολυμπιάδα. Γιατί; Την έχει (ο καλλιτέχνης) με τη στολή μύησης, με τη ζώνη μύησης, με τα κοσμήματα, με τα μαλλιά λυτά και οδηγεί τον άνδρα της στον Κάτω Κόσμο. Αν ήταν και η ίδια πεθαμένη θα ήταν χτενισμένη στην τρίχα. Δημιουργούν ένα συνοθύλευμα πολιτισμών για να μην βγαίνει νόημα. Δήθεν Ρωμαίοι και Αιγύπτιοι».

Ο ερευνητής αναφέρθηκε και στα επιστύλια, που φυγαδεύτηκαν άρον – άρον στο μουσείο της Αμφίπολης, υποστηρίζοντας ότι οι αρχαίοι Έλληνες απεικόνιζαν και απέδιδαν τους θεούς τους με συγκεκριμένο τρόπο και δεν χρειαζόταν να γράψουν τα ονόματά τους. «Βρήκαν νομίσματα και δεν μας τα έδειξαν. Βρήκαν χρυσούς στατήρες του Αλεξάνδρου και τετράδραχμα του Αλεξάνδρου. Αυτά που βρέθηκαν είναι αξιόπιστη πηγή χρονολόγησης».


Όπως είχε προβλεφθεί οι ελληνικές σφίγγες
είχαν κάλαθο στο κεφάλι

Σε ερώτησή μας μήπως είναι απόλυτος στο θέμα της ερμηνείας της ιστορίας, μέσω της νομισματοκοπίας, ο κ. Τσίντσιφος απάντησε ότι είναι «απολυτότατος».

«Η περίπτωση είναι τόσο απλή και φαίνεται από τον περίβολο. Θεωρήθηκε τυπικός μακεδονικός τάφος. Κανένας μακεδονικός τάφος δεν έχει περίβολο. Όχι τόσο μεγαλειώδη όσο είναι αυτός, ούτε καν κάτι απλό. Δεν νοείται μακεδονικός τάφος με περίβολο, ούτε να έχει λιοντάρια επάνω. Όλη η κατασκευή είναι βασιλική. Ξεπροβάλλουν οι σφίγγες. Φέρανε την Αίγυπτο, τους Ρωμαίους. Η λύση ήταν απλή. Η σφίγγα ήταν νομισματικός τύπος των Εννέα Οδών (πρώτη ονομασία της Αμφίπολης). Η Αμφίπολη ήταν διονυσιακό κέντρο. Η Ολυμπιάδα θέλησε να αναβιώσει τη διονυσιακή λατρεία στο χώρο εκεί. Η Σφίγγα ήταν ακόλουθος του Διόνυσου. Η Σφίγγα με το Διόνυσο και το σταφύλι πάνε πακέτο. Οι Σφίγγες είχαν και κάλαθο στο κεφάλι, ακριβώς όπως οι Μαινάδες, κι όμως τις χαρακτηρίζουν ακόμη Καρυάτιδες. Έχω πει δέκα λόγους γιατί αυτές οι γυναίκες είναι Μαινάδες. Μιλάμε για την ελληνική Σφίγγα που δεν έχει καμία σχέση με την Αιγυπτιακή, έχει άλλη φιλοσοφία. Υπάρχουν νομίσματα των Εννέα Οδών με Σφίγγες. Το παιχνίδι ήταν στημένο. Βρήκαν και τα φτερά, οπωσδήποτε βρήκαν και τα χέρια των Μαινάδων, που κρατούσαν πυρσούς στα χέρια».


Οι ελληνικές σφίγγες δεν είχαν καμία σχέση με τις αιγυπτιακές. Ήταν ακόλουθοι του Διόνυσου και έφεραν κάλαθο στο κεφάλι και φτερά. Το μνημείο ήταν Διονυσιακό κέντρο λατρείας.

Την εκτίμηση του κ. Τσίντσιφου επιβεβαιώνει και ο Βρετανός αιγυπτιολόγος Andrew Chugg, ο οποίος είχε δηλώσει τον Σεπτέμβριο του 2014 στο Discovery News: «Αυτά τα γυναικεία γλυπτά μπορεί να απεικονίζουν συγκεκριμένα τις Κλωδώνες, τις ιέρειες του Διονύσου, οι οποίες συναναστρέφονταν με την Ολυμπιάδα, τη μητέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Κι αυτό γιατί τα καλάθια που φέρουν στα κεφάλια τους είναι ιερά για τον Διόνυσο». Υπενθυμίζεται ότι οι Μαινάδες ήταν νύμφες – συνοδοί του θεού Διόνυσου και ταυτίζονται με τις Βάκχες. Στη Μακεδονία οι Μαινάδες αποκαλούνταν και Κλωδώνες, ενώ αναλόγως με την περιοχή είχαν και διαφορετικές ονομασίες.

Ο κ. Τσίντσιφος υποστήριξε ότι στη Βεργίνα δεν υπήρχαν ούτε καν ενδείξεις, ότι ήταν θαμμένος εκεί ο Φίλιππος. «Η υπόθεση του Ανδρόνικου ήταν ένα μεγάλο ψέμα. Φιάσκο». Ο ερευνητής τόνισε μάλιστα ότι το μνημείο στο λόφο Καστά καταχώθηκε αμέσως από τον Κάσσανδρο γιατί τα μάρμαρα βρέθηκαν τόσο φρέσκα, σαν να τοποθετήθηκαν εκείνη τη στιγμή, και γιατί δεν υπάρχει καμία αναφορά για το μνημείο κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους.

Παρακολουθήστε τη συγκλονιστική διάλεξη του νομισματολόγου – ιστορικού ερευνητή Αστερίου Τσίντσιφου από τις παρακάτω συνδέσεις:












video Ellenos Ellen
το είδα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου