Το κράτος δεν ειναι πατρίδα.
Έιναι η αφαίρεση, ο μεταφυσικός, μυστικιστικός, νομικός μύθος της πατρίδας.
Οι προλετάριοι εχουν πατρίδα.
Οι λαικές μάζες όλων των χωρών αγαπούν βαθιά την πατρίδα τους.
Αυτή ειναι μια φυσική, αληθινή αγάπη.
Ο πατριωτισμός του λαού δεν ειναι ιδέα, αλλα γεγονός.
Ο πολιτικός πατριωτισμός, η αγάπη του κράτους ειναι η εκφυλισμένη, μέσω απατηλής αφαιρέσεως έκφραση αυτής της αγάπης, προς όφελος της εκμεταλεύτριας μειοψηφίας..
Η πατρίδα αντιπροσωπέυει το αδιαφιλονίκητο και ιερό δικαίωμα κάθε ανθρώπου, ομάδας ανθρώπων, ενώσεων,κοινοτήτων, περιοχών, να ζούν, να σκέφτονται, να θέλουν και να δρούν κατα τον τρόπο τους, που γεννήθηκε ως αποτέλεσμα της μακρόχρονης ιστορικής εξέλιξης.
Υποκλίνομαι λοιπόν μπρος στην παράδοση και την ιστορία των λαών, γιατί είναι το αίμα και η σάρκα, η σκέψη και η θέληση κάθε λαού.
Γι αυτό, ειλικρινά, είμαι ο πατριώτης όλων των καταπιεσμένων πατρίδων. Έιμαι πατριώτης και διεθνιστής ταυτόχρονα»
Μιχαήλ Μπακούνιν (Γράμματα για τον Πατριωτισμό,1869)
πηγή http://asimpiestos.blogspot.com/2012/03/1869.html
Έιναι η αφαίρεση, ο μεταφυσικός, μυστικιστικός, νομικός μύθος της πατρίδας.
Οι προλετάριοι εχουν πατρίδα.
Οι λαικές μάζες όλων των χωρών αγαπούν βαθιά την πατρίδα τους.
Αυτή ειναι μια φυσική, αληθινή αγάπη.
Ο πατριωτισμός του λαού δεν ειναι ιδέα, αλλα γεγονός.
Ο πολιτικός πατριωτισμός, η αγάπη του κράτους ειναι η εκφυλισμένη, μέσω απατηλής αφαιρέσεως έκφραση αυτής της αγάπης, προς όφελος της εκμεταλεύτριας μειοψηφίας..
Η πατρίδα αντιπροσωπέυει το αδιαφιλονίκητο και ιερό δικαίωμα κάθε ανθρώπου, ομάδας ανθρώπων, ενώσεων,κοινοτήτων, περιοχών, να ζούν, να σκέφτονται, να θέλουν και να δρούν κατα τον τρόπο τους, που γεννήθηκε ως αποτέλεσμα της μακρόχρονης ιστορικής εξέλιξης.
Υποκλίνομαι λοιπόν μπρος στην παράδοση και την ιστορία των λαών, γιατί είναι το αίμα και η σάρκα, η σκέψη και η θέληση κάθε λαού.
Γι αυτό, ειλικρινά, είμαι ο πατριώτης όλων των καταπιεσμένων πατρίδων. Έιμαι πατριώτης και διεθνιστής ταυτόχρονα»
Μιχαήλ Μπακούνιν (Γράμματα για τον Πατριωτισμό,1869)
πηγή http://asimpiestos.blogspot.com/2012/03/1869.html
ο μπακουνιν γραφει σε μια περιοδο οπου το εθνος και ο πατριωτισμος γεννιουνται ιστορικα ως ελπιδοφορες επαναστατικες προοπτικες απεναντι στην εκκλησια και τις δεσποτικες αυτοκρατοριες που καταρρεουν. Αυτο το εθνος και αυτος ο πατριωτισμος δεν εχουν καμμια σχεση με το σημερα ουτε ως προοπτικες ουτε και ως καταστασεις και πολιτικα μορφωματα ως εθνη κρατη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπισης ο μπακουνιν γραφει σε εντελως αντιθετη κατευθυνσης απο τους συγχρονους του μαρξ και εγκελς οι οποιοι πιστευαν οτι υπαρχουν εθνη προορισμενα να χαθουν και εθνη ανωτερα που θα επιβιωσουν. Ο λογος του μπακουνιν περι πατριωτισμου αντικρουει αυτη τη πεποιθηση αφου τοποθετει ολα τα εθνη στο ιδιο επιπεδο
Ασ προσεχουμε λοιπον οταν , το 2012 αναφερουμε τα λογια περι πατριωτισμου του μπακουνιν το 1860.
https://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1385282
Δύο μέτρα και δύο σταθμά ,κομμένα και ραμμένα στα μέτρα μας,ε;
ΑπάντησηΔιαγραφή