Γράφει η Χριστίνα Σαλεμή
Όπως κατά παραδοχή του ίδιου του εμπνευστή του νόμου περί (αν)ευθύνης υπουργών Ευ. Βενιζέλου, «η αναθεώρηση του Συντάγματος το 2001 έγινε με βασικό στόχο την αναθεώρηση του άρθρου 86 περί ευθύνης υπουργών», έτσι και τώρα, ο βασικός λόγος της αναθεώρησης είναι να περαστεί στο ελληνικό Σύνταγμα η άμεση προτεραιότητα στην αποπληρωμή του χρέους, έτσι όπως δεσμεύτηκαν με το τρίτο αν θυμάμαι καλά μνημόνιο της 26 Οκτωβρίου 2011. Δείτε σχετικά “Μόνιμη τρόικα στην Αθήνα, μόνιμος λογαριασμός για το χρέος, μόνιμος και ο γγ Φορολογικών – Οι όροι των δανειστών για το “πακέτο” των 230 δισ.”
Επί της ευκαιρίας βέβαια, θέλουν να ιδρύσουν και Συνταγματικό Δικαστήριο για να έχουν την δυνατότητα να κηρύξουν συνταγματικούς όλους τους νόμους τους. Εξηγώ: Τώρα ο κάθε Έλληνας δικαστής είναι αρμόδιος για τον έλεγχο της συνταγματικότητας των νόμων. Εάν φτιάχνουν Συνταγματικό Δικαστήριο, η σχετική αρμοδιότητα θα αφαιρεθεί από τους “κανονικούς” δικαστές – που είναι χιλιάδες και ανέλεγκτοι – και θα δοθεί σε μια χούφτα δικών τους “επίλεκτων” δικαστών που θα είναι υπό απόλυτο έλεγχο, όπως είναι σήμερα οι δικαστές του ΣΤΕ, του ΑΠ και γενικά η ηγεσία της δικαιοσύνης.
Το ωραίο είναι ότι χρησιμοποιούν ως αφορμή της
καινούργιας και μάλιστα πρόωρης και άτυπης συνταγματικής αναθεώρησης, την κατάργηση του άρθρου 86 περί (μη)ευθύνης υπουργών που ήταν η αφορμή της αναθεώρησης του 2001! Το θέμα είναι ότι με το συγκεκριμένο άρθρο τελέστηκε πραξικόπημα και το πρόβλημα δεν λύνεται με την απλή κατάργηση του άρθρου που ούτως η άλλος δεν έπρεπε ποτέ να εφαρμοστεί. Πραξικόπημα έγινε κυρίως επειδή η νομοθετική εξουσία άρπαξε και άσκησε παράνομα και καταχρηστικά αρμοδιότητες της δικαστικής εξουσίας και οι υπαίτιοι δεν μπορούν να πάρουν άφεση αμαρτιών με την απλή διαγραφή μερικών γραμμών από το σύνταγμα αλλά πρέπει να τιμωρηθούν παραδειγματικά μόλις αποκατασταθεί η νόμιμη εξουσία στην χώρα (120Σ). Επισήμανση: με την αναθεώρηση του άρθρου 86Σ που έγινε το 2001, αναθεωρήθηκαν ουσιαστικά δυο άρθρα που σύμφωνα με το άρθρο 110 παρ. 1 του Συντάγματος, είναι παντελώς απρόσβλητα από κάθε εξουσία, συμπεριλαμβανομένης και της αναθεωρητικής. Πρόκειται για το άρθρο 26 που καθορίζει μαζί με άλλες διατάξεις τη βάση και τη μορφή του πολιτεύματος και το άρθρο 4 περί ισότητας των πολιτών απέναντι στο νόμο. Δείτε σχετικά Ολόκληρο το Σύνταγμα της Ελλάδας σε μια σελίδα.
Πολύ συνοπτικά, αυτοί είναι οι πραγματικοί λόγοι για τους οποίους θέλουν να κάνουν την αναθεώρηση και όλα τα άλλα που λένε είναι κουραφέξαλα. Δείτε ενδεικτικά παλιότερη ανάρτηση για το θέμα ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, Ή ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ;;;
.
ΣΧΕΤΙΚΑ
Αναλυτικά οι προτάσεις της ΝΔ για την αναθεώρηση του Συντάγματος
Μεϊμαράκης: Αναθεώρηση του Συντάγματος από τη Βουλή (προτείνει την παραβίαση του άρθρου 110Σ που δεν μπορεί να αναθεωρηθεί …. Πιο απλά: επειδή το 110Σ δεν μπορεί να αναθεωρηθεί, ας το παραβιάσουμε! )
Σαλεμή, Μυλωνάς (έγκληση μήνυση για έσχατη προδοσία, νόμος περί ευθύνης υπουργών )
το είδα
Όπως κατά παραδοχή του ίδιου του εμπνευστή του νόμου περί (αν)ευθύνης υπουργών Ευ. Βενιζέλου, «η αναθεώρηση του Συντάγματος το 2001 έγινε με βασικό στόχο την αναθεώρηση του άρθρου 86 περί ευθύνης υπουργών», έτσι και τώρα, ο βασικός λόγος της αναθεώρησης είναι να περαστεί στο ελληνικό Σύνταγμα η άμεση προτεραιότητα στην αποπληρωμή του χρέους, έτσι όπως δεσμεύτηκαν με το τρίτο αν θυμάμαι καλά μνημόνιο της 26 Οκτωβρίου 2011. Δείτε σχετικά “Μόνιμη τρόικα στην Αθήνα, μόνιμος λογαριασμός για το χρέος, μόνιμος και ο γγ Φορολογικών – Οι όροι των δανειστών για το “πακέτο” των 230 δισ.”
Επί της ευκαιρίας βέβαια, θέλουν να ιδρύσουν και Συνταγματικό Δικαστήριο για να έχουν την δυνατότητα να κηρύξουν συνταγματικούς όλους τους νόμους τους. Εξηγώ: Τώρα ο κάθε Έλληνας δικαστής είναι αρμόδιος για τον έλεγχο της συνταγματικότητας των νόμων. Εάν φτιάχνουν Συνταγματικό Δικαστήριο, η σχετική αρμοδιότητα θα αφαιρεθεί από τους “κανονικούς” δικαστές – που είναι χιλιάδες και ανέλεγκτοι – και θα δοθεί σε μια χούφτα δικών τους “επίλεκτων” δικαστών που θα είναι υπό απόλυτο έλεγχο, όπως είναι σήμερα οι δικαστές του ΣΤΕ, του ΑΠ και γενικά η ηγεσία της δικαιοσύνης.
Το ωραίο είναι ότι χρησιμοποιούν ως αφορμή της
καινούργιας και μάλιστα πρόωρης και άτυπης συνταγματικής αναθεώρησης, την κατάργηση του άρθρου 86 περί (μη)ευθύνης υπουργών που ήταν η αφορμή της αναθεώρησης του 2001! Το θέμα είναι ότι με το συγκεκριμένο άρθρο τελέστηκε πραξικόπημα και το πρόβλημα δεν λύνεται με την απλή κατάργηση του άρθρου που ούτως η άλλος δεν έπρεπε ποτέ να εφαρμοστεί. Πραξικόπημα έγινε κυρίως επειδή η νομοθετική εξουσία άρπαξε και άσκησε παράνομα και καταχρηστικά αρμοδιότητες της δικαστικής εξουσίας και οι υπαίτιοι δεν μπορούν να πάρουν άφεση αμαρτιών με την απλή διαγραφή μερικών γραμμών από το σύνταγμα αλλά πρέπει να τιμωρηθούν παραδειγματικά μόλις αποκατασταθεί η νόμιμη εξουσία στην χώρα (120Σ). Επισήμανση: με την αναθεώρηση του άρθρου 86Σ που έγινε το 2001, αναθεωρήθηκαν ουσιαστικά δυο άρθρα που σύμφωνα με το άρθρο 110 παρ. 1 του Συντάγματος, είναι παντελώς απρόσβλητα από κάθε εξουσία, συμπεριλαμβανομένης και της αναθεωρητικής. Πρόκειται για το άρθρο 26 που καθορίζει μαζί με άλλες διατάξεις τη βάση και τη μορφή του πολιτεύματος και το άρθρο 4 περί ισότητας των πολιτών απέναντι στο νόμο. Δείτε σχετικά Ολόκληρο το Σύνταγμα της Ελλάδας σε μια σελίδα.
Πολύ συνοπτικά, αυτοί είναι οι πραγματικοί λόγοι για τους οποίους θέλουν να κάνουν την αναθεώρηση και όλα τα άλλα που λένε είναι κουραφέξαλα. Δείτε ενδεικτικά παλιότερη ανάρτηση για το θέμα ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, Ή ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ ;;;
.
ΣΧΕΤΙΚΑ
Αναλυτικά οι προτάσεις της ΝΔ για την αναθεώρηση του Συντάγματος
Μεϊμαράκης: Αναθεώρηση του Συντάγματος από τη Βουλή (προτείνει την παραβίαση του άρθρου 110Σ που δεν μπορεί να αναθεωρηθεί …. Πιο απλά: επειδή το 110Σ δεν μπορεί να αναθεωρηθεί, ας το παραβιάσουμε! )
Σαλεμή, Μυλωνάς (έγκληση μήνυση για έσχατη προδοσία, νόμος περί ευθύνης υπουργών )
το είδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου