Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης
Αμερικανοί, Γάλλοι, Γερμανοί και Έλληνες «συγκρούονται» για τα ελληνικά αεροδρόμια που ιδιωτικοποιούνται, σε μια «μάχη» που κορυφώνεται στις 6 Ιουνίου, τελευταία ημέρα για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στους διαγωνισμούς που μπήκαν σε φάση δημοπράτησης.
Τα εφτά σχήματα πήραν ήδη τα τεύχη δημοπράτησης και σύμφωνα με τον σχεδιασμό, κι αν δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, έως το τέλος του φθινοπώρου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας θα έχουν περάσει σε ιδιωτικά χέρια.
Το ενδιαφέρον είναι έντονο και εφτά κοινοπραξίες που περιλαμβάνουν μερικά από τα πιο ηχηρά ονόματα της ελληνικής και διεθνούς αγοράς, διεκδικούν τα δυο «πακέτα» αεροδρομίων που ιδιωτικοποιούνται από το ΤΑΙΠΕΔ με συμβάσεις παραχώρησης 30 συν 10 ετών.
Οι ανάδοχοι θα μοιραστούν την πίτα των άνω των 18 εκατομμυρίων επιβατών τον χρόνο. Μόνο τα
αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, Κέρκυρας και Χανίων υπολογίζεται ότι εξυπηρετούν πάνω από 13 εκατ. επιβάτες το χρόνο. Αυτά τα πέντε αεροδρόμια προβλέπεται να αναβαθμιστούν με επένδυση άνω των 100 εκ. ευρώ. Άλλα 95 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στα αεροδρόμια Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, τα οποία εξυπηρετούν περίπου 4 εκ. επιβάτες το χρόνο.
Ο διαγωνισμός χωρίζει τα αεροδρόμια σε δυο «πακέτα». Το πρώτο περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Τα ελληνικά αεροδρόμια διεκδικούν, ο γαλλικός κατασκευαστικός κολοσσός Vinci σε κοινοπραξία με τον Ελάκτωρ του ομίλου Μπόμπολα, η γερμανική Fraport μαζί με τον Όμιλο Κοπελούζου, η Corporation America από την Αργεντινή με την ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Μυτιληναίου, η ελβετική Zurich Airport με τον ελληνοκυπριακό Όμιλο J&P Άβαξ, η γαλλική Aeroports De La Cote d Azur, η αμερικανική Advent International και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών που ελέγχεται από την γερμανική Hochtief.
http://rizopoulospost.com/παγκόσμιος-πόλεμος-για-τα-ελληνικά-α/#axzz2trXGat1V
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Rodney Atkinson to The Guardian about Germany’s treatment of Greece
In early 2102 Wolfgang Schaeuble repeatedly threw last minute spokes in the wheel just as a solution to the Greek finances drew close while the German company which operates Greece’s international airport in Athens repeatedly, over a period of 10 years, refused to pay over 500 million euros in Value Added Tax owed to the Greek State.
Δικαιώθηκε η Hochtief του Ελ. Βενιζέλος – Δεν θα πληρώσει ούτε ευρώ στο Δημόσιο (Βίντεο)
ΤΑΙΠΕΔ: Περιφερειακά Αεροδρόμια
Ο τομέας των τοπικών αεροδρομίων στην Ελλάδα περιλαμβάνει 39 περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσα στα οποία αυτά της Θεσσαλονίκης, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλης της Ελλάδας και που αποτελεί εμπορική είσοδο των Βαλκανίων/Κεντρικής Ευρώπης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου, το οποίο και προσελκύει την πλειοψηφία του διεθνούς τουρισμού.
Κατά την τρέχουσα περίοδο, όλα τα τοπικά αεροδρόμια ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να έχουν καμία εταιρική δομή, και είναι υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Έχουν πολύ σημαντική κρυφή αξία που πηγάζει από την δυνατότητα βελτίωσης της χρήσης των υποδομών των αεροδρομίων, όσο κι από την δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης και ανάπτυξης των ακινήτων, τα οποία μένουν σήμερα υπανάπτυκτα και υποχρησιμοποιούνται. Η αναβάθμισή τους μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό.
Η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών. Ύστερα από μία τέτοια αποκρατικοποίηση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Το Ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει τις Citigroup Global Markets Limited και Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. ως οικονομικούς συμβούλους, τις Your Legal Partners και Δρακόπουλος & Βασαλάκης δικηγορική εταιρεία ως νομικούς συμβούλους και τις Lufthansa consulting, Γραφείο Δοξιάδη και Alanna Consulting Group ως τεχνικούς συμβούλους προκειμένου να βοηθήσουν με την αποκρατικοποίηση.
Δελτίο Τύπου: Με 7 επενδυτικά σχήματα προχωρά στη Β’ φάση ο διαγωνισμός για τα Περιφερειακά Αεροδρόμια (2013.09.10)
http://www.hradf.com/gr/infrastructure/regional-airports
Αμερικανοί, Γάλλοι, Γερμανοί και Έλληνες «συγκρούονται» για τα ελληνικά αεροδρόμια που ιδιωτικοποιούνται, σε μια «μάχη» που κορυφώνεται στις 6 Ιουνίου, τελευταία ημέρα για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στους διαγωνισμούς που μπήκαν σε φάση δημοπράτησης.
Τα εφτά σχήματα πήραν ήδη τα τεύχη δημοπράτησης και σύμφωνα με τον σχεδιασμό, κι αν δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, έως το τέλος του φθινοπώρου θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί και τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας θα έχουν περάσει σε ιδιωτικά χέρια.
Το ενδιαφέρον είναι έντονο και εφτά κοινοπραξίες που περιλαμβάνουν μερικά από τα πιο ηχηρά ονόματα της ελληνικής και διεθνούς αγοράς, διεκδικούν τα δυο «πακέτα» αεροδρομίων που ιδιωτικοποιούνται από το ΤΑΙΠΕΔ με συμβάσεις παραχώρησης 30 συν 10 ετών.
Οι ανάδοχοι θα μοιραστούν την πίτα των άνω των 18 εκατομμυρίων επιβατών τον χρόνο. Μόνο τα
αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Ρόδου, Κω, Κέρκυρας και Χανίων υπολογίζεται ότι εξυπηρετούν πάνω από 13 εκατ. επιβάτες το χρόνο. Αυτά τα πέντε αεροδρόμια προβλέπεται να αναβαθμιστούν με επένδυση άνω των 100 εκ. ευρώ. Άλλα 95 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν στα αεροδρόμια Ζακύνθου, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σάμου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, τα οποία εξυπηρετούν περίπου 4 εκ. επιβάτες το χρόνο.
Ο διαγωνισμός χωρίζει τα αεροδρόμια σε δυο «πακέτα». Το πρώτο περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια της Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Τα ελληνικά αεροδρόμια διεκδικούν, ο γαλλικός κατασκευαστικός κολοσσός Vinci σε κοινοπραξία με τον Ελάκτωρ του ομίλου Μπόμπολα, η γερμανική Fraport μαζί με τον Όμιλο Κοπελούζου, η Corporation America από την Αργεντινή με την ΜΕΤΚΑ του Ομίλου Μυτιληναίου, η ελβετική Zurich Airport με τον ελληνοκυπριακό Όμιλο J&P Άβαξ, η γαλλική Aeroports De La Cote d Azur, η αμερικανική Advent International και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών που ελέγχεται από την γερμανική Hochtief.
http://rizopoulospost.com/παγκόσμιος-πόλεμος-για-τα-ελληνικά-α/#axzz2trXGat1V
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Rodney Atkinson to The Guardian about Germany’s treatment of Greece
In early 2102 Wolfgang Schaeuble repeatedly threw last minute spokes in the wheel just as a solution to the Greek finances drew close while the German company which operates Greece’s international airport in Athens repeatedly, over a period of 10 years, refused to pay over 500 million euros in Value Added Tax owed to the Greek State.
Δικαιώθηκε η Hochtief του Ελ. Βενιζέλος – Δεν θα πληρώσει ούτε ευρώ στο Δημόσιο (Βίντεο)
Ευρώ δεν θα πληρώσει τελικά η γερμανική εταιρεία «Hochtief»- που διαχειρίζεται τα δικαιώματα του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» στο ελληνικό δημόσιο έπειτα από απόφαση βρετανικού Δικαστηρίου.
Η εταιρεία «Hochtief» είχε κατηγορηθεί ότι χρωστάει 500 εκατομμύρια ευρώ σε ΦΠΑ στο ελληνικό δημόσιο, αφού δεν είχε καταβάλλει τους απαραίτητους φόρους από την εκμετάλλευση του Διεθνή Αερολιμένα από το έτος 2001 μέχρι και σήμερα.
ΤΑΙΠΕΔ: Περιφερειακά Αεροδρόμια
Ο τομέας των τοπικών αεροδρομίων στην Ελλάδα περιλαμβάνει 39 περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσα στα οποία αυτά της Θεσσαλονίκης, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλης της Ελλάδας και που αποτελεί εμπορική είσοδο των Βαλκανίων/Κεντρικής Ευρώπης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου, το οποίο και προσελκύει την πλειοψηφία του διεθνούς τουρισμού.
Κατά την τρέχουσα περίοδο, όλα τα τοπικά αεροδρόμια ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να έχουν καμία εταιρική δομή, και είναι υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Έχουν πολύ σημαντική κρυφή αξία που πηγάζει από την δυνατότητα βελτίωσης της χρήσης των υποδομών των αεροδρομίων, όσο κι από την δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης και ανάπτυξης των ακινήτων, τα οποία μένουν σήμερα υπανάπτυκτα και υποχρησιμοποιούνται. Η αναβάθμισή τους μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό.
Η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών. Ύστερα από μία τέτοια αποκρατικοποίηση, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας.
Το Ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει τις Citigroup Global Markets Limited και Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. ως οικονομικούς συμβούλους, τις Your Legal Partners και Δρακόπουλος & Βασαλάκης δικηγορική εταιρεία ως νομικούς συμβούλους και τις Lufthansa consulting, Γραφείο Δοξιάδη και Alanna Consulting Group ως τεχνικούς συμβούλους προκειμένου να βοηθήσουν με την αποκρατικοποίηση.
Δελτίο Τύπου: Με 7 επενδυτικά σχήματα προχωρά στη Β’ φάση ο διαγωνισμός για τα Περιφερειακά Αεροδρόμια (2013.09.10)
http://www.hradf.com/gr/infrastructure/regional-airports
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου