Τι θα λέγατε αν η οικογένεια τούς άνοιγε την πόρτα; Αν κοιμόταν με ανοιχτά τα παράθυρα και ξεκλείδωτη την πόρτα; Κι όλα αυτά πατώντας ένα κουμπί;!;
Ο «εχθρός» είναι εντός των πυλών -μια παράφραση του τίτλου αμερικάνικου φιλμ-. Κάθε μέρα μάς κοιτά με ορθάνοιχτα μάτια ξαπλωμένος στο καθιστικό και στις κρεβατοκάμαρες.
Περιμένει καρτερικά να «βιάσει» τις συνειδήσεις του θεατή…
Είναι αλήθεια ότι η… τηλεόραση θέτει την ατζέντα της συλλογικής σκέψης. Οι παρέες στην καφετέρια, στη δουλειά, στο καφενείο ή στο λακριντί που υφαίνουν οι νοικοκυρές, συζητούν ζητήματα που κινούνται γύρω από την τηλεόραση. Δύσκολα η σκέψη μας ξεφεύγει από το πλαίσιο της θεματολογίας με το οποίο κάθε μέρα οι «ρολίστες» δημοσιογράφοι καταπιάνονται. Όσο χειμαρρώδης και να είναι η σκέψη μας, αργά ή γρήγορα εγκλωβίζεται στις όχθες που θέτει το ρέμα των τηλε-σχολιαστών.
Πόσο να αντισταθείς στην προπαγάνδα που αναλαμβάνουν να βγάλουν εις πέρας τα μεγαλύτερα κανάλια της χώρας; Πώς να κατακτήσεις πλουραλισμό στην ενημέρωση όταν όλα προσπαθούν την περίοδο αυτή να υπερασπιστούν τα ίδια συμφέροντα;
Οι μεγαλύτεροι τηλεοπτικοί σταθμοί βρίσκονται υπό
καθεστώς προσωρινής άδειας λειτουργίας από το αρμόδιο Υπουργείο. Βοούν τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία για το πλέγμα συμφερόντων που έχει γίνει κουβάρι αποτελούμενο από πολιτικούς, ιδιοκτήτες ΜΜΕ και ταυτόχρονα προμηθευτές του Δημοσίου.
Αυτά τα μέσα τώρα «τσιμεντάρουν» τον φόβο στις εγκεφαλικές κοιλότητες του λαού μας και στηρίζουν την πορεία προς την εξαθλίωση μετά ξεπουλήματος που επιβάλλουν οι δανειστές μας. Η συσκευή που μας χάρισε τέχνη προσιτή, φθηνή (σε χρηματικούς όρους) και ενημέρωση άμεση κάλυψε πια τα εγκεφαλικά μας κύτταρα ντόλμπι σαράουντ.
Ενώ τω μεταξύ, τα προγράμματά της αναμασούν τον εαυτό της. Έναν εαυτό χαμένο στο κουτσομπολιό και τη φθήνια. Οι εκπομπές της και η «Φυλής» μοιάζουν σαν δίδυμα αδέρφια. Τα «μεσημεριανά» χλευάζουν τα πρωϊνά προγράμματα, τα βραδινά τα μεσημεριανά και τα πρωϊνά τα χθεσινοβραδινά. Φαύλος κύκλος προστυχιάς.
Το «χαζοκούτι», όμως, είναι πολύ πιο έξυπνο από εμάς.
Είμαστε πτωχοί τω πνεύματι και αυτό το εκμεταλλεύεται. Κάνει το μυαλό το δικό μας και των παιδιών μας πρωϊνή εναλλακτική του πατσά. Κοτόσουπα…
Οι δημοσιογράφοι λαμβάνουν ρόλους. Εσύ τον αυστηρό, εγώ τον ασυγκράτητο, εκείνος τη φωνή της λογικής, ο άλλος τον λαϊκιστή κ.ο.κ.. Ένα θέατρο που οδηγεί σε κάθαρση. Όχι ηθική, όπως ήθελε η αρχαία τραγωδία, αλλά σε κάθαρση των αμαρτιών των κυρίαρχων πολιτικών. Κολυμβήθρα που βαφτίζει σωτηρία τον δρόμο που οδηγεί στην πλήρη ολοκλήρωση της χρεοκοπίας και στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και… στη δραχμή.
Εμφανίζουν ως μοιραία την παντελή έλλειψη αντιστοιχίας των προεκλογικών εξαγγελιών με τις μετεκλογικές επιλογές. Δεν υπάρχει καμία διαπραγμάτευση των όρων των συμβάσεων δανεισμού. Δεν υπάρχει καμιά προσπάθεια εκδημοκρατισμού της λειτουργίας του Κράτους. Η μόνη αντιστοιχία εντοπίζεται στο ότι προαναγγέλθηκε η χρήση μηχανημάτων ρίψης νερού κατά διαδηλωτών σε πιθανές πορείες με τα οχήματα με παρατσούκλι «Αύρα» και αυτό εν μέρει έγινε…
Μπροστά στις ιστορίες ανθρώπινης εξαθλίωσης ή έστω κλοπής της αξιοπρέπειας, πολλοί λένε «μα γιατί δεν βγαίνει ο κόσμος να αντιδράσει;». Δεν είναι εύκολο. Τα πράγματα αυτά οδηγούνται από «μαγικούς» παράγοντες τους οποίους δεν ελέγχει κανείς.
Η πρόταση που υποβάλλουμε ως συμπέρασμα του κειμένου είναι ότι: Χωρίς να αλλάξεις τον χαρακτήρα σου και μέσα απ’ την ασφάλεια του σπιτιού σου, στη θαλπωρή του κεραμιδιού σου και χωρίς να φοβάσαι τι θα πουν στο εργοστάσιο, την εταιρία, το χωριό και τη γειτονιά σου μπορείς να κάνεις κάτι! Κάθισε αναπαυτικά στον καναπέ σου και…
ΑΠΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ!
Κλείσε λοιπόν τα μάτια σου και κοίτα όσο πιο μακριά μπορείς… Χωρίς διάθλαση της ματιάς σου πια. Όλα θα αλλάξουν ξαφνικά. Δεν θα είναι πιο ωραία. Δεν θα είναι πιο άσχημα. Θα είναι όπως είναι…
το είδα
<<< Άλλη μία απόδειξη της συνέχειας της Ελληνικής Φυλής ανά τους αιώνες - Από το 1900 π.χ. μέχρι σήμερα, το κρανίο των Ελλήνων δεν έχει αλλάξει
ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΚΡΑΤΥΛΟΣ (Ή ΠΕΡΙ ΟΡΘΟΤΗΤΟΣ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΣΙΩΝ) – ΑΝΘΡΩΠΟΣ – Ο ΕΠΙΘΕΩΡΩΝ ΟΣΑ ΕΙΔΕ >>>
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου