Με πολύ μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 2ο φεστιβάλ νεολαίας Σμίνθης στις 9 Αυγούστου, που ήταν και η δεύτερη μέρα της μιας εκ των δύο μεγάλων θρησκευτικών γιορτών των μουσουλμάνων. Αυτό θα έγραφε ένας ρεπόρτερ ο οποίος απλά παρακολούθησε ένα καλοστημένο μουσικοχορευτικό πρόγραμμα αλλά δεν γνωρίζει όσα προηγήθηκαν από το φεστιβάλ και όσα γενικά συμβαίνουν με τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης. Κρίμα που δεν μπορώ να γράψω κι εγώ κάτι ανάλογο, γιατί γνωρίζω και όσα έγιναν πριν το φεστιβάλ και τα όσα ακολούθησαν.
Ας τα πιάσουμε όμως τα πράγματα από την αρχή ώστε να
φανούν τα πολιτικά παιχνίδια ορισμένων στις πλάτες ανυποψίαστων πολιτών. Πέρυσι την ίδια περίπου εποχή μια ομάδα από τη νεολαία της Σμίνθης αποφάσισε να
διοργανώσει ένα φεστιβάλ στον χώρο ενός γηπέδου – και σαν πρώτη προσπάθεια μπορώ να πω ότι ήταν πολύ καλή. Φέτος είχαν την ιδέα να συνεχίσουν την προσπάθεια τους αυτή και το φεστιβάλ νεολαίας Σμίνθης να γίνει πλέον ετήσιος θεσμός. Μάλιστα φέτος τα παιδιά θέλησαν να δώσουν στο φεστιβάλ ένα άρωμα παράδοσης προσθέτοντας στο πρόγραμμα κι ένα πομακόφωνο κομμάτι, ξέροντας πολύ καλά πως η καθημερινή γλώσσα των περισσότερων θεατών του φεστιβάλ είναι η πομακική.
Προφανώς δεν τους πέρασε καν από το μυαλό πως αυτό θα ενοχλούσε ιδιαίτερα κάποιους τοπικούς παράγοντες εκ των οποίων οι περισσότεροι έχουν στενότατες σχέσεις με το τουρκικό προξενείο της Κομοτηνής. Άλλωστε μιλάμε για νεαρά παιδιά τα οποία ζουν τη ζωή τους, χωρίς να μπορούν να αντιληφθούν τα βρώμικα πολιτικά παιχνίδια που παίζονται πάνω στις πλάτες των μουσουλμάνων της Θράκης. Κι ας μην ξεχνάμε πως κι εμείς ήμασταν κάποτε στη θέση τους.
Για να διοργανωθεί όμως ένα φεστιβάλ δεν φτάνει μόνο η όρεξη των διοργανωτών και η αποφασιστικότητα τους, χρειάζονται και χρήματα και υλικοτεχνική στήριξη κι έτσι τα παιδιά βρέθηκαν μπροστά σε αντικειμενικές δυσκολίες. Τότε σκέφτηκαν αυτό που θα σκεφτόταν ο καθένας στη θέση τους, να ζητήσουν δηλαδή τη βοήθεια του δήμου και πιο συγκεκριμένα να ζητήσουν από τον δήμαρχο Μύκης να τους πάει νερό και ηλεκτρικό ρεύμα στον χώρο του φεστιβάλ. Ζήτησαν δηλαδή από τον δήμο Μύκης υλικοτεχνική στήριξη και όχι χρηματική ενίσχυση. Και ο καλός μας δήμαρχος δεν τους αρνήθηκε αυτή τη μικρή βοήθεια. Τους είπε ότι θα τους δώσει και νερό και ρεύμα αλλά για τη
βοήθεια αυτή ζήτησε ως αντάλλαγμα να αφαιρεθεί από το πρόγραμμα του φεστιβάλ το πομακόφωνο κομμάτι, να ένας από τους παράγοντες στους οποίους αναφέρθηκα πιο πάνω.
Οι διοργανωτές του φεστιβάλ χωρίς να το σκεφτούν καθόλου και χωρίς να καταλάβουν μάλλον το λόγο για τον οποίο ο κύριος δήμαρχος τους ζήτησε να αφαιρέσουν από το φεστιβάλ ό,τι πομακόφωνο υπήρχε στο πρόγραμμα είπαν αμέσως ναι, δέχτηκαν δηλαδή για λίγο νερό και ρεύμα να γράψουν στα παλιά τους τα παπούτσια την πολιτιστική τους κληρονομιά, ό,τι πολυτιμότερο πήραν από τους παππούδες τους δηλαδή. Όλα αυτά τα περιέγραψε ο ίδιος ο δήμαρχος Μύκης στο δημοτικό συμβούλιο, διότι χρειαζόταν τη σύμφωνη γνώμη του σώματος. Αυτό όμως ως φαίνεται ήταν μόνο η αρχή αφού λίγες μόλις μέρες πριν την πραγματοποίηση του φεστιβάλ άρχισε να κυκλοφορεί η φήμη πως το εν λόγω φεστιβάλ στηρίζεται οικονομικά (και όχι μόνο) από τον τουρκομουφτή Ξάνθης. Η φήμη αυτή δυστυχώς επιβεβαιώθηκε με τον πλέον επίσημο τρόπο, με την παρουσία του ίδιου του Μετέ στο φεστιβάλ και μάλιστα με τη συνοδεία πρώην και νυν μουσουλμάνων βουλευτών της Θράκης. Να είστε βέβαιοι πως αν το τουρκικό προξενείο δεν είχε καμία σχέση με το φεστιβάλ, ούτε ο τουρκομουφτής αλλά ούτε και οι βουλευτές θα πατούσαν το πόδι τους εκεί, να γιατί λέω πως η φήμη αυτή δυστυχώς επιβεβαιώθηκε με τον πλέον επίσημο τρόπο (σ.σ. “Προξενείο-Στοπ”: φυσικά όμως παρών, πλην όλων αυτών, ήταν και ο ίδιος ο Τούρκος πρόξενος Σενέρ, όπως βλέπετε και στη 2η φωτογραφία).
Αργότερα βέβαια υπήρξε και η παραδοχή πως το φεστιβάλ στηρίχθηκε από τον Τουρκομουφτή χωρίς όμως να δοθούν και οι απαραίτητες εξηγήσεις για τους λόγους που οι διοργανωτές του φεστιβάλ δέχτηκαν μια τέτοια στήριξη.
Είμαι βέβαιος πως τα παιδιά αυτά ακόμα δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν το μέγεθος του κακού που έκαναν
στον τόπο τους και στην περιοχή τους αλλά αυτό φυσικά δεν τους απαλλάσσει από καμία ευθύνη. Ναι μεν εκείνοι είναι οι διοργανωτές του φεστιβάλ και εκείνοι έπρεπε να αποφασίσουν πως ακριβώς θα το κάνουν αλλά η πολιτιστική κληρονομιά μιας ολόκληρης περιοχής δεν είναι μόνο δική τους υπόθεση, η πομάκικη γλώσσα και γενικότερα ο πομάκικος πολιτισμός ανήκει σε όλους τους Πομάκους και δεν έχουν το δικαίωμα να τον εξαφανίζουν από προσώπου γης πέντε και δέκα «βουτυρόπαιδα». Ξέρω ότι θα θυμώσουν με τον χαρακτηρισμό αλλά αν μπορούσαν να καταλάβουν πόσο κακό έκαναν στον τόπο τους δε θα θύμωναν καθόλου μαζί μου.
Δεν χρειαζόταν να κάνουν πολλά, μόνο τη δύναμη να πουν ένα ΟΧΙ στον δήμαρχο Μύκης έπρεπε να βρουν κι ας έχαναν για φέτος το φεστιβάλ, θα κέρδιζαν πολλά περισσότερα για τις επόμενες χρονιές. Δυστυχώς όμως λόγω άγνοιας, απειρίας (ή και προσωπικών συμφερόντων;) έδωσαν την ευκαιρία στο τουρκικό προξενείο να καπελώσει κι άρα να σβήσει άλλη μια προσπάθεια που υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσε να αποτελέσει την αρχή για να ανάδειξη και διάσωση ενός πλούσιου πολιτισμού που η Τουρκία με την ανοχή της ελληνικής πολιτείας προσπαθεί να αφανίσει.
ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΤΗΣ ΣΜΙΝΘΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΜΑΚΩΝ, ΤΩΝ ΠΑΠΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥΣ. ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!
Σεμπαεδήν Καραχότζα
proxeneio-stop.org
το είδα
<<< ΑΜΟΚ ΑΠOΚΕΦΑΛΙΣΜΩΝ ΣΤΟ ΧΑΛΕΠΙ Η συγκλονιστική μαρτυρία του φωτορεπόρτερ που ήταν παρών - (Σκληρές εικόνες)
Ο 29χρονος Γιάννης Ανδρεαδάκης έβαλε λαδολέμονο σε κεραμικό μπουκάλι και δεν προλαβαίνει να εξάγει στην Γερμανία >>>
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου